LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met US Entertainment Group?

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
adetta1964
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2008 12:10

Ervaring met US Entertainment Group?

Ongelezen bericht door adetta1964 »

Goedemiddag,

Mijn dochter is op gesprek geweest bij de US Entertainment Group. Ze was erg enthosiast (het ging over een acteercursus). Over een aantal zaken heb ik wat vraagtekens (de prijs van 4000 euro en dat ze zelf alles regelen, etc). Omdat ik zelf geen ervaring heb met de US Entertainment Group of castingbureaus uberhaupt, wil ik vragen of hier iemand ervaring heeft met de US Entertainment Group.

Groeten en alvast bedankt

draaikolkje
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2008 12:21

Re: Ervaring met US Entertainment Group?

Ongelezen bericht door draaikolkje »

Enige tijd terug heb ik kennisgemaakt met de US Entertainment Group. Het contact met hen wordt gekenmerkt door halve waarheden, agressie en onredelijkheid.

In het intakegesprek wordt allerlei verkoopretoriek in de strijd gegooid om de kandidaad te overtuigen van de noodzaak om direct te handelen. Er word gezinspeeld op de droom van ieder meisje, een glorieuze acteercarriere. Verder wordt er gesuggereerd dat:
* De kandidaad op elk moment tussentijds kan stoppen, waarna het cursusgeld wordt terugbetaald.
* De kandidaad zich geen zorgen hoeft te maken over financiele zaken, omdat dit door het castingbureau wordt geregeld.
* Het traject maar 77 euro per maand kost, van de 3850 euro zou de belastingdienst 3350 euro betalen.
* Er schaarste is in het aantal plaatsen, dat het een unieke kans is, etc. - "morgen kan het te laat zijn".

Veel jonge, wat naieve meiden in de leeftijdscategorie van de doelgroep zullen op dit moment bezwijken onder de druk en het contract tekenen. Vanaf nu ben je de pineut. De vriendelijkheid en behulpzaamheid verdwijnt als sneeuw voor de zon. In ons geval werd het contract en de voorwaarden niet meegegeven. We kregen niemand meer te spreken behalve een receptioniste.

Bovendien moesten we nu betalen. We kregen een voorstel van een kredietverstrekker voor een doorlopend krediet van 5000 euro, waarmee de 3850 euro aan de US Entertainment Group zou worden voldaan. Dat hebben we uiteraard afgeslagen, waarop direct de factuur van 3850 euro volgde. Nu bleek dat:
* Die 77 euro per maand de aflossing betreft van de doorlopende lening
* De belastingdienst nooit alles zou terugbetalen. Hooguit kan het bedrag worden afgetrokken van de inkomstenbelasting als studiekosten, maar dat levert in de praktijk niet meer dan 1000 euro voordeel op. Bovendien zijn er allerlei redenen waardoor de belastingdienst de aftrekpost in dit geval niet honoreert!

Vanaf dit moment zit je eraan vast. Je hebt een contract getekend. Het voorwendsel dat je op elk moment tussentijds kan stoppen, blijkt minder rooskleurig. Dit kan alleen als de cursusgever (de leraar, het bureau dus) hier reden toe ziet. In alle andere gevallen met wie ik contact heb gehad, blijkt dit nooit te kunnen.

We hebben op allerlei manieren verzocht om ontbinding van het contract. We hebben voorgesteld dat ze een gedeelte van het bedrag zouden houden ter compensatie van gemaakte kosten. Maar er was geen gesprek mogelijk. Getekend is getekend, letterlijk: "Helaas je zit eraan vast, en probeer niet je rechtsbijstand in te schakelen, dat lukt je toch niet, dat proberen er zo veel".
Op een normale manier communiceren over bovenstaande met de US Entertainment Group is niet mogelijk, maar alleen per aangetekende post of e-mail. Erg vervelend, als er een rekening met vervaldatum ligt te wachten.

