LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Blind APK keuren strafbaar?

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Golf3tje83
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2016 21:25

Blind APK keuren strafbaar?

Ongelezen bericht door Golf3tje83 »

Hoi ik ben nieuw hier. Ik zag dat jullie een discussie hadden over blind apk keuringen. Weet iemand als ik met deze website in zee ga of ik dan strafbaar ben? http://www.blindapkkeuren.nl/ Is blind keuren überhaupt strafbaar voor degene die het laat doen? Ik hoor wel vaak dat garages worden opgedoekt of garagehouders worden opgepakt hiervoor maar nooit een klant gehoord eigenlijk.. Ik heb namelijk een probleem dat ik mijn auto binnen 6 dagen moet laten keuren maar ik heb het geld niet voor de reparatie en zo nodig is die ook weer niet. Iemand ervaringen ermee?

Weet iemand anders een garage waar ik later kan betalen als ik mijn auto achterlaat ofsow? Of een garage waar ik langs kan gaan om blind te keuren desnoods?? Help me alstublieft.

Moneyman
Berichten: 31368
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Blind APK keuren strafbaar?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat denk je zelf? Je snapt toch zelf ook wel dat je dit NOOIT moet doen? Je auto wordt niet voor niets afgekeurd, dat jij de reparatie "niet zo nodig" vindt zegt me niets. Als jij overmorgen iemand dood rijdt met je blind gekeurde auto wens ik je veel sterkte...

scontra
Berichten: 3962
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Blind APK keuren strafbaar?

Ongelezen bericht door scontra »

@golf3tje83,

Deze vorm van een "blinde" APK keuring lijkt mij iets te zijn van de firma LIST EN BEDROG.
Uw auto moet visueel gekeurd worden op vele onderdelen en wel door een RDW gecertificeerde keurmeester.
Deze keurmeester moet ook de auto, na keuring af melden bij het RDW en bestaat een kans dat de RDW het e.e.a. gaat controleren.
Het RDW moet toestemming geven om het keuringsrapport aan de kentekenhouder van het voertuig af te geven.
Blind APK keuren zal niet aan deze wettelijk vastgestelde regeling kunnen voldoen en geven ook aan dat de opdrachtgever verantwoordelijk blijft.

Mocht uw auto een mankement hebben waarbij uw auto, zonder reparatie, niet door de keuring komt dan is uw opmerking "en zo nodig is dat ook weer niet" netjes gezegd, niet zo op z'n plaats.
Laat in ieder geval de APK keuring tijdig uitvoeren door een erkend garagebedrijf en mocht de auto worden afgekeurd dan kunt u met de garage overleggen welke betalingsmogelijkheden zij u eventueel kunnen bieden of laat de auto staan tot reparatie kan plaatsvinden en laat hem dan wederom keuren.
In die tussentijd mag u niet met de auto rijden, maar wegenbelasting en verzekering blijven wel nodig.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Blind APK keuren strafbaar?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Moneyman schreef:Wat denk je zelf? Je snapt toch zelf ook wel dat je dit NOOIT moet doen? Je auto wordt niet voor niets afgekeurd, dat jij de reparatie "niet zo nodig" vindt zegt me niets. Als jij overmorgen iemand dood rijdt met je blind gekeurde auto wens ik je veel sterkte...
Dikke claim want de verzekering keert niets uit, eventueel een gevangenisstraf, auto kwijt, levensgevaarlijke situaties....

Of TS is de crimineel die deze site beheert, of TS is iets compleet onethisch van plan. Lekker dan.

For the record: NOOIT doen dus. Verkoop des noods de auto of breng hem naar de sloop als het echt erg is, maar ga NOOIT frauderen met een APK. Levensgevaarlijk! Bah, dat dit soort mensen bestaan, die dit soort misselijke praktijken aanbieden en afnemen.

16again
Berichten: 16427
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Blind APK keuren strafbaar?

Ongelezen bericht door 16again »

Lijkt me pure oplichting! Op website staan reacties die terug gaan tot jan 2014....terwijl volgens sidn het domein pas 7-8-2016 geregistreerd is.
Trap je hierin, dan ben je je centjes kwijt, en in het beste geval krijg je nep uitgeprint keuringsbewijs toegestuurd.

JanTinusPlukvet
Berichten: 438
Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03

Re: Blind APK keuren strafbaar?

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

Geen geld voor een keuring? Die kan ik hier al voor € 29.- laten uitvoeren.
Indien je dat niet kunt opbrengen, rij dan 2 weken niet of minder,..of rij helemaal niet en verkoop je auto

Moneyman
Berichten: 31368
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Blind APK keuren strafbaar?

Ongelezen bericht door Moneyman »

JanTinusPlukvet schreef:Geen geld voor een keuring? Die kan ik hier al voor € 29.- laten uitvoeren.
Indien je dat niet kunt opbrengen, rij dan 2 weken niet of minder,..of rij helemaal niet en verkoop je auto
Het gaat uiteraard niet om de keuring, maar om de kosten van de reparatie van de afkeurpunten.

witte angora
Berichten: 32134
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Blind APK keuren strafbaar?

