LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] En ramp van Renault Scenic
En ramp van Renault Scenic
Net voor de zomervakantie kocht ik een Renault Scenic van 2004. De garantie was net verlopen dus.Ik ging mee op vankantie. Maar door die auto kon ik niets van deze vakantie genieten. Alle problemen die ik over de Scenic heb gelezen heb mee gemaakt. begonen bij de ramen mechanisme, dan zwarte rook, de kachel en de airco, de verstuivers, de hele motor naar de knopen...de turbo....in spanje was ik in de steek gelaten door deze auto. en sinds de zomer ben ik nog niet klaar met deze auto. Ik heb alle mijn geld erin gestoken en ok geleende geld maar nog niet genoeg ervoor. Het is gewoon en hele duur auto... alleen de turbo kost ex btw 1400 euro een tweedehandse niet te vinden, een verstuiver per stuk boven de 300 euro etc.....al die problemen zijn bekend. Volgens mij de Renault moet hierover wel veraantwoordlijkheid nemen maar ik weet het niet hoe en wat die moet benaderen...
Ik ben arm en kapot geworden door die auto....help best leden....
Ik ben arm en kapot geworden door die auto....help best leden....
Re: En ramp van Renault Scenic
Als je voor de koop dit type auto had opgezocht wist U hoe monteurs over deze denken...
Kijk eens op www.problemcar.nl en als je hem kunt inruilen voor een merk en model dat minder meldingen hier heeft zit je beter!
Het komt dus vaker voor.
Kijk eens op www.problemcar.nl en als je hem kunt inruilen voor een merk en model dat minder meldingen hier heeft zit je beter!
Het komt dus vaker voor.
Re: En ramp van Renault Scenic
Nu moet ik nog de turbo vervangen maar heb er geen geld meer voor....
-
- Berichten: 585
- Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28
Re: En ramp van Renault Scenic
Renault moet niks. Wat is de kilometerstand van de wagen?
En waarom een dure bak boven je stand kopen terwijl er voor minder veel meer te vinden is.
En waarom een dure bak boven je stand kopen terwijl er voor minder veel meer te vinden is.
Re: En ramp van Renault Scenic
De kilometerstand was 210 000
-
- Berichten: 585
- Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28
Re: En ramp van Renault Scenic
Tsja......lullig, maar dat kan gebeuren met zulke standen.
Re: En ramp van Renault Scenic
Ja Dat snaap ik Jeroen maar precise na de garantie, alles valt uit. al bekende problemen van de senic heb ik in klein 4 manden meegemaakt.....dit vind ik geen normaal van zaken en de onderdelen zijn peper duur. de turbo is niet te reviseren, geen tweede hands want die gaan altijd stuk. dus we zijn verplicht om nieuwe te kopen en die kost ex btw boven de 1400 dit is gewoon oplichterij van de renault
-
- Berichten: 585
- Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28
Re: En ramp van Renault Scenic
Klinkt ook misschien heel cru, maar garantie is garantie.
Je valt helemaal buiten de boot. Een beetje vooronderzoek had je misschien er niet toe bewogen om zo`n wagen met 2 ton op de klok te kopen. Dan moet de prijs ook wel interessant zijn geweest. Was er ook garantie bij aanschaf van de wagen of heb je het bij het verlopen van de garantie over de fabrieksgarantie.
Het spijt me, maar je hebt gewoon een forse investering gedaan zonder een beetje onderzoek. Zo`n wagen met die kilometerstand brengt nou eenmaal een aantal risìco`s met zich mee. Ik denk niet dat je ergens aanspraak op kunt maken.
Je valt helemaal buiten de boot. Een beetje vooronderzoek had je misschien er niet toe bewogen om zo`n wagen met 2 ton op de klok te kopen. Dan moet de prijs ook wel interessant zijn geweest. Was er ook garantie bij aanschaf van de wagen of heb je het bij het verlopen van de garantie over de fabrieksgarantie.
Het spijt me, maar je hebt gewoon een forse investering gedaan zonder een beetje onderzoek. Zo`n wagen met die kilometerstand brengt nou eenmaal een aantal risìco`s met zich mee. Ik denk niet dat je ergens aanspraak op kunt maken.
-
- Berichten: 585
- Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28
Re: En ramp van Renault Scenic
Buchli Diesel in Harderwijk.
Terlouw Diesel Center in `s Mijnherenland.
Dit zijn 2 dieselspecialisten die misschien e.e.a. goedkoper kunnen repareren.
Terlouw Diesel Center in `s Mijnherenland.
Dit zijn 2 dieselspecialisten die misschien e.e.a. goedkoper kunnen repareren.
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40
Re: En ramp van Renault Scenic
een diesel moet makkelijk een ton of 3 a 4 meekunnen zonder grote problemen
het verhaal dat je met 210000 dergelijke probemen kan verwachten is dan ook enigszins discutabel
slecht onderhoud zorgt voor gebreken, niet de kilometerstand
het verhaal dat je met 210000 dergelijke probemen kan verwachten is dan ook enigszins discutabel
slecht onderhoud zorgt voor gebreken, niet de kilometerstand
-
- Berichten: 585
- Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28
Re: En ramp van Renault Scenic
Grapjas.
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40
Re: En ramp van Renault Scenic
nee hoor
maar als jij het beter weet, prima
maar als jij het beter weet, prima
-
- Berichten: 585
- Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28
Re: En ramp van Renault Scenic
Een oude diesel geef je nog wel een 3 ton, maar de huidige commonrail diesels? Zeer hoge belasting van de onderdelen bij deze diesels is normaal en veroorzaakt ook een hoop slijtage.
Niet voor niets zijn er zoveel specialisten in het land die dit soort gevallen ook kunnen reviseren. Oude diesels hebben gewoon veel minder te lijden.
Niet voor niets zijn er zoveel specialisten in het land die dit soort gevallen ook kunnen reviseren. Oude diesels hebben gewoon veel minder te lijden.
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40
Re: En ramp van Renault Scenic
je hebt wel een klein punt
de diesels van tegenwoordig zijn minder robuust, maar een diesel met 210000 op de teller meteen afschrijven,dat gaat mij te ver
de diesels van tegenwoordig zijn minder robuust, maar een diesel met 210000 op de teller meteen afschrijven,dat gaat mij te ver
-
- Berichten: 585
- Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28
Re: En ramp van Renault Scenic
Hij hoeft hem ook niet af te schrijven, maar zulke reparatie`s kan je bij deze motoren verwachten na een bepaalde tijd. En als je dan geen geld hebt is een heel andere zaak. De diesels van nu rijden 100 maal zo fijn als een oude diesel, maar daar is veel kwetsbare techniek voor nodig.
En in 200.000 km kan een auto een hoop te lijden hebben. Zeker met alle luxe van tegenwoordig.
En in 200.000 km kan een auto een hoop te lijden hebben. Zeker met alle luxe van tegenwoordig.