LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PVV neemt zaak rondom Scheidegger,multididact in behandeling

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
dsbteam

PVV neemt zaak rondom Scheidegger,multididact in behandeling

Ongelezen bericht door dsbteam »

Tot mijn grote vreugde kan ik u allen als slachtoffer van Scheidegger,Multididact,Comfort Card,RBS,Santander mededelen dat de PVV de zaak nu in behandeling heeft genomen.
Uiteraard zal het eerste deel van de behandeling enigsinds geruisloos plaatsvinden omdat men alle aantijgingen op waarheid wil controleren maar dat is gezien de vele klachten geen probleem.
Men heeft mij wel verzocht om iedereen die zich bij mij meld met een klacht over deze bedrijven op te roepen hun persoonlijke verhaal te laten mailen naar alle bestuursleden van de partij.Dit gaat heel eenvoudig via de officiele PVV site waarin je links in beeld bij iedere foto een menu lijst kan aanklikken met daarin de regel mail aan (naam).Door ieder lid afzonderlijk te mailen kan ieder lid zijn of haar eigen mening vormen en is de discusie binnen de PVV over de te volgen koers een stuk eenvoudiger.Mijn verzoek is dus aan iedereen die zich slachtoffer voelt in deze zaak zijn of haar persoonlijke klacht te melden via diverse mails aan de PVV leiding.De partij heeft ook toegezegd om terzijnertijd de slachtoffers juridisch bij te staan bij eventueel te voeren rechtzaken.Uiteraard zal men trachten de zaak eerst te schikken met de boosdoeners om de situatie zoals bij de DSB te vermijden.

antileugens

Re: PVV neemt zaak rondom Scheidegger,multididact in behandeling

Ongelezen bericht door antileugens »

En....is er al wat voortgang?

jeani

Ongelezen bericht door jeani »

denk het niet ben zelf ook gedupeerde van scheiddeger/multididact

Deurwaarder Mark

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Voor mijn beeldvorming: wat zou de PVV nou precies in behandeling genomen hebben? Er wordt gesproken over " de zaak" en vervolgens worden er een heleboel partijen genoemd die niets met elkaar te maken hebben. Gaat het gewoon om misstanden in de incassowereld ofzo?

jeani

waarschijnlijk niks in behandeling genomen anders waren er niet nog zo veel klachten

Athoz

Ongelezen bericht door Athoz »

Inderdaad, Scheidegger/Multididact blijft er één grote zooi van maken:

Mijn vrouw volgt sinds 2008 een opleiding bij ze. Keurige overeenkomst gesloten met ze na een deskundig gesprek met een hele vriendelijke adviseur van Scheidegger. De opleiding ging mij 3600 euro kosten, alle afspraken gemaakt, keurig bevestigd gekregen en in mei 2008 is mijn vrouw begonnen met de opleiding.

Begin 2009 werd ik benaderd door Scheidegger dat de opleiding van mijn vrouw te goedkoop is aangeboden, en of ik nog even 1200 extra wou gaan betalen. Als reden gaven ze op dat de adviseur (deze zou nu ontslagen zijn) veel opleidingen te goedkoop heeft aangeboden.

Na enig (juridisch) getouwtrek in mijn gelijk gesteld dat ik niet meer hoef bij te betalen omdat dit bedrag is bevestigd door afdeling verkoop bla bla.

In de tussentijd blijkt Scheidegger failliet en word overgenomen door Multididact. Nog geen 4 weken later een dreigbrief van Multididact op de mat, we hadden nog geen twee weken om de openstaande vordering van 2400 euro te voldoen. Mochten wij dit ineens voldoen zou er een korting plaatsvinden zodat het totaalbedrag opeens nog geen 1900 euro zou worden. Zouden we dit niet doen zou er een incassoprocedure opgestart worden. Dit terwijl dus zwart op wit is gezet dat er geen openstaande bedragen meer waren. Heel de brief rammelde van de tegenstrijdigheden.

Dan gaat mijn vrouw afgelopen dinsdag naar les, alwaar er vermeld word dat iedereen nu dubbele examens af moet gaan leggen, plus een bijbetaling van 300 euro voor de extra examens omdat deze opleiding opeens niet meer landelijk erkend zou zijn, terwijl wel degelijk in onze overeenkomst bevestigd staat dat dit wel zo is. Een 'Scheidegger' examen en een associatie examen. In de overeenkomst met Scheidegger staat dat dit een landelijk erkend diploma is, alsook erkend door de associatie o.i.d.

