LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NHA, Belachelijk! Hulp gezocht

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: NHA, Belachelijk! Hulp gezocht

Ongelezen bericht door trudy81 »

Ik neem aan dat jij Trudy nu ook geen 6 weken vrij bent en dat de Universiteit totaal niet bereikbaar is.
Ik ben inderdaad geen 6 weken vrij, maar dat had wel gekund. Ook is de universiteit gewoon open (ik ben er nu) Maar een andere docent kan misschien niet de informatie geven over het vak van de ene docent. Zeker in de masterfase zijn expertises toch wel heel erg persoonsgebonden.

Bij ons is het heel simpel, je hebt recht op onderwijs en dus beantwoording van vragen tijdens de onderwijsperiode.
Nu ga ik natuurlijk echt niet moeilijk doen als iemand nu een vraag stelt (want ik ben gewoon aanwezig) maar in principe kan een student niet zijn college geld terugvragen als zijn vraag buiten de onderwijs periode niet beantwoord kan worden. Het is zijn eigen verantwoordelijkheid om te zorgen dat hij de stof voor het eind van de onderwijs periode bestudeerd heeft om er zo voor te zorgen dat hij in de aangewezen periode een vraag kan stellen.
Examenperiodes zijn ook geen onderwijs periodes.

Wel wil ik hierbij vermelden dat wij voor het begin van een college jaar (eerste week van september dus) gewoon een studie gids uitgeven waarin duidelijk staat wat de onderwijs periodes zijn.

Dan weet een student waar hij aan toe is. In die periodes kan en mag hij dus ook een vraag stellen. Maar het idee dat een docent 365 dagen per jaar bereikbaar moet zijn is gewoon absurd.

Trudy

robinn89
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 jul 2011 12:35

Re: NHA, Belachelijk! Hulp gezocht

Ongelezen bericht door robinn89 »

Ik hoef ook niet 1 specifieke docent het hele jaar door, maar wél iemand die mijn vragen kan beantwoorden!
Als je aangeeft dat er het hele jaar door hulp is, moet je deze ook verlenen. Het is dus is niet 'absurt' om te denken dat er het hele jaar iemand voor je klaar staat, als dat duidelijk wordt vermeld. Dus de zinnen:

- Studeren doe je in je eigen tempo!
- Het hele jaar door instromen!
- Er staat ALTIJD een docent voor je klaar!

zijn een beetje misleidend, als er in de periode dat de betreffende docent weg is, geen vervanging wordt geregeld.

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: NHA, Belachelijk! Hulp gezocht

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

ja dat bedoel ik, het is absurd dat NHA claimt dat je docent het hele jaar voor je beschikbaar zou zijn. Dat kunnen ze gewoon niet waarmaken. (en dat blijkt nu dus)
(ik bedoelde niet dat jij dacht dat je docent gewoon niet op vakantie mocht)

Trudy

dame41
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 mar 2011 13:13

Re: NHA, Belachelijk! Hulp gezocht

Ongelezen bericht door dame41 »

Robin,
Heb ik toch een vraag voor jou, waarom stuur je geen huiswerk in??? Zo heb je wel contact met je leraar. Ik heb ook thuisstudie's gedaan, maar stuurde wel altijd huiswerk in, dan weet je ook of je de stof beheerst.

Trudy, ik bedoelde niet dat studenten maar gelijk hun collegegeld terugvragen bij een onbeantwoord antwoord, maar ik neem ook aan, ik werk niet op de universiteit, dat er geen tentamens in de zomervakantie worden gegeven en tja....als je niet op college verschijnt kan je niet van je leraar verwachten dat ie je gaat helpen als je vast komt te zitten.

Blijft natuurlijk wel idioot dat de NHA claimt dat je 24 uur per dag 7 dagen per week een docent tot je beschikking hebt terwijl dit dus niet zo is

robinn89
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 jul 2011 12:35

Re: NHA, Belachelijk! Hulp gezocht

Ongelezen bericht door robinn89 »

" maar ik neem ook aan, ik werk niet op de universiteit, dat er geen tentamens in de zomervakantie worden gegeven en tja....als je niet op college verschijnt kan je niet van je leraar verwachten dat ie je gaat helpen als je vast komt te zitten."

