LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aankoop Ford Fusion 1.4 2003
Aankoop Ford Fusion 1.4 2003
Beste,
Afgelopen februari heb ik een andere auto gekocht, de Ford Fusion 1.4 uit 2003.
Een mooie, nette auto, reed goed tijdens de proefrit en alles zag er goed uit)
Bovendien kon ik mijn oude, versleten auto gelijk inleveren. Prima dus, ik was tevreden.
De auto gekocht met de voorwaarde dat de gebroken binnenspiegel vervangen zou worden voor een nieuwe. Dit zou snel gebeuren, deze werd gelijk besteld. Na herhaaldelijk vragen en verhalen over dat deze nu echt snel binnen is, heeft de garage de binnenspiegel gelijmd. Dit was niet volgens afspraak. Ik heb dit laten gaan, zo belangrijk vond ik het niet.
Deze garage hoort overigens niet bij de verkoper, maar werkt voor zichzelf en doet af en toe werk voor de verkoper, hier kwam ik later pas achter. De verkoper doet zichzelf voor als bedrijf met goede service en een eigen garage, maar het is eigenlijk gewoon een handelaar die voor zichzelf werkt.
Ik heb dit niet gemerkt, want ik heb de auto gekocht net nadat deze op internet verscheen en de auto nog bij de poetsafdeling stond op een andere locatie.
Na een paar weken kwam ik er achter dat het koelvloeistof niveau afnam. Ik detecteerde zelf een kleine lek in het expansievat. Uiteraard contact opgenomen met de autoverkoper, want zoiets valt onder de 3 maanden garantie die de verkoper op de auto heeft gegeven lijkt mij.
Opnieuw hetzelfde verhaal. Het onderdeel komt snel binnen. Na wederom herhaaldelijk vragen (2 weken verder) een afspraak kunnen maken met dezelfde garage via de verkoper. Deze garage wist van niks. De garage stuurde me weg en de verkoper was niet bereid om deze te vervangen. Verhalen over dat het onderdeel thuis bezorgd is en meneer niet thuis was (welke garage laat onderdelen op zijn huisadres bezorgen?!) en dat hij van niks wist etc. zijn allemaal voorbij gekomen.
Uiteindelijk zelf maar het expansievat vervangen, heel ingewikkeld was het niet.
Gelijk na het vervangen van het expansievat liep het koelvloeistof niveau snel omlaag (van max naar min in een half uur). Dit was zodanig dat ik de auto naar de garage hebt gebracht. Dit was overigens een andere garage. Ik kon met zo'n lekkage niet weken blijven doorrijden en opnieuw het hele circus doorlopen in de hoop dat er dan wel wat gebeurd.
Deze andere garage heeft een gescheurd thermostaathuis gedetecteerd en vervangen. Kosten icm. Vervangen van de snaren (dit zijn geen schokkende bedragen en niet deel van het probleem) waren ruim 400 euro. Maar hopen dat de problemen nu verholpen zijn.
Je zal denken: je hebt toch een factuur voor de garantie? Nee dus.
Bij aanschaf van de auto zou de handelaar tegelijk met het vrijwaringsbewijs van de oude auto de factuur per email sturen. Nu een maand verder en uiteraard na herhaaldelijk vragen heb ik nog steeds geen bon gehad, wel het vrijwaringsbewijs.
Ik wil wel proberen om een deel van de kosten op de verkoper te verhalen, want het lijkt mij dat dit onder garantie valt. En bovendien wil ik graag de bon hebben, want wellicht ontstaan er nog andere problemen in de komende twee maanden.
Is hier iemand die daar tips/mening over heeft?
arantie. Niet lopen kloten met een bedrijf wat veel belooft maar niks levert.
Afgelopen februari heb ik een andere auto gekocht, de Ford Fusion 1.4 uit 2003.
Een mooie, nette auto, reed goed tijdens de proefrit en alles zag er goed uit)
Bovendien kon ik mijn oude, versleten auto gelijk inleveren. Prima dus, ik was tevreden.
De auto gekocht met de voorwaarde dat de gebroken binnenspiegel vervangen zou worden voor een nieuwe. Dit zou snel gebeuren, deze werd gelijk besteld. Na herhaaldelijk vragen en verhalen over dat deze nu echt snel binnen is, heeft de garage de binnenspiegel gelijmd. Dit was niet volgens afspraak. Ik heb dit laten gaan, zo belangrijk vond ik het niet.
Deze garage hoort overigens niet bij de verkoper, maar werkt voor zichzelf en doet af en toe werk voor de verkoper, hier kwam ik later pas achter. De verkoper doet zichzelf voor als bedrijf met goede service en een eigen garage, maar het is eigenlijk gewoon een handelaar die voor zichzelf werkt.
