LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie heeft ook problemen met NTI?

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
angryD
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mar 2006 00:06

Wie heeft ook problemen met NTI?

Ongelezen bericht door angryD »

Hallo mensen:
Ik ben op zoek naar mensen die, net als ik, door NTI bedreigd worden. Met -onterechte- rekeningen door incassobureau's achtervolgt worden en (waarbij ze dreigen om) er een rechtzaak van te maken. Bij mij is dit ontstaan na het te laat terugsturen van een zogenaamd gratis proefpakket. (wel aangetekend overigens) Na bijna drie jaar niets van hen vernomen te hebben dreigen ze ineens met een rechtzaak.
Ik wil inventariseren wat er nog meer voor klachten zijn over NTI en dan eventueel gezamelijk hiertegen actie ondernemen. Eventueel met behulp van RADAR.
NTI moet stoppen met het bedonderen van mensen!!!
In dit geval hoe meer klachten hoe beter...

Alvast bedankt voor je reactie.

Naar boven

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Ongelezen bericht door joopataa »

In het forum welke op dit moment onder de jouwe staat kun alvast lezen wat voor soort problemen hun ondervinden.Hoop voor jou dat je wel kunt bewijzen aan de hand je aangetekende brief en een bewijs hiervan, Anders kan je het nog wel eens moeilijk krijgen bij die gasten.

Joopataa

Anand
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 apr 2005 11:43

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Ongelezen bericht door Anand »

AngryD,

Jij bent niet degene die iets moet bewijzen maar NTI. Zij moeten bewijs overleggen dat er sprake is van een overeenkomst.

Ik heb contact gehad met een aantal lotgenoten. M.b.t. de rechtzaak blijft het bij een dreigement. Rechtsvervolging blijft uit omdat NTI geen bewijs van overeenkomst kan aantonen en met de ongevraagde toezending zelf een onrechtmatige handeling verricht.

Hierna volgt een omschrijving van twee begrippen, de ongevraagde toezending en negatieve optie:

Ongevraagde toezending
U krijgt ongevraagd een product toegestuurd. De verzender vraagt u te betalen.

Uw rechten en plichten
Indien u een product krijgt thuisgestuurd waarbij duidelijk is dat de verzender u tot een koop wil bewegen terwijl u hier geheel niet om heeft gevraagd, dan is er sprake van een ongevraagde toezending. Indien u zo’n zending ontvangen heeft mag u het product houden zonder er verder voor te betalen. Indien de verzender kan aantonen dat u om toezending heeft gevraagd of de schijn hebt gewekt dat u toezending wenste dan is er geen sprake van ongevraagde toezending.

Wat kunt u doen
U heeft diverse mogelijkheden:
U houdt het product zonder verder te betalen.
U houdt het product en u betaalt. Indien u heeft betaald en u wenst de betaling terug omdat het om een ongevraagde toezending gaat zal dit moeilijk worden. U moet aantonen dat u geen overeenkomst met de toezender had gewenst.
U kunt het product retour zenden. De kosten voor deze retourzending zijn voor rekening van degene die u het ongevraagde product heeft toegezonden.
U mag zelf kiezen wat u met het product doet. Ook als het beschadigd is of u heeft het weggegooid kan de verzender van het product u hiervoor geen kosten in rekening brengen.

Om vervelende incassoprocedures te vermijden kunt u de verkoper een brief te sturen. In deze brief maakt u hem duidelijk dat u deze verkoopmethode niet op prijs stelt en dat u de eventueel toegestuurde goederen ter beschikking van de verkoper houdt.

Negatieve optie
Een negatieve optie houdt in dat u iets aangeboden krijgt, waaraan u gebonden bent, tenzij u binnen een bepaalde termijn laat weten niet met het aanbod akkoord te gaan.

Bijvoorbeeld: U bestelt een kennismakingsaanbieding van een tijdschrift. U ontvangt de kennismakingszending waarop de volgende mededeling staat: "na de kennismakingszending die u nu heeft ontvangen, bestaat de collectie uit nog 5 zendingen." Aan de achterkant staat: "wilt u de kennismakingszending houden doch verder niets ontvangen, laat ons dat dan binnen 10 dagen na ontvangst van het kennismakingspakket even weten via………".

