LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Achteraf toch géén onderhoudsboekje!
Achteraf toch géén onderhoudsboekje!
Goedendag,
Onlangs heeft mijn vriendin een auto aangekocht. Op dat moment was ik er zelf niet bij. De auto is op de brug geweest, na gekeken en alles leek in orde te zijn. Het onderhoudsboekje lag nog bij de vorige eigenaar, maar dat zou hij wel regelen, hij had de auto net binnen gekregen.
Toen wij de auto enkele dagen later op gingen halen bleek het onderhoudsboekje er nog niet bij te zitten. Ook kon de auto niet op onze naam gezet worden, omdat hij hem niet in zijn bedrijfsvoorraad had, maar nog in die van de vorige eigenaar. Hier had hij echter slecht contact mee, en hij kon zo snel geen RDW code voorhanden krijgen om hem op naam te zetten.
Al met al op dealerplaten naar huis, het overschrijven zou hij regelen. Krappe 2 weken later was dat geregeld; bij het binnenkomen van de kentekencard ging dit om een vw caddy, bedrijfsvoertuig, totaal niet wat we gekocht hadden!
Snel van naam af en de juiste auto op naam!
Sindsdien zijn er nog problemen met het onderhoudsboekje. Dit representeerd een deel van de waarde van het voertuig, in dit geval een amerikaans geimporteerde Mitsubishi Evo.
Na wat heen en weer gepraat kregen wij het tel nr van de vorige eigenaar, want hij kon geen contact krijgen.
Wij hebben toen zelf enige pogingen ondernomen, zonder succes!
Wel hebben wij enige andere vorige eigenaren gesproken en zijn we meer te weten gekomen, maar niks in handen qua boekjes of facturen.
Uiteindelijk weer contact opgenomen met het autobedrijf en die schuiven het op ons af. Wij zouden het contact toch overnemen? Dan hoefde hij toch niet meer er achteraan?
Ook geeft hij nu aan dat hij navraag ging doen over het onderhoudsboekje en dit zou leveren indien aanwezig, in plaats van dat ie zei dat het bij de vorige eigenaar lag en het ging regelen.
Vaag gedoe dus. Aangezien het onderhoudsboekje bij deze auto’s van belang is, presenteerd dit toch enige waarde. De auto was ook niet goedkoop, bijna €20.000,-. We willen dus zoals beloofd de boekjes, of anders enige compensatie.
Iemand een idee wat mijn rechten hier zijn en wat ik kan doen?
Alvast bedankt!
Vriendelijke groet
Onlangs heeft mijn vriendin een auto aangekocht. Op dat moment was ik er zelf niet bij. De auto is op de brug geweest, na gekeken en alles leek in orde te zijn. Het onderhoudsboekje lag nog bij de vorige eigenaar, maar dat zou hij wel regelen, hij had de auto net binnen gekregen.
Toen wij de auto enkele dagen later op gingen halen bleek het onderhoudsboekje er nog niet bij te zitten. Ook kon de auto niet op onze naam gezet worden, omdat hij hem niet in zijn bedrijfsvoorraad had, maar nog in die van de vorige eigenaar. Hier had hij echter slecht contact mee, en hij kon zo snel geen RDW code voorhanden krijgen om hem op naam te zetten.
Al met al op dealerplaten naar huis, het overschrijven zou hij regelen. Krappe 2 weken later was dat geregeld; bij het binnenkomen van de kentekencard ging dit om een vw caddy, bedrijfsvoertuig, totaal niet wat we gekocht hadden!
Snel van naam af en de juiste auto op naam!
Sindsdien zijn er nog problemen met het onderhoudsboekje. Dit representeerd een deel van de waarde van het voertuig, in dit geval een amerikaans geimporteerde Mitsubishi Evo.
Na wat heen en weer gepraat kregen wij het tel nr van de vorige eigenaar, want hij kon geen contact krijgen.
Wij hebben toen zelf enige pogingen ondernomen, zonder succes!
Wel hebben wij enige andere vorige eigenaren gesproken en zijn we meer te weten gekomen, maar niks in handen qua boekjes of facturen.
Uiteindelijk weer contact opgenomen met het autobedrijf en die schuiven het op ons af. Wij zouden het contact toch overnemen? Dan hoefde hij toch niet meer er achteraan?
Ook geeft hij nu aan dat hij navraag ging doen over het onderhoudsboekje en dit zou leveren indien aanwezig, in plaats van dat ie zei dat het bij de vorige eigenaar lag en het ging regelen.
