LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NTI Klacht niet serieus genomen tot kwetsend op de persoon

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
Metselaartje
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2010 00:11

NTI Klacht niet serieus genomen tot kwetsend op de persoon

Ongelezen bericht door Metselaartje »

De aard van mijn klacht: Nadat een automatische-incasso om door (naar zeggen van mijn bank) onbekende redenen fout is gegaan is mij per post maanden later een herrinering opgestuurd waarover ik telefonisch opheldering heb gevraagd daar dit om een tweede aanmaning ging waar ook nog mijn voorletters verkeerd opstonden en ik nooit een eerste aanmaning heb gekregen. Mij is toen verteld dat de eerste per mail was gestuurd. Deze heb ik nooit mogen ontvangen daar waarschijnlijk door een menselijke fout mijn email verkeerd was ingevuld daar mijn email maar gedeeltelijk klopte.

Bij dat gesprek kwam ik erachter dat ik een gedeelte van het pakket wat opzich niet van groot belang was miste en dat de dame die ik sprak mijn fout geschreven naam niet kon aanpassen daar het formulier van aanmelding mijn titel als voorletters had genomen. Ik vertelde de dame dat ik al eerder had gebeld over mijn voorletters en dat toen beloofd was dat deze aangepast zouden worden echter vertelde deze dame me dat ze dat niet kon. Toen ze mijn vroeg waarom ik niet eerder weer aan de bel had getrokken vertelde ik haar dat ik tot de aanmaning niet aan de fout meer had gedacht daar ik het afgelopen jaar een paar chemokuren heb moeten ondergaan en vroeg haar waar ik de klacht kon indienen om mijn naam te corrigeren zoals mij vorig jaar al beloofd was. ze adviseerde mij haar manager te mailen.

Een paar dagen daarop kreeg ik (terwijl de betaling net gekruist was) een aanmaning van het incasso bureau voor het dubbele bedrag zonder enige specificatie. Dit zorgde uiteraard voor de nodige verwarring. Verbaast als ik was belde ik wederom de klantenservice om te vragen hoe het kon dat mijn bedrag verdubbeld was als ik net een paar dagen ervoor bel en daarna een email stuur. De telefoniste kon mij hierop geen duidelijk antwoord geven en zei dat ik mijn incasso had gestoneerd wat niet waar is. Ik heb nooit enige incasso tegen gehouden, daarnaast is het tevens mijn zakelijke rekening en op mijn afschriften zijn geen stoneringen zichtbaar.

Bij dit tweede gesprek waarin ik opheldering wou vragen over de mij toch zeer vreemde gang van zaken van een rekening van 78,50 die zich na een onbeantwoorde klacht per email van mij in een incassobrief zonder een enkele specificatie binnen een paar dagen verdubbelde. Kreeg ik van de telefoniste die ik de week ervoor ook aan de telefoon had volgens haar de manager van de afdeling klantenservice een zekere mevrouw V (Nu lees ik net op dit forum dat de manager van die afdeling anders heet dus ik heb waarschijnlijk niet de manager aan de lijn gehad). aan de telefoon. De toon van het gesprek veranderde totaal met een zeer denigerende klantonvriendelijke en ongeduldige toon en manier waarop je een klein kind niet eens aanspreekt vertelde deze dame mij dat zonder mij in te lichten mijn automatische incasso stop is gezet omdat ik de incasso zou hebben gestoneerd op 3 data hetgeen ik nooit heb gedaan. Toen enigzins aangedaan door de manier waarop ik behandeld werd legde ik deze dame uit dat ik graag wil dat de automatische incasso doorgaat daar ik het erg belangrijk vind dat deze cursus (Stresscounseling) die ik speciaal heb gekozen als positieve-afleiding nadat ik de diagnose Non-Hodgkins
Lymfekanker heb gekregen en dus onbezorgd hiervan zonder dit soort problemen van wil kunnen genieten (Deze cursus is voor mij op dit moment een soort ankertje zoals u wellicht zult begrijpen). Daarnaast heb ik twee afgeronde opleidingen dus ik heb dit puur voor mijn ontspanning gekozen in een moeilijke periode.

