LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ervaringen LOI HAVO

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
kuklos
Berichten: 9886
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: ervaringen LOI HAVO

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik weet niet hoe goed je was in wiskunde op het vmbo, maar dat vak vormt wel een goede indicatie voor jouw gevoel voor natuurkunde en scheikunde, en dus ook voor hoe gemakkelijk die twee vakken je af zullen gaan.

kiwiej030
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 mar 2012 17:12

Re: ervaringen LOI HAVO

Ongelezen bericht door kiwiej030 »

kuklos schreef:Ik weet niet hoe goed je was in wiskunde op het vmbo, maar dat vak vormt wel een goede indicatie voor jouw gevoel voor natuurkunde en scheikunde, en dus ook voor hoe gemakkelijk die twee vakken je af zullen gaan.
Ik was erg goed in wiskunde op het VMBO. Vond het ook een erg leuk vak. Bedankt voor het advies.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: ervaringen LOI HAVO

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Aan de ene kant kan ik de kritiek van kuklos best begrijpen, het is daarnaast ook niet bepaald ongebruikelijk op een forum als deze dat men zijn of haar best te doet als het om communiceren gaat. Nu kan ik ook begrijpen dat dit niet iedereen even goed afgaat ( wat heet, ik ben er zelf ook absoluut geen ster in ) maar de effort wordt vaak wel gewaardeerd.

Aan de andere kant - en dit vind ik eigenlijk belangrijker - is het altijd te waarderen dat iemand serieus overweegt zichzelf verder te bekwamen en een studie gaat volgen. De stap VMBO naar HAVO zal niet al te makkelijk zijn maar is denk ik wel te doen met voldoende doorzettingsvermogen.

Persoonlijk denk ik dat u vrij weinig heeft aan andere ervaringen. Wat de een als makkelijk of eenvoudig ervaart, heeft de ander de grootste moeite mee. Met de LOI heb ik persoonlijk helemaal geen ervaring. U zou ook eens kunnen informeren bij de reguliere opleidingsinstellingen bij u in de buurt. Sommige 'normale' scholen bieden ook deeltijdopleidingen voor volwassenen aan. Wellicht is dit een optie. Mogelijk kunt u via een of meerdere gesprekken ook meer informatie krijgen over de opleiding en wat er verwacht wordt. Misschien is het zelfs mogelijk een of enkele lessen bij te wonen of iets dergelijks.

Succes gewenst.

kiwiej030
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 mar 2012 17:12

Re: ervaringen LOI HAVO

Ongelezen bericht door kiwiej030 »

Emmy75 schreef:Aan de ene kant kan ik de kritiek van kuklos best begrijpen, het is daarnaast ook niet bepaald ongebruikelijk op een forum als deze dat men zijn of haar best te doet als het om communiceren gaat. Nu kan ik ook begrijpen dat dit niet iedereen even goed afgaat ( wat heet, ik ben er zelf ook absoluut geen ster in ) maar de effort wordt vaak wel gewaardeerd.

Aan de andere kant - en dit vind ik eigenlijk belangrijker - is het altijd te waarderen dat iemand serieus overweegt zichzelf verder te bekwamen en een studie gaat volgen. De stap VMBO naar HAVO zal niet al te makkelijk zijn maar is denk ik wel te doen met voldoende doorzettingsvermogen.

Persoonlijk denk ik dat u vrij weinig heeft aan andere ervaringen. Wat de een als makkelijk of eenvoudig ervaart, heeft de ander de grootste moeite mee. Met de LOI heb ik persoonlijk helemaal geen ervaring. U zou ook eens kunnen informeren bij de reguliere opleidingsinstellingen bij u in de buurt. Sommige 'normale' scholen bieden ook deeltijdopleidingen voor volwassenen aan. Wellicht is dit een optie. Mogelijk kunt u via een of meerdere gesprekken ook meer informatie krijgen over de opleiding en wat er verwacht wordt. Misschien is het zelfs mogelijk een of enkele lessen bij te wonen of iets dergelijks.