Vaag gedoe dus. Aangezien het onderhoudsboekje bij deze auto’s van belang is, presenteerd dit toch enige waarde. De auto was ook niet goedkoop, bijna €20.000,-. We willen dus zoals beloofd de boekjes, of anders enige compensatie.
Iemand een idee wat mijn rechten hier zijn en wat ik kan doen?
Alvast bedankt!
Vriendelijke groet
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 02 sep 2018 19:16
Re: Achteraf toch géén onderhoudsboekje!
.
Laatst gewijzigd door Seagoing Racer3 op 02 okt 2018 13:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Annemieke67
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12775
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Achteraf toch géén onderhoudsboekje!
Normaal ligt die altijd in het dashbordkastje. Dit is al twijfelachtig.
Oei, niet nakomen van de belofte, twijfel no.2.
Er wordt dus een auto in opdracht van verkocht zonder dat alle documenten compleet zijn. Op dat moment had de twijfel echt moeten toeslaan.
Dat mag niet. Daar zijn de handelaarsplaten niet voor bedoeld.
Koop is helaas koop. Het verhaal rammelt aan alle kanten. De auto zal wel zo mooi geweest zijn dat je blind was voor wat er ging gebeuren. Achteraf is het natuurlijk makkelijk praten en zit u nu met de gebakken peren.
Heeft u de naam van de verkoper? Wellicht is hij ergens bij aangesloten.
Annemieke67
vindt dit leuk
Re: Achteraf toch géén onderhoudsboekje!
Je kunt het boekje opeisen en secundair prijsvermindering eisen.
Annemieke67
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12775
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Achteraf toch géén onderhoudsboekje!
De verkoper uiteraard.
-
- Berichten: 12775
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Achteraf toch géén onderhoudsboekje!
Als het uiteraard is zou ik die vraag niet stellen. De verkoper is geen eigenaar van de auto verkoopt die schijnbaar in opdracht. Al met al een rare constructie waarvan ik twijfel wat er waar van is. Iemand anders zijn auto verkopen waar geen contact mee te krijgen is en waar je geen complete papieren van hebt liggen. Klinkt mij meer als een extra handeltje van die verkoper die zo buiten de boeken om kan verkopen.
Annemieke67
vindt dit leuk
Re: Achteraf toch géén onderhoudsboekje!
Op zich is er niets mis met verkoop in consignatie. Het is wel vreemd dat er geen contact mogelijk is met de vorige eigenaar en ook verder zijn er de nodige alarmbellen afgegaan. Een schimmig zaakje, dat is het wel.
Re: Achteraf toch géén onderhoudsboekje!
Hij is niet ‘in opdracht van’ verkocht in enige communicatie naar ons toe. Dus wat mij aangaat moet ik bij hem wezen, waar hij dan moet wezen is in principe niet mijn zaak denk ik dan?
Evo’s gaan voor meer weg dus de opmerking over de waarde is op niks berust. Staat er nog 1 voor 32.500 die gelijkwaardig is qua model, enkel minder kms en geen import.
Het bedrijf is zeer bekend en dat roept vertrouwen op, ook heeft hij meerdere auto’s van bekenden in onderhoud en er zijn verder geen problemen bij mij bekend. De verhalen kwamen op het moment ook geloofwaardig over.
Het gaat om GM TEC in Oud Beijerland.
Bedankt voor de reacties zover, ik zal nog maar eens mailen of we iets in de prijs kunnen regelen als compensatie. Hoe of hoe is dit een afspraak welke naar mij toe niet word nagekomen, en mis ik een deel dat bij de auto verkocht zou worden.
Evo’s gaan voor meer weg dus de opmerking over de waarde is op niks berust. Staat er nog 1 voor 32.500 die gelijkwaardig is qua model, enkel minder kms en geen import.
Het bedrijf is zeer bekend en dat roept vertrouwen op, ook heeft hij meerdere auto’s van bekenden in onderhoud en er zijn verder geen problemen bij mij bekend. De verhalen kwamen op het moment ook geloofwaardig over.
Het gaat om GM TEC in Oud Beijerland.
Bedankt voor de reacties zover, ik zal nog maar eens mailen of we iets in de prijs kunnen regelen als compensatie. Hoe of hoe is dit een afspraak welke naar mij toe niet word nagekomen, en mis ik een deel dat bij de auto verkocht zou worden.
-
- Berichten: 12775
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Achteraf toch géén onderhoudsboekje!
