Ik heb bij de gamo een huismerk accu gekocht
Echter binnen een jaar ging hij stuk.
Bij aankoop verteldde zij dat ik 1 jaar garantie had
Bij inlevering bleek dit niet veel waard.
De accu moest opgestuurd worden naar de fabriek en deze geven dan aan of ik voor garantie in aanmerking kom. Er werd al bijverteld dat ze kans niet groot achtte.
Is dit normaal voor een garantieregeling ? Het lijkt mij dat je er zo wel erg makkelijk onder uit komen
Mvg Ron Visser
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantie ACCU
Re: Garantie ACCU
Bij welke filiaal heb je deze gekocht?
Dat kan. Het hangt af van de garantievoorwaarden (heb je dit gehad) en wie de garantieverstrekker is? (verkoper of iemand anders)
Wanneer heb je de accu gekocht en wanneer is deze defect gegaan?
Wanneer heb je de accu gekocht en wanneer is deze defect gegaan?
Geen onbekend verhaal, Ron,
Onder andere de fabrikanten Berga en Yuasa werken soortgelijk. Wanneer de accu binnen de gestelde garanrtietermijn stuk gaat, mag de klant eerst de nieuwe accu voorschieten. Na circa 3 weken volgt meestal de uitslag. En die is naar mijn ervaring bij de genoemde accu producenten eerlijk te noemen. Uiteraard volgt er daarna een creditering, zoals het dus gewoonweg hoort.
Onder andere de fabrikanten Berga en Yuasa werken soortgelijk. Wanneer de accu binnen de gestelde garanrtietermijn stuk gaat, mag de klant eerst de nieuwe accu voorschieten. Na circa 3 weken volgt meestal de uitslag. En die is naar mijn ervaring bij de genoemde accu producenten eerlijk te noemen. Uiteraard volgt er daarna een creditering, zoals het dus gewoonweg hoort.