Hallo Allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en heb ook direct een probleem.
Ik heb 2 jaar geleden mijn auto voor een grote beurt gebracht naar Mazda Tramper is Goes. Zij hebben mijn multiriem, v-snaar, waterpomp e.d. vernieuwd.
Ik ben toen in totaal 6 keer terug geweest.
1ste keer: strak stellen v-riem i.vm. piepen
2de keer: strak stellen v-riem i.vm. piepen
3de keer: v-riem bleek een imitatie, er is een andere v-riem opgelegd
5de keer: Strak stellen v-riem i.vm. piepen
4de keer: v-riem bleek een mitsubishi, er is een andere v-riem opgelegd (eindelijk een Mazda)
6de keer: strak stellen v-riem i.vm. piepen
Enkele maanden later bleek mijn airco niet meer te werken. Hieruit is geconstateerd door Mazda Tramper dat de aircopomp los zat. aangezien ik al 6 keer naar Tramper toe was geweest, ben ik naar een andere garage gegaan voor deze reparatie. Hier werd geconstateerd dat de bevestigingsbouten uit mijn blok getrild waren en dat het schroefdraad in mijn blok compleet uitgesleten was. Ik heb deze reparatie laten uitvoeren en de auto heeft het enige tijd goed gedaan (een dure grap maar heb ik voor eigen rekening genomen).
Nu een aantal maanden later is het zo dat mijn auto slecht optrekt en echt vermogen verlies heeft. Omdat ik dit graag goed wil laten repareren ben ik naar een andere Mazda Dealer gegaan (Mazda Hoebeke in Rilland).
Zij hebben mijn auto geinspecteerd en mij foto's laten zien van wat er kapot was. De plek waar de borgpen zit van de krukaspully was uitgesleten. Dit was niet te repareren zonder dat de krukas vervangen moet worden. Zij vertelden mij dat bij de Mazda MX-5 het afstellen van de v-riem het heel nauw luisterd en dat dit goed gedaan moet worden anders krijg je deze problemen. Wat mij natuurlijk terugbrengt bij Mazda Tramper die dit gedaan hebben.
Mazda Hoebeke mij toen de foto's per e-mail toegestuurd en ik heb contact opgenomen met Mazda Tramper. Pas een week later kreeg ik bericht terug naar aanleiding van de fotos's. Hun antwoord was dat zij mijn auto nooit meer terug hebben gezien voor onderhoud. Ik heb toen aan de man aan de telefoon gevraagd of hij naar een autogarage terug zou gaan die 6 keer iets kleins opnieuw moeten doen, omdat het niet goed is.
Ik heb met Bovag gebeld en zij hebben mij verteld dat een onafhankelijk expert mijn auto zal moeten onderzoeken, maar dat ik eerst de kosten van +/- 500 euro zelf moet betalen. Ik vind dit erg duur, zeker wanneer de expert vind dat het niet aan Mazda Tramper ligt dat ik het zelf moet betalen. Dan ben ik 500 euro lichter en ik heb een auto die motorisch geruineerd is.
Kan iemand mij helpen met wat ik verder hiermee kan doen? Bovag is zeer onvriendelijk aan de telefoon en kan/wilt niks voor mij betekenen en met Mazda Tramper valt geen land te bezeilen.
Alvast heel erg bedankt voor het lezen en reacties.
groet,
Patrick
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Auto motorisch gesloopt door Mazda Tramper Goes
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 15 dec 2010 11:54
Re: Auto motorisch gesloopt door Mazda Tramper Goes
Dag Patjeweele,
Ik betwijfel ten zeerste dat er een relatie bestaat tussen de uitgevoerde werkzaamheden door Mazda Tramper en de beschreven defecten. Waarom denk je dat er verband tussen bestaat?
Het enige wat je ze zou kunnen verwijten is dat ze het truukje met de kaars niet kennen waardoor de multiriem maar bleef piepen.
Het lijkt mij dat het voor een expert niet mogelijk is om vast te stellen of de ontstane defecten het gevolg zijn van een verkeerde reparatie. Ik zou mijn geld er niet op stukslaan als ik jou was.
Ik betwijfel ten zeerste dat er een relatie bestaat tussen de uitgevoerde werkzaamheden door Mazda Tramper en de beschreven defecten. Waarom denk je dat er verband tussen bestaat?
Het enige wat je ze zou kunnen verwijten is dat ze het truukje met de kaars niet kennen waardoor de multiriem maar bleef piepen.
Het lijkt mij dat het voor een expert niet mogelijk is om vast te stellen of de ontstane defecten het gevolg zijn van een verkeerde reparatie. Ik zou mijn geld er niet op stukslaan als ik jou was.
