Ja, jouw namecalling noem ik non-argumentatie.jonis schreef:non-argumenten of zielig?Julie4444 schreef:TS gaf aan te hebben gezegd dat hij geen BKR registratie had terwijl dit wel zo is. TS is zélf verantwoordelijk voor het juist inlichten van de verkoper en op de hoogte zijn van zijn eigen financiële situatie.jonis schreef:Maar feit is dat asl de verkoper de financiering had moeten regelen, deze natuurlijk ook begrijpt dat een aankoop niet door kan gaan als de financiering wordt afgewezen, dan is de verkoper ook wat nalatigheid te verwijten want dit is een voorbehoud....ik ben benieuwd hoeveel TS aan kosten heeft moeten betalen; daar ging ik wel makkelijk de discussie met de verkoper over de hoogte van aan ipv klakkeloos betalen en het een les laten zijn.
Je kan dan wel met een heleboel non-argumenten komen waarom het zielig zou zijn of wat dan ook, maar feit blijft dat TS hier aansprakelijk is voor de winstderving en het schenden van de overeenkomst. TS draait dan ook terecht voor een deel van die rekening op.
Ik heb maar 1 argument en dat is dat de verkoper nalatig is geweest in zijn handelen door (misschien ook wel bewust) geen voorbehoud te maken terwijl hij wel de financiering moet regelen ( ga ik tenminste vanuit ivm : "Vóór het ondertekenen is mij gevraagd of ik geregistreerd sta bij het BKR"))
Als dat zo is, is het helemaal geen non-argument en gaat de verkoper zeker niet vrijuit.....en daarmee is het in mijn ogen al helemaal geen zielig doen of zielig zijn; dat had de verkoper eerst moeten checken of er wel een koop kon plaats vinden; net als bij private-lease; hierbij behoort BKRacceptatie ook tot voorwaarden anders kan geen private-lease plaatsvinden; en daar draai je ook niet op voor kosten als je BKR afgewezen wordt ook al had je in de showroom al wat uitgezocht.
Het wordt een ander verhaal als TS zelf alles wilde regelen en de verkoper niet op de hoogte was van financiering etc; dan kun je de verkoper geen verwijten maken.
In elk geval voer voor discussie met verkoper (afhankelijk van hoogte ingehouden aanbetaling) ipv jouw standaard zie het als een les
Het is TS zijn eigen schuld dat hij:
a) tegen de verkoper loog over zijn BKR registratie
b) een overeenkomst is aangegaan die hij niet kon betalen terwijl hij de verkoper de indruk gaf dat hij dat wel kon
c) een aanbetaling heeft gedaan
TS geeft aan dat hij een deel van die aanbetaling niet terugkrijgt. Dat is terecht.
We hebben het hier immers niet over een minderjarige of verstandelijk gehandicapte, maar een handelsbekwame volwassene.