Het antwoord dat ik toen kreeg ging alle perken te buiten. De dame in kwestie reageerde zeer onbehoorlijk dat als ik inderdaad kanker ze een dokters verklaring hiervan wou die moest ik maar zo spoedig mogenlijk opsturen. Ik kan u zeggen dat ik inderdaad Non-Hodgkins heb en het afgelopen half jaar 3 maal een chemokuur heb moeten doorstaan en daarvoor de nodige keren radiotherapie. Het enige wat ik wil is met plezier een cursus doen en een rustpuntje daarin vinden ik zit niet te wachten op dit soort troep en kan het al helemaal niet gebruiken.

Mijn vertrouwen in een ontspannende opleiding is nu dus ernstig verstoord en ik moet zeggen dat mijn hoek op de grote leestafel met mijn boeken en schriften die over dit cursusonderwerp gaan nu een plekje is geworden met een nare bijsmaak.

De dame in kwestie probeerde zich te corrigeren door te zeggen dat ze dat nodig had zodat ik langer over de opleiding mag doen waar ik niet om heb gevraagd ik lig op schema het lesmateriaal heb ik allemaal meerdere keren gelezen en daarnaast heb ik zelf een stapel boeken aangeschaft over dit onderwerp en ben ik op andere boeken uit de psychologie terrecht gekomen zo breidt ik zelf mijn cursus altijd uit, ik kan toch niet veel anders doen dan lezen. Trouwens in het regelement van de cursus staat dat als ik de extra tijd had gewild ik die toch al kon krijgen zonder opgaaf van reden tot een half jaar onbetaald en nog een half jaar zelfs tegen administratiekosten. Trouwens voordat ik het NTI belde voor de tweede keer had ik mijn bank gebeld of zij wisten waarvoor het was gestoneerd, je gaat toch twijfelen of het niet per ongeluk door de bank gestoneerd is die wisten nergens van. Dit vertelde ik de dame die zich als manager profileerde. Nou kan ik alles nakijken omdat ik door de vermoeidheid een schrifje bijhoudt met kleine aantekeningen zoals maandag ochtend bank gebeld NTI. Toen werd er gezegd dat ik de bank niet had gebeld omdat ik de naam niet herrinerde van de persoon bij de bank en de exacte tijd. Ik vraag mij af of mevrouw V. dat zou kunnen als ze aan deze kant van de lijn had gezeten.

Uiteraard ben ik er niet van gedient om als een jonge scholier die niet mee mag doen met de gym met mijn briefje van de dokter bij de rektor te worden geroepen en vind deze opmerking dan ook meer dan ongepast, zelfs kwetsend en zeer beledigend. Dit had ik nooit verwacht van zo een gerenomeerde instelling,

Graag zet ik mijn cursus voort echter zijn mijn klachten niet verholpen. Men wou mij ook niet inlichten hoe ik de betaling in de tussentijd dat mijn klacht word opgelost moet voldoen tevens eiste deze dame dat ik haar afgelopen week zou terugbellen na het sturen van een dokters verklaring en een verklaring van mijn bank dat ik niet heb gestoneerd. Ik moet toegeven dat ik op dat moment door de grofheid van haar opmerking overrompeld was. Ik probeerde alleen uit te leggen waarvoor ik de cursus zo belangrijk vond en zeker dat hij zorgeloos doorloopt daar ik genoeg aan mijn hoofd heb en dan de insinuatie krijgen alsof je een dergelijke ziekte zou veinzen voor 66 Euro in een van de maanden. Ik geef toe dat ik bijna nooit op mijn afschriften kijk daar alles altijd gewoon gaat zoals het moet voor het gemak heb bijna al mijn rekeningen met automatische incasso kan er ook niets mis gaan of vergeten worden zeker zo handig met de vermoeidheid van het ziek zijn daar je daarmee wel eens wat vergeet. En dan daar zo een offensief als je met je klacht komt die zo een ernst draagt echter zult u kunnen begrijpen dat ik dit heb moeten laten bezinken alvorens het NTI opnieuw van repliek heb kunnen dienen. Daar mijn incasso ook nog steeds niet in orde is gemaakt en mij is verteld dat ik het tweede gedeelte van de cursus niet heb ontvangen door dit gebeuren en nu dus wel een achterstand zou krijgen in tijd tevens het feit dat er totaal geen acht op mijn rechten als betalend cursist en klant word geslagen en ik met zoveel disrespect ben behandeld heb ik de NTI dan ook in gebreke gesteld en mijn betalingen verder gestaakt totdat mijn klacht geheel verholpen is. Ik hoop dit maal dan ook op een oplossing voor mijn klachten opdat ik de cursus voort kan zetten alhoewel voor mij nu het doel van mijn cursus kapot is gemaakt en het nu niet meer als een punt van ontspanning aanvoelt. Als er wederom niets aan mijn klacht gedaan is mijn volgende stap bij mijn juriste en de overkoepelende klachten en geschillencommisie van de branche.
Weten u wie dat zijn en waar ik mij tot kan wenden?