Bottom line is natuurlijk dat wij het contract getekend hebben, en er dus van rechtswege aan vastzitten. Eigen schuld, dikke bult, eigen verantwoordelijkheid. Niettemin is de wijze waarop je ertoe wordt verleid en de onredelijkheid waarmee je erna wordt behandeld beneden elk peil.

Mijn persoonlijke conclusie is dat dit zaakje stinkt. Je vroeg mij m'n ervaringen met US Entertainment Group te delen. Wel, bij dezen, ik deel ze in de hoop dat anderen niet hetzelfde overkomt. Ik zou je aanbevelen hier verre van te blijven, tenzij je weet wat je doet en een dergelijke carriere ambieert. Gaat u met ze in zee, ben ik uiteraard benieuwd naar uw ervaring!

mtmcomp
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2008 05:39

Re: Ervaring met US Entertainment Group?

Ongelezen bericht door mtmcomp »

:D als je binnen 7 dagen een aangetekende mooie goeie brief stuurt ben je er van af
Laatst gewijzigd door mtmcomp op 29 dec 2008 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.

sarjan
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2008 22:51

Re: Ervaring met US Entertainment Group?

Ongelezen bericht door sarjan »

Ik heb gereageerd en heb mogen een afspraak bij deze group in Amsterdam. Het ging erover dat ze figuranten nodig hebben voor Single en Tita Tovenaar en voor de postbank. Ik vraag me af of ik dan het zelfde kan verwachten?! ik ben al 48 jaar en ben nogal kritisch. Ik ga zeker niet voor een contract.

entertainment
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2009 10:08

Re: Ervaring met US Entertainment Group?

Ongelezen bericht door entertainment »

Tot mijn schrik las ik gisteravond de berichten over entertainment group. Ik ben maandag 26 januari een contract aangegaan voor een bedrag van 3850 euro. Als tip las ik dat je een binnen een week een mooie aangetekende brief kan sturen en dit is bij mij het geval ik ga het meteen doen. Hoop dat ii er nog vanaf kan komen.

moniquedream
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2009 20:17

Re: Ervaring met US Entertainment Group?

Ongelezen bericht door moniquedream »

Ik heb afgelopen dinsdag mijn eerste acteerles gehad van de opleiding van us entertainment group.
En ik vond het echt superleuk!!!! Heb helemaal het idee dat het mijn ding is!!! dat wist ik al wel na mijn ervaringen in de filmwereld, maar ik heb het gevoel dat ik er nog heel veel kan leren!!
Ondanks dat ik ook deze negatieve reacties had gelezen, heb ik me toch ingeschreven. Ook bij het castingbureau en het is helemaal niet zo dat ze van alles beloven. Ze zijn juist heel realistisch en ik vind ze erg oprecht.
Ze doen heus wel hun best voor je als ze iets in je zien, dat komt hen ook alleen maar ten goede! En met die acteercursus blijven zij via de docenten op de hoogte van jouw prestaties! En dat is ook gunstig voor jezelf als je goed je best doet!
Ze hebben mij duidelijk uitgelegd dat je 1000,- aan opleidingskosten kan terugvragen van de belasting en dat de kosten 3850,- euro zijn.
Tuurlijk moet je snel beslissen als de cursus al begonnen is maar dat is toch logisch, je wilt toch niet een les missen??
Het is jammer dat er negatieve dingen gezegd worden en vervelend als je jouw ervaring zo ervaren hebt, want je bent er toch echt zelf bij als je zoiets tekent (en je moet altijd alles goed doorlezen voordat je iets tekent) Ik vond het tijd worden dat er ook iets positiefs gezegd werd, want ik vind mijn ervaringen tot nu toe erg positief.
Ik hou jullie op de hoogte over de acteeropleiding en over evt. opdrachten.
Ik hoop dat degene die erover nadenken, gewoon een positief gevoel erbij krijgen en misschien zie ik je dan bij de acteercursus!!

