LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] APK Kwik fit - Wordt een auto vooraf aangemeld voor apk?
APK Kwik fit - Wordt een auto vooraf aangemeld voor apk?
Hallo mensen hier op het forum,
Had even een vraagje.
Vandaag auto weggebracht naar de kwik fit waar hij morgen gekeurd zou worden.
Nou belde mij vandaag rond 16hr dat ze er al naar hadden gekeken en dat de fusee kogels
links en rechts, de stuur kogels links en rechts en beide as hoezen vervangen moesten worden
a 530,- euro . Dit alles leek mij net even iets te toevallig.
Ik dus de auto ophalen om 17:15 want ga hem niet laten maken en keuren bij hun verder.
Mocht ik hem eigenljk niet meenemen want hij was al aangemeld bij de rdw en moest eerst worden
afgemeld en dit kon morgen pas vanaf 08:30.
Dit verteld aan iemand van een bevriende garage en die snapte er niks van mbt het aanmelden voor een apk, je meld hem volgens hem alleen af (goed of afgekeurd) er wordt vooraf niks gemeld.
Hoe zit dit nu eigenlijk? zijn het daar een stel oplichters of ????????
Gr.
Jeroen
Had even een vraagje.
Nou belde mij vandaag rond 16hr dat ze er al naar hadden gekeken en dat de fusee kogels
links en rechts, de stuur kogels links en rechts en beide as hoezen vervangen moesten worden
Ik dus de auto ophalen om 17:15 want ga hem niet laten maken en keuren bij hun verder.
Mocht ik hem eigenljk niet meenemen want hij was al aangemeld bij de rdw en moest eerst worden
Dit verteld aan iemand van een bevriende garage en die snapte er niks van mbt het aanmelden voor een apk, je meld hem volgens hem alleen af (goed of afgekeurd) er wordt vooraf niks gemeld.
Gr.
Jeroen
-
Re: APK Kwik fit - Wordt een auto vooraf aangemeld voor apk?
Klinklare onzin !!
Gewoon de auto ophalen, en nooit meer terug gaan.
Je zult misschien de keuringskosten moeten betalen, maar meer ook niet.
Ze proberen je daar nog te na****en als je vraagt hoe laat het is.
v.d.Heyden
Gewoon de auto ophalen, en nooit meer terug gaan.
Je zult misschien de keuringskosten moeten betalen, maar meer ook niet.
Ze proberen je daar nog te na****en als je vraagt hoe laat het is.
v.d.Heyden
Heb de auto ook meegenomen, heeft die gladiool
aan de balie er nog op gezet dat dit dan op eigen risico is
ivm eventuelle steekproef en aangezien de auto er dan dus niet
staat zou ik dus bij de rdw terecht moeten voor de herkeuring...........
Staan ze ineens op mijn voicemail om 17:32 (na sluitingstijd dus) of ik
ze even terug wilde bellen nog.... denk dat ze de bui wel voelen hangen
want hier ga ik werk van maken heb de auto direct naar een betrouwbare garage gebracht
en deze gaan morgenochtend de auto nalopen (o wee als dat wat kwik fit probeerde ons aan te smeren niet kapot is!)
Gr.
Jeroen
want hier ga ik werk van maken heb de auto direct naar een betrouwbare garage gebracht
en deze gaan morgenochtend de auto nalopen (o wee als dat wat kwik fit probeerde ons aan te smeren niet kapot is!)
Gr.
Jeroen
jayless schreef:Heb de auto ook meegenomen, heeft die gladiool
Gr.
Jeroen
Het zou me niet eens verbazen dat de dingen niet kapot zijn wat hun zeggen als je tenminste leest hier oa op het forum over de klachten die er zijn over kwikfit.
-
Kan het niet zijn dat hier bedoeld is dat auto afgemeld is als zijn de afgekeurd. Ook in dat geval kan er namelijk een steekproef-herkeuring komen. ( De auto kan tenslotte onterecht afgekeurd zijn)jayless schreef:Hallo mensen hier op het forum,
Had even een vraagje.
Gr.
Jeroen
Volgens mij kun je ook zelf bij de RDW om een herkeuring verzoeken. Als je listig was geweest had je dit zelf gevraagd. Was gelijk duidelijk of dit een terechte of onterechte afkeur betrof.
Nee de auto was nog niet af of goed gekeurd, ze hadden alle punten al nagelopen en ze moesten
hem alleen nog afmelden als zijnde goed of afgekeurd en zouden wachten tot ik zou beslissen
of ik de reparatie uit zou laten voeren, wat ik dus niet doe.
