LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ARA Automobility Center te Steenwijk

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
tgnijland
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jul 2014 14:26

ARA Automobility Center te Steenwijk

Ongelezen bericht door tgnijland »

Beste Radar,

"We" = twee studenten, beide 24 jaar, levend met ca. 80 euro in de week + studiefinanciering.

Onze vorige auto, een Suzuki Swift 1997, lieten we voor de APK keuren bij ARA Automobility Center. Niks aan de hand, op een lampje na, kosteloos hersteld. Want: nieuwe klant.

Nov 2013 kwamen we terug met onze Suzuki
Toch, de auto was ineens niet goed meer en zou ca. 500 euro kosten qua reparaties.
Alternatief: inruilen voor een Fiat Brava 2001.
Voor de Suzuki kregen we 750 euro, met 750 bijbetalen.
Dat geld hadden we niet. Mijn zieke opa, die een paar maand later ook nog overleed, schonk dit bedrag. Zijn laatste cadeau :(

Ik controleerde de Fiat op roest. Alles leek goed. Prima exterieur op een deuk na.
De auto zou volgens de Turkse "opa van ARA" dik in orde zijn en de volgende APK zou hij probleemloos doorstaan.
De deuk werd door de "opa" dramatisch hersteld met een tang. De baas (zoon van), S. Atta, wist de deuk alsnog goed te herstellen. Wij vol lof.

Een week na aankoop: rammelen en motorstoringslampje.

ARA verving de bobine kosteloos.
Symptomen bleven. Bij uitvallen van de auto op de snelweg, gaf de ANWB aan dat de koelvloeistof leeg was (levensgevaarlijk!) en de bougies waren "stokoud". De ANWB zei dat de koelvloeistof de laatste keer bij de garage ook leeg geweest moest zijn.

Wij terug naar ARA. Nu was de koppakking mogelijk lek en de bougies zouden vervangen worden. Telefonische afspraak dat het nog vergoed zou worden.
Bij ophalen, met mijn moeder erbij, bleek dat wij alles zelf moesten betalen. Nieuwe bougies + CO test + 2 uur loon. Uiteindelijk liet de baas S. Atta de dikke rekening voor ons liggen met één uur minder loon.

De auto reed nu wel weer stationair, koelvloeistof hebben we blijvend aangevuld...maar de auto kraakte.

Wij vertrouwden het niet meer en gingen voor de APK naar een andere garage in Steenwijk. Eigenlijk ook op aandringen van mijn moeder. Benieuwd wat er wérkelijk mankeerde aan de Fiat.

Wat bleek:

◙ het subframe was volledig doorroest, eenderde was wel zo broos en dat het eenvoudig met een schoevendraaier was te doorboren. Op diverse plaatsen eerder al gelast. Roest was "verdoezeld" door subframe te verven;
◙ rem lek, zeiknat van de olie;
◙ remschijven heel oud, verroest;
◙ veren verroest, kans op breuk;
◙ remkabels waren op diverse plaatsen doorroest, eveneens door ARA "verdoezeld" door te verven;
◙ uitlaat op twee plaatsen gelast;

De monteur heeft ons alles laten zien en zelfs als niet-techneut viel onze mond open.

Wij terug naar ARA, met bovenstaande lijstje. Veel ongeloof, reactie: gebreken pas net ontstaan. Ook zei S. Atta onprofessioneel dat het andere bedrijf dit verteld had om zo extra te verdienen.

De volgende dag wilden ze het met eigen ogen zien. S. Atta was er toen niet, wij moesten een volgende afspraak maken. Op aandringen wilde toch een monteur van ARA de Fiat op de brug zetten. Hij gaf zelf aan dat de roest er bij de vorige APK al had gezeten en dat de algehele indruk ook kritiek was, maar een APK was nog wel mogelijk.

Het is wel schandalig dat ARA sloopauto's, met de bedoeling om er zelf nog wat aan te verdienen, en daarmee automobilistenlevens te riskeren, zomaar even APK wil klaarmaken. Dit heb ik de monteur ook verteld.

