LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie Velgen

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Adrien

Garantie Velgen

Ongelezen bericht door Adrien »

Wij hebben in juli 2007 een VW Polo gekocht en de auto was toen een half jaar oud. De auto was voorzien van mooie velgen die door de garage eronder waren gezet. Het is een VW dealer maar helaas was deze dealer 45 minuten bij ons vandaan en hebben toen ook gevraagd of de auto bij een dealer in onze woonplaats in onderhoud kon en dat was geen probleem en ook voor eventuele garantie konden wij daar terecht. Wij hadden toen nog 1.5 jaar garantie. Omdat wij motorische problemen kregen hebben wij de auto naar de garage gebracht en dit is een keer of 6 gebeurd. Verder is de auto in onderhoud geweest en hebben wij een achterraam moeten laten vervangen omdat deze lek was. Allemaal garantie. In 2008 zijn wij bij de garage geweest omdat de verf van de velgen bladerden en ze konden geen goede foto's maken om die door te mailen naar Continental en adviseerde ons om door te rijden en wachten tot het erg genoeg is. Eind januari van dit jaar nog een eindejaar garantiecheck gehad. Nu zien de velgen er niet meer uit en ben 4 weken wederom weer bij de garage geweest en nu zit er geen garantie meer op en wordt er nu gezegd dat ik naar de dealer had moeten gaan waar we de auto hebben gekocht en dat ze niet weten of deze velgen wel bij Conti vandaan komen en waarom ik er niet eerder mee ben gekomen. Ik heb zelf 15 jaar bij deze garage gewerkt en ik was ervan uitgegaan dat ze dit in het systeem zouden zetten en dat het mee was genomen bij de garantiecheck. En omdat er niets over werd gezegd was ik ervan uitgegaan dat zij het nog niet erg genoeg vinden. Ik vond het toen al erg en heb dit ook aangegeven. Nu bieden zij ons velgen aan met een korting van 20 % en een bijbetaling van 500 euro en het zijn overigens andere velgen want die wij hebben kunnen ze niet meer leveren. De aangeboden velgen kan ik zelf kopen bij een zogenaamde velgenboer voor 500 euro. De after sales manager vindt dat hij een mooie aanbieding heeft gedaan en was niet voor rede vatbaar. Wat kunnen wij nu nog doen?

Veldt01

Re: Garantie Velgen

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Velgen gaan niet "zomaar" bladderen. Eigenlijk is de keuze heel simpel, of wekelijks je wielen met de hand goed schoonmaken en regelmatig in de was zetten of minder vaak reinigen (eventueel met velgenreiniger) en op de koop toe nemen dat je velgen lelijke plekken gaan vertonen.
Continental Nederland levert zonder uitzondering kwaliteitsvelgen maar (zeker als het gepolijste velgen met blanke lak betreft) ze blijven veel onderhoud nodig hebben.

500 euro voor nieuwe velgen is onzin, zoek een goede poedercoater bijv. Renoblast in Mijdrecht en laat de wielen opnieuw behandelen. Zijn je wielen weer beter als nieuw voor 180-200 Euro plus een beetje voor het de- en monteren van je banden.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wordt betwist dat je het probleem tijdens de garantie periode hebt gemeld? Zo ja, kun je dan aantonen het wel gemeld te hebben? Heb je b.v. een brief gestuurd of zijn er mensen mee geweest? Zo nee, hoe reageert de garage als je aangeeft dat jij vind dat ze dit 'uit coulance' zouden moeten doen omdat je het gebrek eerder hebt gemeld?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Tijdig melden is noodzakelijk want ook overspuiten word duurder als de velgen slechter zijn en eerst glad gemaakt moeten worden....

Een matige laklaag kan de oorzaak geweest zijn en dan is het garantie...

maar schuren tegen stoeprand valt er altijd buiten dus tijdig als de oorzaak nog te zien is, en niet half jaar later als de plek zo groot is en de sporen weg zijn!