Ten eerste: Dat de leraar niet weet dat zijn leerlingen een mondeling examen hebben is wel degelijk een kwalijke zaak.

Ten tweede:Hoezo ben ik niet op college verschenen? Er zijn geen colleges en je hebt verder geen persoonlijk contact met je leraar behalve via het insturen van je huiswerk.

Ten derde: Ik heb wel degelijk 'eens een keer' huiswerk ingestuurd, maar niet braaf elke les.De reden daarvoor is, dat ik door omstandigheden (zeker op het moment) erg weinig tijd heb voor de studie. En dus in plaats van het huiswerk maak, liever de lessen gewoon bestudeer. Ieder doet het op zijn eigen manier toch? Daarnaast heb ik nog steeds als betalende cursist net zo veel recht om te weten wanneer de betreffende leraar op vakantie gaat. Dat is toch niet moeilijk te begrijpen ofwel? Als je een blz. terug leest, zie je ook dat dat niet het enige is wat er allemaal fout gaat tussen mij en het NHA.

anita1971
Berichten: 265
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: NHA, Belachelijk! Hulp gezocht

Ongelezen bericht door anita1971 »

U heeft GEEN RECHT te weten wanneer een bepaalde leraar op vakantie gaat.......... dat maakt die betreffende leraar zelf wel uit.
U zou eventueel recht hebben op een vervangende docent, daarvoor ken ik de voorwaarden niet.

U kunt wel van alles gaan eisen maar als u nu eens logisch gaat na denken zal u zelf ook wel tot de ontdekking komen dat niet iedereen speciaal voor u 24 op 7 paraat is.

robinn89
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 jul 2011 12:35

Re: NHA, Belachelijk! Hulp gezocht

Ongelezen bericht door robinn89 »

Als je zelf even terug leest, en een beetje na gaat denken, hoop ik toch dat je tot een andere conclusie komt.

Je zet me hier nu neer als een of ander verwend prinsesje, die wil dat iedereen 24/7 voor der klaar staat. Lees eerst even alles GOED door voor je je ergens mee gaat bemoeien waar je nu in ieder geval een totaal verkeerde conclusie uit hebt getrokken.

robinn89
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 jul 2011 12:35

Re: NHA, Belachelijk! Hulp gezocht

Ongelezen bericht door robinn89 »

anita1971 schreef:U heeft GEEN RECHT te weten wanneer een bepaalde leraar op vakantie gaat.......... dat maakt die betreffende leraar zelf wel uit.
U zou eventueel recht hebben op een vervangende docent, daarvoor ken ik de voorwaarden niet.

U kunt wel van alles gaan eisen maar als u nu eens logisch gaat na denken zal u zelf ook wel tot de ontdekking komen dat niet iedereen speciaal voor u 24 op 7 paraat is.
Als er vermeld wordt dat er altijd iemand is, kun je dat wel verwachten. en 24/7 is een beetje overdreven. Ik vraag gewoon om hulp in de week vóór het examen. dat is toch niet te veel gevraagd?

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: NHA, Belachelijk! Hulp gezocht

Ongelezen bericht door trudy81 »

dat er geen tentamens in de zomervakantie worden gegeven
Het laatste tentamen voor de opleiding waar ik werk is 25 juli (dat is overigens wel een hertentamen)

Maar studenten weten dat al in september. Ze weten ook in september wanneer ze het hele jaar mogen verwachten dat een docent beschikbaar is, want dan zijn de onderwijsperiodes bekend. Onderwijs periodes en tentamen periodes vallen per definitie niet samen. Ik kan dus altijd op vakantie tijdens de tentamen periodes.

en dat is volgens mij ook het probleem robinn: als je wist op welke momenten je recht had op antwoorden was dit probleem niet ontstaan. Als je dat wist hoefde een docent je ook niet te vertellen wanneer hij of zij op vakantie is, je zou dan al weten dat je in die periode misschien geen vraag kon stellen. Maar aangezien NHA lijkt te beweren dat je altijd een deocent kunt spreken ging je daar ook logischer wijs vanuit.