Ik heb vandaag wederom mijn klacht verstuurd dit maal vanaf hun website het verhaal hierboven is ongeveer dezelfde als in mijn brief. Ik zag trouwens op dit forum dat de email die ik van de eerste telefoniste kreeg geenzins op die van degene die wel over de klachten gaat. zelfs dat kon mij niet goed worden doorgegeven.

Ik heb nu op mijn 35e al heel wat cursussen en opleidingen afgerond aangezien ik iemand ben met veel interresse's en ik leer vrij makkelijk en ook omdat een cursus mij altijd een prettige ontspanning geeft. Bij andere instantie's heb ik nog nooit maar iets dergelijks meegemaakt.

Zojuist heb ik klachten NTI in google getoetst en tot mijn verbazing zijn er zelfs ondernemingen die klachten tegen 100% behandel garantie opnemen. Is er geen geschillencommisie in deze? Dit kan toch niet zomaar?
De website heeft ook geen algemene voorwaarden in de sitemap staan.
Zelfs de klachten pagina blijft erg vaag een q&a die niet over klachten gaan maar meer over opleidingsvragen.

Els Beltman
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 mar 2006 15:50

Re: NTI Klacht niet serieus genomen tot kwetsend op de persoon

Ongelezen bericht door Els Beltman »

Geachte mevrouw,

Uw bericht schokt mij, de situatie die u schetst kan eigenlijk niet bij ons voorkomen. Om na te gaan wat er precies aan de hand is verzoek ik u mij uw gegevens te mailen naar [email protected], zodat ik contact met u op kan nemen.
Bovendien wil ik u graag garanderen dat het NTI service en begeleiding hoog in het vaandel heeft staan, dat natuurlijk bij achterstand in betalingen een bepaald herinneringstraject geactiveerd wordt, dat is bij bedrijven van onze omvang volledig geautomatiseerd, maar indien contact met het NTI is geweest over de achterstand, dan zou bij een terechte situatie een regeling getroffen moeten zijn.

Heel graag hoor ik van u via email of telefoon.

Vriendelijke groet,

NTI
Els Beltman - hoofd klantenservice

Els Beltman
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 mar 2006 15:50

Re: NTI Klacht niet serieus genomen tot kwetsend op de persoon

Ongelezen bericht door Els Beltman »

Geachte heer,

Inmiddels heb ik - door contact met uw mentor die enkele gegevens in dit bericht herkende - uw inschrijving kunnen traceren, en gezien dat er inderdaad een betalingsachterstand van enkele maanden is ontstaan waardoor het NTI genoodzaakt was u hierover te informeren. Uw bank heeft de betalingen tot drie maal toe gestorneerd, de reden daarvan is natuurlijk alleen van belang voor u en uw bank, maar het resultaat is dat bij uw studie een achterstand in betalingen ontstaan is. Bovendien zie ik dat bij een telefonisch contact op 29 april jl. met onze klantenservice aan u een oplossing is geboden waarbij de achterstand alsnog voldaan kon worden zonder berekening van administratiekosten. Ik heb getracht telefonisch contact met u op te nemen, maar begreep dat u op dit moment niet bereikbaar bent.
Nogmaals, wij zijn van harte bereid met u mee te denken over oplossingen, het is echter wel belangrijk dat de betalingen voldaan worden, waardoor ook vervolgzendingen normaal verzonden kunnen worden. Uw studie is op geen enkel moment onderbroken geweest, u hebt dus ook gewoon de opleiding kunnen volgen en van alle faciliteiten gebruik kunnen maken. De betalingsachterstand heeft dus geen effect gehad op het volgen van de opleiding zelf.

Vanmiddag ben ik zelf niet aanwezig, maar mijn collega's van klantenservice kunnen u alle informatie verstrekken. Ook kunt u mij altijd bereiken via het adres [email protected], dit adres zal ik de hele dag controleren.

Vriendelijke groet,

Els Beltman, hoofd klantenservice

Gesloten