LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Autobedrijf Peeters te Pijnacker
Autobedrijf Peeters te Pijnacker
Zeer slechte ervaring met dit malafide autobedrijf. Na aankoop bleek de gekochte auto een teruggedraaide km teller te hebben (-200.000km!). Ik heb ongeveer twee keer de werkelijke waarde van de auto betaald vanwege de veel te hoge km stand... Hierna teruggegaan naar autobedrijf Peeters om de koop te ontbinden en mijn geld terug te vragen. De eigenaar wilde daar echter niks van weten en vertelde mij haarfijn dat ik gelijk kon vertrekken. Ik was niet de enige met een teruggedraaide km stand. Dit bedrijf verkoopt altijd auto's zonder NAP waarbij de km stand flink wordt teruggedraaid voor eigen gewin. De zaak ligt nu voor de rechter wegens bedrog & oplichting.
Re: Autobedrijf Peeters te Pijnacker
Weer zo'n handelaar, nergens bij aangesloten en prijzen waar bijna geen garantie op gegeven kan worden.
Bij mijn weten is terug draaien van de tellerstand nu een strafbaar feit. Als u dat kunt aantonen heeft u wellicht een sterke zaak. Mijn vraag: hoe bent u hier achter gekomen? Ging het om een auto van bijvoorbeeld 5000 euro of om een van 500 euro?
Gezien de reactie van de handelaar lijkt mij dit inderdaad geen zuivere koffie. Maar ik blijf erbij: ga naar een lokale garage met een goede naam, doe je huiswerk vooraf en betaal zo nodig wat meer voor een auto die echt goed is. Dat betaalt zich vaak later uit in minder gedonder.
Een groot deel van de kosten van een tweedehands auto zit 'm in de loonkosten voor onderhoud en reparaties en daarnaast uiteraard in remmen, banden, materialen, etc. Daarom kost een goede tweedehands auto bij een degelijke garage meer dan eentje bij een vage handelaar op een industrieterrein. Als je zelf handig bent en verstand van auto's hebt kun je bij particulieren soms voor weinig een prima auto vinden.
Auto's worden meestal ingeruild omdat er dure mankementen zijn of dreigden. Ze belanden daar via de dealers of door inruil en worden hooguit provisorisch opgelapt voor de apk. Ook auto's van 15 jaar oud glimmen vaak nog prachtig, maar dat zegt niks over verborgen technische ellende.
Gezien de reactie van de handelaar lijkt mij dit inderdaad geen zuivere koffie. Maar ik blijf erbij: ga naar een lokale garage met een goede naam, doe je huiswerk vooraf en betaal zo nodig wat meer voor een auto die echt goed is. Dat betaalt zich vaak later uit in minder gedonder.
Een groot deel van de kosten van een tweedehands auto zit 'm in de loonkosten voor onderhoud en reparaties en daarnaast uiteraard in remmen, banden, materialen, etc. Daarom kost een goede tweedehands auto bij een degelijke garage meer dan eentje bij een vage handelaar op een industrieterrein. Als je zelf handig bent en verstand van auto's hebt kun je bij particulieren soms voor weinig een prima auto vinden.
Auto's worden meestal ingeruild omdat er dure mankementen zijn of dreigden. Ze belanden daar via de dealers of door inruil en worden hooguit provisorisch opgelapt voor de apk. Ook auto's van 15 jaar oud glimmen vaak nog prachtig, maar dat zegt niks over verborgen technische ellende.
Snel even gekeken bij de reviews. Die zijn niet allemaal positief en ik kom ook de klager hier weer tegen. Het bedrijf reageert met de opmerking dat die klanten zelf ook slechte auto's hebben ingeruild. Dat kan, maar als garagebedrijf kijk je een auto die wordt ingeruild toch eerst zelf even na?
Het zijn niet de duurste occasions, met prijzen tussen grofweg 1500 en 3000 euro. Daarvoor kun je soms een prima auto vinden, waar je nog jaren mee verder kunt, maar de kans op grote kosten of pech is natuurlijk ook aanzienlijk.
Het zijn niet de duurste occasions, met prijzen tussen grofweg 1500 en 3000 euro. Daarvoor kun je soms een prima auto vinden, waar je nog jaren mee verder kunt, maar de kans op grote kosten of pech is natuurlijk ook aanzienlijk.