Heeft u een factuur van het bedrijf gekregen dan? Het vreemde is dat de auto verkocht wordt, maar niet op naam gezet kon worden omdat die niet op de bedrijfsvoorraad staat. Dat hoeft ook niet, het had meteen vanaf de vorige eigenaar overgeschreven kunnen worden.
En dan een prijs van meer dan € 10.000 goedkoper tov anderen? En dat roept ook geen vraagtekens op?
Dan de site. Een Ferrari die in 6 jaar 20.000km heeft gereden, 3.000 km per jaar. Wel heel weinig. Helaas geen kenteken om dit te controleren. Een mini cooper, in 4 jaar tijd 29.000km? Ook heel zeldzaam. Wederom geen kenteken om onderzoek te doen. Sterker, er staat niet eens informatie over het type motor en brandstof bij.
De nare bijsmaak wordt steeds groter.
En dan een prijs van meer dan € 10.000 goedkoper tov anderen? En dat roept ook geen vraagtekens op?
Dan de site. Een Ferrari die in 6 jaar 20.000km heeft gereden, 3.000 km per jaar. Wel heel weinig. Helaas geen kenteken om dit te controleren. Een mini cooper, in 4 jaar tijd 29.000km? Ook heel zeldzaam. Wederom geen kenteken om onderzoek te doen. Sterker, er staat niet eens informatie over het type motor en brandstof bij.
De nare bijsmaak wordt steeds groter.
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Achteraf toch géén onderhoudsboekje!
Sterker nog: 16 jaar. Hij is van 2002.NeoDutchio schreef: ↑20 sep 2018 19:40
Dan de site. Een Ferrari die in 6 jaar 20.000km heeft gereden, 3.000 km per jaar.
Julie4444
vindt dit leuk
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Achteraf toch géén onderhoudsboekje!
En dit "Uw auto wordt (desgewenst) anoniem gehaald/gebracht met onze dichte RT-6 Shuttle."
Waarom zou je dat willen als klant??? Het lijkt me een bedrijf waar je met een grote boog omheen gaat en vooral niet mee geassocieerd wilt worden.
Waarom zou je dat willen als klant??? Het lijkt me een bedrijf waar je met een grote boog omheen gaat en vooral niet mee geassocieerd wilt worden.
Julie4444
en Annemieke67
vinden dit leuk
-
- Berichten: 12775
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Achteraf toch géén onderhoudsboekje!
Koop je een dure auto, ga je er maar 100 kilometer per maand mee rijden. Niet echt de meest geschikte boodschappenwagen.renewouters schreef: ↑20 sep 2018 20:05Sterker nog: 16 jaar. Hij is van 2002.NeoDutchio schreef: ↑20 sep 2018 19:40
Dan de site. Een Ferrari die in 6 jaar 20.000km heeft gereden, 3.000 km per jaar.
Annemieke67
vindt dit leuk
Re: Achteraf toch géén onderhoudsboekje!
Die is uit 2002 met 20.000KM en dus 16 jaar oud en geen 3000km per jaarDan de site. Een Ferrari die in 6 jaar 20.000km heeft gereden, 3.000 km per jaar. Wel heel weinig. Helaas geen kenteken om dit te controleren.
Bij Ferrari is dat absoluut geen uitzondering; google maar autoscout ; prijs is ook vergelijkbaar.
De nare bijsmaak wordt steeds groter.
Je bedoelt je vooroordelen.
Julie4444
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12775
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Achteraf toch géén onderhoudsboekje!
Geen zichtbare kentekens, geen informatie over de auto, vage verhalen over het onderhoudsboekje, geen juiste papieren bij de auto, verkoper nergens bij aangesloten, prijs die 10k lager ligt dan normaal. Hoeveel alarmbellen zijn er nodig? Heeft dus niets met vooroordelen te maken.
Erthanax
, Julie4444
en Annemieke67
vinden dit leuk
Re: Achteraf toch géén onderhoudsboekje!
Grappig, bij een A3 hebben ze overal het kenteken weggehaald, maar bij een foto kan je hem half nog zien.
Ingevoerd bij RDW, en ja hoor, km stand onlogisch...
(2-kst-24)
Een bedrijf wat zo vakkundig kentekens uitpoetst... Ging er echt geen lichtje branden ?
Ingevoerd bij RDW, en ja hoor, km stand onlogisch...
(2-kst-24)
Een bedrijf wat zo vakkundig kentekens uitpoetst... Ging er echt geen lichtje branden ?
Annemieke67
en Julie4444
vinden dit leuk