Dus altijd tijdig claimen en niet met een beetje slordig rond blijven rijden.
Ook aluminium velgen kunnen verder rotten....

Adrien

Ongelezen bericht door Adrien »

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb bij deze VW dealer 15 jaar gewerkt en ben weggereorganiseerd en dat is niet leuk maar we zijn netjes uit elkaar gegaan en heb zelf daarna op een Volvo werkplaatsreceptie gewerkt dus ik weet hoe het allemaal een beetje werkt. Wij zijn zelf zeer zuinig op onze spullen en hebben de auto ook goed onderhouden en zo ook de velgen. Ik ben toen bij de garage geweest en heb deze klacht gemeld en ook verteld dat deze velgen binnen een jaar begonnen te bladeren. Zeker omdat het kwaliteits velgen zijn. Mijn oud collega kon geen goede foto's maken en ik moest maar doorrijden tot het erger werd. Ik ben er toen van uit gegaan dat ze deze klacht in het systeem zou zetten zoals gebruikelijk was. Mijn auto heeft er ongeveer 8 keer gestaan met motorische problemen en heeft eind januari een einde jaargarantie check gehad en heb, hoe stom ook, echt gedacht dat ze er niets over zeiden dat hun het nog niet erg genoeg vonden en terwijl ik bij mijn eerste bezoek met de klacht al vermeldde dat ik het toen al erg vond. Het blijkt nu dat zij niets vermeld heeft in het systeem maar ze kon het zich nog wel herinneren. Zij zeggen dat ik eerder had moeten komen en ik verwijt hun dat ze er niets over hebben vermeld in het systeem. Ik weet namelijk dat ze dit hadden meegenomen. Tevens zeggen ze nu dat ze niet weten of dit wel orginele velgen van VW zijn en dat ik naar de dealer had moeten gaan waar ik deze auto had gekocht. Waarop ik hen weer vraag waarom ze dat niet bij mijn eerste bezoek hebben verteld en wat ik overigens zeer vreemd vind want de algemene garantie van 2 jaar geldt bij elke VW dealer en dat is ook bevestigd door de verkoper van de dealer waar ik de auto heb gekocht. Aan de ene kant zeggen ze dat ze niet weten of deze velgen wel orgeneel VW is en of ze wel bij Conti vandaan komen en aan de andere kant bieden zij mij Conti velgen aan. Ik heb overigens contact gehad met Conti en die hebben ook bevestigd dat deze velgen via Conti geleverd zijn. Tijdens mijn laatste telefoongesprek met de aftersales manager kon deze bijzonder onvriendelijke man mij op geen enkele manier antwoord geven op mijn vraag op basis van welke feiten hij deze beslissing heeft genomen. Ik heb meneer duidelijk gemaakt (omdat ik zo boos was) dat buiten alles om, ik hem een bijzonder onvriendelijke man vind die mij niet netjes en correct te woord staan en dt hetzelfde bedrijf waar hij nu voor werkt en waar ik na 15 jaar ben weggereorganiseerd, ik netter ben behandeld dan dat hij nu is voor mij. Hij gaat nu weer in overleg met Conti en hij zou beter zijn best gaan doen en dat hij hoopte dat ik dan tevreden zou zijn en Pon niet zou inschakelen.........wordt vervolgd

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

1 Als iemand geen goede foto kan maken is de verkeerde dus ontslagen, maar je mag zelf ook een digitale foto mailen die wel duidelijk is.

2 Vermoedelijk heeft Conti deze velgen ingekocht voor VW en ze met banden afgeleverd, dus velg en band naar VW fabriek of dealer, dit gebeurde vaker omdat je dan bespaar op transportkosten want los is het dubbel transport.

3 Als je te laat een claim indien gaat de schade verder en is het moeilijker te herstellen, dus nooit de onderhoud garage maar leverancier vragen die deze claim moet oplossen en nooit laten wachten....

Gesloten