Wat kunt u doen
U heeft bijvoorbeeld ongewild meer zendingen ontvangen en moet daar nu voor betalen. Om vervelende incassoprocedures te vermijden, raden wij u aan om de verkoper een brief te sturen. In deze brief maakt u hem duidelijk dat u deze verkoopmethode niet op prijs stelt en dat u de eventueel toegestuurde goederen ‘ter beschikking van de verkoper’ houdt. Oftewel: ze blijven wat u betreft eigendom van de verkoper en deze kan bepalen of en hoe hij ze terughaalt.

In principe leidt een negatieve optie niet automatisch tot een rechtsgeldige overeenkomst. Voor een rechtsgeldige overeenkomst is immers vereist dat de verkoper/leverancier u een aanbod doet dat door u wordt aanvaard. Er dient een wilsovereenstemming te zijn tussen beide partijen.

angryD
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mar 2006 00:06

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Ongelezen bericht door angryD »

Hallo Anand,
Ik zie dat jij hier veel van weet. Is het mogelijk dat ik jou per rechtstreekse email benader? Ik ben namelijk nogal achterdochtig geworden. Ik heb inmiddels contact gehad met rechtsbijstand en waarschijnlijk is in dit geval sprake van verjaring. ( > 2 jaar)
Groetjes en bedankt voor de moeite die je doet!

Els Beltman
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 mar 2006 15:50

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Ongelezen bericht door Els Beltman »

Beste Angry D,

Je schrijft dat er problemen zijn ontstaan met het NTI na aanmelden voor een opleiding onder proefmaandgarantie.
Omdat er geen gegevens vermeld staan kan ik dit nu niet nakijken maar ik nodig je graag uit naar mijn e-mail adres te reageren met je cursistnummer zodat ik de kwestie kan nakijken en zodat we wellicht kunnen we tot een oplossing kunnen komen.
Ik hoor graag van je via [email protected]

Vriendelijke groet,
Els Beltman

Anand
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 apr 2005 11:43

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Ongelezen bericht door Anand »

AngryD,

Afgezien van het verjaren, laat NTI maar eens bewijs aanleveren dat er sprake is van een overeenkomst. Dat kunnen ze niet.

Wellicht kun je één brief versturen waarin je je standpunt kort toelicht en aangeeft dat je niet zal reageren op verdere sommaties. Verder zou ik er geen tijd aan besteden.

De diverse rechtsbijstand instellingen kunnen je eventueel adviseren over de inhoud van je brief. Ik heb afgelopen week op dit forum (andere thread) al een paar zaken vermeld die je kunt gebruiken.

voorwaarts
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2006 10:58

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Ongelezen bericht door voorwaarts »

Die mevrouw Els van NTI kan het mooi vertellen.

Ik had exact hetzelfde probleem. Proefles besteld, ipv een lesje kreeg ik een complete doos met de hele cursus. Deze voldeed overigens niet aanverwachting. Ik heb dit binnen 2 wkn aangetekend teruggestuurd en toen ik zag (track&trace site van TPG) dat het pakket 3 dagen later bij NTI was aangekomen heb ik het bewijsje niet meer bewaard.

1 maand later ...ofwel een paar dagen na de termijn van de door mevrouw Els aangehaalde 'proefles-garantieperiode'. Kreeg ik tot mijn verbazing een brief waarin stond dat ik het waarschijnlijk zo naar mijn zin had met de cursus dat ik niet door had een betalingsachterstand te hebben opgelopen. Hierop heb ik verbaasd gereageerd en verteld dat volgens de Track&trace site van TPG het pakket wel degelijk bezorgd was. Hieraan hebben zij geen boodschap en ontkennen gewoon glashard door te beweren mijn pakket nooit hebben ontvangen. Nu blijkt dat dit heel vaak voorkomt bij NTI en het gewoon een standaard procedure is om mensen onder druk te kunnen zetten.

Een paar weken en mailtjes later werd er al direct met incassobureaus en rechtzaken gedreigd als ik geen schriftelijk bewijs van verzending kon overleggen....ze laten er idd geen gras over groeien.

Ik heb toen mijn rechtshulp ingeschakeld en zij gaven aan dat NTI een bekend probleem was als het om zoekrakende pakketen gaat. Kijk dus uit. Het zijn afpersers. Iets dat ik totaal niet had verwacht van een -tot dan toe in mijn ogen- gerenomeerde onderwijsinstelling. Met LOI HBO studies heb ik nooit problemen gehad in het verleden. Ik heb zelfs nog even gedacht om me voor de NTI-university in te schrijven omdat hun MBA goedkoper is als bij de LOI. Dat kunnen ze nu wel vergeten LOI staat je overigens een stuk vriendelijker te woord als deze geldwolven.