-
Het is inderdaad wel hypocriet dat klanten menen het recht te hebben om slecht onderhouden auto's in te ruilen waar binnen de kortste tijd megaveel onderhoud aan zit te komen, om vervolgens te eisen dat dezelfde handelaar alleen maar auto's levert waar niets maar dan ook niets aan mankeert...
Iémand moet dat onderhoud betalen, en zo'n handelaar is geen filantropische instelling. Als hij zo'n barrel oplapt de werkelijke kosten doorberekent raakt hij zijn handel ook niet meer kwijt, want bij Hollanders moet het zo goedkoop mogelijk en mag het allemaal niks kosten...
Iémand moet dat onderhoud betalen, en zo'n handelaar is geen filantropische instelling. Als hij zo'n barrel oplapt de werkelijke kosten doorberekent raakt hij zijn handel ook niet meer kwijt, want bij Hollanders moet het zo goedkoop mogelijk en mag het allemaal niks kosten...
witte angora schreef:Het is inderdaad wel hypocriet dat klanten menen het recht te hebben om slecht onderhouden auto's in te ruilen waar binnen de kortste tijd megaveel onderhoud aan zit te komen, om vervolgens te eisen dat dezelfde handelaar alleen maar auto's levert waar niets maar dan ook niets aan mankeert...
Sterker nog....je kunt gewoon een sloopauto inruilen en een hele nieuwe auto terug kopen.....heeft niets met hypocriet te maken toch... Je doet alsof men medelijden moet hebben met een handelaar, maar die weet wat er ingekocht gaat worden en daar gaat ook zijn geboden prijs naar zijn, tenminste; dat zou zijn vak moeten zijn.
2 dagen geleden nog meegegaan met schoonzus die "persé" een Kaatje wil van een paar euri, we hadden al rond de auto gelopen en wat puntjes gevonden en dan komt de handelaar nog aanzetten met : "deze heeft echt helemaal geen roest"
Iedereen kan autohandelaar worden. Zolang je maar cash in huis hebt, voldoet aan de formaliteiten en een bedrijfsruimte hebt.
Ford Ka's van de vorige serie roesten vrijwel allemaal, heb ik begrepen. Probleem is ook dat mensen geen auto kopen met hun verstand. De prijs nu, de opties en of het een leuk modelletje is, dat telt.
Als je een oudere auto koopt kun je beter de kaalste versie nemen die je kunt vinden, tenzij je flink wat geld te besteden hebt. En dat is bij de kopers van een oudere auto, mezelf incluis, vaak niet zo.
Ford Ka's van de vorige serie roesten vrijwel allemaal, heb ik begrepen. Probleem is ook dat mensen geen auto kopen met hun verstand. De prijs nu, de opties en of het een leuk modelletje is, dat telt.
Als je een oudere auto koopt kun je beter de kaalste versie nemen die je kunt vinden, tenzij je flink wat geld te besteden hebt. En dat is bij de kopers van een oudere auto, mezelf incluis, vaak niet zo.
-
O, maar het mag ook allemaal. Dat is het punt niet. Maar als mensen barrels inbrengen bij een handelaar omdat het onderhoud ze te duur wordt, kun je op je teennagels uit tellen wat voor handel er bij die handelaar staat. Maar als diezelfde handelaar dat zelf ingebrachte spul verkoopt is het ineens een oplichter. Kom op...jonis schreef:witte angora schreef:Het is inderdaad wel hypocriet dat klanten menen het recht te hebben om slecht onderhouden auto's in te ruilen waar binnen de kortste tijd megaveel onderhoud aan zit te komen, om vervolgens te eisen dat dezelfde handelaar alleen maar auto's levert waar niets maar dan ook niets aan mankeert...
Sterker nog....je kunt gewoon een sloopauto inruilen en een hele nieuwe auto terug kopen.....heeft niets met hypocriet te maken toch... Je doet alsof men medelijden moet hebben met een handelaar, maar die weet wat er ingekocht gaat worden en daar gaat ook zijn geboden prijs naar zijn, tenminste; dat zou zijn vak moeten zijn.
witte angora schreef: O, maar het mag ook allemaal. Dat is het punt niet. Maar als mensen barrels inbrengen bij een handelaar omdat het onderhoud ze te duur wordt, kun je op je teennagels uit tellen wat voor handel er bij die handelaar staat. Maar als diezelfde handelaar dat zelf ingebrachte spul verkoopt is het ineens een oplichter. Kom op...
