Hallo allemaal.
Ik ben Corrina en ben in 2007 begonnen met de opleiding Secretaresse bij Scheidegger. Bij hun heb ik een Scheidegger Lease Plan getekend om de opleiding in termijnen te betalen. Dit is in samenwerking met Comford Card.
In oktober 2007 heb ik een auto-ongeluk gehad onderweg naar school toe. Hierdoor kon ik niet komen dus. Netjes de juf en klasgenoot gebeld!
In de zelfde periode zouden we ook beginnen met een nieuwe module waarvoor wij de boeken zouden ontvangen thuis. Echter heb ik deze nooit ontvangen.
Een klasgenoot vertelde mij dat zij ervoor moesten tekenen.
Scheidegger gebeld wanneer ik de boeken zou ontvangen, maar werd van het kastje naar het muurtje gestuurd.
Uiteindelijk heb ik Comford Card om hulp gevraagd, maar helaas kom je ook daar van een koude kermis thuis.
Uiteindelijk is mij ook de les ontzegd door de juf aangezien ik mijn boeken niet kreeg. Klacht ingediend tegen de manier van reageren van de juf en dat ik geen boeken heb ontvangen.
Helaas geen reactie.
Uiteindelijk gestop met betalen want waar betaal je voor. Ja voor JAN *** met de dikke achternaam.
In de tussentijd heeft RDS, volgens mij Comford Card zelf, Incasso Unie, Hoist, GGN, weer Hoist en nu weer GGN de vordering geprobeerd te innen. Overal het dossier naar toegezonden en wat denk je ...
Niemand geeft reactie
Elke keer als je reageerd krijg je weer een schrijven van een ander.
Of ze zeggen Comford Card heeft niets te maken met Scheidegger.
Nou ik teken een Scheidegger Lease Plan welke in samenwerking is met Comford Card dus wel dergelijk dat ze iets met elkaar te maken hebben...
Nu staat het dossier op het puntvoor de rechter te komen. Wacht op een dagvaarding. Ik wil dan wel eens weten wat de rechter hiervan vind, Dat scheidegger en comford card nergens op reageren, maar wel betalen.
Nee dat nooit al moet ik in hoger beroep.
Nog vragen, tips enz verneem ik dit graag!!
Verhaal wordt vervolgd......
Groetjes Corrina
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] procedure Scheidegger/MultiDitact - Comford Card
Re: procedure Scheidegger/MultiDitact - Comford Card
Ik ben ook 123hallo, maar wist mijn gegevens niet meer
Re: procedure Scheidegger/MultiDitact - Comford Card
In augustus 2009 heb ik me aangemeld voor de Scheidegger cursus medisch secretaresse.
Hierbij had ik een korting bedongen. De bevestiging die ik kreeg was natuurlijk niet goed. De korting was niet verwerkt. Dat kwam door het nieuwe systeem. Een paar keer over gebeld en gemaild. Uiteindelijk ontving ik een mail met de mededeling, dat de korting wel in hun systeem stond en dat men ook het juiste bedrag van mijn rekening zou afschrijven. De startdatum van de cursus was 13-10 in Breda. De aanbetaling werd 14-09 van mijn rekening afgeschreven. Ruim 2 weken voor aanvang heb ik gebeld met de klantenservice wanneer ik mijn boeken kon verwachten. Die waren nog niet besteld, maar een paar dagen voor de start zou ik mijn boeken hebben. Op 6 oktober ontvang ik een mail van S. dat de cursus wordt verschoven naar 8-12 om plantechnische redenen. ERG VAAG. Op 9-10 een mail met de mededeling dat er op 13-10 310.00 euro wordt geïncasseerd. Ik heb mijn ongenoegen geuit via mail en aangetekende brief, omdat ik het hier absoluut niet mee eens ben. Ik ben deze overeenkomst aangegaan, omdat ik op 13-10 kon starten en in december examen kon doen. Ik heb gevraagd de overeenkomst kosteloos te annuleren, omdat hun in gebreke blijven. Hetzelfde geval had ik met IPD-opleidingen, maar die hebben in hun voorwaarden staan, dat bij niet aanvangen op de afgesproken datum men het geld terug kan krijgen of kan kiezen voor een andere oplossing. Beide instituten hebben hun voorwaarden tot stand laten komen ism. de consumentenbond en Paepon. Waarom staat deze regel dan niet in de voorwaarden bij Scheidegger? Waarom schrijft men de betalingen zover van tevoren van de rekeningen. Men weet 2 a 3 weken voor aanvang echt wel of er genoeg kandidaten zijn om te starten. Als dat dan zo is, dan is het dan tijd genoeg om te incasseren. Zijn er niet genoeg kandidaten dan hoeven deze instituten ook geen geld terug te betalen. Bij Scheidegger ben ik misschien wel 10% kwijt. Vreemd en opmerkelijk van Paepon. En lekker verdienen voor Scheidegger. Dus mensen: Scheidegger heeft niets geleerd van hun faillissement. Ik ben zeer benieuwd hoe dit gaat aflopen. Wordt vervolgd.