Ik heb dit niet gemerkt, want ik heb de auto gekocht net nadat deze op internet verscheen en de auto nog bij de poetsafdeling stond op een andere locatie.
Na een paar weken kwam ik er achter dat het koelvloeistof niveau afnam. Ik detecteerde zelf een kleine lek in het expansievat. Uiteraard contact opgenomen met de autoverkoper, want zoiets valt onder de 3 maanden garantie die de verkoper op de auto heeft gegeven lijkt mij.
Opnieuw hetzelfde verhaal. Het onderdeel komt snel binnen. Na wederom herhaaldelijk vragen (2 weken verder) een afspraak kunnen maken met dezelfde garage via de verkoper. Deze garage wist van niks. De garage stuurde me weg en de verkoper was niet bereid om deze te vervangen. Verhalen over dat het onderdeel thuis bezorgd is en meneer niet thuis was (welke garage laat onderdelen op zijn huisadres bezorgen?!) en dat hij van niks wist etc. zijn allemaal voorbij gekomen.
Uiteindelijk zelf maar het expansievat vervangen, heel ingewikkeld was het niet.
Gelijk na het vervangen van het expansievat liep het koelvloeistof niveau snel omlaag (van max naar min in een half uur). Dit was zodanig dat ik de auto naar de garage hebt gebracht. Dit was overigens een andere garage. Ik kon met zo'n lekkage niet weken blijven doorrijden en opnieuw het hele circus doorlopen in de hoop dat er dan wel wat gebeurd.
Deze andere garage heeft een gescheurd thermostaathuis gedetecteerd en vervangen. Kosten icm. Vervangen van de snaren (dit zijn geen schokkende bedragen en niet deel van het probleem) waren ruim 400 euro. Maar hopen dat de problemen nu verholpen zijn.
Je zal denken: je hebt toch een factuur voor de garantie? Nee dus.
Bij aanschaf van de auto zou de handelaar tegelijk met het vrijwaringsbewijs van de oude auto de factuur per email sturen. Nu een maand verder en uiteraard na herhaaldelijk vragen heb ik nog steeds geen bon gehad, wel het vrijwaringsbewijs.
Ik wil wel proberen om een deel van de kosten op de verkoper te verhalen, want het lijkt mij dat dit onder garantie valt. En bovendien wil ik graag de bon hebben, want wellicht ontstaan er nog andere problemen in de komende twee maanden.
Is hier iemand die daar tips/mening over heeft?
arantie. Niet lopen kloten met een bedrijf wat veel belooft maar niks levert.
Re: Aankoop Ford Fusion 1.4 2003
Oei, je bent wel heel goed van vertrouwen geweest. Niets op papier hebben is zeker bij dergelijke aankopen niet handig.
De kosten verhalen zal een lastige discussie worden, want je hebt de verkoper niet de kans gegeven zelf te repareren. Ik snap dat je er geen vertrouwen in had gezien de eerdere ervaring, maar dat is geen excuus om een nieuw probleem dan maar elders te laten repareren.
Je kunt het natuurlijk proberen, maar gezien de ervaringen tot nu toe geef ik je weinig kans.
De kosten verhalen zal een lastige discussie worden, want je hebt de verkoper niet de kans gegeven zelf te repareren. Ik snap dat je er geen vertrouwen in had gezien de eerdere ervaring, maar dat is geen excuus om een nieuw probleem dan maar elders te laten repareren.
Je kunt het natuurlijk proberen, maar gezien de ervaringen tot nu toe geef ik je weinig kans.
-
- Berichten: 32456
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Aankoop Ford Fusion 1.4 2003
Je hebt het over 3 maanden garantie. Is dat all-in garantie? Of alleen garantie op de draaiende delen? In het laatste geval zouden de dingen die je noemt wel eens buiten de garantie kunnen vallen.
Verder vertel je dat je het expansievat hebt vervangen. Is het je gelukt om de leidingen weer lekdicht te maken? De auto is 13 jaar oud, het rubber is niet nieuw meer. En waarschijnlijk ook niet meer zo flexibel. Als er nu lekkage bij de leidingen is zul je die ook moeten vervangen. Soms is het beter om er af te blijven en af en toe bij te vullen, dat was indertijd wel mijn keuze met mijn Golfje van dik 20 jaar oud.
Fusion is een fijn en praktisch karretje, ik hoop dat je er verder veel en lang plezier van hebt.
