LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overname Scheidegger Opleidingen

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
scheideggerklantenservice

Overname Scheidegger Opleidingen

Ongelezen bericht door scheideggerklantenservice »

Beste forumbezoekers van Tros Radar

Afgelopen woensdag 4 november heeft Multididact Holding de lopende en geplande klassikale opleidingen van Scheidegger Opleidingen BV overgenomen. Dankzij deze overname zijn alle lopende en in de toekomst geplande klassikale opleidingen voor de cursisten gegarandeerd. De naam Scheidegger blijft wel bestaan.

We hebben gemerkt dat de discussies in dit forum voornamelijk gaan over de processen rondom de opleidingen (betalingen, algemene voorwaarden en bijvoorbeeld contractafhandelingen). Wij willen graag laten zien dat wij dit beter kunnen.

Wij vragen mensen die in dit forum problemen of klachten hebben over ‘het oude’ Scheidegger, deze persoonlijk aan ons te melden. Op deze manier kunnen we je het snelst helpen. We kunnen dan persoonlijk contact met je opnemen om de mogelijke knelpunten zo snel mogelijk weg te nemen.

Je kunt dit doen door een e-mail te sturen aan [email protected]. Vermeld duidelijk je naam, adresgegevens (straat, huisnummer, postcode, woonplaats en telefoonnummer) en omschrijf je probleem. We streven er vervolgens naar om binnen 3 werkdagen contact met je op te nemen.

Als laatste willen we jullie graag wijzen op de FAQ lijst die we op de scheidegger site hebben geplaatst. Daarin staan de antwoorden op veel gestelde vragen op de overname van de activiteiten van Scheidegger.

Met vriendelijke groeten,
Het Webcare Team
MultiDidact Holding

CC naar de redactie van Forum Tros Radar

Controller

Re: Overname Scheidegger Opleidingen

Ongelezen bericht door Controller »

Bij deze , SD heeft geen klantenservice gehad en staat allang niet open om persoonlijke zaken te behandelen. De klanten service is een incasso buro en meer niet.Laat staan dat jullie met zn kleine club de bende nog eens zouden moeten opruimen...nee hoor het doel zal zijn weer snel geld verdienen dat willen de aandeelhouders toch lijkt me logische. Nu ineens problemen oplossen terwijl er geen cent te makken is , structueel failliet gaan en weer door gaan...nee nee.Zolang de zelfde mensen er bij betrokken zijn nee nee eerst de verantwoordelijk aanpakken en dan een nieuwe start maken. Nu proberen via dit forum de problemen oplossen nee , de onderzoeken zijn al in een ver stadium en zullen jullie het niet zover krijgen dat de gedupeerderen ( ja ik ook ) het op deze manier proberen op te lossen.
Rondom triest dat wie dan ook nog zn bericht hier te plaatsen, (ex) werknemers die nu ineens hier berichten gaan plaatsen triest , triest en nog eens triest.

Esmé74

Ongelezen bericht door Esmé74 »

Daar ben ik het helemaal mee eens. Het ander forum van trosradar bestaat al een tijdje en nooit heeft er iemand van Scheidegger gereageerd. Nu komen er ineens allemaal reacties binnen? RAAR

Ja ik weet denk ik wel wat het is, Multididact dient een goede naam te hebben, en daarom moet alle negativiteit omtrent Scheidegger naar de achtergrond geplaatst worden.

Helaas is het een beetje laat, en nogmaals, Scheidegger had dit zelf allemaal kunnen voorkomen, als ze de gedupeerden op een normale manier hadden behandeld, als ze open stonden voor hetgeen de gedupeerde vertelde, als ze een serieus omgingen met alle klachten een aangiftes.

Maar tot op het laatste moment gaven ze niet thuis.....

Driessen

Ongelezen bericht door Driessen »

Mooie geste van Multididact :roll: .....
Ze geven aan de problemen van Schediegger op te willen lossen.
Zoals aangegeven hierboven verzoeken ze de problemen hen voor te leggen.....

.....om vervolgens aan te geven dat ze ons het geld niet teruggeven (duizenden euro's!!!) en alles loopt via de curator!!!

LOZE BELOFTES DUS!!!!
Multididact is dezelfde koers gaan varen als Scheidegger: onmenselijk dus.... :(

Esmé74

Weet je wat ik raar vind. Als Scheidegger c.q. Multididact niets te verbergen heeft, waarom worden er dan regelmatig berichten verwijderd van dit forum? Op wiens verzoek is dit? op verzoek van schei... sorry Multididact of op ander verzoek?