De volgende dag werd mijn vriendin gebeld door S. Atta. Wind van voren: we waren naar een ander bedrijf gegaan, niet loyaal van ons. Roest was echt net ontstaan [in tegenstelling tot wat zijn eigen monteur had toegegeven]. Hij hing de hoorn er zo op.

Fiat = sloopauto = 1600,- verlies. ARA Automobility Center liet ons in een gevaarlijke auto rijden. Laatste cadeau van mijn opa = miskoop.

Klantvriendelijkheid is hier schijn. Elke recensie op internet een 7+, mogelijk zelf of door vrienden geschreven. De meeste autobedrijven in Steenwijk hebben geen tot weinig recensies, dit bedrijf pagina's met 9+ vol. Onze buurman had ook slechte ervaringen met ARA.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: ARA Automobility Center te Steenwijk

Ongelezen bericht door Quark »

Ze zijn BOVAG lid, nu is de prijs van de auto te laag voor een BOVAG garantie maar ik zou ze toch even inlichten en vragen wat te doen.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: ARA Automobility Center te Steenwijk

Ongelezen bericht door sjohie »

Grappig, onze probleem peugeot kwam daar ook vandaan. Blij dat we van ze af zijn, ze opereren op zijn zachts gezegd toch wat in het grijze gebied qua service en garantie. Een familielid koopt er al jaren auto's zonder problemen, en ze waren in het begin ook wel welwillend om eens te kijken etc, maar echt oplossen binnen de bovag garantietermijn kregen ze niet voor elkaar. En daarna werden ze toch wat minder klantvriendelijk. Nou was ons model 206, en vooral de motor er in, wel wat een bekend probleemgeval, maar toch.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: ARA Automobility Center te Steenwijk

Ongelezen bericht door peteroo »

Jammer vooral ook van de Suzuki Swift, want dat zijn schijnbaar beresterke autootjes, die voor een habbekrats rijdend zijn te houden. Laat je niets op de mouw spelden. Het bedrijf heeft een gelikte website en vermeldt het BOVAG-logo. Die zou ik dan maar eens aanspreken.

tgnijland
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jul 2014 14:26

Re: ARA Automobility Center te Steenwijk

Ongelezen bericht door tgnijland »

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb contact opgenomen met Bovag, maar zij kunnen waarschijnlijk niet veel voor ons doen, omdat de auto uit een te lage prijsklasse komt. Ze gaan kijken wat er mogelijk is en nemen dan weer contact op.

I.Ferwerda
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 nov 2014 20:38

Re: ARA Automobility Center te Steenwijk

Ongelezen bericht door I.Ferwerda »

Heel vervelend om te lezen van de negatieve reactie op Ara autobedrijf in steenwijk.
Wij komen er al jaren en hebben er 3 keer een auto ingeruild voor een andere en altijd goede resultaten gehad. Ook voor wat betreft het onderhoud en de APK keuringen tot op de dag van vandaag!!
Ze zijn echt heel klantvriendelijk en betrouwbaar.
Wij wonen in Amsterdam en daar is het heel anders.
De stelling dat zij een goede beoordeling hebben omdat het "vrienden" zijn; vind ik niet juist.
Wij wonen en werken aan de andere kant van het land!
Onze ervaring is heel goed met dit bedrijf!!

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: ARA Automobility Center te Steenwijk

Ongelezen bericht door trail46 »

I.Ferwerda schreef:Heel vervelend om te lezen van de negatieve reactie op Ara autobedrijf in steenwijk.
Wij komen er al jaren en hebben er 3 keer een auto ingeruild voor een andere en altijd goede resultaten gehad. Ook voor wat betreft het onderhoud en de APK keuringen tot op de dag van vandaag!!
Ze zijn echt heel klantvriendelijk en betrouwbaar.
Geen koffie met gebak? Geen 10 jaar onbeperkte garantie op alle kwetsbare onderdelen? Ik weet het niet hoor, valt toch een beetje tegen. Ofwel, de zoveelste flauwe onzinreactie die mij met een grote boog om ( in dit geval) ARA Automobility Center te Steenwijk doet gaan om ergens anders bij een garage te kopen waar ze dit soort ongein niet nodig hebben. :arrow: :

I.Ferwerda
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 nov 2014 20:38

Re: ARA Automobility Center te Steenwijk

Ongelezen bericht door I.Ferwerda »

Noemt u mijn reactie een onzinreactie? Mag een positieve reactie niet gegeven worden?
Zielig!!!