Dus mijn vragen:

-Is het nu zo dat, omdat Multididact nu de eigenaar is, dit opeens geen landelijk erkend diploma meer is, terwijl inhoudelijk niets aan de opleiding veranderd is?!
-Mag multididact nu opeens die 300 euro gaan eisen terwijl wij een all-in pakket gekocht hebben, d.w.z. lesmateriaal, lestijd, examens + 1 herexamen gratis, landelijk erkend diploma?
-Als dit opeens geen landelijk erkend diploma meer is, kan ik dan om nietigverklaring van de overeenkomst vragen, en m'n geld (evenredig deel) terugeisen? We ontvangen dan nu iets waar we niet voor betaald of verzocht hebben? Of eigenlijk beter om haar kostenloos die examens te laten doen zodat ze in ieder geval d'r diploma krijgt :/

m.v.g.

jeani

hoi,
wanneer heeft je vrouw zich aangemeld voor de opleiding? was dit voor oktober 2008? voordat scheiddiger is overgenomen? de oude opleiding via scheiddeger is namelijk veel duurder, dan de prijzen die nu gehanteerd worden! het kan zijn dat ze de prijzen willen hebben van de oude scheiddeger! ik heb namelijk te veel betaald en moet alles volgens de regels doen via de oude scheiddeger, ook al heb ik pas mijn opleiding in mei 2009 betaald dokken kan je! heb ook erges gehoord dat het geen erkend diploma meer is, maar heb net 2 week terug mijn examen gedaan en niks gehoord verder daar over heb ook niks betaald eventueel voor mijn diploma als ik die gehaald heb dan!, maar dat is dus nog afwachten of er nog wat achter aan komt! het is een dikke verneukerij :oops: daar en je kunt bellen en schrijven wat je wilt alles gooien ze toch op de oude scheiddger
wens je veel succes en zou er wel alles aan doen met eventueel klachten en telefoontjes plegen.

Athoz

Wij hebben de opleiding aangeschaft omstreeks september 2007.. Aangezien multididact alles heeft overgenomen van scheidegger, dus ook de contract(anten), evt. regelingen en garanties, lijkt het me nogal logisch dat Multididact nu ook verantwoordelijk is voor het nakomen van die garanties..

Ik heb ondertussen mijn vraag ook aan klantenservice at scheidegger.nl gestuurd of het klopt dat het geen erkend diploma meer is.. Vraag me af wat hier verder mee gebeurd..

jeani

yep dat dacht ik ook scheiddeger werkte ook met de edusheque een korting van 100 euro , na ik kon er naar fluiten daar deed multdidact niet aan! en de korting van de eenmalige betaling deed men ook niet meer aan! al met al ben ik voor deze opleiding(mkv) 9oo euro meer kwijt dan mijn mede cursisten om dat ik mijn contract had bij scheiddeger( oude opleiding koste 2020 euro) en bij mulididact de zelfde opleiding 1530 met kortingen van hun komen mijn mede cursisten dus op een kleine 1300 euro! dus je word een poot uit gedraaied hoop voor jullie dat het goed komt maar ze zijn hardleers daar! :cry:

scheideggerklantenservice

Ongelezen bericht door scheideggerklantenservice »

Geachte Athoz,

Binnen elk bedrijf gaat er onbedoeld wel eens iets mis. Miscommunicatie of misverstanden zijn er soms de oorzaak van dat uw klacht niet de juiste aandacht krijgt. Onze excuses daarvoor.

Het is voor ons moeilijk te reageren op anonieme klachten, zoals u wellicht kunt begrijpen. Wij verzoeken u daarom zich met deze klacht te melden bij ons via onderstaand mail adres of telefoonnummer. Wij zeggen u toe onze uiterste best te doen uw klacht zo snel mogelijk te verhelpen als deze terecht is. Indien u zich niet tot ons wilt wenden kunt u zich wenden tot Paepon (http://www.paepon.nl) of de klachtenbond (http://www.klachtenbond.nl). Beiden zijn onafhankelijke consumentenorganisaties waar u terecht kunt met een klacht. Juist om deze reden zijn wij lid van zowel Peapon als de klachtenbond.

Alle terechte klachten die hier zijn binnen gekomen zijn overigens door ons voor 100% opgelost zoals u kunt lezen op: http://www.klachtenbond.nl/Afspraken/Scheidegger.htm.

Het verhaal omtrent de PVV is overigens volstrekte onzin.

Met vriendelijke groet,

Scheidegger Opleidingen Nederland BV
Afdeling klantenservice

[email protected]
0900 - 222 000 9 (10 ct p.m.)

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Het spijt me, Scheidegger, toen ik je bericht las was ik positief gestemd, omdat je, in tegenstelling tot alle andere bedrijven die hier iets goed te maken hebben, meteen verwijst naar de mogelijkheid om te klagen.