Laat ze daar nou eerst eens duidelijkheid in geven. In het forum stond een bericht van Doré dat Scheidegger dit toen had kunnen voorkomen, maar nee Scheidegger loste het op een andere manier op. Door iemand te ontslaan en vervolgens die persoon z'n leven zuur te maken, net zoals ze dat met alle gedupeerden doen.

gratis

Ongelezen bericht door gratis »

Scheidegger of moet ik zeggen multididact bekommerd zich niet om haar cursisten. Ook ik ben van mening dat het puur om het geld te doen is. Anders worden er geen grote groepen medewerkers ontslagen, om vervolgens zonder zich om alle gedupeerden te bekommeren verder te gaan onder de naam multididact.

Het enige wat ze voor multididact gebruiken zijn de cursisten van de lopende en de nog geplande opleidingen. deze leveren namelijk nog cash op. Het gaat dus echt voor multididact niet om de cursist maar om het cash.

Dit heeft multididact namelijk nodig om alsnog te overleven. Zonder deze cash is het ook snel met multididact afgelopen. En ja, ik geloof er heilig in dat multididact zich meer op de verkoop gaat concentreren en veel minder op het adviseren en echt opleiden. Uiteindelijk willen de grootaandeelhouder en Troelstra hun miljoenen investering terug, om multididact met winst te verkopen.

Scheidegger heeft zich nooit iets van de regels aan getrokken, waarom zou multididact dit dan wel doen?

De bende gaat gewoon verder onder een andere naam!

Gelukkig zijn er ook nog adviseurs die wel adviseren en niet alleen maar verkopen. Bij multididact werken ze ook met adviseurs/verkopers. Er gaan een aantal adviseurs van Scheidegger over naar multididact. Natuurlijk alleen de adviseurs die volgens de regels van multididact werken. Daarnaast worden de mensen nu gebeld waarbij multididact je eerst wil paaien d.m.v. een persoonlijk advies en na enkele dagen belt het multididact call center terug om dit advies te verkopen! Het klinkt persoonlijk en goed onderbouwd, maar bij multididact werkt niemand die iets van opleidingen afweet. Het gaat multididact alleen om de cash.

Tevens gaat multididact haar doelgroep benaderen via suustv, wat toebehoord aan dezelfde investeringsmaatschappij. Multididact wil op deze manier vooral de thuis zittende vrouwen bereiken.

De belangrijkste inkomsten van multididact moeten komen van de telesales en het kopen online.

Dit is mijn mening en enkele feiten over multididact!

shane

Ongelezen bericht door shane »

Ik ben zelf een ex werknemer bij de firma scheidegger ik heb de ondergang van scheidgger van heel dicht bij mee gemaakt.Het begon al in 2003 de firma wilde alleen maar verdienen en daar is niets verkeerd mee maar dan moet je als directie luisteren naar het personeel en klanten die aangeven dat ze ontevreden zijn.
Een voorbeeld docenten die niet op komen dagen, slecht matriaal(laptops die om de dag defect gaan)sommige cursisten hadden drie defect laptops in huis en ze kregen geen nieuwe want dat was het max wat je thuis mag hebben. Als je een week gemist hebt dan haal je het soms niet meer in want je weet niet wat het huiswerk is voor die week dan werdt er wel een extra les in gezet maar daar heb je op dat moment niets aan,en je docent bellen kon maar dat werd niet altijd door sommige docenten op prijs gesteld.
Adviseurs dat was een hoofdstuk apart er zaten hele goede tussen maar er zaten er bij die een volle windows praktijk opleiding verkochten aan iemand die alleen maar wilden leren E-mailen met zijn kleinkinderen.
Zo kan ik wel doorgaan, en geloof mij ik heb mensen huilend aan de telefoon gehad, als de directe geluisterd hadden naar al die klachten dan was het mogelijk anders gelopen met een prachtig bedrijf dat al meer dan zestig jaar bestond.
Zonde het is dood zonde wat ze van een gezond bedrijf hebben gemaakt en dat allemaal door wanbeleid. :cry: :cry: :cry:

Esmé74

Shane... je hebt helemaal gelijk. Ze hadden er wat aan kunnen doen, ik heb het me al vaker afgevraagd waarom Scheidegger nooit iets gedaan heeft aan dit wanbeleid. Ik ben er van overtuigd dat dit hun werkwijze is. Directie MOET hier wel wat van af weten, kan niet anders. Als er aangifte gedaan wordt tegen een studieadviseuse dan moet dit wel door dringen tot de directie!! Maar wat blijkt.... diegene die mij/ons onrecht heeft aangedaan is daar nog steeds in dienst..... nou 1 + 1 = 2.....

Als ik alleen al kijk naar onze zaak, het is te triest voor woorden. Maar denk je dat Scheidegger zijn fouten erkent? nee zeker niet, die liegen totdat ze een ons wegen. Ze hebben zo zitten liegen en draaien dat ze zelf ongeloofwaardig overkomen :!:

Er zijn de laatste tijd meerdere "oud werknemers" naar buiten gekomen met feiten.

Gesloten