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: ARA Automobility Center te Steenwijk

Ongelezen bericht door trail46 »

I.Ferwerda schreef:Noemt u mijn reactie een onzinreactie? Mag een positieve reactie niet gegeven worden?
Zielig!!!
U mag mij rustig zielig vinden, eet ik geen snee brood minder om. Hier de uitleg over eenmalige "toevallige'' reacties. http://wouterhol.nl/ik-kwam-toevallig-op-deze-site-uit/
“Ik kwam toevallig op deze site uit”
december 6, 2012 5 commentaren Geschreven door Wouter

Wekelijks, of bijkans dagelijks, is het wel raak op een van de forums waar ik actief ben. Er komt een nieuw lid voorbij die een bericht plaatst waarin hij zegt “toevallig” een bepaalde website tegen gekomen te zijn. Zeg dat het voorbeeld.nl is. Dit nieuwe lid wilt deze site heel graag met forum delen. Hij registreert zich dus op het forum en in het eerste of tweede bericht van dit lid begint hij met “ik kwam toevallig voorbeeld.nl tegen, kennen jullie deze site en wat vinden jullie er van?”. Of nog erger: “Ik heb wat gekocht bij voorbeeld.nl en ben er super blij mee!”

Denk nou zelf eens even na. Stel dat jij inderdaad toevallig een leuke site tegen komt op het internet of blij bent met geleverde service. Hoe vaak krijg jij dan de neiging om jezelf op een forum te registreren om die website met de leden van dat forum te delen?
Tenzij het een forum over oplichting of consumentenvertrouwen (TROS radar, opgeletopinternet.nl e.d.) is en je twijfelt over de betrouwbaarheid van de site die je gevonden hebt, doe je dat gewoon niet. In een uiterst geval zou je het willen delen op je facebook of op je twitter, maar het is simpelweg onmogelijk dat je naar aanleiding van deze ontdekking jezelf gaat registreren op een forum om dat daar aan de mensen te vertellen.

Kortom, in het geval dat een nieuw lid op een forum komt vertellen dat hij “toevallig” een leuke site tegen gekomen is, gaat het altijd om een vorm van reclame maken, oftewel, spam. In de meeste gevallen gaat het om iemand die zijn eigen site aan het pluggen is, maar er zijn ook droevige gevallen waarin het een ingehuurd bureau is die deze leugens verspreidt.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: ARA Automobility Center te Steenwijk

Ongelezen bericht door sjohie »

I.Ferwerda schreef:Heel vervelend om te lezen van de negatieve reactie op Ara autobedrijf in steenwijk.
Wij komen er al jaren en hebben er 3 keer een auto ingeruild voor een andere en altijd goede resultaten gehad. Ook voor wat betreft het onderhoud en de APK keuringen tot op de dag van vandaag!!
Ze zijn echt heel klantvriendelijk en betrouwbaar.
Wij wonen in Amsterdam en daar is het heel anders.
De stelling dat zij een goede beoordeling hebben omdat het "vrienden" zijn; vind ik niet juist.
Wij wonen en werken aan de andere kant van het land!
Onze ervaring is heel goed met dit bedrijf!!
Elke regel heeft natuurlijk een uitzondering, maar het is wel wat verdacht dat iemand de tijd en digitale moeite neemt om precies in dit topic, zijn/haar eerste reactie te plaatsen, welke ook nog halleluja is.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: ARA Automobility Center te Steenwijk

Ongelezen bericht door trail46 »

Elke regel heeft natuurlijk een uitzondering, maar het is wel wat verdacht dat iemand de tijd en digitale moeite neemt om precies in dit topic, zijn/haar eerste reactie te plaatsen, welke ook nog halleluja is.
Juist, en aangezien dat iedere keer gebeurd als een in dit geval autobedrijf wat kritiek krijgt weet je dat het op zijn minst zeer verdacht is als nieuwe bezoekers in hun eerste reactie direct al beginnen over 3 auto's gekocht bla bla bla. Natuurlijk is het mogelijk maar deze reactie berokkend meer nadeel als voordeel omdat er veel mensen even beter nadenken. Dit ook onzin (verdacht) vinden en een bedrijf welke dit gedoe nodig heeft vlug vergeet.En vergeet niet, elke autohandelaar is zo goed als de auto die hij verkoopt. :mrgreen:

boxer
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 okt 2008 12:31

Re: ARA Automobility Center te Steenwijk

Ongelezen bericht door boxer »

zo goed zijn de autos van ara niet we hebben dezelfde ervaring gehad.
het gaat hun alleen erom zoveel mogelijk geld binnen te harken.