Verder vertel je dat je het expansievat hebt vervangen. Is het je gelukt om de leidingen weer lekdicht te maken? De auto is 13 jaar oud, het rubber is niet nieuw meer. En waarschijnlijk ook niet meer zo flexibel. Als er nu lekkage bij de leidingen is zul je die ook moeten vervangen. Soms is het beter om er af te blijven en af en toe bij te vullen, dat was indertijd wel mijn keuze met mijn Golfje van dik 20 jaar oud.
Fusion is een fijn en praktisch karretje, ik hoop dat je er verder veel en lang plezier van hebt.
Re: Aankoop Ford Fusion 1.4 2003
Moeilijke zaak. Ik heb mijn destijds 15 jaar oude auto gelijk maar naar mijn eigen garage gebracht voor een grote beurt. Ik had de auto wel bij een net bedrijf gekocht, maar uiteraard geen garantie gekregen.
Achteraf gezien heb ik toen nogal een risico genomen. Zeker bij een oudere auto moet je rekening houden met extra kosten voor achterstallig onderhoud en reparaties. Meestal wordt een auto niet voor niks ingeruild en zeker handelaren doen er niks aan. De problemen zijn voor de koper.
Het zakken van het koelvloeistofniveau kan ook samenhangen met slechte ontluchting. Sommige motoren hebben dat. Toch zijn problemen aan het koelsysteem soms ook lastig te detecteren. Bij mij zakte het niveau ook een beetje. Werd er een flenshuis vervangen, ging het zakken gewoon door. Thermostaatjes zelf zijn ook berucht.
Intussen ben ik zover dat ik goed bereikbare onderdelen zelf zou durven vervangen. Mijn garage of een kundige kennis geven me dan wel adviezen.
Achteraf gezien heb ik toen nogal een risico genomen. Zeker bij een oudere auto moet je rekening houden met extra kosten voor achterstallig onderhoud en reparaties. Meestal wordt een auto niet voor niks ingeruild en zeker handelaren doen er niks aan. De problemen zijn voor de koper.
Het zakken van het koelvloeistofniveau kan ook samenhangen met slechte ontluchting. Sommige motoren hebben dat. Toch zijn problemen aan het koelsysteem soms ook lastig te detecteren. Bij mij zakte het niveau ook een beetje. Werd er een flenshuis vervangen, ging het zakken gewoon door. Thermostaatjes zelf zijn ook berucht.
Intussen ben ik zover dat ik goed bereikbare onderdelen zelf zou durven vervangen. Mijn garage of een kundige kennis geven me dan wel adviezen.
Re: Aankoop Ford Fusion 1.4 2003
Toch nog "netjes" dat je het bedrijf hier niet bij naam noemt.
Maar zoals Moneyman ook al benoemt, je heb de garage niet de kans gegeven de laatste reparatie uit te voeren en dan wordt verhalen moeilijk.
Maar niet geschoten is altijd mis dus proberen kan altijd.
Maar zoals Moneyman ook al benoemt, je heb de garage niet de kans gegeven de laatste reparatie uit te voeren en dan wordt verhalen moeilijk.
Maar niet geschoten is altijd mis dus proberen kan altijd.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 26 feb 2016 22:54
Re: Aankoop Ford Fusion 1.4 2003
Wat ik uit het verhaal nog niet heel duidelijk kan opmaken: heeft u daadwerkelijk bij de aankoop in het verkoopgesprek van de verkoper te horen gekregen dat u de auto kocht inclusief 3 maanden garantie of gaat u er vanuit dat er sowieso standaard 3 maanden garantie zit op de aankoop van een gebruikt produkt?
Re: Aankoop Ford Fusion 1.4 2003
Een 15 jaar oude auto inruilen voor een 13 jaar oude auto?
Re: Aankoop Ford Fusion 1.4 2003
Mag dat niet dan? Of vind je dat opmerkelijk? Raar? Is er iets mis met alleen maar oude auto's rijden? Ik rijd alleen maar nagelnieuw. Nah, de eerste dag dan, daarna issie niet nieuw meer. Jaar later ruil ik em in voor een andere nieuwe.. Maar op naam van de zaak. Zelf heb ik het er niet voor over.carsome schreef:Een 15 jaar oude auto inruilen voor een 13 jaar oude auto?
-
- Berichten: 32456
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Aankoop Ford Fusion 1.4 2003
Volgens mij mis ik iets? De Fusion van 13 jaar is van de topicstarter, maar ik lees nergens dat hij daarvoor een auto van 15 jaar had.carsome schreef:Een 15 jaar oude auto inruilen voor een 13 jaar oude auto?
Peteroo heeft een auto van 15 jaar gekocht, maar in dat verhaal zie ik nergens een auto van 13 jaar staan.
Volgens mij gooi je twee personen/berichten door elkaar?