Rechtshulp gaf aan niets te betalen en bij NTI vragen of zij de (getekende) bewijzen van ontvangst aan mijn zijde en exacte inhoud van de zending en rechtsgeldige studie-overeenkomst naar mij te zenden.

Gelukkig wist ik ondertussen de datum dat ik het pakket verzonden had nog en woon ik in een klein plaatsje dus ben even naar het TPG-servicepunt gegaan en heb de TPG-medewerker de situatie voorgelegd. Ook hij was op de hoogte van NTI praktijken en gaf aan dat in de post vrijwel NOOIT pakketen zomaar kwijtraken ... maar bij NTI heeft hij dat persoonlijk al meerdere malen meegemaakt dat mensen hem om hulp vroegen. TPG heeft mij perfect kunnen helpen. Ze kunnen n.l. alle barcodes van verzendingen van een kantoor op een bepaald adres gewoon achterhalen. Probeer wel te herinneren wat de datum was .. anders is het -zeker op een groot postagentschap- zoeken naar een speld in een hooiberg. (dat weet NTI ook en maakt daar dankbaar gebruik van)

NTI probeert gewoon middels de smoes van z.g.n. zoekgeraakte pakketen mensen hun geld af te persen middels incassobureaus (maar dat kan je al genoeg lezen hier ... de radarsite staat hier vol mee) Ongetwijveld harken ze er veel geld mee binnen want de eerste meldingen van deze praktijken dateren van 2-3 jaar terug.

Maar om een lang verhaal kort te maken. Dankzij de klantvriendelijkheid van de TPG kon ik redelijk snel achterhalen wat mijn barcode van de verzending was. Met deze barcode kan je het "bewijs van verzending" opvragen bij de TPG-klantenservice. (058 233 33 33)
NTI zijn gewoon een stel aso's die denken een lucratieve manier te hebben gevonden om mensen aan een studie te binden.

Wat een laag bedrijf is die NTI. Zeg het voort. Ik heb mijn hele adreslijst al een mail gestuurd met de waarschuwing om je nooit te verleiden om met NTI in zee te gaan.

Doe hetzelfde en vermeld de url van dit forum erbij.

Vincent Lie
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2006 20:23

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Ongelezen bericht door Vincent Lie »

Hallo,

ik heb, zoals velen van jullie, ook enorme problemen met deze instelling. Maar mijn vraag is of 1 van jullie weet of het zin heeft om een brief te sturen naar de Onafhankelijke Commissie van Beroep in den Haag hierover. NTI propageert namelijk zelf op haar site om in geval van onegheid hier gebruik van te maken. Ik vertrouw het niet zo en vraag het daarom aan jullie.

Groet,

Vincent Lie

Els Beltman
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 mar 2006 15:50

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Ongelezen bericht door Els Beltman »

Beste Vincent,

Jammer dat er ergernis is rond een studie, en ik nodig je dan ook graag uit je klacht bij mij kenbaar te maken via [email protected] .
Maar een klacht indienen bij de Onafhankelijke commissie van Beroep te Den Haag is uiteraard ook een mogelijkheid die open staat, de uitspraak van deze commissie is bindend voor het NTI.
Overigens zal ieder instituut en iedere ondernemer die aangesloten is bij een geschillencommissie, dit altijd melden in zijn/haar publicaties.

Vriendelijke groet,

NTI
Els Beltman, hoofd klantenservice

abackbier
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2006 19:52

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Ongelezen bericht door abackbier »

Hallo,

Problemen met het NTI zijn mij inmiddels ook bekend. In het voorjaar zag ik een advertentie van het NTI. Ik heb toen de catalogus aangevraagd uit interesse. Op dat moment besloot ik niets ermee te doen. Vervolgens werd ik gebeld door het NTI of ik interesse had in een cursus. Ik heb toen nee gezegd maar volgens mij heeft de telefoniste toen toch mij proefmaterialen toegestuurd.

Stom genoeg heb ik die niet op tijd teruggestuurd. Ik heb dit proberen uit te leggen in een brief nadat ik een aanmaning kreeg.

