Beste medegebruikers,
Ik heb afgelopen maand een cursus aangevraagd via het bedrijf bij het nti, alles netjes opgestuurd gekregen maar in de 1e week merkte ik al dat het toch niet zo een goed plan was om de opleiding te doen daar ik in financiele problemen kwam en amper tijd had.
Ik gemaild naar het nti met de vraag of ik het kon annuleren of stopzetten tot begin volgend jaar. ( Dan krijg je een automatische mail terug dat je binnen 7 dagen antwoord krijgt ) ik had toen eigenlijk al een vermoeden dat dat misschien was om de termijn voor annuleren te laten verlopen.
Maar ik kreeg netjes een mail terug na 4 dagen met de mededeling dat het niet stop te zetten is alleen te annuleren en dan ben je verplicht 3 maanden te betalen.
Mijn vraag is nu, of er nog op 1 of andere manier onderuit is te komen?
Ik had opgegegeven dat mijn werkgever voor de opleiding zou betalen maar deze wil dat dus niet meer doen, tevens heb ik de bevestiging van hem gezien en staat nog een verkeerde naam op ook.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] NTI Annuleren
Re: NTI Annuleren
Tussen aanvraag en beginnen zit zo ong 3 weken dat is wel erg snel beslist dat je er niet mee door wilt gaan. Je hebt toch voor deze voorwaarden getekend? Je ging akkoord. Dat het fout is gegaan met je baas die opeens niet wil betalen, hij heeft trouwens getekend of niet? Waarom moeten ze jou dan weer gratis gaan afmelden?
IKkvraag me af of mensen wel goed de kontrakten door lezen voordat ze iets tekenen of dat ze het idee hebben dat sommige bedrijven verder niets te doen hebben dan mensen gratis info etc te sturen.
Je bent nu afhankelijk van een de goodwill van dit bedrijf maw hebben ze medelijden met je of niet.
IKkvraag me af of mensen wel goed de kontrakten door lezen voordat ze iets tekenen of dat ze het idee hebben dat sommige bedrijven verder niets te doen hebben dan mensen gratis info etc te sturen.
Je bent nu afhankelijk van een de goodwill van dit bedrijf maw hebben ze medelijden met je of niet.
Het was eigenlijk 2 dagen erna al beslist toen ik een aanbod kreeg om bij een ander bedrijf te gaan werken.
Mijn werkgever is nooit akkoord gegaan.
Ik ben best bereid iets te betalen maar niet de 3 maanden zoals in de voorwaarden.
Mijn werkgever is nooit akkoord gegaan.
Ik ben best bereid iets te betalen maar niet de 3 maanden zoals in de voorwaarden.
-
Beste Maikel,
Vervelend dat de door jou bestelde opleiding niet het onderwijs biedt dat je wil gaan volgen. Wat ik uit het bericht niet begrijp is, waarom je geen gebruik hebt gemaakt van je recht op WVA (Wet Verkoop op Afstand) In al onze studievoorwaarden maken wij melding van het feit dat iedere consument het recht heeft het studiemateriaal binnen 7 werkdagen aangetekend retour te zenden. De mogelijkheid hiertoe was er dus zeker. De automatische reply die je ontvangen hebt nadat je gevraagd hebt of je kon annuleren verandert echt niets aan de mogelijkheid hiervan gebruik te maken. Als mijn collega's dit bericht binnen 7 werkdagen nadat je het pakket ontvangen hebt, krijgen dan dienen zij dit ook echt te vermelden.
Wil je svp even met mij contact opnemen zodat ik alles kan nakijken, via [email protected] .
Dank alvast,
Vriendelijke groet,
NTI
Els Beltman, hoofd klantenservice
Vervelend dat de door jou bestelde opleiding niet het onderwijs biedt dat je wil gaan volgen. Wat ik uit het bericht niet begrijp is, waarom je geen gebruik hebt gemaakt van je recht op WVA (Wet Verkoop op Afstand) In al onze studievoorwaarden maken wij melding van het feit dat iedere consument het recht heeft het studiemateriaal binnen 7 werkdagen aangetekend retour te zenden. De mogelijkheid hiertoe was er dus zeker. De automatische reply die je ontvangen hebt nadat je gevraagd hebt of je kon annuleren verandert echt niets aan de mogelijkheid hiervan gebruik te maken. Als mijn collega's dit bericht binnen 7 werkdagen nadat je het pakket ontvangen hebt, krijgen dan dienen zij dit ook echt te vermelden.
Wil je svp even met mij contact opnemen zodat ik alles kan nakijken, via [email protected] .
Dank alvast,
Vriendelijke groet,
NTI
Els Beltman, hoofd klantenservice