Das toevallig.
Wij hebben in mei 2012 een renault gekocht.
Voor 1000 euro.
Meteen toen ik wegreed met de auto merkte ik dat er iets niet klopte.
De eigenaar was op vakantie maar degene die t regelde voor ons was voor ons weggereden dus ik kon niet terug gaan en hij nam zn telefoon niet op.
Was iets met toerenteller.
Wij wonen zelf in beverwijk dus we zijn hem gewoon de hele tijd gaan bellen en langs gaan net zolang tot hij er wat aan moest gaan doen.
Hij had beloofd op te draaien voor de gemaakte kosten.
Eenmaal bij de garage horen we dat de eienaar had gezegd tegen de monteur 'maak maak niet alles maar zeg dat je dat heb gemaakt'
Wij waren heel boos. En eiste ons geld terug.
Maar dat deed hij natuurlijk niet en hij deed er niks meer aan.
Het is moeilijk je in te houden in zo'n situatie.
Nu nog niet eens een jaar verder is de auto klaar voor de sloop.
Mijn man heeft een ongeluk gehad omdat de auto vastliep.
Koop hier nooit een auto want je speelt met je leven!!!
Ik heb geleerd om nooit meer een auto te kopen zonder ik deze laat nakijken bij een garage.
Oele cars/ ABC auto's zijn oplichters!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ABC auto´s in Beverwijk onbetrouwbaar.
Re: ABC auto´s in Beverwijk onbetrouwbaar.
auto vastgelopen? wat liep er precies vast? Een motor kan vastlopen, maar daar krijgt u geen ongeluk door.
Een wiellager zou kunnen, maar dat komt sporadisch voor. Dan moet je al doorrijden met een zingend geluid.
het is handig om wat meer informatie te geven voordat u beschuldigingen uit.
1000 euro is natuurlijk voor een auto niet echt veel, daar koop je een goeie fiets voor.
wat voor renault was het, bouwjaar, km stand?
Een wiellager zou kunnen, maar dat komt sporadisch voor. Dan moet je al doorrijden met een zingend geluid.
het is handig om wat meer informatie te geven voordat u beschuldigingen uit.
1000 euro is natuurlijk voor een auto niet echt veel, daar koop je een goeie fiets voor.
wat voor renault was het, bouwjaar, km stand?
Ik heb geen verstand van auto's.
De garage bij wie ik het laatst ben geweest zei tegen mij dat de motor stuk is en co2 uitstoot is te hoog en na meer dan 300 euro investeren is het de garage niet gelukt deze te maken.
En hij maakt hoge toeren.
Als ik bijv in zn 2 rij en ik rij 10 km dan geeft de auto het geluid aan alsof ik 100 rij en hem in zn 3 heb staan.
Snap je?
Dit deed de auto meteen op het moment dat ik er voor de eerste keer in stapte.
De man was al gevlogen hj was voor mij uit gereden.
Als ik hem dan bel en ze doen er niks aan...
Het enige wat ik weet is dat deze auto al stuk is vanaf het moment dat ik hem kocht en ik niet geholpen ben.
Ik kon ze niet bereiken en het heeft me alleen maar geld gekost.
Dan is dat toch oplichting?
Je gaat toch geen auto verkopen die stuk is als je in de advertentie schrijft dat hij goed is?
Heb je die andere reacties wel eens gelezen?
P.S : Mijn auto staat op de sloop! Oele bedankt.. nooit meer !
De garage bij wie ik het laatst ben geweest zei tegen mij dat de motor stuk is en co2 uitstoot is te hoog en na meer dan 300 euro investeren is het de garage niet gelukt deze te maken.
En hij maakt hoge toeren.
Als ik bijv in zn 2 rij en ik rij 10 km dan geeft de auto het geluid aan alsof ik 100 rij en hem in zn 3 heb staan.
Snap je?
Dit deed de auto meteen op het moment dat ik er voor de eerste keer in stapte.
De man was al gevlogen hj was voor mij uit gereden.
Als ik hem dan bel en ze doen er niks aan...
Het enige wat ik weet is dat deze auto al stuk is vanaf het moment dat ik hem kocht en ik niet geholpen ben.
Ik kon ze niet bereiken en het heeft me alleen maar geld gekost.
Dan is dat toch oplichting?
Je gaat toch geen auto verkopen die stuk is als je in de advertentie schrijft dat hij goed is?
Heb je die andere reacties wel eens gelezen?
P.S : Mijn auto staat op de sloop! Oele bedankt.. nooit meer !
Laatst gewijzigd door YMSR op 27 feb 2013 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
En voor een renault megane uit 1999 is dit een normale prijs en zeker niet goedkoop.
Daarbij 'leek' het alsof de motor vastliep als ik de bocht door ging.
Hij maakte dat geluid teminste alsof hij elk moment kon vastlopen.
Daarbij 'leek' het alsof de motor vastliep als ik de bocht door ging.
Hij maakte dat geluid teminste alsof hij elk moment kon vastlopen.
