LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Blunderen op kosten van de klant

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
gerritsenfwal
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2013 16:18

Blunderen op kosten van de klant

Ongelezen bericht door gerritsenfwal »

Betreft garage Kleverlaan B.V., Rijksweg 154a, 1906 BL Limmen
Half mei blijkt de airco van onze auto defect te zijn. Naar garage Kleverlaan gegaan voor reparatie.
Vullen van de airco hielp niet. De aansluitrubbers van de compressorpomp zouden lekken. Laten vervangen, maar volgende dag systeem weer leeg. Daarna bleek de compressorpomp van de airco de oorzaak te zijn en deze werd vernieuwd.
Na een paar weken, we waren inmiddels met de auto op vakantie in Spanje, raakte de automotor met veel geratel onklaar. De ANWB bracht de auto over naar een Spaanse garage.

Uit onderzoek van de Spaanse garage bleek dat de juist compressorpomp van de airco was vastgelopen. Garage Kleverlaan had verzuimd het filter van de airco te vervangen, waardoor er gruis in systeem was achter gebleven en er was tevens verzuimd om de noodzakelijke olie in de nieuwe compressorpomp te doen. Rampzalige gevolg was een vastloper. Kosten reparatie in Spanje € 1118. (de Spaanse pomp bleek 2 x zo duur te zijn)

Telefonisch overleg met Kleverlaan gevoerd. Erkende de fouten. M.b.t. de meerkosten van de reparatie in Spanje zou men zich coulant opstellen. “Daar kwamen we wel uit”. Gelet op de tot dan toe goede ervaringen met dit bedrijf vertrouwden we daar dan ook op.
Echter, pas herhaalde verzoeken en een aangetekend schrijven vergoedde Kleverlaan o.g.v. de Bovag-bepalingen € 741, als zijn de de kosten van de bij hun uitgevoerde reparatie.

De gedane toezegging van “We komen samen wel uit het resterende bedrag van € 377” echter niet na en liet ons met dit volledige bedrag zitten. De beloofde coulance bleef echter uit en wij mochten voor hun geblunder opdraaien!

stofzuigertje

Re: Blunderen op kosten van de klant

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je een 2e kans kreeg en het filter vergeet hebben ze blijkbaar niet veel Airco ervaringen....
Hadden ze het beter kunnen uitbesteden want dat doen steeds meer bedrijven die niet alles meer zelf willen doen en ook vaak niet alle apparaten hebben.

Dat het in Spanje 2x duurder was vind ik vreemd, maar daarom blijkbaar niet alles vergoed.
Die mensen daar hebben dus omdat je buitenlander was uit rijke Nederland er blijkbaar misbruik van gemaakt helaas.

Gesloten