LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] addertje onder het gras bij onderhoudskosten Renault

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
jolandavV

addertje onder het gras bij onderhoudskosten Renault

Ongelezen bericht door jolandavV »

Overal op het internet staat vermeld dat de onderhoudskosten voor een grote beurt voor de Renault Twingo €228,00 zouden zijn. Ook telefonisch vermelden zij dit. Dan kom je op de afspraak en zonder dat er iemand een neus onder de motorkap heeft gestoken wordt er al gezegd dat er gewoon nog even €175,00 extra bij komen!! Op de nota staat onder all-in onderhoud vloeistoffen vermeld. Helaas.... €53,00 extra voor remvloeistof erbij. Noooooit meer een onderhoudsbeurt bij Renault!!

berndv

Re: addertje onder het gras bij onderhoudskosten Renault

Ongelezen bericht door berndv »

jolandavV schreef:Overal op het internet staat vermeld dat de onderhoudskosten voor een grote beurt voor de Renault Twingo €228,00 zouden zijn. Ook telefonisch vermelden zij dit. Dan kom je op de afspraak en zonder dat er iemand een neus onder de motorkap heeft gestoken wordt er al gezegd dat er gewoon nog even €175,00 extra bij komen!! Op de nota staat onder all-in onderhoud vloeistoffen vermeld. Helaas.... €53,00 extra voor remvloeistof erbij. Noooooit meer een onderhoudsbeurt bij Renault!!
Dus feitelijk 228 + 175 + 53? Dat is totaal 456 euro? En wat zouden ze voor dit bedrag allemaal doen? Moest mogelijk ook nog een distributieriem vervangen worden ofzo? Heeft u een specificatie van de kosten en de werkzaamheden? En heeft u dit ook bij Renault Nederland of een andere officiële Renault dealer nagevraagd?

Spuiter

Ongelezen bericht door Spuiter »

Gewoon betalen en dan hier gaan klagen?

JanTinusPlukvet

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

op http://www.renault.nl/onderhoud-en-serv ... onderhoud/
vind ik het volgende:
"De onderhoudswerkzaamheden bieden wij u aan met duidelijke en scherpe all-in pakketprijzen, zodat u precies weet waar u aan toe bent."

Er staat alleen nergens vermeld wat ze precies doen met zo'n beurt, behalve dan dat je de APK er gratis bijkrijgt.
Ik zou eens vragen bij renault nederland wat er precies in hoort te zitten.
Vergelijk dat met uw factuur ( de werkzaamheden zullen neem ik aan omschreven zijn) en zoek de verschillen.
Confronteer de dealer ermee.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik heb geen Renault ervaring...
maar wel bij diverse anderen.

Meestal is de grote beurt met bijvullen van;
Remvloeistof.
Koelvloeistof.
Accu.
Ruitenwissers.

Maar niet het totaal verwisselen van remvloeistof,
dan betaal je meer omdat bijvullen maar een beetje is en totaal vervangen is meestal
afhankelijk van KM stand of Leeftijd auto.
Dus na bepaald aantal jaren hoor je dat te doen.

Dat vele vooral Universele garages bij het ontluchten van remmen zoveel oude laten weglopen dat er schone uit komt en dat bijvullen en daarbij zo royaal werken dat vervangen van alles vaak overbodig is...

Ja, een Dealer heeft vaste prijzen maar als je meld hoeveel KM en jaar je oude auto is zou je vooraf een duidelijke opgave krijgen en je mag weigeren en elders het laten uitvoeren.

Dus goed lezen, bijvullen vloeistoffen is dus niet totaal vervangen wat vele merken voorschreven maar zelden bij Universele word gedaan....
Alleen als de meter die ze in het potje stoppen water aantoonde doen ze het wel.

F.van Holten

Ongelezen bericht door F.van Holten »

TS

Hoe oud is die Twingo ?

jolandavV

Spuiter schreef:Gewoon betalen en dan hier gaan klagen?
uuhhh ja?
mijn zoon moest een maand naar het buitenland en de auto moest gekeurd worden zowiezo.
de afspraak was gemaakt voor een APK en grote beurt. 2 dagen voordat hij weg zou gaan.
ik zou niet weten waarom ik niet zou mogen klagen??

jolandavV

JanTinusPlukvet schreef:op http://www.renault.nl/onderhoud-en-serv ... onderhoud/
vind ik het volgende:
"De onderhoudswerkzaamheden bieden wij u aan met duidelijke en scherpe all-in pakketprijzen, zodat u precies weet waar u aan toe bent."

Er staat alleen nergens vermeld wat ze precies doen met zo'n beurt, behalve dan dat je de APK er gratis bijkrijgt.
Ik zou eens vragen bij renault nederland wat er precies in hoort te zitten.
Vergelijk dat met uw factuur ( de werkzaamheden zullen neem ik aan omschreven zijn) en zoek de verschillen.
Confronteer de dealer ermee.

Ik heb met Renault gebeld en zij zeggen dat er helemaal niets mis is met de prijs. zelfs remvloeistof tja dat zit niet in het pakket en moet gewoon extra betaald worden

jolandavV

F.van Holten schreef:TS

Hoe oud is die Twingo ?
de Twingo is van 11-08-2010

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

jolandavV schreef:Ik heb met Renault gebeld en zij zeggen dat er helemaal niets mis is met de prijs. zelfs remvloeistof tja dat zit niet in het pakket en moet gewoon extra betaald worden
Dat klopt niet, want ik lees op hun website het volgende:
Renault schreef:Om ervoor te zorgen dat de motor van uw Renault topprestaties blijft leveren, is het uitvoeren van een olieverversbeurt een minimale vereiste. Tijdens de olieverversbeurt worden de volgende handelingen uitgevoerd: het vervangen van de olie + het vervangen van de oliefilter, het controleren van de verlichting en banden + het controleren en bijvullen van vloeistoffen. Ideaal wanneer u weinig kilometers per jaar rijdt. De service-adviseur bij uw Renault-dealer kan u voorzien van een advies of deze basis beurt voor het gebruik van uw auto voldoende is.
Hieruit concludeer ik dat het bijvullen van remvloeistof in de prijs van een olieverversbeurt zit (en dus ook bij een grote beurt).