Liefs monique

jeffsal
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2009 15:04

Re: Ervaring met US Entertainment Group?

Ongelezen bericht door jeffsal »

Bijna een jaar sta ik ingeschreven bij US Entertainment Group en heb ik veel opdrachten gedaan via het bureau.
Tot nu toe heb ik alleen maar goede ervaringen gehad met US.

Na mijn inschrijving, werd ik voorgesteld aan mijn "agent"
Mijn agent zorgt ervoor dat ik altijd goed op de hoogte ben over wat er de bewuste opnamedag moet gebeuren. Ik heb veel (telefonisch/mail) contact met haar.
Tijdens de opnamedagen/ fotoshoots zorgt US dat er altijd iemand aanwezig is van het bureau.

Ik ben altijd prima begeleid en goed behandeld door hun en ik ben blij met US Entertainment Group als Casting bureau.

christina1954
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2009 12:32

Re: Ervaring met US Entertainment Group?

Ongelezen bericht door christina1954 »

Ik heb mij zojuist ingeschreven bij bovenstaande groep. Kwam toevallig jullie reacties tegen en begin sterk te twijfelen. Is er iemand die de hele acteercursus gevolgd heeft. Hoe is het Moniquedream vergaan. Entertainment - Ben je van je contract af gekomen. Jeffsal - Gaat het nog steeds goed en heb je de acteercursus gevolgd.

putter83
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2010 19:16

Re: Ervaring met US Entertainment Group?

Ongelezen bericht door putter83 »

Lieve mensen

Trap er niet in!!Ik heb acteerlessen genomen bij RJB Studio en die staat goed aangeschreven en die helpen je ook bij het zoeken van een juiste castingbureau.
Als je vragen hebt na je cursus kan je ze zelfs nog bellen met allerlei vragen en ze staan altijd klaar voor je. Ik heb het nagevraagd bij een paar mensen die bij tv en film werken en alles weten van castingbureaus. Zij zeiden dat het een onbetrouwbaar bureau is die alleen maar geld van je willen.
Als je echt interesse heb om te leren acteren, neem dan eerst lessen bijv bij een amateur toneel groep. Daar doe je al genoeg ervaring op. Doe dat een jaar en dan acteerlessen bij bijv RJB Studio. Die zeggen ook eerlijk of je er talent voor heb of dat je er beter mee kan stoppen. En hun begeleiden je erg goed. Ik heb dankzij hun vele aanbiedingen gekregen bij castingbureaus. Zij staan goed aangeschreven. Je krijgt les van Joost Buitenweg ook wel bekend van GTST aka Rien Hoogendoorn.
Succes ermee en mensen die goed reageren op Us Entertainment Group zijn vast werknemers.

misterymen25
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2010 16:27

Re: Ervaring met US Entertainment Group?

Ongelezen bericht door misterymen25 »

Lieve mensen,

Momenteel volg ik een cursus bij U.S. Entertainment Group.
Ik kan u verzekeren het niet te doen en ga mee in de vele negatieve reacties.

De opleiding`s kosten zijn veel te hoog en als je aan een cursus mee doet en er verteld word dat je een glasrijke toekomst tegemoet gaat is allemaal bull.

Wel moet ik zeggen dat ze mensen die de cursus geven hun werk wel degelijk hun vak goed verstaan.
Alleen in combinatie met U.S. Entertainment is het totaal geen goede optie om wat van hun te leren vanwege alle list en bedrog die ze uithalen.

In een mooi woord"Zakkenvullers" want meer zijn ze niet.
wat ook wel leuk is om te weten is dat onze lerares opgestapt is omdat ze haar geld al maanden niet kreeg van U.S. Entertainment.

Dat verteld wel dat over het beleid van het zogenaamde wel belovende bedrijf.

Het laatste wat ik er over vermeld is:

Stink er niet in!!!!

M.V.G.

Een van de gedupeerde

Gesloten