LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Autobedrijf roode

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Karincheancy

Autobedrijf roode

Ongelezen bericht door Karincheancy »

Ik heb bij autobedrijf roode een peugeot 107 gekocht van 2010. Na 1,5 dag ging het lampje van de emissie branden. Uit laten lezen bij mijn eigen garage in dordrecht en kreeg een foutcode. Dat wees erop dat de katalysator kapot was. Ik werd aangeraden om gelijk te bellen waar ik hem gekocht had. Dat heb ik gedaan en de verkopen zei dat dat absoluut niet kon. Hij was pas gekeurd en als dit zo zou zijn zou het keuringsstation zijn vergunning kwijtraken dus dit kon echt niet. Joh die lampjes branden wel vaker werd mij verteld. Gewoon door rijden zei hij. Het lampje was uitgezet door mijn garage maar na weer 1,5 dag later brande hij weer. Ik moest maar daar langskomen dan zouden ze bij de roode de storing wel uitlezen. Het is voor mij 45 min rijden,maar oke ik erheen. Zelfde storing maar hij bleef volhouden dat het niet kon. En weer werd de storing gewist. Na 1,5dag(je raadt het al) hetclampje ging weer branden. Ik gelijk weer aan de telefoon met de roode. Het kon gewoon niet en ik moest maar door blijven rijden want kon geen kwaad. Na 2 dagen kreeg ik het toch wel erg benauwd van dat constant brandende lampje en mijn man zei: dit is niet goed! Ik naar de peugeot garage in dordrecht. Daar om raad gevraagd wat is moest doen hiermee. Hun konden hem uitlezen voor 35 euro en dan kon je gelijk zien wat het was. Wat bleek : de katalysator was echt stuk. Ondanks dat ik geen garantie erbij gekocht had moest ik toch verhaal halen bij het bedrijf waar ik hem gekocht had. Ik heb de auto daar woensdag gebracht want ze wilde zelf weleens kijken wat er aan de hand was,want hij geloofde het nog steeds niet. En als ze een katalysator moesten bestellen was die de volgende dag binnen. Maar toen zeiden ze dat ik dat moest betalen. De arbeidskosten zouden hun voor hun rekening nemen maar de 450 euro moest ik betalen!! Ik had net een auto gekocht en had dit geld gewoon ook niet. We hebben lang heen en weer gebeld hierover. Ik werd door een juridische medewerker van de anwb verteld dat hun dit echt kosteloos moesten repareren. Ze bleven maar zeggen dat dat echt niet zo was. Als ik naar de rechter zou gaan zou ik gelijk krijgen zei de meneer van de anwb En als je dit verteld kiezen ze altijd eieren voor hun geld Ze zeiden : dan zie ik u wel bij de rechter! En toen : als we er allebei een nachtje over zouden slapen en morgen weer zouden bellen. Met mijn man over gehad en die zei dat ik hem toch maar moest laten maken. Oke ik gebeld,ze kwamen me toch 150 euro tegemoet en ik kon 300 euro betalen. Op zich was ik daar al wat blijer mee. Na 1 week kon ik hem eindelijk ophalen omdat er ook nog een schakelaartje voor het raam besteld moest worden en dat duurde zolang. Vandaag opgehaald. Toen ik de auto bracht zaten er 3 streepjes benzine in. Dus ik kon daar zeker nog mee naar dordrecht rijden. Toen ik wegreed en keek naar mijn benzinemeter knipperde deze al. Ik moest snel gaan tanken. Er is dus veel met mijn autootje gereden en niet eens de benzine bijgevuld. Hoop hier nooit meer te komen. Maar wil wel heel graag mijn 300 euro terug Is onterecht betaald

peteroo

Re: Autobedrijf roode

Ongelezen bericht door peteroo »

Ik heb even gekeken op de website van het bedrijf. Veel redelijk nette en niet al te oude auto's, maar niks over BOVAG. Het lijkt me een handelaar te zijn en geen garage met zelf uitgekozen voorraad auto's. De recensies in het gastenboek zijn opvallend (!) genoeg allemaal zeer lovend.

Vraag is overigens waardoor die katalysator stuk was gegaan. Normaal gesproken gaan die langer mee dan vijf jaar. Maar zo'n defect kort na aankoop is nogal wat, garantie of geen garantie. Dreigen met de rechter is bluf; ze zouden denk ik in het ongelijk worden gesteld, maar weten ook dat mensen die van hun laatste centen een autootje hebben gekocht geen geld meer hebben voor juridische bijstand.