Goedendag allemaal,
Ook ik wil na mijn bezoek aan ABC auto's te Beverwijk graag even mijn ervaring en gevoel kwijt.
Ik kwam zelf uit Utrecht en dat maakt Beverwijk niet zo'n erg lange afstand toch is het altijd fijn om goed ontvangen te worden en dat werden we niet. Na binnenkomst werden we erg kortaf naar de auto gestuurd. De auto zelf was in slechte staat, veel krassen, de lak was mishandeld en het interieur had om in minst 20 brandgaten van peuken. In de advertentie stond dat het een auto in zeer nette staat was. Dat viel dus erg tegen, tevens zou de auto uitgerust zijn met airco. Ik vond het vreemd dat ik binnen in de auto al geen knopje kon vinden om de airco mee in en uit te schakelen, toen ik ernaar vroeg werd me wijsgemaakt dat het ging over een automatische airco en dat deze ingeschakeld op worden met met circulatie knopje(waar iedereen wel bekend mee is) een groot lulverhaal want na inspectie onder de motorkap was de plek waar de aircocompressor hoort te zitten helemaal leeg. Toen ik de man hierop attendeerde was deze niet in staat een nuttig antwoord te geven. Enfin, toen ik de auto probeerde te starten bleek de accu leeg, meneer antwoordde vervolgens dat hij alle accu's los haalt voor de lange stalling, en kwam vervolgens aanlopen met een jumpstarter. Want we wisten natuurlijk allebei dat de accu hartstikke dood was. Het blok liep rauw maar ok. Ede alarmlichten waren niet uit te schakelen, knopje was namelijk op zen plek gehouden met een stukje karton. Toen ik vervolgens om ee testrit vroeg werd ik voor de gek gehouden met hetzelfde groene plaat verhaal als de andere in dit forum, ween smoesje dus dat gebruikt wordt bij iedereen. De man was erg opdringerig en verwachtte van mij dat ik onder een proefrit een auto bij hem koop. Ik heb de man gedag gezegd en ben met een naar gevoel naar huis gereden. Géén aanrader dus! Je wordt niet netjes ontvangen, je wordt verkeerd ingelicht over de staat en de opties van de auto, je wordt voorgelogen als het gaat om een testrit en zonder er bewijs voor te hebben ga ik het toch zeggen, gezien de km stand van de autootjes die daar stonden zou ik niet verbaasd zijn als het klokje wel eens teruggedraaid wordt.
Niet naartoe gaan dus, zonde van de tijd!!
Ook ik wil na mijn bezoek aan ABC auto's te Beverwijk graag even mijn ervaring en gevoel kwijt.
Ik kwam zelf uit Utrecht en dat maakt Beverwijk niet zo'n erg lange afstand toch is het altijd fijn om goed ontvangen te worden en dat werden we niet. Na binnenkomst werden we erg kortaf naar de auto gestuurd. De auto zelf was in slechte staat, veel krassen, de lak was mishandeld en het interieur had om in minst 20 brandgaten van peuken. In de advertentie stond dat het een auto in zeer nette staat was. Dat viel dus erg tegen, tevens zou de auto uitgerust zijn met airco. Ik vond het vreemd dat ik binnen in de auto al geen knopje kon vinden om de airco mee in en uit te schakelen, toen ik ernaar vroeg werd me wijsgemaakt dat het ging over een automatische airco en dat deze ingeschakeld op worden met met circulatie knopje(waar iedereen wel bekend mee is) een groot lulverhaal want na inspectie onder de motorkap was de plek waar de aircocompressor hoort te zitten helemaal leeg. Toen ik de man hierop attendeerde was deze niet in staat een nuttig antwoord te geven. Enfin, toen ik de auto probeerde te starten bleek de accu leeg, meneer antwoordde vervolgens dat hij alle accu's los haalt voor de lange stalling, en kwam vervolgens aanlopen met een jumpstarter. Want we wisten natuurlijk allebei dat de accu hartstikke dood was. Het blok liep rauw maar ok. Ede alarmlichten waren niet uit te schakelen, knopje was namelijk op zen plek gehouden met een stukje karton. Toen ik vervolgens om ee testrit vroeg werd ik voor de gek gehouden met hetzelfde groene plaat verhaal als de andere in dit forum, ween smoesje dus dat gebruikt wordt bij iedereen. De man was erg opdringerig en verwachtte van mij dat ik onder een proefrit een auto bij hem koop. Ik heb de man gedag gezegd en ben met een naar gevoel naar huis gereden. Géén aanrader dus! Je wordt niet netjes ontvangen, je wordt verkeerd ingelicht over de staat en de opties van de auto, je wordt voorgelogen als het gaat om een testrit en zonder er bewijs voor te hebben ga ik het toch zeggen, gezien de km stand van de autootjes die daar stonden zou ik niet verbaasd zijn als het klokje wel eens teruggedraaid wordt.