Echter, de klachtenbond? Nooit van gehoord. Namen die bij hen op de zwarte lijst staan:
-Hans Anders
-Hema
-Zilveren Kruis Achmea
-Sony
-Hartman tuinmeubelen
-Walibi
-Dell
-HP

Eerlijk gezegd denk ik dat dit een kleuterclubje is: 'Jij doet wat ik zeg en anders kom je op de zwarte lijst'. En zo werkt het niet, soms hebben klanten zelf boter op hun hoofd.

Dit is een van de klachten, met het antwoord van de betreffende koopman:
Datum: 10 December 2007

Klachtnummer: 23.WI.MA.10.12.7

De Klacht: Marktkoopman N. K.

ik heb op de markt vitrage gekocht voor €72,00.toen ik thuiskwam bleken er weeffouten in te zitten. toen ik er mee terug ging kon ik andere krijgen maar die zaten ook vol fouten. nu wil ik mijn geld terug.

Wat_gedaan:

ben 2 keer teruggeweest maar krijg geen geld terug. ik kon ********. rechtsbijstand en consumentenbond doen niets het bedrag is te laag. wat moet ik nu? er valt niet over te praten.

gl s.

--------------------------------------------------------------------------------

Marktkoopman N. K. heeft tot nu toe deze klacht nog niet naar behoren afgehandeld. U bent dus gewaarschuwd.

--------------------------------------------------------------------------------

Wel N. K. houd niet van klachten oplossen maar dreigen daar is hij niet vies van. Wij wachten even af welke stappen Nico Kamp met zijn leverancier tegen ons gaat ondernemen.
U bent alvast gewaarschuwd:

Bedrijfsnaam: N. K.

Telefoon:
Adresbedrijf:

Postcode:
Vestigingsplaats:

Geachte Mevrouw S.,

Graag geef ik nog eenmaal een reactie op uw melding.
Al 35 jaar bevind ik mij professioneel op dit vakgebied en bent u als klant jaren hiervoor ook tevreden geweest.
U wens was een soort gelijk product te verkrijgen als dat wat u jaren terug bij mij met tevredenheid heeft gekocht.
Dit product is in der jaren vernieuwd dit heb ik u alvorens de aankoop medegedeeld.

U bent van mening dat er weeffouten in zouden zitten, ik en mijn zeer ervaren leverancier zijn van mening dat uw klacht ongegrond is.
De gordijnstof is wel degelijk kwalitatief goed geborduurd, en daarbij zijn geen grote onevenheden zichtbaar.
Ik attendeer u erop dat dit product door geheel nederland verkocht wordt.

Er zijn u reeds andere mogelijkheden aangeboden waar u zelf niet op in wilden gaan dus kan ik u verder niet van dienst zijn.

Mocht u doorgaan met het brengen van negatieve publiciteit omtrend deze ongegronde klacht zullen zowel ik als mijn leverancier andere stappen ondernemen.

Hoogachtend,

N. K.

* Ik heb de persoonsgegevens even weggehaald, is immers niet toegestaan hier, is ook niet meer dan logisch denk ik.
Ik denk dat de toon van de brief dermate anders is dan wat de klaagster stelt (bedreigen) dat ik wel weet waar het probleem ligt.

Ik kan deze site niet echt betrouwbaar vinden, sorry.

jeani

ik vind het echt heel jammer dat men hier op het forum wel reageerd, ik heb klachten genoeg en heb klachten ingediend zowel schriftelijk als telefonisch, dan kan men niks voor je doen? waarom dan nu wel? snapt men dan niet dat het vertrouwen ook eens weg gaat? ik wil alleen maar dat mijn geld kwestie op een normale manier word behandeld en niet dat je als een... word weggestuurd en dan ook nog eens met de woorden dat ik uberhaupt blij mag zijn dat de opleiding nog in hun pakket zat! feit is en bijift gewoon dat ze 900 euro te veel van mij hebben, zo even hoppa, 900 euro snel verdiend

Athoz

Tsja.. Ik heb dus nu dezelfde vraag voor de 2e maal naar hetzelfde emailadres gestuurd, ik hoop dat er nu wel op gereageerd word.. Voor zolang het niet bevestigd of ontkracht word door Multididact/scheidegger weet ik nog steeds niet waar ik aan toe ben..
scheideggerklantenservice schreef:Geachte Athoz,

Binnen elk bedrijf gaat er onbedoeld wel eens iets mis. Miscommunicatie of misverstanden zijn er soms de oorzaak van dat uw klacht niet de juiste aandacht krijgt. Onze excuses daarvoor.