Ongelezen bericht door witte angora »

snuffel1 schreef: Edoch geen enkel Nederlands keuringsstation zal aan deze praktijken mee willen werken omdat ze bij een steekproef de RDW erkenning kunnen verliezen,
Helaas, er zijn er sommigen die zwart (dus niet blind) keuren. Kost je flink wat extra, 'scheelt' reparatiekosten. Een APK-keurmeester mag bij 4 strafpunten pas zijn licentie inleveren. Als bij een steekproef blijkt dat een keuring niet goed is verricht, kost het hooguit één strafpunt. Moet er wel net een steekproef komen natuurlijk op dat moment. Die strafpunten kunnen ook weer ongedaan worden gemaakt: bij iedere goede keuring bij de steekproef kan de keurmeester 1/4 punt terugverdienen.

Tenminste, dat het systeem zo werkt is mij een paar jaar geleden door mijn vaste keurmeester uitgelegd. Het zou zomaar kunnen dat er in de tussentijd weer dingen veranderd zijn.

Maar als je het mij vraagt: repareer liever je auto en zorg dat het ding goed onderhouden is. En koop anders maar een fiets.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Blind APK keuren strafbaar?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

ALs je geen geld hebt om hem te laten repareren laat je 'm gewoon een tijdje staan. Van de uitgespaarde kosten voor brandstof kan je de reparatie laten doen.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Blind APK keuren strafbaar?

Ongelezen bericht door peteroo »

Als het te mooi is om waar te zijn... Ik vind dit een vaag verhaal. Je zou ook nog 15 euro terug kunnen krijgen? Waar leven die mensen van?

Ik heb mijn auto wel eens laten voorkeuren door een kennis die als monteur heeft gewerkt. Dan weet je wat je (mogelijk) kunt verwachten, al is het zo dat wat de ene keurmeester goed keurt soms door de andere wordt afgekeurd.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Blind APK keuren strafbaar?

Ongelezen bericht door Quark »

Heb de site even naar de RDW gestuurd ben benieuwd wat zij er van vinden, laat het horen als ik antwoord krijg.

Golf3tje83
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2016 21:25

Re: Blind APK keuren strafbaar?

Ongelezen bericht door Golf3tje83 »

Alsnog weet ik niet wat te doen heheheh

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Blind APK keuren strafbaar?

Ongelezen bericht door Quark »

Golf3tje83 schreef:Alsnog weet ik niet wat te doen heheheh
Je kan zelf ook even navragen bij de RDW of dit legitiem is

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Blind APK keuren strafbaar?

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Golf3tje83 schreef:Alsnog weet ik niet wat te doen heheheh
Je kunt je Golf 3 uit 1983 het beste naar de sloop brengen.
Deze auto is geen reparatie meer waard

Moneyman
Berichten: 31368
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Blind APK keuren strafbaar?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Golf3tje83 schreef:Alsnog weet ik niet wat te doen heheheh
Dan heb je niet goed gelezen.

In ieder geval GEEN. gebruik maken van deze malafide site, maar je auto laten repareren. Of wegdoen, als je m niet kan betalen.

Moneyman
Berichten: 31368
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Blind APK keuren strafbaar?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Leo The Emperor schreef:
Golf3tje83 schreef:Alsnog weet ik niet wat te doen heheheh
Je kunt je Golf 3 uit 1983 het beste naar de sloop brengen. Deze auto is geen reparatie meer waard
Niet oordelen op aannames, Leo. De Golf 3 is geproduceerd van 1991 tot 1997. En er rijden nog heel wat prima exemplaren rond. Ooit bedacht dat '83 ook het geboortejaar van TS of nog iets heel anders kan betekenen?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Blind APK keuren strafbaar?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Golf3tje83 schreef:Alsnog weet ik niet wat te doen heheheh
Dat meen je toch niet? Ben je soms een trol?

Je vraag heeft een heel simpel antwoord, wat hier een aantal keer herhaald is. Zwart keuren mag niet, is levensgevaarlijk, en moet je nooit doen.

Daarnaast is die site waarschijnlijk gewoon oplichting.

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Blind APK keuren strafbaar?

Ongelezen bericht door joep873 »

Julie4444 schreef:Dat meen je toch niet? Ben je soms een trol?
Je ziet toch ook wel dat hij hier voor zijn eigen scam-site reclame zit te maken?

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Blind APK keuren strafbaar?

Ongelezen bericht door peteroo »

Een apk kost normaal gesproken ongeveer 20 tot 40 euro. 20 euro is natuurlijk een lokkertje; bedrijven die daarmee adverteren vinden altijd wel wat. Als ze dan ook zeggen dat je 25 euro terug kunt krijgen, weet je dat je bij de beer wordt gedaan. Van een paar tientjes kun je je keuringsstation niet open houden.

Een goede Golf 2 kan nog jaren rijden en hoeft niet per definitie naar de sloop. Als ze in goede staat verkeren zijn ze qua onderhoud stukken voordeliger dan moderne auto's, want er zit meestal niks op qua ingewikkelde technologie.
Maar gezien de omschrijving hebben we het hier niet over een gekoesterde semiklassieker :-)

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Blind APK keuren strafbaar?

Ongelezen bericht door berndv »

peteroo schreef:Een goede Golf 2 kan nog jaren rijden
en een golf 3 helemaal :wink:

Gesloten