JSlagter
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2015 08:48

Re: ARA Automobility Center te Steenwijk

Ongelezen bericht door JSlagter »

Ik wil graag aangeven dat ik al 20 jaar mijn auto inruil en koop bij de firma Ara in Steenwijk. Altijd zonder problemen, kleine garage waar ik geen nummer ben en keurig wordt ontvangen. Ik realiseer me dat een garage niet elke klant tevreden kan houden, maar tijdens het lezen denk ik steeds " als je een auto koopt van € 1500 zit je niet met een Ferrari op de eerste rang".

madfred
Berichten: 333
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: ARA Automobility Center te Steenwijk

Ongelezen bericht door madfred »

Er zit een heel veell tussen "met een Ferrari op de eerste rang zitten" en worden bedonderd met een sloopauto die als een goede auto wordt verkocht. Je mag op zijn minst verwachten dat de auto die je koopt in ieder geval veilig is.

Richie62
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2016 21:35

Re: ARA Automobility Center te Steenwijk

Ongelezen bericht door Richie62 »

Ook ik ben opgelicht door dit bedrijf. Dit is een bedrijf dat een Bovag vlag heeft hangen, maar als er binnen de garantieperiode de reparatie te kostbaar wordt, dan is het mijn eigen schuld geworden. Heb nu een rechtszaak lopen.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: ARA Automobility Center te Steenwijk

Ongelezen bericht door sjohie »

Richie62 schreef:Ook ik ben opgelicht door dit bedrijf. Dit is een bedrijf dat een Bovag vlag heeft hangen, maar als er binnen de garantieperiode de reparatie te kostbaar wordt, dan is het mijn eigen schuld geworden. Heb nu een rechtszaak lopen.
Laat je hier nog even weten hoe dat afloopt?

thecure
Berichten: 2724
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: ARA Automobility Center te Steenwijk

Ongelezen bericht door thecure »

Richie62 schreef:Ook ik ben opgelicht door dit bedrijf. Dit is een bedrijf dat een Bovag vlag heeft hangen, maar als er binnen de garantieperiode de reparatie te kostbaar wordt, dan is het mijn eigen schuld geworden. Heb nu een rechtszaak lopen.
want? wat is er gebeurd?

Poeah
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2016 22:42

Re: ARA Automobility Center te Steenwijk

Ongelezen bericht door Poeah »

Och, wat ben ik blij dat ik dit lees. Ik wilde woensdag een auto bekijken, maar zier er toch vanaf. Dat diverse klachten niet zijn opgelost, zegt mij genoeg.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: ARA Automobility Center te Steenwijk

Ongelezen bericht door peteroo »

Ik heb vaak het idee dat BOVAG niet zo veel betekent. Mijn vaste garage is nergens aan verbonden, maar ik kom daar al ruim 18 jaar en ik vertrouw ze eerder dan een onbekend bedrijf met allerlei keurmerken.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: ARA Automobility Center te Steenwijk

Ongelezen bericht door Quark »

peteroo schreef:Ik heb vaak het idee dat BOVAG niet zo veel betekent. Mijn vaste garage is nergens aan verbonden, maar ik kom daar al ruim 18 jaar en ik vertrouw ze eerder dan een onbekend bedrijf met allerlei keurmerken.

Ik denk ook niet dat het BOVAG alles betekend, zeker als een bedrijf er al jaren zit en je hebt er goede ervaringen mee. Maar als je een bedrijf niet kent, kan je toch beter naar het logo kijken. Blijkt het wel een rotte appel te zijn, heb je een aanspreek punt

Gesloten