LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met I&DA auto's

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Bozeautokoper

Ervaring met I&DA auto's

Ongelezen bericht door Bozeautokoper »

Beste lezers,

Mijn ervaring met I&DA AUTO'S IN AMERSFOORT

Ik heb hier helaas mijn auto gekocht!!!! Ik ben 7 maanden bezig geweest om dingen af te handelen en nog steeds niet naar tevredenheid. Er klopte heel veel dingen niet aan de auto. Ik eiste een nieuwe APK keuring; de lopende kon niet goed zijn met zo veel afkeur punten (second opinie laten doen).
Tijdens de aankoop is toegezegd, de auto technisch te controleren, we hadden haast en vertrouwde de verkoper:
Accu bleek binnen één dag op, lager veerpoot versleten, geen stadsverlichting, lekkende hoes homokineet, geen benzine meter aanduiding, geen airco, alarm waterniveau wisser installatie, etc etc, etc, etc.
AlIes is nagekeken en opgelost zeiden ze, stond ook op papier! Ze werken samen met de APK keurder
Ze gingen alles oplossen zeiden ze daarna steeds; mijn auto is meerdere keren terug geweest, heeft zelfs meer dan een week daar gestaan: ER WAS GEWOON NIETS AAN GEDAAN!!
Vader & Zoon hebben verkoop praatjes, maar afspraken na komen hebben ze echt nooit geleerd!!! En dan bedoel ik: terug bellen, dingen nalaten te maken, ze proberen altijd onder telefoontjes uit te komen: het is druk, komt net iemand binnen, hij is er niet, terwijl hij er gewoon wel was, hij is ziek (was heel vaak) ik weet het niet, moet overleggen, moet nu weg, komt nu niet uit, bel je terug, bel je morgen, kun jezelf weer terugbellen?. enz enz, echt om niet goed van te worden.
Uiteindelijk zouden we alle rest punten laten maken bij onze eigen garage, I&DA zou alle kosten vergoeden; dit hebben we meermaals op mail bevestigd gekregen.
Na indienen van de kosten, wilde ze ineens maar een schijntje betalen; nog geen 20% van de totaal afgesproken kosten.
Een rechtszaak is duur, en ook al zijn we zeker van onze zaak, de kosten krijgen we, bij winst, ook dan waarschijnlijk nooit helemaal vergoed.
I&DA kent dit proces maar al te goed; helaas weer een illusie armer, maar een ervaring rijker.

Volgende keer een BOVAG; iets met een ezel en een steen.
Laatst gewijzigd door Radar op 04 apr 2017 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht aangepast: offtopic, ongefundeerd. Topic titel aangepast.

NeoDutchio

Re: Ervaring met I&DA auto's

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U had haast en natuurlijk zijn alle autoverkopers te vertrouwen. Onder welke steen leeft u? Kapotte verlichting en kapotte meters had u bij een proefrit kunnen zien. Ook een aankoopkeuring laat een goed beeld zien van een auto. Laat mij raden, de auto heeft u niet mee proef gereden, is niet op de brug geweest en u heeft geen aankoopkeuring laten doen.

En nu huilie huilie komen doen omdat u niet aan uw onderzoeksverplichting voldaan hebt.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Bozeautokoper schreef:we hadden haast en vertrouwde de verkoper
en hier houdt het verhaal al zo'n beetje op

Even voor de duidelijkheid. Over wat voor een auto hebben we het hier? Merk, type, bouwjaar, km stand, aanschafprijs?

Veel zaken hadden bij een klein beetje onderzoek natuurlijk al geconstateerd kunnen worden.
Bozeautokoper schreef:lager veerpoot versleten
is bij proefrit te constateren
Bozeautokoper schreef:geen stadsverlichting
hier hoeft u niet eens een proefrit voor te maken
Bozeautokoper schreef:geen benzine meter aanduiding
sleutel in contact en dit is te zien
Bozeautokoper schreef:geen airco
is vrij makkelijk te merken
Bozeautokoper schreef:Een rechtszaak is duur, en ook al zijn we zeker van onze zaak, de kosten krijgen we, bij winst, ook dan waarschijnlijk nooit helemaal vergoed.
die kans is vrij groot, aangezien veel punten die u noemt bij een korte check en een proefrit opgemerkt hadden kunnen worden.

john18

Ongelezen bericht door john18 »

De bovenstaande opmerkingen zijn gewoon nutteloos en levert irritaties en geen toegevoegde waarde op! Ze gaan voorbij aan
AlIes is nagekeken en opgelost zeiden ze, stond ook op papier!
Uiteindelijk zouden we alle rest punten laten maken bij onze eigen garage, I&DA zou alle kosten vergoeden; dit hebben we meermaals op mail bevestigd gekregen.
Dus ts heeft op toezegging en afspraak met verkoper over repareren van de auto door een derden. Ik zou een formele brief opstellen met daarin een copy van de rekening en een redelijk termijn van betaling volgens art. 6:82 lid 1 BW. Als er niet is betaalt is de verkoper in verzuim. En de brief zou ik wel aangetekend versturen.

Gesloten