Uit de brief met een reactie van NTI haal ik op dat ze het probleem niet hebben geaccepteerd en sturen ze een nieuwe rekening met een kleiner bedrag maar toch niet gering. In de brief staan een aantal fouten terwijl ik nog geen bewijs heb gezien dat ik toegezegd heb om proefmaterialen te ontvangen. Ze hebben het bijvoorbeeld over een email die ik heb gestuurd maar ik heb een brief gestuurd en geen email.

Heeft het zin om naar de Commissie van Beroep te schrijven?

ahof

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Ongelezen bericht door ahof »

op 1 juli 06 ben ik gestart met de module Adviestraining. De opgaven voor de losse module Adviestraining had ik per post ingestuurd naar de betreffende docent. Helaas kreeg ik geen correcties terug. Wat bleek (na bellen met NTI en mailen met de docent): de docent was 10 juni 06 verhuisd, maar NTI had mij zijn oude adres gegeven. na veel heen en weer bellen en mailen bleek dat de docent niet bereid was om actie te ondernemen en de post op zijn oude adres te gaan op te halen. Hij meende dat NTI fout had gehandeld. NTI kon ook de docent niet bewegen actie te ondernemen. Mijn voorstel om zelf dan maar op kosten van NTI naar het oude adres te reizen en de stukken op te halen werd niet geaccepteerd. Mij werd gezegd dat zij er nog achter aan zouden gaan en dat ik beter de opgave (dus die van alle lessen) opnieuw moest in sturen, per post dan wel per e-mail. Het resultaat was dat ik dus geen gecorrigeerd huiswerk terug kreeg. Wel kon ik een gratis herexamen krijgen als ik het examen niet zou halen als gevolg van het ontbreken van correcties.
Voorts heb ik gevraagd wanneer de examens waren. Uiteindelijk kreeg ik een e-mail waarin stond dat ik hiervoor op internet moest kijken. Bleek dus dat het examen waar ik me voor had willen opgeven, al geweest was en de volgende pas 3 maanden later zou plaatsvinden. Dus nu doe ik 3 maanden langer over de cursus dan gepland. inschrijving is alleen mogelijk via Internet. Jammer, dat ze niet bij aanvang hebben gezegd dat alleen als je over INternet + e-mail beschikt, je bij hen cursussen kunt doen. Oh ja, op mijn vraag of de toezegging van een gratis herexamen over langere periode zou duren, heb ik geen antworod gekregen.

Els Beltman
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 mar 2006 15:50

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Ongelezen bericht door Els Beltman »

Beste inzender,

Heel graag wil ik mijn excuus aanbieden voor de ondervonden problemen bij het corrigeren van het huiswerk. Een verhuizing van een docent mag uiteraard nimmer tot dergelijke, door u omschreven problemen leiden.
Ik wil u verzoeken mij te mailen via [email protected] zodat ik de kwestie na kan gaan. In ieder geval kan ik zonder meer bevestigen dat een belofte van gratis deelname aan een volgend examen zonder meer blijft staan.
Dat studenten aanmelden via internet (StudentenNet+) melden wij in iedere gids en studie-informatie, maar indien u niet over internet mocht beschikken kan uw persoonlijke mentor u ook altijd aanmelden voor het examen. De meeste examens zijn verdeeld over vier ronden per jaar, dus inderdaad eens per kwartaal. Wij maken echter ook steeds vaker gebruik van digitale examens waarbij het mogelijk is op 16 verschillende locaties in Nederland deel te nemen aan examens.

Vriendelijke groet,
NTI
Els Beltman, hoofd klantenservice

boogschutter
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 nov 2006 18:24

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Ongelezen bericht door boogschutter »

Ik heb ook problemen met de nti..
Ik heb 2 maanden geleden een proefles zangcursus aangevraagd en heb de eerste periode geen tijd gehad om er in te kijken ivm scheiding e weinig tijd dmv veel werken.
Maar na 2 maanden kreeg ik ineens een rekening dat ik 403,75 moet betalen omdat ik accoord zou zijn gegaan met de gehele cursus.
Ik had me aangemeld via internet en daar blijkt dat ik met de voorwaarden accoord bent gegaan waar in zou staan dat als ik na 31 dagen niet reageerde dat het in stilzwijgen omgezet zou worden naar een betaalde cursus.

