hoi allemaal,
ik zit met een probleem ik ben 23 jaar oud en ik heb mijn havo diploma behaald. ik wist na mijn havo heel lang niet wat ik later wilde gaan doen of welke studie ik moest gaan volgen, uiteindelijk heb ik beslote ROC mode te gaan doen, ook omdat ik niet werd aangenomen op het AMFI, ik dacht door het ROC te gaan doen kon ik daarna naar het AMFI, inmiddels heb ik besloten dat ik niet meer naar het AMFI wil en ik wil kappen met mijn ROC opleiding. ROC heeft slechte leraren en een slecht niveau! ik heb nu wel bijna mijn 3de jaar afgerond en hoef dus eigenlijk nog maar 1 jaar. ik word helemaal gek op het ROC door het niveau, het langzame tempo en de leraren en de studenten ( vooral meiden die zich gedragen alsof ze nog op de middelbare school zitten ) nu zit ik te denken om een cursus zelfmaak mode en een cursus modeadviseur te van het LOI, de proeflessen zagen er goed uit maar maak ik nu wel kans op de arbeidsmarkt. mijn cv zal na deze 2 opleidingen de volgende dingen bevatten: 1 jaar cursus modetekenen, 3 jaar ROC niveau 4, en cursus zelfmaakmode en modeadviseur en werkervaring stage: winkelmedewerker pauw en ik werk en heb stage gelopen bij een reparatie atelier....wat denken jullie dat mijn kansen zijn?? en zal ik wel gewoon mijn ROC opleiding afmaken??
PS. het is niet mijn ambitie om een grote carriere in de mode te maken!! een eigen webwinkel of winkel lijkt mij wel leuk!!
please adviseer me!!!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] LOI cursus of ROC opleiding??
Re: LOI cursus of ROC opleiding??
Als je het al 3 jaar overleefd met dat soort mensen moet 1 jaar toch ook nog wel lukken!
Ik zou zeggen afmaken een roc diploma lijkt mij beter dan iets waar loi op staat.
En als tempo te sloom gaat en je wilt bv een eigen webwinkel iets ga dan alvast ontwerpen voor je zelf maken ofzo
Ik zou zeggen afmaken een roc diploma lijkt mij beter dan iets waar loi op staat.
En als tempo te sloom gaat en je wilt bv een eigen webwinkel iets ga dan alvast ontwerpen voor je zelf maken ofzo
-
Re: LOI cursus of ROC opleiding??
Alternatief: Bespreek met je ROC of je het laatste jaar van je opleiding via de BBL kunt volgen. Dat heeft als voordeel dat je de opleiding op niveau 4 afmaakt en niet meer voltijds naar school gaat maar 1 dag per week. Wellicht kan de school er een maatwerktraject van maken omdat je in leerjaar 4 zit en dus nog maar weinig theorie hoeft. BBL = leren en werken. Dat betekent een leer werk baan zoeken bij een erkend leerbedrijf
Je kunt altijd ook even contact opnemen met het kenniscentrum, de adviseur in jouw regio. Die kent de leerbedrijven en weet wellicht baanopeningen voor je. Als je niet weet onder welk kenniscentrum jouw opleiding valt kijk dan op: www.colo.nl
Leerwerkbanen worden ook steeds meer gepubliceerd op: www.stagemarkt.nl
Als je toch stopt houdt er dan ook rekening mee dat iedereen tot 27 jaar minimaal een MBO2 diploma moet hebben. Vraag even na bij het CWI of een HAVO gelijk gesteld is aan een MBO2 diploma. En wat de consequenties van een keuze zijn als je MBO 4 nu stopt en je ooit in een werkloosheidssituatie komt.
De LOI opleiding: check of het erkende opleidingen zijn. Een erkende opleiding heeft een crebo nummer van het ministerie. Is het een eigen opleiding check dan eens hoe bedrijven aankijken tegen deze certificaten. Vaak vinden recruiters het lastig certificaten op waarde te schatten. Iedereen kan namelijk een certificaat aanbieden. Er is geen check op de inhoud. Sommige branchediploma's staan heel goed aangeschreven en worden goed herkend in de branche. Vraag na bij je stagebedrijven bijvoorbeeld welke dat zijn en maak dan je keuze.
Ik kan me voorstellen dat je baalt van het MBO gezien jouw leeftijd. Vraag je wel even af of je iemand bent die gemakkelijk leert vanuit de theorie. Ik merk dat veel mensen dat erg lastig vinden. Je zelfdicipline bij een schriftelijke opleiding moet erg groot zijn. En de uitvoering van de theorie in de praktijk, dat mag je vaak helemaal alleen uitvinden en daar loopt het vaak mis. Wellicht niet bij jou natuurlijk.
Je kunt altijd ook even contact opnemen met het kenniscentrum, de adviseur in jouw regio. Die kent de leerbedrijven en weet wellicht baanopeningen voor je. Als je niet weet onder welk kenniscentrum jouw opleiding valt kijk dan op: www.colo.nl
Leerwerkbanen worden ook steeds meer gepubliceerd op: www.stagemarkt.nl
Als je toch stopt houdt er dan ook rekening mee dat iedereen tot 27 jaar minimaal een MBO2 diploma moet hebben. Vraag even na bij het CWI of een HAVO gelijk gesteld is aan een MBO2 diploma. En wat de consequenties van een keuze zijn als je MBO 4 nu stopt en je ooit in een werkloosheidssituatie komt.
De LOI opleiding: check of het erkende opleidingen zijn. Een erkende opleiding heeft een crebo nummer van het ministerie. Is het een eigen opleiding check dan eens hoe bedrijven aankijken tegen deze certificaten. Vaak vinden recruiters het lastig certificaten op waarde te schatten. Iedereen kan namelijk een certificaat aanbieden. Er is geen check op de inhoud. Sommige branchediploma's staan heel goed aangeschreven en worden goed herkend in de branche. Vraag na bij je stagebedrijven bijvoorbeeld welke dat zijn en maak dan je keuze.
Ik kan me voorstellen dat je baalt van het MBO gezien jouw leeftijd. Vraag je wel even af of je iemand bent die gemakkelijk leert vanuit de theorie. Ik merk dat veel mensen dat erg lastig vinden. Je zelfdicipline bij een schriftelijke opleiding moet erg groot zijn. En de uitvoering van de theorie in de praktijk, dat mag je vaak helemaal alleen uitvinden en daar loopt het vaak mis. Wellicht niet bij jou natuurlijk.