Hierbij had ik een korting bedongen. De bevestiging die ik kreeg was natuurlijk niet goed. De korting was niet verwerkt. Dat kwam door het nieuwe systeem. Een paar keer over gebeld en gemaild. Uiteindelijk ontving ik een mail met de mededeling, dat de korting wel in hun systeem stond en dat men ook het juiste bedrag van mijn rekening zou afschrijven. De startdatum van de cursus was 13-10 in Breda. De aanbetaling werd 14-09 van mijn rekening afgeschreven. Ruim 2 weken voor aanvang heb ik gebeld met de klantenservice wanneer ik mijn boeken kon verwachten. Die waren nog niet besteld, maar een paar dagen voor de start zou ik mijn boeken hebben. Op 6 oktober ontvang ik een mail van S. dat de cursus wordt verschoven naar 8-12 om plantechnische redenen. ERG VAAG. Op 9-10 een mail met de mededeling dat er op 13-10 310.00 euro wordt geïncasseerd. Ik heb mijn ongenoegen geuit via mail en aangetekende brief, omdat ik het hier absoluut niet mee eens ben. Ik ben deze overeenkomst aangegaan, omdat ik op 13-10 kon starten en in december examen kon doen. Ik heb gevraagd de overeenkomst kosteloos te annuleren, omdat hun in gebreke blijven. Hetzelfde geval had ik met IPD-opleidingen, maar die hebben in hun voorwaarden staan, dat bij niet aanvangen op de afgesproken datum men het geld terug kan krijgen of kan kiezen voor een andere oplossing. Beide instituten hebben hun voorwaarden tot stand laten komen ism. de consumentenbond en Paepon. Waarom staat deze regel dan niet in de voorwaarden bij Scheidegger? Waarom schrijft men de betalingen zover van tevoren van de rekeningen. Men weet 2 a 3 weken voor aanvang echt wel of er genoeg kandidaten zijn om te starten. Als dat dan zo is, dan is het dan tijd genoeg om te incasseren. Zijn er niet genoeg kandidaten dan hoeven deze instituten ook geen geld terug te betalen. Bij Scheidegger ben ik misschien wel 10% kwijt. Vreemd en opmerkelijk van Paepon. En lekker verdienen voor Scheidegger. Dus mensen: Scheidegger heeft niets geleerd van hun faillissement. Ik ben zeer benieuwd hoe dit gaat aflopen. Wordt vervolgd.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 30 okt 2009 19:27
Re: procedure Scheidegger/MultiDitact - Comford Card
Mijn ervaring met Scheidegger is een copie van het verhaal van Anwiri.
Ook ik heb me aangemeld voor de opleiding medische secretaresse. De opleiding zou beginnen op 14 oktober in Den Bosch. (Duur 3 maanden). Ook ik kreeg te horen dat ik me snel moest aanmelden.Er waren nog maar 2 plaatsen over. Ik kon in termijnen betalen. De 1e termijn van ongeveer 250 euro werd in augustus afgeschreven. De 2e in september. Op 6 oktober kreeg ik een mail, dat de startdatum verzet zou worden naar 9 december. De reden werd er niet bij vermeld. Ik heb vervolgens terug gemaild om uitleg van dit uitstel. Het antwoord dat ik kreeg: "Dit kan vanalles zijn, o.a. geen leraar beschikbaar, te weinig kandidaten, geen leslocatie beschikbaar". Met andere woorden, men verschuift een opleiding en weet niet waarom. Ik heb meteen gebeld, dat ik het met deze gang van zaken niet eens was. Ik kreeg te horen dat het zelfs mogelijk was dat de opleiding pas volgend jaar zou starten. Ik heb medegedeeld, dat ik niet van plan ben te betalen als ik niet weet of en wanneer de opleiding van start gaat.
Ik heb gezegd, dat ik de betaling van september terug zou laten boeken. Die van augustus kon al niet meer omdat daarvoor de termijn was verstreken.
