LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Autopalace Zwolle

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
jasped

Autopalace Zwolle

Ongelezen bericht door jasped »

Slechte ervaringen met peugeot en met autopalace

In december 2009 een 407 gekocht in zwolle.
Bij de proefrit bleek dat de koppeling stribbelde. Na de telefonische onderhandelingen auto gekocht en ze zouden de problemen met de koppeling ook gaan verhelpen. Aangezien ik geen haast had met de auto heb ik ze alle tijd gegeven om de auto technisch klaar te maken. Na 2 weken heb ik de auto opgehaald. Toen we de auto ophaalden was het donker en het sneeuwde. We reden op de snelweg en de ruitewissers moesten aan. De ruitewissers kraakten het uit, het was geen gehoor. Ook voelde ik de koppeling nog. De zaterdag erna ben ik naar autopalace in Heerde gereden. Daar heeft de monteur nieuwe ruitewisserbladen gemonteerd. Toen hij hoorde hoeveel lawaai ze maakten schrok hij behoorlijk. Aangezien ik nog een auto van de zaak had heb ik de 407 verder niet meer aangeraakt en 2 weken in de garage gezet. Vanaf 2010 ben ik in de auto gaan rijden. De koppeling begon steeds meer te stribbelen / trillen en ik merkte na de koude start en na een halve minuut dat de motor onregelmatig liep.
Toen een afspraak gemaakt in Heerde. Op een maandagavond gebracht zodat ze de auto koud konden testen. Op dinsdagmiddag kreeg ik een SMS dat de auto klaar stond. Ik was erg benieuwd wat er was gevonden dus ik heb ze gebeld. De receptie wist niet wat er aan de auto was gedaan en moest het navragen aan de chef monteur, deze wist te vertellen dat er niets was gevonden en de auto goed was. Ik heb hem nogmaals mijn klachten uitgelegd en hem gevraagd de auto nog te controleren, dit zou hij doen. Rond 16:00 werd ik weer gebeld dat de auto klaar stond en dat er echt niets aan mankeerde. Toen ik wat tegensputterde om de auto op te halen was het antwoord dat ik maar naar Autopalace in Zwolle moest gaan om het euvel te laten herstellen, daar had ik immers de auto gekocht.
Na een onprettig gesprek hebben we afgesproken de auto de volgende ochtend op te halen en dan samen een proefrit te maken. Dit hebben we ook gedaan en gelukkig werden mijn klachten direct onderkent. Er moest dan maar een nieuwe afspraak gemaakt worden. Voor de derde keer binnen een paar weken dus maar weer de auto gebracht. Toen ik de auto na een paar dagen ophaalde bleek de koppeling vervangen te zijn en de bobines en bougies voor het slechte lopen van de motor. Toen ik wegreed leek het allemaal wel goed. Na een paar dagen begon de motor weer slecht te lopen en ging het motormanagmentlampje branden, hierom was ik erg teleurgesteld. Weer maar eens gebeld voor een afspraak. Weer de auto gebracht, ze hadden al onderdelen besteld dus de auto zou dezelfde dag klaar zijn. Ook moest er nog een slang vervangen worden van de stuurbekrachtiging, deze maakte lawaai. Het bleek dus dat ze al wisten wat het probleem was, echter ze vonden waarschijnlijk de reparatie te duur en dachten het op een goedkopere manier op te kunnen lossen. Ik heb daar begrip voor maar overleg dat eerst met de klant !! Toen ik een mail kreeg over de tevredenheid heb ik mijn onvrede geuit, in de mail stond dat indien er reden voor autopalace was om te reageren dat zij dat zouden doen. Na 2 weken nog steeds geen reactie. Nog maar eens een mail. Toen werd er gebeld met excuses etc etc.
De desbetreffende persoon zette uiteen wat er was gebeurd en toen bleek dat de bobines en bougies nooit vervangen waren bij de reparatie, gelogen dus. Niet echt een prettig gevoel. De beste man stelde voor dat ik gewoon maar weer ging rijden om het vertrouwen terug te winnen.
Na een paar dagen kreeg ik een melding in de display dat de verlichting stuk was, eerst de remlichten dan weer de achteruitrijlampen, dan weer de gewone verlichting. Zelf gekeken, er waren geen lampjes stuk. Maar weer een afspraak gemaakt. Na 1 uur waren ze klaar, ze hadden de contacten gereinigd en alles weer ok. Na een paar dagen begon er in het onderstel het e.e.a te rammelen.
Ik was het nu zo zat dat ik weer een mail heb verstuurd, ik heb ze het voorstel gedaan om de auto terug te kopen (met afschrijving voor mij) of de garantie te verlengen van 6 naar 12 maanden. Dit leek mij een goede mogelijkheid voor Autopalace om te laten zien dat zij wel vertrouwen in de auto hadden. Nu werd er gereageerd door de verkoper dat we een afspraak moesten maken. Dit hebben we gedaan, de eerste keer kwam het mij niet uit en hierna had de verkoper moeite met het agenderen van een nieuwe afspraak. Toen heb ik maar een laaste brandmail gestuurd dat ze dan maar de afleverkosten moesten terugbetalen, omdat er bij aflevering blijkbaar zowiezo al niets aan de auto is gebeurd, anders had ik ook niet zoveel klachten gehad. Hier werd ook niet op gereageerd. Na 2 weken weer maar eens een mail gestuurd. Ze waren zo druk met het vieren van het 60 jarige jubileum dat ze geen tijd hebben voor klanten die klachten hebben.
Ook mijn aangedragen oplossing zagen ze niet zitten, ik moest maar genoegen nemen met de 6 maanden garantie.
Inmiddels heb ik maar een andere auto gekocht, eigenlijk doe ik daar autopalace een plezier mee omdat ze verder geen kosten voor garantie hoeven te maken.
Dit heb ik ze kort medegedeeld, en ze hebben me erg vriendelijk veel geluk met mijn nieuwe auto gewenst.

