In 2007 heb ik een Ford Focus Rally Edition gekocht bij de Ford Dealer in Dordrecht. Destijds heette dat nog anders en valt nu onder Ardea Auto.
Het probleem is als volgt;
Sinds ik de auto heb zijn er problemen met de airco. Koelt niet goed. Is al meerdere malen (5x) terug geweest voor hetzelfde probleem. Dan deed de airco het weer een korte periode en daarna weer niet. Laatste keer (aug 2010) hebben ze de airco vloeistof gevuld want die was leeg. Weet niet of dat normaal is na 3 jaar, maar goed zo gezegd zo gedaan en ja hij deed het toen weer voor een maandje.
Nu weer problemen dus gebeld met Ford Nederland om te vragen of mijn garantie overal geldig was (ter info: Heb een Ford Protect afgesloten van 2 jaar extra dus in totaal 4 jaar garantie) en dat was het geval. Dus dit keer naar een andere dealer geweest en blijkt dat een module in de airco kapot is en dat mijn airco niet onder de garantie valt.
Ik huh? hoezo? Ik heb toch 4 jaar garantie?? Het antwoord was als volgt;
Ja meneer u heeft een achteraf ingebouwde airco (climate control) waarop maar 1 jaar garantie van toepassing is. Ik: Hoe bedoel je achteraf? Dat was een optie die ik kon nemen bij afname van de auto en dat heb ik gedaan (€600 bijbetaling). Oftewel, voordat de auto was afgeleverd had ik dat al besteld en hebben zij het ingebouwd. Het is dus gewoon een optie.
Hij zegt jaja, maar toch geen garantie. Mijn reactie was dan ook; als ik dus de handmatige airco had genomen en niet gekozen had voor een optie, wat mij werd aangeraden door de verkoper, had ik dus 4 jaar garantie? Ja zegt de verkoper, dan had u wel 4 jaar garantie.
Mij is nooit verteld dat bij deze airco de garantie maar 1 jaar zou zijn. Waarom zou ik dan nog 600 euro bij betalen voor een luxere variant en ook nog eens akkoord gaan met minder garantie???!! Klinkt niet logisch zei ik en letterlijke antwoord van hem was "ja meneer wat is logisch?!!"
In het boekje van Ford staat het volgende; Accessoires vallen niet onder de Ford Protect Garantie mits zij voordat de eerste eigenaar de auto heeft al gemonteerd zijn in de auto. Dat was dus het geval.
Ik ben echt zwaar verbaasd en teleurgesteld in Ford en wil weten wat mijn rechten hierin zijn.
Hoor graag jullie mening.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ardea Auto
Re: Ardea Auto
Beste Consumer25,
Ik ben bang, dat je er met deze dealer niet uitkomt.
Advies: Schrijf een brief naar de klantenservice van Ford Nederland en leg het probleem exact zo uit, zoals hier beschreven.
Het lijkt mij onlogisch, dat Ford hier niets mee doet.
De airco bij de Focus is trouwens een systeem, wat vaker voor problemen zorgt, maar dan meer in de mechaniek, dan in de aansturing.
Succes !
Ik ben bang, dat je er met deze dealer niet uitkomt.
Advies: Schrijf een brief naar de klantenservice van Ford Nederland en leg het probleem exact zo uit, zoals hier beschreven.
Het lijkt mij onlogisch, dat Ford hier niets mee doet.
De airco bij de Focus is trouwens een systeem, wat vaker voor problemen zorgt, maar dan meer in de mechaniek, dan in de aansturing.
Succes !