Nu zouden ze hem morgen dus af gaan melden als zijnde afgekeurd, maar mijns inziens is dit niet eens nodig
als ik dat niet wil daar hij nog tot 5 oktober heeft om gekeurd te worden en ik hun niet de opdracht verder geef nu.
Gaat er meer om of ze een auto vooraf aanmelden bij de RDW wat ze daar dus beweren of dat dit klinkklare onzin is.
Dat is het belangrijkst want dan kan morgenochtend de betrouwbare garage ermee aan de slag.
hem alleen nog afmelden als zijnde goed of afgekeurd en zouden wachten tot ik zou beslissen
Nu zouden ze hem morgen dus af gaan melden als zijnde afgekeurd, maar mijns inziens is dit niet eens nodig
als ik dat niet wil daar hij nog tot 5 oktober heeft om gekeurd te worden en ik hun niet de opdracht verder geef nu.
Gaat er meer om of ze een auto vooraf aanmelden bij de RDW wat ze daar dus beweren of dat dit klinkklare onzin is.
Dat is het belangrijkst want dan kan morgenochtend de betrouwbare garage ermee aan de slag.
-
Op het moment dat de auto APK afgemeld wordt (goedkeur-afmelding of afkeur-afmelding) bij de RDW, krijg je meteen een melding of er al dan niet een steekproef wordt uitgevoerd.Leo The Emperor schreef: Kan het niet zijn dat hier bedoeld is dat auto afgemeld is als zijn de afgekeurd. Ook in dat geval kan er namelijk een steekproef-herkeuring komen. ( De auto kan tenslotte onterecht afgekeurd zijn)
De mededeling van die "gladiool" van Kwikfit dat de auto op eigen risico wordt meegenomen is, jawel ik val in herhaling, opnieuw klinklare onzin !!
Waaruit opnieuw blijkt dat er daar een stelletje incompetente knuppels rondlopen.
v.d.Heyden
Mooi, dat gevoel had ik nm al een beetje, die gladiool kwam ook een beetje
onbetrouwbaar over en dat is dan licht en netjes uitgedrukt
onbetrouwbaar over en dat is dan licht en netjes uitgedrukt
Had je nog nooit over de klachten van Kwikfit gelezen?
Dan Google eens, en je geloofd je ogen niet.
Dan Google eens, en je geloofd je ogen niet.
-
Hier zitten een aantal denkfouten, zowel bij kwikflut als bij jezelfjayless schreef:Nee de auto was nog niet af of goed gekeurd, ze hadden alle punten al nagelopen en ze moesten
Als een auto is afgekeurd, moet hij als zodanig afgemeld worden. Ook al is de 'oude' APK termijn nog niet verlopen, er mag toch niet meer mee gereden worden. Immers, de auto is voor de APK niet veilig. Om die reden wordt een auto, als hij af wordt gekeurd, zelden afgemeld. De eigenaar kan dan alsnog de nodige reparaties doen, desnoods zelf thuis. Eigenlijk mag dat niet, maar goed.
Dat de auto pas een dag na de keuring af wordt gemeld geeft eigenlijk al aan wat een flutgarage het is. Sterker nog, als de keuring rond 16.00 uur klaar is, is er ruim voldoende tijd om het ding af te melden. Dat ze dat niet gedaan hebben, maar wachten op toestemming voor een reparatie, en bij geen toestemming alsnog afmelden als zijnde afgekeurd? Wel erg vreemd, vind je niet?
Laat ze maar afmelden, en laat ze dit maar verantwoorden, dat ze vandaag afkeuren, en morgen pas afmelden als zijnde afgekeurd, terwijl ze de auto al mee hebben gegeven. Zonder keuringsrapport nota bene, want dat kun je nog niet hebben, aangezien het moment van afmelden daar op staat aangegeven, inclusief of er wel of geen steekproef komt.
En aanmelden, dat is bij mijn weten inderdaad een verhaal uit het sprookjesboek van de grote boze oplichtersbende.
Aanmelden voor keuring gebeurd niet.
Alleen indien de auto afgekeurd of goedgekeurd is, zal deze worden "gemeld" bij het RDW, welke dan inderdaad een terugkoppeling kan geven dat er een steekproef volgt of niet.
Maar, wanneer je auto afgekeurd wordt voor de keuringsdatum, ben ik niet overtuigd dat je dan al niet meer zou mogen rijden. Je keuring van het jaar daarvoor is immers nog gewoon geldig.
Als je pas op de laatste dag was geweest, had je tot die tijd dus ook gewoon ermee mogen rijden.
Ik vraag me dus af of dat wel klopt.