Het is voor ons moeilijk te reageren op anonieme klachten, zoals u wellicht kunt begrijpen. Wij verzoeken u daarom zich met deze klacht te melden bij ons via onderstaand mail adres of telefoonnummer. Wij zeggen u toe onze uiterste best te doen uw klacht zo snel mogelijk te verhelpen als deze terecht is. Indien u zich niet tot ons wilt wenden kunt u zich wenden tot Paepon (http://www.paepon.nl) of de klachtenbond (http://www.klachtenbond.nl). Beiden zijn onafhankelijke consumentenorganisaties waar u terecht kunt met een klacht. Juist om deze reden zijn wij lid van zowel Peapon als de klachtenbond.

Alle terechte klachten die hier zijn binnen gekomen zijn overigens door ons voor 100% opgelost zoals u kunt lezen op: http://www.klachtenbond.nl/Afspraken/Scheidegger.htm.

Het verhaal omtrent de PVV is overigens volstrekte onzin.

Met vriendelijke groet,

Scheidegger Opleidingen Nederland BV
Afdeling klantenservice

[email protected]
0900 - 222 000 9 (10 ct p.m.)
Ik heb 'nog' geen klacht, daar ik nog geen uitsluitsel heb ontvangen over de opleiding. In dat licht heb ik nu voor de tweede maal mijn vraag naar Uw emailadres verstuurd.. M.v.g.

@jeani: En jouw 900 euro, ik hoop dat je daar verder mee komt, want dat is toch wel een heel groot verschil :(

Athoz

Even een update wat betreft het wel of niet Landelijk erkend zijn en de regelingen die Scheidegger heeft getroffen:
Scheidegger Klantenservice schreef:Geachte heer XXXX,

Bij deze zou ik graag terug willen komen op de door u gestelde vragen inzake de opleiding van uw vrouw .

Als eerste noemt u de geruchten omtrent de erkenning van de opleidingen. Scheidegger heeft altijd opgeleid tot landelijk erkende examens. Hieraan is niets veranderd na de overname. De cursist is overigens niet verplicht dit examen af te leggen. Dat is een vrije keuze. Wij hebben gemerkt dat een groot aantal cursisten hiervan afziet. Zij volstaan met het melden op hun CV dat zij de betreffende Scheidegger opleiding hebben gevolgd.

Inzake het afleggen van het examen maken wij gebruik van het associatie examen. Zoals u zelf gemerkt heeft zijn de kosten daarvan € 300,- . U heeft gelijk dat in het verleden de cursus verkocht werd inclusief examen. Zoals ik al eerder meldde, is gebleken in het verleden dat een groot aantal van de door ons aangemelde cursisten niet kwam opdagen op het examen.

In dat kader hebben we de procedure aangepast omdat bij niet verschijnen op het examen Scheidegger alsnog de kosten doorbelast krijgt. Daarom hebben wij besloten dat cursisten die dit examen afleggen zichzelf kunnen aanmelden en ook zelf de rekening betalen. Na ontvangst van het betalings bewijs storten wij dit geld dan weer op de rekening van de cursist. Hierdoor weten we zeker dat de betreffende cursist ook verschijnt. Deze regeling geld overigens alleen voor cursisten waar geen betaling achterstand is.

Terugkomend op uw vraag:

Uw vrouw heeft recht op dit examen. De keuze of uw vrouw dit overigens gaat doen is geheel aan haar. Uw vrouw kan ook volstaan met het aangeven op haar CV dat zij de betreffende Scheidegger opleiding gevolgd heeft. Scheidegger is een bekende naam in de markt en onze opleidingen staan goed aangeschreven.

Indien uw vrouw alsnog dit examen wenst te doen dan zullen we dat in overleg regelen en haar aanmelden. De kosten zullen we dan voor onze rekening nemen ervan uitgaande dat dit examen ook daadwerkelijk wordt afgelegd. Wij horen graag of u hier gebruik van wilt maken.

Met vriendelijke groet,

XXXXXX
SCHEIDEGGER OPLEIDINGEN NEDERLAND BV
Al met al ben ik merendeels tevreden met het antwoord en ben blij dat we alsnog een erkend diploma kunnen verwachten ;)

jeani

dat is superrrrr alleen.....gebeurt dat lang niet altijd.kijk de verhalen hier verder op het forum mensen die idd geld moeten betalen voor het examen en het dan moeten terug krijgen? wat niet gebeurt! ik hoop dat het voor jullie goed in orde komt, en dat je antwoord hebt gekregen.
laat je nog weten hoe het verder is afgelopen?

Athoz

Doe ik zeker ;)

Gesloten