Afgelopen week langs geweest om een proefrit te maken in een Toyota Yaris. De auto reed prima en zag er op het eerste gezicht netjes uit. Na het maken van de proefrit kwam een minder aangename verrassing; Dhr. van de Laar wilde mij slechts 1000,- euro teruggeven voor mijn huidige auto, terwijl 4 anderen waar ik ben geweest tussen de 1300 en 1500 euro boden. Ik heb gezegd dat ik erover na wilde denken en dat als ik de auto wilde kopen ik hem sowieso eerst wilde laten nakijken bij de Toyota garage, dit was ok.
De volgende dag belde ik op om te zeggen dat ik interesse had en dat ik de auto die middag nog zou willen laten nakijken bij de Toyota garage, en dat als dat allemaal in orde was de auto verkocht was. Eerst werd er om mijn vraag heen gedraaid met een mooi verhaal (beurt / apk / 3 maanden garantie). Toen ik nogmaals vroeg of ik de auto die middag mee mocht nemen om hem na te laten kijken werd er ineens gezegd 'dat ze daar niet aan deden'. De auto was in prima technische staat en er zat 3 maanden garantie op dus het was nergens voor nodig om hem na te laten kijken volgens Dhr. van de Laar. Ik heb toen nog aangegeven dat als de auto zo prima in orde was het ook niet uitmaakte als ik hem zou laten nakijken, en dat dat voor hun wel een verkochte auto zou opleveren, maar nee, onder geen beding mocht ik de auto laten nakijken. Dit zegt voor mij meer dan genoeg, en ik heb de auto dus ook niet gekocht!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Autobedrijf Van de Laar Geldrop
Autobedrijf Van de Laar Geldrop
Laatst gewijzigd door Mierie op 06 okt 2010 01:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Re: Autobedrijf Van de Laar Geldrop
1. een garage hoeft niks in te ruilen, is geen verplichting, is leuk en makkelijk als dit kan.
2. Dan neem je toch de monteur mee van de andere garage ? geld kosten doet het sowieso.
Ik weet niet hoever die andere garage weg zit van waar je de auto kopen wilt mischien hebben ze maar 1 set groene platen en kunnen ze die niet zolang missen.
3. wel eens aan de Dekra keuring gedacht ? die komen op locatie keuren.
mvgr Ronald
2. Dan neem je toch de monteur mee van de andere garage ? geld kosten doet het sowieso.
Ik weet niet hoever die andere garage weg zit van waar je de auto kopen wilt mischien hebben ze maar 1 set groene platen en kunnen ze die niet zolang missen.
3. wel eens aan de Dekra keuring gedacht ? die komen op locatie keuren.
mvgr Ronald
Beste Mierie,
Realiseer jij je wel, dat je zomaar een bedrijf onderuit aan het halen bent, zonder ook maar één grondige reden ?
Jij vraagt ten eerste zomaar een product van enkele duizenden euro's mee te nemen naar een andere garage. Ook nog eens op de groene platen van de desbetreffende garage. Die ligt lam, zoals Ronald ook al aangaf, doordat ze slechts één set (peperdure...) groene platen hebben. Stel ik meteen mijn volgende vraag: Waarom heb je geen monteur meegenomen naar vd Laar? Die hebben toch ook een hefbrug?
Ik begrijp die garage wel. Het zal immers niet de eerste keer zijn, dat een auto terugkomt van een proefrit e.d., waar ineens een reservewiel ontbreekt, of banden zijn omgezet.
Die inruilprijs is al helemaal relatief. 1. Misschien was die Toyota wel dusdanig goedkoop, dat hun geen "speelruimte" meer hebben qua prijs. 2. Misschien heeft jouw inruiler technische of optische gebreken, die een ander niet, maar hun wel hebben ontdekt.
Die Dekra keuring is een hele goeie, maar kost EUR 285,=. Waarom heb je dat niet gedaan ?
Ik wil jou niet afbranden, maar ik houd er niet van wanneer bedrijven op commercieele gronden worden afgekraakt.
Succes !
Realiseer jij je wel, dat je zomaar een bedrijf onderuit aan het halen bent, zonder ook maar één grondige reden ?
Jij vraagt ten eerste zomaar een product van enkele duizenden euro's mee te nemen naar een andere garage. Ook nog eens op de groene platen van de desbetreffende garage. Die ligt lam, zoals Ronald ook al aangaf, doordat ze slechts één set (peperdure...) groene platen hebben. Stel ik meteen mijn volgende vraag: Waarom heb je geen monteur meegenomen naar vd Laar? Die hebben toch ook een hefbrug?
Ik begrijp die garage wel. Het zal immers niet de eerste keer zijn, dat een auto terugkomt van een proefrit e.d., waar ineens een reservewiel ontbreekt, of banden zijn omgezet.
Die inruilprijs is al helemaal relatief. 1. Misschien was die Toyota wel dusdanig goedkoop, dat hun geen "speelruimte" meer hebben qua prijs. 2. Misschien heeft jouw inruiler technische of optische gebreken, die een ander niet, maar hun wel hebben ontdekt.
Die Dekra keuring is een hele goeie, maar kost EUR 285,=. Waarom heb je dat niet gedaan ?
Ik wil jou niet afbranden, maar ik houd er niet van wanneer bedrijven op commercieele gronden worden afgekraakt.
Succes !
-
Een inruilprijs zegt helemaal niks als je er niet bij vermeld of je die inruilprjs geboden hebt gekregen bij een andere garage op een vergelijkbare auto van zelfde bouwjaar, ongeveer dezelfde kilometers, zelfde uitvoering en zelfde vraagprijs incl.garantie.
Het gaat erom wat er bij betaald moet worden.
Een bedrijf als onbetrouwbaar bestempelen alleen omdat je een lagere inruilprijs krijg en de deal niet gaat zoals je wilt??
Misschien is Mierie wel onbetrouwbaar !!
v.d.Heyden
Het gaat erom wat er bij betaald moet worden.
Een bedrijf als onbetrouwbaar bestempelen alleen omdat je een lagere inruilprijs krijg en de deal niet gaat zoals je wilt??
Misschien is Mierie wel onbetrouwbaar !!
v.d.Heyden