LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met HGG Auto's ?

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
edward2874
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2017 17:39

Ervaringen met HGG Auto's ?

Ongelezen bericht door edward2874 »

Topic graag verwijderen
Laatst gewijzigd door edward2874 op 12 jan 2017 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ervaringen met HGG Auto's ?

Ongelezen bericht door berndv »

edward2874 schreef:Goedendag,

Ben op zoek naar een betrouwbare goedkope auto tot € 2000

Heeft iemand ervaringen met HGG Auto's in Groningen ?

Graag ontvang ik wat reacties. Alvast bedankt

Edward
geen directe persoonlijke ervaring, maar ik vrees dat uw wensen misschien iets te hoog zijn ingesteld. Betrouwbaar en goedkoop tot 2000 euro kan bijna niemand je garanderen. Een auto in die prijsklasse is altijd een gok, ongeacht welke garage je koopt. Zo lang de garage geen glazen bol heeft, neem je altijd een risico. Waar dan vervolgens de eventuele kwaliteiten van een garage om de hoek komen kijken is bij eventuele problemen en hoe ze die oplossen.

Als ik hun site bekijk, zie ik niets staan over een garage, dus ik vermoed dat het hier gaat om een handelaar. Dus bij eventuele problemen, kan hij het waarschijnlijk niet met eigen middelen oplossen.

De auto's op hun site, zijn naar mijn idee stuk voor stuk risico's. De "jongste" auto die ik zie staan en nog te koop is, is van 2001. Dat betreft een 16 jaar oude peugeot met bijna 300.000 op de teller, waar die nog 1350 euro voor moet hebben.

Persoonlijk zou ik hier snel voorbij lopen.

stofzuigertje

Re: Ervaringen met HGG Auto's ?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een plaatselijke bekende garage die vooral van reparaties leeft en wel eens iets verkoopt is vaak beter in deze prijsklasse.

Die hebben ook vaak duurdere en hun inruil gaat naar handelaren of als goed houden ze deze zelf.
Zelfs een miskoop is dan geen ramp, gewoon terug geven auto en andere zoeken, want ze willen hun naam niet kwijt.
Zelfs onder de €1000,- zijn er wel eens is er wel eens iets goeds te koop.

Maar ook diverse Bovag bedrijven hebben naast dure ook wel eens een redelijke inruil dus vraag eens aan een bedrijf die normaal boven de €4000,- verkoopt of ze nog iets goeds hebben.
Zelfs de officiële Audi dealer die normaal zelden onder de €10.000,- aanbied had een prima A2 staan voor maar €1250,- en mijn buurvrouw rijd daar nu al ruim 3 jaren in.
Ja, gewoon bij de dealer onderhouden en met krasjes en deukjes dus niet mooiste maar wel technisch goede.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Ervaringen met HGG Auto's ?

Ongelezen bericht door peteroo »

stofzuigertje schreef:Een plaatselijke bekende garage die vooral van reparaties leeft en wel eens iets verkoopt is vaak beter in deze prijsklasse.

Die hebben ook vaak duurdere en hun inruil gaat naar handelaren of als goed houden ze deze zelf.
Zelfs een miskoop is dan geen ramp, gewoon terug geven auto en andere zoeken, want ze willen hun naam niet kwijt.
Zelfs onder de €1000,- zijn er wel eens is er wel eens iets goeds te koop.

Maar ook diverse Bovag bedrijven hebben naast dure ook wel eens een redelijke inruil dus vraag eens aan een bedrijf die normaal boven de €4000,- verkoopt of ze nog iets goeds hebben.
Zelfs de officiële Audi dealer die normaal zelden onder de €10.000,- aanbied had een prima A2 staan voor maar €1250,- en mijn buurvrouw rijd daar nu al ruim 3 jaren in.
Ja, gewoon bij de dealer onderhouden en met krasjes en deukjes dus niet mooiste maar wel technisch goede.
Dan heeft de buurvrouw enorme mazzel, want die A2-tjes zijn in goede staat nog steeds erg duur.

Onder de 2000 euro koop je een prima Toyota Starlet of Mazda 323, waar je jarenlang probleemloos mee voort kunt. Maar je moet niet uit zijn op een jonge auto of een heel gewild model zoals bv een Mini, want dan hebben ze flink kilometers gemaakt of forse schade gehad.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Ervaringen met HGG Auto's ?

Ongelezen bericht door Quark »

TS heeft alles al weer verwijderd met het verzoek tot verwijdering. Dus geen energie er meer in stoppen :D

stofzuigertje

Re: Ervaringen met HGG Auto's ?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Blijkbaar elders goede gekocht.....

Gesloten