Dus als hij een probleem doorschuift naar een nieuwe koper dan is dat idd een bewuste keuze en afhankelijk van welk probleem en hoe groot het is, is hij inderdaad een oplichter; ben op z'n minst eerlijk over je aangeboden waar ipv:die weet wat er ingekocht gaat worden en daar gaat ook zijn geboden prijs naar zijn, tenminste; dat zou zijn vak moeten zijn.
We wisten dat ze roesten en het maakte niet uit als het geen groot probleem was geweest, maar in elk geval duidelijk binnen 1 minuut dat met de verkoper geen afspraken te maken zijn; "onbetrouwbaar"2 dagen geleden nog meegegaan met schoonzus die "persé" een Kaatje wil van een paar euri, we hadden al rond de auto gelopen en wat puntjes gevonden en dan komt de handelaar nog aanzetten met : "deze heeft echt helemaal geen roest"
Wat is het eigenlijk voor auto?Marco-W schreef:Zeer slechte ervaring met dit malafide autobedrijf. Na aankoop bleek de gekochte auto een teruggedraaide km teller te hebben (-200.000km!). Ik heb ongeveer twee keer de werkelijke waarde van de auto betaald vanwege de veel te hoge km stand... Hierna teruggegaan naar autobedrijf Peeters om de koop te ontbinden en mijn geld terug te vragen. De eigenaar wilde daar echter niks van weten en vertelde mij haarfijn dat ik gelijk kon vertrekken. Ik was niet de enige met een teruggedraaide km stand. Dit bedrijf verkoopt altijd auto's zonder NAP waarbij de km stand flink wordt teruggedraaid voor eigen gewin. De zaak ligt nu voor de rechter wegens bedrog & oplichting.
Km stand 2 ton teruggedraaid , moet wel een goede auto zijn als deze nu nog rijdt.
Jappie?
@Snuffel1
Auto's van rond 2000 hebben inderdaad een hoop opties en daar komen kopers op af. Maar de kans is gewoon groot dat er geleidelijk aan storingen en mankementen aan komen. Er kan wel airco in zitten, maar als die kaduuk is, kost reparatie daarvan al gauw 500 euro. En dat vindt een eigenaar zelden nog de moeite. Defecte elektrische ramen kun je wellicht met slooponderdelen (laten) repareren, maar ga je daarvoor naar de garage, dan loopt het snel op.
Uiteraard is het een persoonlijke keuze van mij om zo weinig mogelijk opties en luxe te kiezen. Mijn 'Oudi' heeft elektrische ramen en spiegels, maar eigenlijk geef ik daar niet om.
Een Volvo 240 waarvan de teller is teruggedraaid met twee ton kan nog prima rijden. Ik zie ook veel exemplaren van de eerste serie van de Audi A4 (B5) met benzinemotoren te koop staan met ruim drie ton en soms tegen de vier ton op de teller.
Auto's van rond 2000 hebben inderdaad een hoop opties en daar komen kopers op af. Maar de kans is gewoon groot dat er geleidelijk aan storingen en mankementen aan komen. Er kan wel airco in zitten, maar als die kaduuk is, kost reparatie daarvan al gauw 500 euro. En dat vindt een eigenaar zelden nog de moeite. Defecte elektrische ramen kun je wellicht met slooponderdelen (laten) repareren, maar ga je daarvoor naar de garage, dan loopt het snel op.
Uiteraard is het een persoonlijke keuze van mij om zo weinig mogelijk opties en luxe te kiezen. Mijn 'Oudi' heeft elektrische ramen en spiegels, maar eigenlijk geef ik daar niet om.
Een Volvo 240 waarvan de teller is teruggedraaid met twee ton kan nog prima rijden. Ik zie ook veel exemplaren van de eerste serie van de Audi A4 (B5) met benzinemotoren te koop staan met ruim drie ton en soms tegen de vier ton op de teller.
Het is sinds 2014 een strafbaar feit. De aangifte is gedaan en wachten het af.
http://www.anwb.nl/rechtshulp/koop-en-o ... e-km-stand
http://www.wetrecht.nl/teruggedraaide-kilometerstand/
http://www.anwb.nl/rechtshulp/koop-en-o ... e-km-stand
http://www.wetrecht.nl/teruggedraaide-kilometerstand/
Onlangs heeft zelfs een particulier die de km-stand van een auto die hij op internet aanbood had teruggedraaid een boete van 600 euro gekregen van de rechter.