Tevens lees ik:
Vaste All-in prijzen (incl. arbeidsloon, originele Renault-onderdelen, materiaal, milieutoeslagen en btw). Offerte vooraf.

Dus ik kan niet anders concluderen dat remvloeistof gewoon bij de prijs zit inbegrepen.

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

olaf79 schreef:
jolandavV schreef:Ik heb met Renault gebeld en zij zeggen dat er helemaal niets mis is met de prijs. zelfs remvloeistof tja dat zit niet in het pakket en moet gewoon extra betaald worden
Dat klopt niet, want ik lees op hun website het volgende:
Renault schreef:Om ervoor te zorgen dat de motor van uw Renault topprestaties blijft leveren, is het uitvoeren van een olieverversbeurt een minimale vereiste. Tijdens de olieverversbeurt worden de volgende handelingen uitgevoerd: het vervangen van de olie + het vervangen van de oliefilter, het controleren van de verlichting en banden + het controleren en bijvullen van vloeistoffen. Ideaal wanneer u weinig kilometers per jaar rijdt. De service-adviseur bij uw Renault-dealer kan u voorzien van een advies of deze basis beurt voor het gebruik van uw auto voldoende is.
Hieruit concludeer ik dat het bijvullen van remvloeistof in de prijs van een olieverversbeurt zit (en dus ook bij een grote beurt).

Tevens lees ik:
Vaste All-in prijzen (incl. arbeidsloon, originele Renault-onderdelen, materiaal, milieutoeslagen en btw). Offerte vooraf.

Dus ik kan niet anders concluderen dat remvloeistof gewoon bij de prijs zit inbegrepen.
remvloeistof vul je niet bij, dat verlies je niet (normaal gesproken).
remvloeistof moet ververst worden, zeker bij een auto van vier jaar oud. dat hebben ze zeer waarschijnlijk voor dat bedrag gedaan. En dat zit niet standaard bij een beurt.

bij veel garages zitten lucht en pollenfilter en bougies ook niet standaard erbij. vaak zijn het lokprijzen met alleen olie en oliefilter en de auto een beetje nalopen op lampjes enz.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik lees ook bij Renault toch echt.....

bijvullen gratis.....

maar totaal verversen niet!

Als je de remmen ontlucht en oude laat weglopen die bij de hete remmen meestal zwaar verkleurd is en dan bijvul is totaal verversen vaak niet elke 4 jaren nodig.

Maar het na 4 jaren vervangen dus niet een beetje bijvullen moest dus betaald worden.
Als je het verschil niet weet, bijvullen of totaal verversen......

RCEE

Ongelezen bericht door RCEE »

Overal op het internet staat vermeld dat de onderhoudskosten voor een grote beurt voor de Renault Twingo €228,00 zouden zijn
Volgens mij staat er:
Renault onderhoudsbeurt VANAF €228,-

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

RCEE schreef:
Overal op het internet staat vermeld dat de onderhoudskosten voor een grote beurt voor de Renault Twingo €228,00 zouden zijn
Volgens mij staat er:
Renault onderhoudsbeurt VANAF €228,-
Ja omdat Euro 228 voor de Twingo/Clio geldt en de Megane, Laguna etc hogere bedragen vergen.

Over de remvloeistof valt nog te twisten, maar als er verder geen bijzonderheden zijn, zou er gewoon 228 euro afgerekend moeten worden

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

olaf79 schreef:
Dat kan je willen concluderen maar dat staat nergens. Er staat alleen dat het bijvullen inclusief is (de handeling dus), niet dat de vloeistoffen inclusief zijn. Dat zou ook raar zijn, want stel je voor dat door wat voor reden dan ook er veel meer bij moet dan gebruikelijk, dan zou dat allemaal voor rekening van de garagist zijn. Niet voor niets staat er wel expliciet dat olie wordt vervangen.

Peter teekens

Ongelezen bericht door Peter teekens »

De "autowereld" van binnenuit kennende, ook zij werken met suggestieve reklames en aanbiedingen.
Bij Renault hebben ze het over Onderhoudsinspecties i.p.v. Onderhoudsbeurten, zo hou je alle ruimte om te rommelen in de marge.
Wat dan wel inclusief is en wat niet, hoe vager hoeveel meer ruimte voor de dealer om.....
Een grote onderhouds "inspectie" van een Twingo (2008) zou nu (volgens de site van Renault) € 244.00 kosten, op zich best wel veel geld.
Inderdaad, wat ze daarvoor doen zijn ze niet duidelijk over, neem van mij aan dat dat echt het minimale is.
Inspectie, zoekend naar..... uw euro's, zo simpel werkt het:
Een belletje van uw garage: de uitlaat van uw auto, fusee kogel, stabilisator rubbers, banden enz, zijn aan vervanging toe.
Van die "extra's" moeten ze het juist hebben, de één maakt er misbruik van, de ander snapt dat het een kwestie is van leven en laten leven.
Domweg vertrouwen werkt niet, geef aan dat je gebeld wilt worden over kosten die erbij komen.

Gesloten