LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanbetaling voor een auto

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
sandermulder

Re: Aanbetaling voor een auto

Ongelezen bericht door sandermulder »

Van een nieuwe bus waren wij ook zeker niet uitgegaan. Maar als er in de advertentie staat roestvrij verwacht ik toch zeker niet dat de roest door de lak heen komt. De advertentie waar het om gaat is er inmiddels niet mee.
door v.d.Heyden » 31 aug 2013 13:00
"Aangezien wij 2 uur moesten rijden"... Dus voor een aankoop van rond de 10.000,= voor een wat oudere auto neemt u niet de moeite om de auto eerst te gaan bekijken, maar doet u wel een aanbetaling?
U vraagt de verkoper om de bus vast te houden totdat u alles rond heeft met de bank, hoeveel tijd heeft daar tussen gezeten?
Wij hadden voor onszelf een budget in gedachten en hadden hiervoor een aanvraag gedaan voor een doorlopend krediet. Dit wouden wij graag rond hebben voordat wij bij bussen gingen kijken zodat we ons daar niet meer druk om zouden maken.
Deze man vroeg een aanbetaling zodat hij de bus voor ons vast zou houden en wij konden komen kijken. Wij zouden 2 uur onderweg zijn om de bus te kunnen bekijken en ik had er niet zo veel zin in om 2 uur te rijden om er dan achter te komen dat hij verkocht is.
Tussen de aanbetaling die gedaan is om hem vast te houden en het komen kijken heeft iets minder dan een week gezeten.

Ik koop liever voor dat geld een bus waar in de advertentie bijstaat dat er links en rechts nog wat werk aan zit in plaats van een droom die wordt voorgesteld en dan eerder een nachtmerrie blijkt te zijn.

Wij hebben inmiddels voor een mooiere prijs een betere bus gekocht die zo goed als roestvrij is en keihard.

Harrie Kierie

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

sandermulder schreef: Tussen de aanbetaling die gedaan is om hem vast te houden en het komen kijken heeft iets minder dan een week gezeten.
Dan vind ik dat die verkoper in zijn recht staat om de aanbetaling te houden. Jij hebt die bus niet gekocht en hij kan in die bijna week andere potentië'le kopers verloren zijn.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Harrie Kierie schreef:
sandermulder schreef: Tussen de aanbetaling die gedaan is om hem vast te houden en het komen kijken heeft iets minder dan een week gezeten.
Dan vind ik dat die verkoper in zijn recht staat om de aanbetaling te houden. Jij hebt die bus niet gekocht en hij kan in die bijna week andere potentië'le kopers verloren zijn.
+1

Als ik een auto zie en vraag of ze hem even vast willen houden, heb ik de jas en de schoenen al zo goed als aan. Oftewel: houd hem even vast, ik ben onderweg. Dat is zelden een probleem.

Maar bijna een week vast houden? Nota bene om een doorlopend krediet te regelen, om hem eventueel te kunnen kopen? Dan kan ik me voorstellen dat het bedrijf een aanbetaling vraagt ja. Dit heeft niks te maken met die twee uur rijden.

peteroo

Ongelezen bericht door peteroo »

Ik lees graag bladen over klassieke auto's en daaruit heb ik begrepen dat een mooie VW T2 camper gemakkelijk 20.000 euro kost. Misschien zit ik ernaast. De voorganger is nog veel duurder. Kost een VW T2 de helft, dan is er altijd een en ander aan de hand, of iemand moet er echt direct vanaf willen.

Bescherming tegen roest is bij dit soort VW's net zoiets als onkruid bestrijden in je tuin: er is altijd wel wat te doen. Dat is de realiteit bij veel auto's van die leeftijd en bouwperiode. Enige remedie is, denk ik, om de auto helemaal uit elkaar halen en tegen roest behandelen.

Zo'n campertje is dus wellicht een leuke, maar prijzige en intensieve hobby en net een boot: koop een boot en werk je dood.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

peteroo schreef:Ik lees graag bladen over klassieke auto's en daaruit heb ik begrepen dat een mooie VW T2 camper gemakkelijk 20.000 euro kost. Misschien zit ik ernaast. De voorganger is nog veel duurder. Kost een VW T2 de helft, dan is er altijd een en ander aan de hand, of iemand moet er echt direct vanaf willen.

Bescherming tegen roest is bij dit soort VW's net zoiets als onkruid bestrijden in je tuin: er is altijd wel wat te doen. Dat is de realiteit bij veel auto's van die leeftijd en bouwperiode. Enige remedie is, denk ik, om de auto helemaal uit elkaar halen en tegen roest behandelen.

Zo'n campertje is dus wellicht een leuke, maar prijzige en intensieve hobby en net een boot: koop een boot en werk je dood.
Inderdaad. Als TS waar voor zijn geld had willen hebben had hij beter een T3 of T4 kunnen kopen. Die zijn groter en luxueuzer en kosten ongeveer de helft van een T2.

Een T2 (en een T1, spijlenbus, helemaal ) zijn liefhebbers-auto's.
Er staan op autoweek.nl on der het kopje forum-autoliefde roest niet een paar leuke restauraties beschreven.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Leo The Emperor schreef:Dit alles [doet] echter niet veel af aan de essentie van mijn posting
TS geeft aan dat er in de advertentie bepaalde uitspraken over de auto zijn gedaan. Naar vaste rechtspraak mag je afgaan op de mededelingen van de verkoper. Deze hoeven niet onderzocht te worden. Als de auto niet beantwoord aan het geen de verkoper er over heeft verklaard dan is deze non-conform.

Gesloten