Succes gewenst.
Bedankt voor de reactie. Dit ga ik zeker even opzoeken en goed bekijken.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: ervaringen LOI HAVO

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@ts

misschien kan je wel heel goed leren en heb je het op school wat laten versloffen?was je eigenlijk wel een havo type maar dacht je,ach boeiend..ppf ik ga naar vmbo(heb een neefje die heeft dat gehad en nu ook dus havo aan het doen)
die heeft er geen moeite mee omdat hij dus goed kan leren en nu wat volwasserner(der)is, ja hoe moeilijk is ned,ik kom er even niet uit :oops: .

maar goed,ik heb wel zelf ervaring met de LOi,alleen een hele andere opleiding.
ik heb het als heel goed ervaren.
de leraar was goed,de stof was goed,alleen zaten wel veel fouten in,dus let daar goed op,als jij denkt...dit klopt niet,na 5x berekenen(want daar zaten bij mij veel fouten) dan moet je dat aan je leraar vragen,vaak zat ik dus goed!

ook is het zo dat het me irriteerde op een gegeven moment en ik de LOI aanschreef,waarop ik een pmnd geen lesgeld hoefde te betalen,omdat ik toch wel heel veel fouten had ondekt...en er kwam een herdruk.
dat terzijde,ik wil dus zeggen,let op,twijfel niet gelijk aan jezelf,
op zich is de LOi echt wel goed....(het feit dat ze het serieus namen,de leraar zei ook ,je bent de eerste die alles opmerkt,mij was het nog niet opgevallen,kijk en daar gaan dus veel mensen de mist in,leren het zich verkeerd aan)
het is wel iets waar je echt wel achter moet staan,je doet het immers op eigen houtje...of is dit ook naar school gaan?
ik heb de opleiding helemaal afgerond ,iets langer over gedaan,maar dat komt omdat ik het voor de lol deed en ik niet zoveel uur achter elkaar kan zitten.
dus half jaartje langer over gedaan.
ik heb wel een origineel diploma,dus niet van LOI...maar een echte van het gedeo waar ik examen voor heb gedaan...
let daar dus op dat je een echt diploma krijgt en niet van de loi,werkgevers kijken daar echt wel naar...
staat bij de opleiding vermeld hoor,dan staat er,na het einde van de opleiding kunt u het examen afronden voor een loi diploma of een staatsdiploma..let daar op..

veel succes!
ps let ook niet op mijn schrijven want dat is door omstandigheden niet goed.

Sage.
Berichten: 121
Lid geworden op: 02 dec 2011 17:00
Locatie: Amsterdam

Re: ervaringen LOI HAVO

Ongelezen bericht door Sage. »

Ik heb zelf heel erg goede ervaringen met de VaVo (voortgezet onderwijs volwassenen) opleiding. Dit wordt door tal scholen door het land gegeven en is een opleiding waar je zelf kan kiezen of je 's avonds of 's ochtends naar school wilt.
Persoonlijk ben ik niet zo'n voorstander van het LOI, zoals rozemarijntje al zegt; vaak verouderde lesstof, fouten, docenten die niet reageren en nog tal andere redenen. Dit helaas ook uit eigen ervaring meegemaakt. Wellicht een idee om hier eens te zoeken naar topics over de LOI te zoeken.

Edit: VaVo is overigens ook gewoon erkend.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: ervaringen LOI HAVO

Ongelezen bericht door Jolijn »

kiwiej030 schreef:Hallo ik wil graag een loi havo diploma halen. Maar nu is mijn vraag heeft er iemand ervaring met deze opleiding? ik heb zelf VMBO gedaan maar nooit natuurkunde en scheikunde gehad.
bedankt alvast
Geen ervaring met de opleiding.
Op scholen hebben ze ervaring met overstappers tussen de diverse richtingen. Vraag het eens bij de Havo in je woonplaats; wat de valkuilen zijn en waar leerlingen tegen aanlopen.
Je zult denk ik na de derde klas waarin je zult beginnen, een keuzepakket moeten kiezen. Dan kies je waarschijnlijk niet voor een pakket waar die vakken inzitten. Je zult dus 1 jaar moeten 'overbruggen'.

Gesloten