In december 2016 hebben we een jonge tweedehands auto gekocht bij van den Udenhout. Met inruil. Twee weken geleden is onze auto gestolen tot ons verdriet. Gelukkig zijn we All Risk verzekerd bij Interpolis. Nu blijkt dat de order en de factuur niet overeenkomen. Van den Udenhout heeft de factuur aangepast en meldt korting die we niet gekregen hebben. Volgens de schade expert doen garages dit ivm de marge op de inruilauto, die is dan hoger. We hebben een order die getekend is door beide partijen en een factuur die we later gekregen hebben. Helaas gaat Interpolis uit van het totaalbedrag van de factuur. Dat scheelt 900 euro. Feitelijk is de afspraak die zwart op wit staat met Van den Udenhout anders weergegeven op de factuur, en niet in ons belang maar in hun belang. Ja, daar hadden wij natuurlijk alert op moeten zijn, maar eerlijk gezegd is Van den Udenhout een vertrouwde naam, daarom zijn we ook bij hun terecht gekomen. Dus achteraf voelen we ons niet prettig. Eerst een gestolen auto en nu 900 euro minder terug dan de aankoopwaarde.
Heeft iemand er ervaring met een dergelijke situatie, en wat is de oplossing ?
We hebben ook een recht bijstandsverzekering bij Interpolis.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Factuur aankoop auto onjuist door korting op inruil
Re: Factuur aankoop auto onjuist door korting op inruil
Na 6 maanden garantie is de auto nu minder waard dus €900,- minder als je in December kocht is normaal.
De km en onderhoudsbeurt bij aflevering en over half jaar had je die kosten ook gehad.
Gewoon een andere zoeken en een jonge met grote beurt en apk... ja dan hoef je die zelf niet te betalen.
Daarom is €900,- minder krijgen eigenlijk best een redelijk bedrag.
De km en onderhoudsbeurt bij aflevering en over half jaar had je die kosten ook gehad.
Gewoon een andere zoeken en een jonge met grote beurt en apk... ja dan hoef je die zelf niet te betalen.
Daarom is €900,- minder krijgen eigenlijk best een redelijk bedrag.
-
- Berichten: 12809
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Factuur aankoop auto onjuist door korting op inruil
Het maakt niet uit welke bedragen er op de factuur staan, onder aan de streep blijft het bedrag hetzelfde. Of er nu een lage of hoge inruilprijs staat, met de aankoopprijs van de auto is dan ook aangepast zodat uw betaling onderaan klopte. Maar de verzekering keert niet alleen uit wat u contant betaald heeft, ook het bedrag van inruil moet meegerekend worden. Als ik bv een auto van €10.000 koop en ruil voor € 9.000 is mijn auto niet € 1.000 geweest, maar gewoon € 10.000.RV2015 schreef:In december 2016 hebben we een jonge tweedehands auto gekocht bij van den Udenhout. Met inruil. Twee weken geleden is onze auto gestolen tot ons verdriet. Gelukkig zijn we All Risk verzekerd bij Interpolis. Nu blijkt dat de order en de factuur niet overeenkomen. Van den Udenhout heeft de factuur aangepast en meldt korting die we niet gekregen hebben. Volgens de schade expert doen garages dit ivm de marge op de inruilauto, die is dan hoger. We hebben een order die getekend is door beide partijen en een factuur die we later gekregen hebben. Helaas gaat Interpolis uit van het totaalbedrag van de factuur. Dat scheelt 900 euro. Feitelijk is de afspraak die zwart op wit staat met Van den Udenhout anders weergegeven op de factuur, en niet in ons belang maar in hun belang. Ja, daar hadden wij natuurlijk alert op moeten zijn, maar eerlijk gezegd is Van den Udenhout een vertrouwde naam, daarom zijn we ook bij hun terecht gekomen. Dus achteraf voelen we ons niet prettig. Eerst een gestolen auto en nu 900 euro minder terug dan de aankoopwaarde.
Heeft iemand er ervaring met een dergelijke situatie, en wat is de oplossing ?
We hebben ook een recht bijstandsverzekering bij Interpolis.
Waarschijnlijk krijgt u minder uitgekeerd ivp afschrijvingen.