LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afhandeling Carroseriegarantie VOLKSWAGEN een DRAMA

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
ritchie73

afhandeling Carroseriegarantie VOLKSWAGEN een DRAMA

Ongelezen bericht door ritchie73 »

Ben sinds 03/2008 in het bezit van een vw passat bj. 09/2004 welke ik gekocht heb bij een BOVAG-bedrijf. Een aantal maanden geleden tijdens het in de was zetten zag ik op beide voorportieren nabij de velsnaad waar twee stukken plaatstaal bij elkaar aansluiten gebobbelde lak zitten. Meteen naar een dealer gegaan aangezien dit lijkt op roest/corrosie van binnenuit en VW een carroseriegarantie heeft van 12 JAAR!!. Er zijn toen wat fototje's gemaakt,km stand bouwjaar etc. ik zou na een week of drie uitslag krijgen. Na drie weken telefonisch contact met de dealer (Hoogenboom Rotterdam charlois) met de mededeling dat mijn claim op carroseriegarantie afgewezen werd,dit valt volgens de dealer onder lakgarantie en mijn auto valt buiten de termijn die geldt voor lakgarantie nl.3 jaar. ik werd in mijn ogen met een kluitje het riet ingestuurd aangezien de lak vanaf de buitenzijde NIET beschadigd is. Vervolgens een klachtenbrief naar de importeur PON gestuurd en verhaal toegelicht dat er bv geen gedegen onderzoek bijv.lakmeting o.i.d. is verricht om roest/corrosie van binnenuit uit te sluiten en een eventuele andere oorzaak aan te geven, zeker omdat de lak bij BEIDE voorportieren aan het bobbelen is (aan de binnenrand van het portier). Na 15 dagen en hele korte en zakelijke brief in de bus gekregen van PON. Pon sluit zich achter de beslissing die genomen is door de dealer en het bobbelen van de lak is NIET door roest/corrosie van binnenuit ontstaan. Wat dan wel een oorzaak zou kunnen zijn staat niet in de brief en moet ik waarschijnlijk zelf maar uitzoeken. Er is niet enige vorm van fysiek onderzoek aan de auto geweest of aangeboden door de importeur. De beslissing om mijn claim op roest/corrosie van binnenuit af te wijzen is op basis van foto's genomen, waarbij enige onderbouwing (omtrent het waarom niet) zowel van de dealer als de importeur VOLLEDIG uit blijft.
Ik vind deze afhandeling en behandeling voor een (degelijk en betrouwbaar) merk als VW werkelijk een smet op de naam en service die het merk in de volksmond heeft. Hiermee is mijn probleem nog steeds niet opgelost dus als iemand suggesties/advies heeft over eventuele stappen die ik nog zou kunnen ondernemen dan hoor ik dat GRAAG!!! (misschien wil RADAR zelf een visje uitgooien) Elke mogelijke optie wil ik aangrijpen om deze zaak vanuit principieel oogpunt af te handelen.

RobbieS.

Re: afhandeling Carroseriegarantie VOLKSWAGEN een DRAMA

Ongelezen bericht door RobbieS. »

Waarschijnlijk is de auto niet VW Dealer onderhouden?

Menasor2002

Ongelezen bericht door Menasor2002 »

Ik ken auto Hoogenboom heel goed sterker nog heel heel goed , en dit verhaal is dus niet volledig er word 1 kant verteld en dan ook niet naar volle waarheid.

verders hou ik mn mond men is er immers al voor "bestraft"

terrechte afwijzing iig.

Ik zou bij je "bovag" bedrijf gaan klagen die hebben immers verzwegen dat deze auto schade heeft gehad aan jawel de portieren..
Geen grote schade maar wel fout hersteld krijg je dit dus.Je had het dus wellicht kunnen weten..

Maar als het nu nog meevalt gewoon meteen laten behandelen kun je nog jaren vooruit. Suc6

advocaatjeleefjenog

Ongelezen bericht door advocaatjeleefjenog »

quote: "om deze zaak vanuit principieel oogpunt af te handelen."

Ik hoop dat je uit principeel oogpunt je excuses aanbied als je maar een half verhaal hebt verteld

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Menasor2002 schreef:Ik ken auto Hoogenboom heel goed sterker nog heel heel goed , en dit verhaal is dus niet volledig er word 1 kant verteld en dan ook niet naar volle waarheid.

verders hou ik mn mond men is er immers al voor "bestraft"

terrechte afwijzing iig.

Ik zou bij je "bovag" bedrijf gaan klagen die hebben immers verzwegen dat deze auto schade heeft gehad aan jawel de portieren..
Geen grote schade maar wel fout hersteld krijg je dit dus.Je had het dus wellicht kunnen weten..

Maar als het nu nog meevalt gewoon meteen laten behandelen kun je nog jaren vooruit. Suc6
Dat jij op basis van het verhaal van TS weet om welke auto het gaat, en dat de schade fout hersteld is... :shock:

Niet dat ik je niet geloof, ik geloof je zeker wel, ik heb genoeg berichten van je op het forum gelezen om te weten wie ik voor me heb.

Maar toch knap moet ik zeggen. :wink:

Menasor2002

Ongelezen bericht door Menasor2002 »

Witte angora

ik ken deze auto toevallig (van voordat TS deze auto had) vandaar en ken het verhaal van deze wagen.

Vond dat ik even moest reageren aangezien deze kritiek niet terrecht is op Hoogenboom enof VW

en nee zoals jij dus ook weet werk ik daar niet maar ben er wel kind aan huis aangezien mn pa daar monteur is eehh was net met de vut ff wennen nog :-D

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Waarom heeft de Dealer of Importeur de slecht herstelde schade niet gemeld in deze afwijzing?

De verkopende garage aanklagen wegens een niet goed herstelde auto verkopen mag, en als je bewijs hebt moeten zij dit alsnog herstellen en eventueel bij het herstel bedrijf verhalen.

De Schade herstel datum is daarbij van belang of het nog te claimen is helaas.

Zelf vind ik de binnenkant niet zo erg, als zij de roest stoppen en deze redelijk bijwerken, dus 100% glad gespoten zou niet noodzakelijk zijn.
Maar dien dus eerst een claim in bij de verkoper!

RobbieS.

Ongelezen bericht door RobbieS. »

Zeg stofzuigert, je kunt toch niet 2 jaar na aankoop van een gebruikte auto aankloppen bij de verkoper wegens een garantiegevalletje?

Dan is het hek van de dam, je bent als handelaar toch niet levenslang verantwoordelijk voor de door jou verkochte auto?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Sorry, slecht gelezen....
maar op schade herstel zit normaal ook garantie dus deze persoon had eerder op dit soort punten moeten letten.

Roest verwijderen en bijgestipt is het vermoedelijk acceptabel en nauwelijks zichtbaar, anders had je het wel binnen 2 jaren gezien.
Novorox aanstippen en na week uitgewerkt in kleur bijwerken is meestal voldoende.

Ik heb zelf een beschadigde verkeersdrempel want de rest is nauwelijks meer zichtbaar....

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb zelf een beschadigde verkeersdrempel
In je tuin zeker?
:lol: :lol:

Gesloten