LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ongewild cursist loi

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
epw

ongewild cursist loi

Ongelezen bericht door epw »

Ik ben telefonisch benaderd door de loi.
Ze boden een proefles aan, of ik daarmee akkoord ging. Dat deed ik.
Aan het eind van het gesprek bleek dat ik aan de cursus vast zat tenzij ik binnen 14 dagen op zou zeggen.
Daar ging ik niet mee akkoord en heb minimaal 3x EXPLICIET gezegd dat ik geen proefles wilde onder deze condities.
Nu heeft de LOI mij toch cursist gemaakt.
Ik weet niet welk deel opgenomen is (het is me overigens niet gemeld dat er opnames gemaakt zouden worden, en wanneer deze zouden starten of eindigen).
Nu moet ik 'hemel en aarde' bewegen om "cursist af" te geraken.
Ik vind dit misleiding.
Of je neemt een proefles, verder geen verplichting
Of je wordt cursist met de mogelijkheid tot voortijdig stopzetten (met eventueel een bepaalde termijn waarin dat stopzetten mogelijk is)

kanovaarder

Re: ongewild cursist loi

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Ongewild LOI-cursist.

In ieder geval is het nu wel zaak dat u dmv een aangetekende brief met bericht van ontvangst (track&trace) dit LOI laat weten geen cursist te willen zijn.
Dat u met de manier waarop u telefonisch benaderd bent onjuist is geweest omdat hetgeen telefonisch is gezegd en het toch inschrijven als cursist onbehoorlijk is geweest.

Doe dit binnen 7 werkdagen!!

Eventueel kunt u dit ook doen per fax + e-mail (met bericht van ontvangst).
Zelf maak ik met alt-Printscreen en plakken in Word een afdruk van de desbetreffende e-mail en verstuur deze niet aangetekend per brief maar fax het bericht wel voor de zekerheid.
Immers, op een fax staat ook de datum,uur,minuut en zelfs de seconden waarop de fax verzonden is.

Bewaar een en ander wel zorgvuldig!

Grootvader.

epw

Re: ongewild cursist loi

Ongelezen bericht door epw »

Bedankt voor je reactie.

Mij gaat het er om dat deze lieden mij dwingen tot actie en kosten en tijd om hun fout recht te zetten. Je zal maar een paar dagen weg zijn, dan zit je er aan vast!
Dit soort handelswijze zou beter geruguleerd moeten worden.

Gesloten