LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] autobedrijf te dongen

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
meer64

autobedrijf te dongen

Ongelezen bericht door meer64 »

Enige maanden geleden kocht ik een mercedes stationwagen bij AUTOPLAZA DONGEN op mijn vraag of de auto goed was werd mij verzekerd dat het een prima wagen was.
Op de dag dat ik hem ophaalde bleek, na het tanken van gas, wilde de wagen niet meer starten. ANWB erbij gehaald, kreeg hem ook niet meer aan de gang,
onder de mededeling, Mijn God wat heb je een bras gekocht,
Daarna heb ik de garage gebeld die langs is gekomen en er een bus remmenreiniger op los spoot, toen liep hij wel...... en naar huis gereden.
De volgende dag wilde ik weer starten, maar tevergeefs.
Heb hem bij een garage gekregen in de buurt waar hij het volgende constateerde: verbrande bedrading, voorveer kapot, electrische ramen werkte niet, verwarming werkt niet, centrale vergrendeling defect, gasverdamper defect, retourleiding benzine defect, en nog veel meer.
Al met al is de auto bij veel garages geweest ( wilde hem toch graag rijdend krijgen), maar is niet gelukt, ik snap nu nog niet dat zo'n auto goedgekeurd kan worden.
AUTOPLAZA DONGEN gebeld en hem het voorval uitgelegd, hij wilde de wagen niet terugnemen voor de prijs die ik voor betaald had, maar slechts 2500,00
euro minder.
Hij heeft hem uiteindelijk teruggenomen omdat ik hem aan niemand wilde verkopen, dat wrak, met veel verlies.
MAAR wat zie ik afgelopen week, dat hij hem gewoon weer tekoop zet, nog geen uur nadat hij hem bij mij opgehaald had.
koop nooit een auto bij AUTOPLAZA DONGEN hij koopt ze nl uit Polen en Roemenie.

ciske

Re: autobedrijf te dongen

Ongelezen bericht door ciske »

op mijn vraag of de auto goed was werd mij verzekerd dat het een prima wagen was.

Op deze vraag geeft elk garage bedrijf/dealer/handelaar natuurlijk ja.

Nooit gehoord van een proefrit voor dat je iets koopt?

meer64

Ongelezen bericht door meer64 »

Ja natuurlijk, maar heb iemand meegenomen die zelf 4 oldtimers heeft en bussen repareerd.

v.d.Heyden

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

meer64 schreef:Ja natuurlijk, maar heb iemand meegenomen die zelf 4 oldtimers heeft en bussen repareerd.
En die heeft dit "verbrande bedrading, voorveer kapot, electrische ramen werkte niet, verwarming werkt niet, centrale vergrendeling defect, gasverdamper defect, retourleiding benzine defect, en nog veel meer." allemaal niet gezien?? Ik zou bij hem niet meteen een bus laten repareren.

Blijft natuurlijk bijzonder vervelend dat je met de Mercedes een flinke kat in de zak hebt gekocht.

v.d.Heyden

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

Het bouwjaar is wellicht van voor 1987?

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Deze misschien? http://www.autoplazadongen.nl/Occasions.html
Als dat zo is moet je bij het kopen wel ontoerekeningsvatbaar zijn geweest.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

En is het dan die mercedes uit .... 1986 (die op de autoambulance staat, hetgeen uiterst betrouwbaar overkomt)

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

lekker goedkoop rijden, zo'n wegenbelasting vrije benz :lol:

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Als je de historie bekijkt is de eerste toelating augustus dit jaar geweest en van een lpg g3 installatie is al helemaal geen sprake, maakt voor een oldtimer niet zoveel uit maar toch. TS heeft alle fouten begaan die maar mogelijk zijn. De verkoper op zijn blauwe ogen geloven en een apk keuring zien als een soort van garantie. Edoch een sleutelaar kan er nog wel iets mee want het is echt een restauratie object, te beginnen met een andere motor want die is echt op, het is dus helemaal niet zo raar dat de verkoper de auto wil door verkopen.

Gesloten