Niet naartoe gaan dus, zonde van de tijd!!
goedendag,
ik wil hier toch ook op reageren.
ik heb hier ook een auto gekocht.
goede verkoop praatjes hier en ze zetten je onder druk om de auto te kopen.
bv je moet snel beslissen want er komt zo 1 of 2 ander kopers ook kijken.
eenmaal besloten om de auto te nemen ,blijkt die onderweg naar huis niet goed te zijn!
gelijk terug gereden ,dan krijg je te horen ja brandstof filter zit waarschijnlijk verkeerd erin daarom trekt die niet.
auto achter gelaten want ze zouden het maken.
na 2 dagen terug gegaan eerst gebeld natuurlijk en werd vertelt dat de auto nog niet terug is van de garage.
pools hoogte gaan nemen en de auto stond gewoon daar voor de zaak ,op dezelfde plek waar ik hem hebt achter gelaten.
naar binnen gestapt ,krijg je direct te horen hij is net terug gebracht maar het was niet de brandstof filter maar een een defecte stekkertje en die is besteld.
als ik naar een garage ga is die stekker gewoon binnen 2 uur bezorgd en erin gezet.
maar volgens ABC AUTO'S moest die stekker van ver komen!!!
allemaal flauwekul.
een week later na aankoop terug gegaan en werd mij verteld dat ze heel veel aan de auto hebben gedaan en hij sprak niet meer over een stekkertje maar dat de verstuivers verstopt zaten.
dus allemaal larrie koek die ze daar verkopen.
om geen stress meer te hebben van deze oplichters die nog aangesloten zitten bij de bovag heb ik de auto mee genomen.
eenmaal naar mijn eigen garage gegaan was er geconstateerd dat de katylisator verstopt zat en dat de turbo ervan niet meer lang mee zal gaan.
ben nu bezig een ander auto te zoeken met inruil van deze!
al die aantal keren dat ik daar ben geweest om poolshoogte te nemen heb ik best stampij gemaakt waar andere klanten bij waren die zijn gelukkig direct vertrokken zonder een auto te kopen daar.
dit is toch een waarschuwing voor andere die daar een kijkje willen nemen.
hoop dat ze een keer worden aangepakt.
ik zal dit ook vermelden bij de bovag hopelijk doen ze daar wel wat ermee.
ik wil hier toch ook op reageren.
ik heb hier ook een auto gekocht.
goede verkoop praatjes hier en ze zetten je onder druk om de auto te kopen.
bv je moet snel beslissen want er komt zo 1 of 2 ander kopers ook kijken.
eenmaal besloten om de auto te nemen ,blijkt die onderweg naar huis niet goed te zijn!
gelijk terug gereden ,dan krijg je te horen ja brandstof filter zit waarschijnlijk verkeerd erin daarom trekt die niet.
auto achter gelaten want ze zouden het maken.
na 2 dagen terug gegaan eerst gebeld natuurlijk en werd vertelt dat de auto nog niet terug is van de garage.
pools hoogte gaan nemen en de auto stond gewoon daar voor de zaak ,op dezelfde plek waar ik hem hebt achter gelaten.
naar binnen gestapt ,krijg je direct te horen hij is net terug gebracht maar het was niet de brandstof filter maar een een defecte stekkertje en die is besteld.
als ik naar een garage ga is die stekker gewoon binnen 2 uur bezorgd en erin gezet.
maar volgens ABC AUTO'S moest die stekker van ver komen!!!
allemaal flauwekul.
een week later na aankoop terug gegaan en werd mij verteld dat ze heel veel aan de auto hebben gedaan en hij sprak niet meer over een stekkertje maar dat de verstuivers verstopt zaten.
dus allemaal larrie koek die ze daar verkopen.
om geen stress meer te hebben van deze oplichters die nog aangesloten zitten bij de bovag heb ik de auto mee genomen.
eenmaal naar mijn eigen garage gegaan was er geconstateerd dat de katylisator verstopt zat en dat de turbo ervan niet meer lang mee zal gaan.
ben nu bezig een ander auto te zoeken met inruil van deze!
al die aantal keren dat ik daar ben geweest om poolshoogte te nemen heb ik best stampij gemaakt waar andere klanten bij waren die zijn gelukkig direct vertrokken zonder een auto te kopen daar.
dit is toch een waarschuwing voor andere die daar een kijkje willen nemen.
hoop dat ze een keer worden aangepakt.
ik zal dit ook vermelden bij de bovag hopelijk doen ze daar wel wat ermee.
Mijn gedachte is natuurlijk mosterd na de maaltijd. Maar auto's kopen met allerlei luxe voorzieningen, zoals al dan niet bestaande automatische airco's etc, terwijl je niet zoveel te besteden hebt lijkt mij niet verstandig. Om al die haperende elektronica en software werkend te krijgen, dat kost je een kapitaal. Ga ook niet naar dit soort handelaren en als je ook geen proefrit kunt maken, ga dan weg. Een goed onderhouden Japanner van tien, twaalf jaar oud of nog wat ouder is een betere keuze, denk ik. Ze zijn zuinig, betrouwbaar, goedkoop in de wegenbelasting en er zit weinig luxe in, dus er kan weinig aan stuk. Met een beetje geluk kun je nog jaren vooruit.