Re: Auto motorisch gesloopt door Mazda Tramper Goes
een beetje een rare opmerking over een kaars, als je een nieuwe multiriem bij een autobedrijf er laat op zetten lijkt mij het vreemd dat ze dan nog even met een kaars er over heen moeten gaan tegen het piepen heb ook nog nooit een kaars bij een monteur in zijn gereedschapswagen zien liggen
als er een nieuwe multiriem word gemonteerd kan het zo zijn dat deze nog wat rekt waardoor hij weer gaat piepen. dan moet hij worden na gesteld, nu lijkt mij zes keer wel een beetje overdreven. maar als hij piept staat hij te slap dit is hinderlijk maar in mijn ogen niet schadelijk voor de krukas poelie, als echter de airco pomp los hangt rukt deze wel iedere keer aan de riem en ook aan de poelie dan zou het kunnen maar om dit te bewijzen word erg moeilijk, ik zou er niet aan beginnen succes
als er een nieuwe multiriem word gemonteerd kan het zo zijn dat deze nog wat rekt waardoor hij weer gaat piepen. dan moet hij worden na gesteld, nu lijkt mij zes keer wel een beetje overdreven. maar als hij piept staat hij te slap dit is hinderlijk maar in mijn ogen niet schadelijk voor de krukas poelie, als echter de airco pomp los hangt rukt deze wel iedere keer aan de riem en ook aan de poelie dan zou het kunnen maar om dit te bewijzen word erg moeilijk, ik zou er niet aan beginnen succes
Re: Auto motorisch gesloopt door Mazda Tramper Goes
dag patrick
is de auto daarvoor dealer onderhouden
mvgr
is de auto daarvoor dealer onderhouden
mvgr
-
- Berichten: 741
- Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04
Re: Auto motorisch gesloopt door Mazda Tramper Goes
Ik denk dat van cruciaal belang is hoeveel kilometer er in die 2 jaar met de auto is gereden.patjeweele schreef:Hallo Allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en heb ook direct een probleem.
Ik heb 2 jaar geleden mijn auto voor een grote beurt gebracht naar Mazda Tramper is Goes. Zij hebben mijn multiriem, v-snaar, waterpomp e.d. vernieuwd.
Ik ben toen in totaal 6 keer terug geweest.
1ste keer: strak stellen v-riem i.vm. piepen
2de keer: strak stellen v-riem i.vm. piepen
3de keer: v-riem bleek een imitatie, er is een andere v-riem opgelegd
5de keer: Strak stellen v-riem i.vm. piepen
4de keer: v-riem bleek een mitsubishi, er is een andere v-riem opgelegd (eindelijk een Mazda)
6de keer: strak stellen v-riem i.vm. piepen
...........
Nu een aantal maanden later is het zo dat mijn auto slecht optrekt en echt vermogen verlies heeft. Omdat ik dit graag goed wil laten repareren ben ik naar een andere Mazda Dealer gegaan (Mazda Hoebeke in Rilland).
.........
Alvast heel erg bedankt voor het lezen en reacties.
groet,
Patrick
v.d.Heyden
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 15 dec 2010 11:54
Re: Auto motorisch gesloopt door Mazda Tramper Goes
Hallo Allemaal,
Dank jullie wel voor de reacties.
Waarom ik de dealer voor de schade benader is omdat zij de enige zijn die aan de auto zijn geweest. De andere Merkdealer Hoebeke wist mij te vertellen uit hun eigen ervaring dat het bij de MX-5 heel nauw luistert dat de snaar/riem goed moet staan anders krijg je zulke dingen als wat ik nu heb gehad. Het lijkt mij niet goed voor de motor als het 6 keer gespannen/vervangen moet worden. Dit is volgens Hoebeke wel schadelijk voor de motor.
@ ener38:
Ook ik weet dat het moeilijk is om aan te tonen, maar ik wilde het i.i.g. hier wel even melden. Ik sprak laatst een vriend van mij. Hij heeft ook een MX-5 maar dan het eerste model. Zijn ervaring met Tramper is dat ze zijn auto figuurlijk met een hamer hebben gerepareerd. Hij vertelde dat ze zeer onbekwaam zijn (precies van Hoebeke Mazda ook zei).
Maar zoals ik er nu voor sta heb ik dus een auto met een "kapot" motorblok. De auto zakt bij elke keer wegrijden weg in toeren en mist een boel van zijn vermogen. Wat zou ik nu anders nog kunnen doen met mijn auto? Andere motorblok is een optie, maar zijn weer de kosten voor mij, net als met de aircopomp, wat al een duur grapje was, laat staan een compleet motorblok.
Dank jullie wel voor de reacties.
Waarom ik de dealer voor de schade benader is omdat zij de enige zijn die aan de auto zijn geweest. De andere Merkdealer Hoebeke wist mij te vertellen uit hun eigen ervaring dat het bij de MX-5 heel nauw luistert dat de snaar/riem goed moet staan anders krijg je zulke dingen als wat ik nu heb gehad. Het lijkt mij niet goed voor de motor als het 6 keer gespannen/vervangen moet worden. Dit is volgens Hoebeke wel schadelijk voor de motor.
@ ener38:
Ook ik weet dat het moeilijk is om aan te tonen, maar ik wilde het i.i.g. hier wel even melden. Ik sprak laatst een vriend van mij. Hij heeft ook een MX-5 maar dan het eerste model. Zijn ervaring met Tramper is dat ze zijn auto figuurlijk met een hamer hebben gerepareerd. Hij vertelde dat ze zeer onbekwaam zijn (precies van Hoebeke Mazda ook zei).
Maar zoals ik er nu voor sta heb ik dus een auto met een "kapot" motorblok. De auto zakt bij elke keer wegrijden weg in toeren en mist een boel van zijn vermogen. Wat zou ik nu anders nog kunnen doen met mijn auto? Andere motorblok is een optie, maar zijn weer de kosten voor mij, net als met de aircopomp, wat al een duur grapje was, laat staan een compleet motorblok.