Scheidegger vertelde me dat ik had getekend voor de voorwaarden en dat ik moest betalen. Ik zei: "Als u niet kunt leveren, hoef ik niet te betalen ".
Ik zou daartoe verplicht zijn werd mij verteld.
Ik heb de maand september in ieder geval terug laten boeken. Op 9 oktober ontving ik een vage mail met als inhoud: "Oude startdatum 4 november, nieuwe startdatum 4 november. " Dus de oude en de nieuwe datum op dezelfde dag...terwijl deze eerst 9 december was.
Dus eerst 14 oktober, daarna 9 december en nu 4 november.
Afgelopen week kreeg ik plotseling een mail met daarin de opmerking dat ik blijkbaar geen interesse had in de opleiding vanwege de terugboeking van de maand september.
De termijn voor de maand oktober is inmiddels via de automatische incasso (geen andere betalingsmogelijkheid) wel van mijn rekening geschreven. Vandaag kreeg ik een sms, je leest het goed, een sms, dat ik dringend word verzocht te betalen omdat ik al 30 dagen achter ben. Betaal ik niet onmiddelijk, dan zal ik geen cursusmateriaal ontvangen.
Al met al weet ik nu nog steeds niet of de opleiding doorgaat. Ik ga in ieder geval op 4 november naar de lokatie die is opgegeven. Ik ben benieuwd.
De manier van communiceren door Scheidegger verdient echt geen schoonheidsprijs. Ik krijg het gevoel, dat men wel het cursusgeld wil ontvangen, maar daar (voorlopig) niets tegenover wil stellen.
Marieke.
Ook ik heb me aangemeld voor de opleiding medische secretaresse. De opleiding zou beginnen op 14 oktober in Den Bosch. (Duur 3 maanden). Ook ik kreeg te horen dat ik me snel moest aanmelden.Er waren nog maar 2 plaatsen over. Ik kon in termijnen betalen. De 1e termijn van ongeveer 250 euro werd in augustus afgeschreven. De 2e in september. Op 6 oktober kreeg ik een mail, dat de startdatum verzet zou worden naar 9 december. De reden werd er niet bij vermeld. Ik heb vervolgens terug gemaild om uitleg van dit uitstel. Het antwoord dat ik kreeg: "Dit kan vanalles zijn, o.a. geen leraar beschikbaar, te weinig kandidaten, geen leslocatie beschikbaar". Met andere woorden, men verschuift een opleiding en weet niet waarom. Ik heb meteen gebeld, dat ik het met deze gang van zaken niet eens was. Ik kreeg te horen dat het zelfs mogelijk was dat de opleiding pas volgend jaar zou starten. Ik heb medegedeeld, dat ik niet van plan ben te betalen als ik niet weet of en wanneer de opleiding van start gaat.
Ik heb gezegd, dat ik de betaling van september terug zou laten boeken. Die van augustus kon al niet meer omdat daarvoor de termijn was verstreken.
Scheidegger vertelde me dat ik had getekend voor de voorwaarden en dat ik moest betalen. Ik zei: "Als u niet kunt leveren, hoef ik niet te betalen ".
Ik zou daartoe verplicht zijn werd mij verteld.
Ik heb de maand september in ieder geval terug laten boeken. Op 9 oktober ontving ik een vage mail met als inhoud: "Oude startdatum 4 november, nieuwe startdatum 4 november. " Dus de oude en de nieuwe datum op dezelfde dag...terwijl deze eerst 9 december was.
Dus eerst 14 oktober, daarna 9 december en nu 4 november.
Afgelopen week kreeg ik plotseling een mail met daarin de opmerking dat ik blijkbaar geen interesse had in de opleiding vanwege de terugboeking van de maand september.
De termijn voor de maand oktober is inmiddels via de automatische incasso (geen andere betalingsmogelijkheid) wel van mijn rekening geschreven. Vandaag kreeg ik een sms, je leest het goed, een sms, dat ik dringend word verzocht te betalen omdat ik al 30 dagen achter ben. Betaal ik niet onmiddelijk, dan zal ik geen cursusmateriaal ontvangen.
Al met al weet ik nu nog steeds niet of de opleiding doorgaat. Ik ga in ieder geval op 4 november naar de lokatie die is opgegeven. Ik ben benieuwd.
De manier van communiceren door Scheidegger verdient echt geen schoonheidsprijs. Ik krijg het gevoel, dat men wel het cursusgeld wil ontvangen, maar daar (voorlopig) niets tegenover wil stellen.
Marieke.