In elk geval succes morgen met je tentamen!

Trudy

robinn89
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 jul 2011 12:35

Re: NHA, Belachelijk! Hulp gezocht

Ongelezen bericht door robinn89 »

Afgelopen week een brief binnengekregen van het NHA dat er van een vwo leerling verwacht wordt dat ze overal omheen kunnen plannen, en dat het dus niet aan hun ligt.

deze week ook al verkeerd lesmateriaal binnengekregen.

Bedankt weer, blubberNHA

daisy4
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2011 21:53

Re: NHA, Belachelijk! Hulp gezocht

Ongelezen bericht door daisy4 »

de NHA is een belachelijke flut instelling.
ik volg nu een mbo 4 opleiding, heb een vwo diploma op zak maar krijg geen vrijstelling voor nederlands en engels en rekenen omdat ik langer dan 10 jaar geleden examen heb gedaan. dat staat nergens in de informatie, dat je RECENT moet zijn afgestudeerd om vrijstelling te krijgen.
Kost dus weer 6 x 42,50= 255 euro extra aan examengeld plus 2x benzinegeld en parkeergeld, kom je zo op 300 euro extra.
Docenten weten niet eens wat de opdrachten zijn die de studenten krijgen, je moet continue in discussie gaan en ze uitleggen wat er in de opdrachten staat dat je moet doen anders krijg je je werk weer terug met een onvoldoende omdat ze vinden dat je het niet af hebt gemaakt terwijl er in de opdrachten staat dat je maar een deel hoeft te maken en niet alles.
Cursussen staan vol met spelfouten, verkeerde verwijzingen etc.
Het verbaast me niks dat ze een aantal licenties zijn kwijtgeraakt en het zal me nog minder verbazen als ze er meer gaan verliezen, als de kwaliteit van de andere opleidingen net zo belabberd is als van de opleiding die ik volg in elk geval wel.
Je mag toch verwachten dat je een beetje kwaliteit krijgt als je ruim 2000 euro neertelt voor een opleiding.
Zware geldklopperij en oplichting bij de NHA, dus mensen wees verstandig en volg een GOEDE opleiding of ga lekker op vakantie maar ga ZEKER NIET bij de NHA studeren!!

robinn89
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 jul 2011 12:35

Re: NHA, Belachelijk! Hulp gezocht

Ongelezen bericht door robinn89 »

haha ik herken je frustraties echt precies. het houd maar niet op bij mij. Heb nu een studieplan voor mezelf gemaakt dit jaar, en stuur al mijn hw netjes op. duurt het ongv. 4 weken voor je je hw nagekeken weer terug krijgt. bleeeeeeh

Elles24
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 nov 2011 09:31

Re: NHA, Belachelijk! Hulp gezocht

Ongelezen bericht door Elles24 »

Hallo, wat vervelend allemaal Robin, hoop dat alles toch nog goed gekomen is.
Hebben meer mensen problemen met NHA?
Mijn zoon wil graag de deelcertificaten VWO Scheikunde, Natuurkunde en Wiskunde B in deeltijd gaan halen. Dit is hij nodig voor de Universitaire studie Milieuwetenschappen die hij wil gaan doen.
Heeft iemand ervaring met zelfstudie? Moet hij kiezen voor NHA, LOI? Of misschien iets anders? Ik lees niet zulke goede verhalen over NHA helaas.
Bedankt alvast.

lolly_666
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2012 18:03

Re: NHA, Belachelijk! Hulp gezocht

Ongelezen bericht door lolly_666 »

Hallo allemaal,

Wie oh wie kan mij helpen!!!
Ik ben zojuist begonnen met een MBA opleiding, deel certificaat bedrijfsadministratie, bij de opleidingsinstituut NHA.
Ik ben bereikbaar op: [email protected]

Alle hulp is welkom!!

Groetjes,

William

kuklos
Berichten: 9887
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: NHA, Belachelijk! Hulp gezocht

Ongelezen bericht door kuklos »

lolly_666 schreef:Wie oh wie kan mij helpen!!!
Hier kunnen we natuurlijk niets mee als je niet meldt wat voor hulp je nu precies nodig hebt.

Gesloten