v.d.Heyden

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Veel imports, geen kentekens, "RDW erkend" (meest nikszeggende kreet), voor mij al genoeg seinen die op oranje dan wel rood staan.
Waarom niet tijdens de proefrit even langs je eigen garage in Dordrecht gereden voor een keuring cq eerste indruk van de auto voordat je het koopcontract tekende ?
Peugeot's 107, Citroen's C1 en dergelijke auto's worden met vrachtwagens vol uit het buitenland gehaald.
Ze zijn echter ook met treinwagons vol nieuw in Nederland geleverd. Waarom mensen zich dan willens en wetens laten bedonderen (een enkele uitzodering daargelaten) met een import is mij een raadsel.
Oh, wacht even, lage kilometerstand is waarschijnlijk het toverwoord ...... yeah right, dream on.

v.d.Heyden

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

45 Minuten rijden? Volgende keer misschien niet op Marktplaats kijken, maar gewoon bij je dealer om de hoek. Dit soort dinky-toys is zo vaak verkocht dat je er permanent over struikelt. Dan mag die ene aan de andere kant van het land een stukje goedkoper zijn; daar is een reden voor, en één mogelijke reden heb je nu zelf 'mogen' ervaren.

Overigens snap ik niet waarom er geen garantie op zat. Je hebt sowieso met conformiteit te maken; je mag verwachten dat het vehikel geschikt is voor het doel waarvoor je het hebt gekocht. Een auto van 5 jaar oud met een kapotte katalysator hoort gewoon niet zo verkocht te worden. Tenzij het als zodanig is aangegeven, en de prijs er naar is.

peteroo

v.d.Heyden schreef:Veel imports, geen kentekens, "RDW erkend" (meest nikszeggende kreet), voor mij al genoeg seinen die op oranje dan wel rood staan.
Waarom niet tijdens de proefrit even langs je eigen garage in Dordrecht gereden voor een keuring cq eerste indruk van de auto voordat je het koopcontract tekende ?
Peugeot's 107, Citroen's C1 en dergelijke auto's worden met vrachtwagens vol uit het buitenland gehaald.
Ze zijn echter ook met treinwagons vol nieuw in Nederland geleverd. Waarom mensen zich dan willens en wetens laten bedonderen (een enkele uitzodering daargelaten) met een import is mij een raadsel.
Oh, wacht even, lage kilometerstand is waarschijnlijk het toverwoord ...... yeah right, dream on.

v.d.Heyden
Dat zal denk ik een verklaring zijn. Die kleintjes zijn heel gewild omdat ze goedkoop in de wegenbelasting en zuinig zijn, maar wat ik veel hoor is dat ze na een aantal jaren en kilometers dure mankementen gaan vertonen. Mijn vroegere buurman werkt bij een Peugeot-garage en die was er niet bepaald weg van. Dan kun je beter een nieuwe(re) kopen.

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

v.d.Heyden schreef:Veel imports, geen kentekens, "RDW erkend" (meest nikszeggende kreet), voor mij al genoeg seinen die op oranje dan wel rood staan.

v.d.Heyden
bij een bedrijf die kentekens afplakt op foto's ga ik meteen een deur voorbij...

jonis

Ongelezen bericht door jonis »

snuffel1 schreef:
Ondanks dat ik geen garantie erbij gekocht had moest ik toch verhaal halen bij het bedrijf waar ik hem gekocht had.
Een auto zonder garantie is in aanschaf goedkoper, doordat te doen heeft u bewust een keuze gemaakt. U heeft de gok dat er niets kapot zou gaan gewaagt en hoe triest ook verloren. Nu wilt u het auto bedrijf dwingen om tot gratis reparatie over te gaan, dat is wel een beetje dubbel want dan heeft u twee keer voordeel terwijl het autobedrijf twee keer benadeeld wordt.
Ja snuffel....het blijft lastige materie om te begrijpen......
Ik heb bij autobedrijf roode een peugeot 107 gekocht van 2010. Na 1,5 dag ging het lampje van de emissie branden.
En weer werd de storing gewist. Na 1,5dag(je raadt het al) hetclampje ging weer branden
Dus als leek is al enigszins te begrijpen dat hoogstwaarschijnlijk het mankement bij aanschaf al aanwezig was.....en dan is het niet gegokt en verloren... :roll:

Du

gordr

Ongelezen bericht door gordr »

Nooit een franse auto kopen, daar krijg je alleen maar gezeik mee.
Had een polootje of zo gekocht.

peteroo

gordr schreef:Nooit een franse auto kopen, daar krijg je alleen maar gezeik mee.

U loopt zwaar achter: niet alleen Franse en Italiaanse merken hebben kwaliteitsproblemen, maar vooral ook VW, Audi en Opel. De Polo is wel een zeer ongelukkig voorbeeld: slechte versnellingsbakken, betrouwbaarheidsissues.

Quark

Ongelezen bericht door Quark »

snuffel1 schreef:
Nooit een franse auto kopen, daar krijg je alleen maar gezeik mee.
Verklaar u nader want ik deel uw mening over Franse auto's totaal niet.
Zit een Toyota /Daihatsu motor in. https://nl.wikipedia.org/wiki/Citro%C3% ... oyota_Aygo

Gesloten