Alleen indien de auto afgekeurd of goedgekeurd is, zal deze worden "gemeld" bij het RDW, welke dan inderdaad een terugkoppeling kan geven dat er een steekproef volgt of niet.
Maar, wanneer je auto afgekeurd wordt voor de keuringsdatum, ben ik niet overtuigd dat je dan al niet meer zou mogen rijden. Je keuring van het jaar daarvoor is immers nog gewoon geldig.
Als je pas op de laatste dag was geweest, had je tot die tijd dus ook gewoon ermee mogen rijden.
Ik vraag me dus af of dat wel klopt.
-
Daarom wordt een auto bij afkeur dus zelden afgemeld. Dan zou de eigenaar moeten betalen om zijn auto niet meer gewoon te mogen gebruiken, tot de goedkeuring dan. Reken maar dat weinigen daar op staan te wachten, en dat weinig garagehouders op boze klanten zitten te wachten.Afkeuring
Als een auto naar aanleiding van de APK reparaties nodig heeft, wordt deze afgekeurd. De eigenaar krijgt dan twee maanden de tijd om zijn auto te laten repareren. Gedurende deze maanden mag met de auto alleen op de openbare weg worden gereden van het APK-station naar het reparatiebedrijf. Als de auto weer gerepareerd is, wordt deze alsnog goedgekeurd en afgemeld bij de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW). De reparaties moeten vóór de vervaldatum van de lopende periode worden uitgevoerd. Daarom mag de APK altijd twee maanden eerder plaatsvinden.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Algemene_P ... ke_Keuring
Laatst gewijzigd door witte angora op 28 sep 2011 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Dank je. Dat wist ik niet.
Maar nu wel!
Maar ja, is voor mij niet van toepassing. Ik laat hem altijd een maand later keuren!
Maar nu wel!
Maar ja, is voor mij niet van toepassing. Ik laat hem altijd een maand later keuren!
-
Weinigen weten dat, juist omdat die afmelding bij afkeur zo goed als nooit gebeurt. Die discussie is hier al eens eerder geweest.
Ik denk dat Kwikshit de dag voor de keuring nog wat tijd over had en dat ze alvast begonnen zijn met het nalopen van de APK punten. Dan hoeven ze de dag erna alleen nog maar de auto goed te keuren (en eventueel eerst wat reparaties te verrichten en/of onderdelen te vervangen).
Dat je de auto eigenlijk niet zou mogen meenemen, is niets anders dan wat druk uitoefenen op de klant in de hoop dat deze de reparaties bij hun laat uitvoeren. Want met de APK waren ze officieel nog niet begonnen.
Het is nu nog wel iets te vroeg om het werk van Kwikshit te veroordelen, want de uitslag van de second opinion is er nog niet. Dat een aantal reageerders Kwikshit alvast enigszins veroordelen is op zich niet zo vreemd, daar hebben ze het bij Kwikshit zelf wel een beetje naar gemaakt (zie alle andere Topics over Kwikshit).
Wat wel een feit is, is dat je er altijd zelf verantwoordelijk voor bent dat je in een auto rijdt die veilig is en aan de geldenende milieueisen voldoet. Dus al heb je nog 6 maanden te gaan tot de APK, de auto moet goed zijn! Je kunt dan ook voor een auto die niet in orde is een boete krijgen tijdens bijvoorbeeld een technische controle van de verkeersdienst (meestal op een parkeerplaats langs een snelweg). De APK is slechts een momentopname en ontslaat je niet van de verantwoording om de auto gedurende het hele jaar in goede conditie te houden.
Dat je de auto eigenlijk niet zou mogen meenemen, is niets anders dan wat druk uitoefenen op de klant in de hoop dat deze de reparaties bij hun laat uitvoeren. Want met de APK waren ze officieel nog niet begonnen.
Het is nu nog wel iets te vroeg om het werk van Kwikshit te veroordelen, want de uitslag van de second opinion is er nog niet. Dat een aantal reageerders Kwikshit alvast enigszins veroordelen is op zich niet zo vreemd, daar hebben ze het bij Kwikshit zelf wel een beetje naar gemaakt (zie alle andere Topics over Kwikshit).
Wat wel een feit is, is dat je er altijd zelf verantwoordelijk voor bent dat je in een auto rijdt die veilig is en aan de geldenende milieueisen voldoet. Dus al heb je nog 6 maanden te gaan tot de APK, de auto moet goed zijn! Je kunt dan ook voor een auto die niet in orde is een boete krijgen tijdens bijvoorbeeld een technische controle van de verkeersdienst (meestal op een parkeerplaats langs een snelweg). De APK is slechts een momentopname en ontslaat je niet van de verantwoording om de auto gedurende het hele jaar in goede conditie te houden.
