LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Autobedrijf Mobility center in den Haag rommelt met km-stand

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
poulo

Autobedrijf Mobility center in den Haag rommelt met km-stand

Ongelezen bericht door poulo »

Ik ben bij autobedrijf mobility center in den Haag naar een Golf ( http://www.nederlandmobiel.nl/index.php ... =gaspedaal ) wezen kijken, km stand 130.000, kom ik er doordat het vorige autobedrijf ( http://auto.marktplaza.nl/volkswagen/Vo ... 377693.htm ) met deze auto adverteerde met een km stand van 293.000 km. Ik heb Mobilitycenter daarmee geconfronteerd, helaas komt dan hun ware aard naar boven......m.a.w.......snel wegwezen daar!

v.d.Heyden

Re: Autobedrijf Mobility center in den Haag rommelt met km-stand

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Ze bedoelen waarschijnlijk dat die nieuwe wielen pas 130.000km hebben gereden.
Opnieuw een staaltje van misleidend adverteren of gewoon pure oplichterij, afhankelijk of de tellerstand 130.000 of 293000 is. Die 293000 is in ieder geval de juiste stand.

Het wordt de hoogste tijd dat fraude met kilometerstanden strafbaar wordt EN dat op import-auto's GEEN Nationele Auto Pas meer wordt afgegeven.

Een gedeelte uit een artikel in AutomobielManagement over fraude met kilometerstanden:

In Duitsland ('Tachojustierung') is volgens een schatting van de politie dertig procent van alle tellerstanden niet juist, een gevolg van bewust knoeien. In Nederland is tellerfraude van toepassing op vier tot vijf procent van de tweedehands auto's. Bedrijven die deze dienst aanbieden, en desgewenst aan huis komen, hanteren vraagprijzen van tussen de 65 en 180 euro. De bedragen zijn afhankelijk van het aantal plekken van het voertuig waar een ‘kilometercorrectie' gewenst is. Vooral bij import is het volgens CRM-directeur Michel van Roon opletten geblazen, omdat dan voor particulier en garagehouder niet te achterhalen is of de tellerstand betrouwbaar is. Met de toenemende kwaliteit van onderdelen zijn de traditionele optische leeftijdskenmerken van vroeger (slijtage van bekleding, vloermatten, sturen) niet meer aanwezig.

v.d.Heyden

Gesloten