Conclusie, slechte communicatie, slecht product, en een waardeloze klachtenafhandeling.

Denk dus goed na voor je een peugeot koopt bij autopalace

chantalbrinkman

Re: Autopalace Zwolle

Ongelezen bericht door chantalbrinkman »

Ik begrijp echt niet hoe je zo behandeld bent door hen, ik heb juist alleen maar goede ervaringen met Autopalace! Onze werkauto is een peugot en breng deze 4 maal per jaar naar de garage voor onderhoud en APK, etc. Ik word altijd keurig behandeld, snel en vriendelijk. Meestal kan ik wachten en is het euvel al verholpen (blijvend). Zelf heb ik een Renault Twingo en constateerde op een zaterdag dat mijn kapje van mijn buitenspiegel eraf was getrapt. Ik woonde nog maar net in Zwolle, dus kende ik eigenlijk geen andere garage dan Autopalace. Na een korte uitleg is de hoofdmonteur meegegaan naar mijn auto en heeft het kapje er weer voor mij opgezet, zonder kosten! :D Dus ik zeg nogmaals bedankt AutoPalace!

PCJ

Re: Autopalace Zwolle

Ongelezen bericht door PCJ »

Normaal reageer ik niet op dit soor fora maar nu wil ik toch eens reageren. Ik heb twee Peugeots bij Autopalace gekocht en heb ze daar altijd laten onderhouden en alles laten doen in goed vertrouwen.
Ik zal in het kort mijn verhaal vertellen. De dag dat ik mijn eerste nieuwe auto zo ophalen was deze niet geleverd volgens afspraak. Er zat geen trekhaak onder en de auto was alleen gewassen en niet gepoetst. Ok afspraak gemaakt, auto weer er na toe, bij het ophalen de verkeerde stekker gemonteerd terwijl ik bij het wegbrengen nog duidelijk had gezegd dat het een Multicom stekker moest zijn.
Bij de tweede beurt, net na het verstrijken van de garantie, werd mij meegedeeld dat de achterste demper vervangen moest worden. Kwam wel vaker voor de kosten bedroegen bijna 400 euro, maar ze zouden hem monteren voor 200. Al met al kwam de eerste dertigduizend beurt al boven de 700 euro uit. Veel geld.
Achteraf bleek dat er voor 200 euro gewoon een nieuwe demper onder gemonteerd kon worden.
Ik heb daarna mijn auto ingeruild omdat ik een zwaardere caravan had gekocht.
Ik kreeg bij deze auto in 2003 4 jaar garantie. Nij scherts mijn verbazing dat in 2006 er nieuwe banden op de auto moesten omdat er droogte scheurtjes in de banden zouden zitten. Ik vond dit erg vroeg bij 35000 km en Michelin banden.
Ik vertrouwde het niet en heb ze aan een andere garagist laten zien en aan een wegenwacht man die daar ook toevallig was.
De reactie van de garagrist was "volkomen onzin" en de wegenwacht zei: het zijn de grootste oplichters van Zwolle , hou ze in de gaten, ze repareren meer dan nodig is. Ze hebben een goed merk voor de werkplaats en de baas zit er bovenop dat ze zoveel mogelijk verkopen.
Heb deze reactie ter ore genomen. ( had de banden niet laten vernieuwen) .
Bij de beurt in 2007 was, jawel hoor, de einddemper lek en net buiten garantie!
Het voorste gedeelte van de pijp rammelde ook en die moest ook maar meteen mee, op dat momnet werd ik kwaad en vertelde ze dat hij dat al 2 jaar doet.
En nu vervangen?
Ik heb het maar laten doen want wat moet je anders ben zelf geen techneut.
Heb de auto opgehaald en op het moment van pinnen komt er een gezette , overheersende man voor mij die ik aanzag voor een handelaar. Ik werd een beetje door hem weggebonjourd en luid schreeuwend blerde hij wat over de balie. Toen ik aan de receptionist vroeg wie dat was: ow dat is de directeur.
Ik was met stomheid geslagen ik ken de vader en de opa peroonlijk van deze "directeur"en dat waren heel integere, nette mensen.
Heb mijn besliising gemaakt en heb mijn Peugeot ingeruild bij een andere garage. Niet ten nadele van de mensen die er werken, die bijna allemaal correct maar heb hier een enorm naar en slecht gevoel aan overgehouden.
Ik kom er nooit weer.

Gesloten