Weer zo'n mooi voorbeeld van de oplichterspraktijken van kwik fit.
Een auto wordt na de keuring afgemeld.
Bij goedkeuring kan het zijn dat er nog een herkeuring plaatsvind.
Bij afkeur meld men het voertuig normaal gezien niet af maar neemt men contact op met de eigenaar om te overleggen over eventuele reparaties.
Men weet dan bij het RDW nog van niets.
Het is dan aan de klant om te kiezen voor reparatie of het betalen van de keuringskosten (zonder afmeldkosten) en reparatie elders (indien nodig).
Indien men van mening is dat men het voertuig ten onrechte af wil keuren kan men een herkeuring eisen. Het voertuig moet dan afgemeld worden als zijnde afgekeurd en op de keuringslocatie achterblijven tot de herkeuring heeft plaatsgevonden.
Indien de afkeuring onterecht blijkt kan de betreffende garage bij herhaling zijn keuringsvergunning verliezen. Helaas maakt bijna niemand hier gebruik van.
Een organisatie als de ANWB die op zou moeten komen voor de automobilisten kan zo heel veel vestigingen van kwik fit "uitschakelen"als apk keuringsstation.
Voor particulieren word het wat lastiger...
Een auto wordt na de keuring afgemeld.
Bij goedkeuring kan het zijn dat er nog een herkeuring plaatsvind.
Bij afkeur meld men het voertuig normaal gezien niet af maar neemt men contact op met de eigenaar om te overleggen over eventuele reparaties.
Men weet dan bij het RDW nog van niets.
Het is dan aan de klant om te kiezen voor reparatie of het betalen van de keuringskosten (zonder afmeldkosten) en reparatie elders (indien nodig).
Indien men van mening is dat men het voertuig ten onrechte af wil keuren kan men een herkeuring eisen. Het voertuig moet dan afgemeld worden als zijnde afgekeurd en op de keuringslocatie achterblijven tot de herkeuring heeft plaatsgevonden.
Indien de afkeuring onterecht blijkt kan de betreffende garage bij herhaling zijn keuringsvergunning verliezen. Helaas maakt bijna niemand hier gebruik van.
Een organisatie als de ANWB die op zou moeten komen voor de automobilisten kan zo heel veel vestigingen van kwik fit "uitschakelen"als apk keuringsstation.
Voor particulieren word het wat lastiger...
@jayless, ben benieuwd wat de andere garage er van vind.
-
Geachte heer/mevrouw Jayless
Uw verhaal op is door ons gelezen en uiteraard willen wij eerst onze excuses aanbieden vanwege het ontstane ongemak en de slechte communicatie. Natuurlijk zijn wij bereid dit geval uit te zoeken, dus graag ontvangen wij uw kenteken en het filiaal dat u gesproken heeft op [email protected] of per PB. Wij hopen uw reactie spoedig tegemoet te zien.
Met vriendelijke groet,
Sander
Webcare
Kwik-Fit Nederland B.V.
Uw verhaal op is door ons gelezen en uiteraard willen wij eerst onze excuses aanbieden vanwege het ontstane ongemak en de slechte communicatie. Natuurlijk zijn wij bereid dit geval uit te zoeken, dus graag ontvangen wij uw kenteken en het filiaal dat u gesproken heeft op [email protected] of per PB. Wij hopen uw reactie spoedig tegemoet te zien.
Met vriendelijke groet,
Sander
Webcare
Kwik-Fit Nederland B.V.
Ik vind dat in deze zaak Kwikfit niks te verwijten valt en van oplichting is helemaal geen spraken, ze stellen zich alleen wat formeel op maar dat is hun keus dat je daar als klant niet blij mee bent is jammer, dan daar maar niet meer komen. Je brengt toch zelf die wagen voor een keuring en hun kiezen ervoor om het helemaal volgens de regels van het RDW te doen, dan zijn ze in ieder geval overtuigt van hun gelijk mbt de gevonden afkeur punten .
Je bent iets te vroeg met deze conclusie. Het verhaal is tweeledig.mikex5 schreef:Ik vind dat in deze zaak Kwikfit niks te verwijten valt en van oplichting is helemaal geen sprake
1. Kwikfit beweerd dat de auto niet meegenomen had mogen worden. Als bovenstaande reacties kloppen, is dat dus niet waar.
2. Er zouden diverse technische mankementen zijn. Pas als de uitslag van de second opinion binnen is, wordt het duidelijk of Kwikshit het bij het juiste eind had of niet.
We wachten af.