Ik heb ook nergens voor getekend en ik vraag me af als je via internet accoord gaat met voorwaarden hoe erg je daaraan aan gebonden zit.
Ik weet nu ook niet wat ik hiermee moet want ik heb geen tijd voor deze cursus ,ik wou alleen kijken of het me wat leek .Ik heb me niet gerealiseerd dat dit zulke gevolgen kon hebben.
Ik heb hun klantenservice gebeld maar die hebben mij schofterig behandeld en kwamen niet met een oplossing.
Nu heb ik een brief gestuurd en ik hoop dat ze er wat mee doen.Maar zo te horen ben ik bang van niet want als ik al deze verhalen hoor heb ik er een hard hoofd in.
Wie heeft er tips of adviezen?
Ik had al hierover een appart topic gemaakt maar iedereen veroordeeld mij ipv nti ...ben ik echt zo fout?

nicole
Laatst gewijzigd door boogschutter op 22 nov 2006 08:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Els Beltman
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 mar 2006 15:50

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Ongelezen bericht door Els Beltman »

Beste Nicole,

Het NTI biedt iedereen de mogelijkheid eerst zorgvuldig te overwegen of de gewenste studie inderdaad aansluit bij de wensen en verwachtingen. Het NTI stuurt dan het volledige materiaal toe dat ook naar startende studenten wordt gezonden onder duidelijke voorwaarden. Deze voorwaarde is inderdaad het binnen 31 dagen aangetekend retourneren van het studiemateriaal als het pakket niet overeenkomt met de verwachting of indien - zoals in jouw situatie - dit niet de meest geschikte tijd is om een cursus te starten.
Je geeft aan dat het pakket studiematerialen bij je buren is afgeleverd, maar het NTI stuurt op het moment van verzending ook altijd via e-mail of post een bevestiging van de verzending van het pakket met nogmaals een uitleg van de voorwaarde. Je kon dus zeker weten dat het pakket verzonden was.
Ik ben ervan overtuigd dat heel veel mensen deze service byzonder op op prijs stellen omdat je echt een weloverwogen keuze kunt maken zonder direct aan kosten vast te zitten. De enige kosten zijn de kosten voor aangetekend retourneren, maar dat is dan ook tevens de verzekering dat - indien het pakket verloren mocht gaan tijdens de verzending - wij de opleiding alsnog zullen crediteren op aantonen van het verzenden.
Natuurlijk vind ik het heel jammer dat je kennelijk telefonisch niet prettig te woord bent gestaan, dat mag nooit gebeuren, maar ik wacht je brief graag af.

Vriendelijke groet,
NTI
Els Beltman

boogschutter
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 nov 2006 18:24

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Ongelezen bericht door boogschutter »

Beste Els,

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen van de nti dat het pakket de deur uit is gegaan dus heb ook geen nacontrole voor mezelf gehad dus heb het nooit na kunnen kijken.
De klantenservice heeft inmiddels mij geinformeerd dat het pakket wel is opgestuurd en zegt dat ik bij mijn buren moet aanbellen om te kijken of het daar is bezorgd.
Dat heb ik gedaan maar ze weten van niets.
Dus ik heb nogmaals geen pakket ontvangen en ik moet wel betalen.Wat gaan we hieraan doen?
Kan ik alsnog de proefmaand opnieuw doen en ook met de periode van 31 dagen om te kijken of het bevalt?of moet ik nu verplicht de cursus volgen zonder te weten of ik het wel leuk vind en aan mijn wensen voldoet?
Ik kan er nl niets aan doen dat het pakket niet bij mij is aangekomen en dan zou ik daar voor moeten boeten.
Kunt u mij helpen aan een oplossing?

nicole

Els Beltman
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 mar 2006 15:50

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Ongelezen bericht door Els Beltman »

Beste Nicole,

Helaas begrijp ik nu de situatie niet goed meer. In je eerste bericht schrijf je dat je het pakket na twee weken via je buren in ontvangst hebt genomen, in je laatste mail zeg je dat het pakket nog steeds niet in je bezit is.
In ieder geval heb ik onze mailserver nagekeken en het bericht dat verzonden is op de dag van verzending van de studiematerialen staat daar als aangekomen en geopend op het e-mailadres dat door jou is opgegeven.

Ik wacht even je brief af en daarna zal ik contact met je opnemen.

