Op zaterdag 20 oktober heb ik mijn 2 jaar oude Kia Niro ingeruild voor een Kia Niro plug in.
Bijbetaling bijna € 12.000,-
In overleg met de verkoper heb ik gekeken naar mijn verbruik en een passende oplossing om zo zuinig mogelijk te rijden.
We kwamen uit bij de Kia Niro plug in.
Mijn woon-werkverkeer is 35 km (heen en terug).
Bij thuiskomst plug ik de auto in.
4 avonden per week gebruik ik de auto ook nog.
Per keer ongeveer 40 km (heen en terug).
Met mijn nieuwe Kia zou ik dus alleen maar elektrisch kunnen rijden.
Tot woensdag 21 november ging dit uitstekend.
Mijn gemiddelde verbruik was tot dat moment: 1.5
Helemaal naar mijn verwachting.
Woensdagavond 21 november wilde ik mijn Kia weer inpluggen en begon het rode lampje (storing) te branden.
Donderdagochtend meteen de garage gebeld. Hier gaven ze aan dat ik deze dag niet terecht kon….!!!!!!
Vrijdag om 16.00 uur kon ik terecht. Binnen 1 kwartier was duidelijk wat de oorzaak van de storing was. Dit had op donderdag ook gekund !!!
Het defecte element moet besteld worden.
Drie dagen later telefoon met de mededeling dat dit onderdeel niet in Nederland ligt en uit Korea moet komen.
Waarschijnlijk wordt dit in week 52 gemonteerd.
Mijn verbruik is momenteel: 5.7
Als tegemoetkoming wordt mij een waardecheque van 100 euro aangeboden.
Dit dekt helemaal niet de extra kosten die ik maak doordat ik nu alleen maar op benzine kan rijden.
Hier heb ik mijn 2 jaar oude Kia Niro niet voor in hoeven ruilen
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantie Kia
Re: Garantie Kia
Prima service van Kia, dat moet gezegd worden. Werkelijk niets op aan te merken. Daar kunnen sommige andere importeurs nog wat van leren.pieterclassen schreef: ↑07 dec 2018 15:02Op zaterdag 20 oktober heb ik mijn 2 jaar oude Kia Niro ingeruild voor een Kia Niro plug in.
Bijbetaling bijna € 12.000,-
In overleg met de verkoper heb ik gekeken naar mijn verbruik en een passende oplossing om zo zuinig mogelijk te rijden.
We kwamen uit bij de Kia Niro plug in.
Mijn woon-werkverkeer is 35 km (heen en terug).
Bij thuiskomst plug ik de auto in.
4 avonden per week gebruik ik de auto ook nog.
Per keer ongeveer 40 km (heen en terug).
Met mijn nieuwe Kia zou ik dus alleen maar elektrisch kunnen rijden.
Tot woensdag 21 november ging dit uitstekend.
Mijn gemiddelde verbruik was tot dat moment: 1.5
Helemaal naar mijn verwachting.
Woensdagavond 21 november wilde ik mijn Kia weer inpluggen en begon het rode lampje (storing) te branden.
Donderdagochtend meteen de garage gebeld. Hier gaven ze aan dat ik deze dag niet terecht kon….!!!!!!
Vrijdag om 16.00 uur kon ik terecht. Binnen 1 kwartier was duidelijk wat de oorzaak van de storing was. Dit had op donderdag ook gekund !!!
Het defecte element moet besteld worden.
Drie dagen later telefoon met de mededeling dat dit onderdeel niet in Nederland ligt en uit Korea moet komen.
Waarschijnlijk wordt dit in week 52 gemonteerd.
Mijn verbruik is momenteel: 5.7
Als tegemoetkoming wordt mij een waardecheque van 100 euro aangeboden.
Dit dekt helemaal niet de extra kosten die ik maak doordat ik nu alleen maar op benzine kan rijden.
Hier heb ik mijn 2 jaar oude Kia Niro niet voor in hoeven ruilen
Re: Garantie Kia
U verwacht Lexus-service bij Kia. Als ik ( weer) een probleem heb met een Tesla, komen ze langs om het te fixen. Ik heb dan ook iets meer betaald voor die karretjes dan u voor uw Kia.
Re: Garantie Kia
U heeft op donderdag voor de garage gebivakkeerd en in de gaten gehouden wanneer zij even niets aan het doen waren? Zij plannen x tijd in voor een diagnose, dat de diagnose nu met een kwartier gevonden is, wil niet zeggen dat zij vooraf wisten dat ze hier een kwartier voor nodig hadden. Maar goed, nu moest u een dag later en wordt het onderdeel over 2 weken geinstalleerd.pieterclassen schreef: ↑07 dec 2018 15:02Vrijdag om 16.00 uur kon ik terecht. Binnen 1 kwartier was duidelijk wat de oorzaak van de storing was. Dit had op donderdag ook gekund !!!
U kunt nog gewoon rijden. Ik heb ook wel eens mijn auto bij de garage gehad waarop ik een leenauto kreeg. Ook wel eens gehad dat ik zelf diesel reed en dat ik een duurdere benzine mee kreeg. Of een auto zonder airco, terwijl ik airco heb. Of geen mediasysteem.
Het is natuurlijk vervelend dat de daadwerkelijke reparatie even op zich laat wachten en dat de auto na een relatief korte tijd een defect vertoond, maar dat is nu waar de garantie voor is, die zorgt er nu voor dat u kosteloos een reparatie krijgt.
-
- Berichten: 5235
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Garantie Kia
Sorry maar wat is nu de klacht. Kan niets vinden wat de KIA dealer verkeerd heeft gedaan
Dorfje
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Garantie Kia
Enkele dagen wachten voor kwartier zoeken, kan natuurlijk maar geen onderdelen in voorraad, als er straks meer komen...
dan komen er ook meer klachten en of dat nu goed is voor vol elektrische auto, toch maar even uitstellen.
dan komen er ook meer klachten en of dat nu goed is voor vol elektrische auto, toch maar even uitstellen.
Re: Garantie Kia
Even rekenen. Met een verbruik van 5,7 zit je op zo'n 8,5 cent per km. Elektrisch verbruikt die plug in ongeveer 20 kWh per 100 km, wat, afhankelijk van je energiecontract, uitkomt op 4 à 5 cent per km. De meerkosten, als je anders alles volledig electrisch zou rijden, zijn dus zo'n 4 cent per kilometer. Voor 100 euro ben je dus compensatie gekregen voor 2500 km rijden. Dat lijkt mij een zeer fatsoenlijke tegemoetkoming.