LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NHA, Belachelijk! Hulp gezocht

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: NHA, Belachelijk! Hulp gezocht

Ongelezen bericht door trudy81 »

Ik neem aan dat jij Trudy nu ook geen 6 weken vrij bent en dat de Universiteit totaal niet bereikbaar is.
Ik ben inderdaad geen 6 weken vrij, maar dat had wel gekund. Ook is de universiteit gewoon open (ik ben er nu) Maar een andere docent kan misschien niet de informatie geven over het vak van de ene docent. Zeker in de masterfase zijn expertises toch wel heel erg persoonsgebonden.

Bij ons is het heel simpel, je hebt recht op onderwijs en dus beantwoording van vragen tijdens de onderwijsperiode.
Nu ga ik natuurlijk echt niet moeilijk doen als iemand nu een vraag stelt (want ik ben gewoon aanwezig) maar in principe kan een student niet zijn college geld terugvragen als zijn vraag buiten de onderwijs periode niet beantwoord kan worden. Het is zijn eigen verantwoordelijkheid om te zorgen dat hij de stof voor het eind van de onderwijs periode bestudeerd heeft om er zo voor te zorgen dat hij in de aangewezen periode een vraag kan stellen.
Examenperiodes zijn ook geen onderwijs periodes.

Wel wil ik hierbij vermelden dat wij voor het begin van een college jaar (eerste week van september dus) gewoon een studie gids uitgeven waarin duidelijk staat wat de onderwijs periodes zijn.

Dan weet een student waar hij aan toe is. In die periodes kan en mag hij dus ook een vraag stellen. Maar het idee dat een docent 365 dagen per jaar bereikbaar moet zijn is gewoon absurd.

Trudy

robinn89
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 jul 2011 12:35

Re: NHA, Belachelijk! Hulp gezocht

Ongelezen bericht door robinn89 »

Ik hoef ook niet 1 specifieke docent het hele jaar door, maar wél iemand die mijn vragen kan beantwoorden!