Vriendelijke groet,
NTI
Els Beltman

boogschutter
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 nov 2006 18:24

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Ongelezen bericht door boogschutter »

Beste Els,

Sorry voor de onduidelijkheid maar ik heb het pakket nooit ontvangen.
Het misvertsand is ontstaan omdat de klantenservice mij erop wees dat het pakket waarschijnlijk bij de buren is afgeleverd.
Maar ik heb het nagevraagt bij de buren en ze hebben niets ontvangen wat voor mij zou moeten zijn .
Ik vraag me af als het via de tnt is verzonden of hun zo;n pakket bij de buren af mag geven?
Waarom hebben ze niet gewoon het pakket mee terug genomen naar het kantoor zodat ik het daar kon ophalen?
Dan was dit waarschijnlijk nooit gebeurd.
Ik weet nu ook niet meer wat te doen maar ik voel me erg hopeloos op dit moment.
In ieder geval bedankt voor de moeite ...
Het zal wel geen oplossing zijn .

groeten Nicole

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik vind het wel vreemd, eerst schrijf je dat je het pas na 2 weken kreeg van je buren en dat je geen tijd had om het te bekijken. Later schrijf je dat je het nooit hebt ontvangen en als je daarop gewezen wordt pas je het berichtje waarin staat dat je het na 2 weken van de buren hebt gekregen aan en haal je die tekst weg. Beetje wazig allemaal.

boogschutter
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 nov 2006 18:24

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Ongelezen bericht door boogschutter »

Ik kan me voorstellen dat het wazig overkomt maar had het er verkeerd neergezet ,ik bedoelde stel dat ik het na 2 weken had gehad en geen tijd had gehad om het te openen.
Maar goed ,mensen mogen geen fouten maken en er worden vaak al snel conclusies getrokken .
Geef niet ,ik ben het gewent.
Maar goed,maakt niet uit ,hier word ik toch niets wijzer dus ik ga de tnt wel aansprakelijk stellen.

Bedankt voor al het vertrouwen (not!!)

ahof

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Ongelezen bericht door ahof »

Ik heb contact gehad met deze mevrouw. ZIj erkende het beschreven relaas, maar had het over een gratis examen. En dat ik via een mail aan haar mij kon registeren voor het examen Aangezien mij een gratis herexamen was toegezegd, heb ik haar gevraagd om een bevestiging van een gratis examen. Hier heb ik tot op heden geen reactie van haar ontvangen. Aangezien ik twijfelde heb ik vervolgens mezelf maar aangemeld via internet voor het examen. Zowaar de bevestiging gekregen.

Ik kwam voorts op de internetsite van NTI tegen dat er een proefexamen mogelijk was (althans er was een vraag gesteld n.a.v. een proefexamen). Hierop heb ik zowel mevrouw Beltman (?) als de docent om een proefexamen gevraagd + antworoden ervan. Om ook goed voorbereid te zijn op het examen heb ik verzocht om de antwoorden van de vragen in het boek. Ik heb alleen antwoord van de docent gekregen. Hij moest voor het proefexamen NTI benaderen en vragen of dat kon. met betrekking tot de antwoorden van de vragen uit het boek merkte hij op dat ik devragen opnieuw kon insturen (alleen per e-mail!!!) en dat ik ruimschoots de tijd had daarvoor aangezien ik pas in januari examen zou gaan doen. Kennelijk denkt hij dat ik naast een drukke baan zowel in de maanden juli t,m september als in de maanden oktober t/m december tijd heb in mijn vrije tijd om de vragen opnieuw te maken. Helaas volg ik sinds seoptember een andere cursus (NIET BIJ NTI!!!!) en dat was bij mij al bekend en ik had e.e.a. zo gepland dat de cursus bij NTI alleen in de maanden juli t/m september mogelijk was, met een erg drukke maand september waarin ik 2 cursussen tegelijk net zou redden. KORTOM, NTI en de docent vangen geld zonder daar ook maar iets voor te willen doen. Ik meen dat zoiets contractbreuk heet.

Oh ja, toen ik de cursus begon, heb ik die betaald via een automatische betaling. Ik was zeer verbaasd toen ik in de brief las dat als ik besloot de betaling via een acceptgiro alsnog om te zetten in een automatische betaling dit beloond zou worden met een staatslot. Ik voel me hiermee lichtelijk te kort gedaan.

DUSS: in het vervolg NOOIT meer NTI en weer gewoon de vertrouwde LOI, een iets duurdere maar zeer betrouwbare organisatie, waar ik zeer goede ervaringen mee heb en die niet moeilijk doet als je geen of moeilijk toegang tot een pc hebt en daardoor de opgaven per post instuurt en niet per e-mail. :cry: :cry:

Gesloten