LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gekocht auto heeft geen onderhoud gehad

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Appie83

Re: Gekocht auto heeft geen onderhoud gehad

Ongelezen bericht door Appie83 »

jeroen2403 schreef:Ik heb enige weken een 2e hands auto gekocht bij een garage.
Nu ben ik er achter gekomen dat de distributieriem allang vervangen moest worden.
ik dacht dat dat om de zoveel km moest gebeuren maar er staan ook een aantal jaar voor heb ik nu begrepen.
De garage zegt nu ik geef geen garantie dus ga ik dit niet doen.
Maar als consument ben je toch beschermt en is hij verplicht 6 maanden garantie te geven.
Kan ik eisen dat hij dit als nog moet doen.
en als hij dit niet wil mijn rechtsbijstand in schakelen.
Wie kan mij vertellen hoe dit zit?

mvg.
het gaat om een Renault Twingo uit 2002.
gekocht voor €2200.- km st 84000.
voor een distributieriem staat max 6 jaar.
vernieuwen kost min. €470,-
het is 7 jaar geleden dat het gedaan is dus gevaar op breken is hoog.
Helaas, maar u heeft, voor zover ik aan de hand van uw informatie kan beoordelen, een auto gekocht die de eigenschappen heeft die u op basis van de overeenkomst mag verwachten, namelijk een auto die veilig kan deelnemen aan het verkeer op de openbare weg. Als bijvoorbeeld in de overeenkomst staat of is meegedeeld dat de auto op de door de fabrikant voorgeschreven wijze is onderhouden of er is gezegd, de distributieriem, oh dat is in orde, dan had u wel recht op herstel of evt ontbinding gehad.

Als u en rechtsbijstandsverzekeraar hebt dan kan u hen natuurlijk ook deze vraag stellen. Zij zijn elke dag met dit soort zaken bezig.

igen

Ongelezen bericht door igen »

Die ANWBer zet geen nieuwe accu in je auto, als hij/zij toevallig de juiste accu bij heeft voor jouw type auto dan mag je die kopen....

Appie83

Ongelezen bericht door Appie83 »

igen schreef:Die ANWBer zet geen nieuwe accu in je auto, als hij/zij toevallig de juiste accu bij heeft voor jouw type auto dan mag je die kopen....
Natuurlijk ben je wel afhankelijk van wat ze bij zich hebben, maar ik heb ook wel een keer gezien dat een 2e wegenwachtauto een accu komt brengen. Kopen is niet meer dan logisch, je bent dat geld ook kwijt in de winkel. De bergingsvrachtwagen had helemaal niets bij zich aan onderdelen.

Quark

Ongelezen bericht door Quark »

Eigenlijk een hele discussie om iets eenvoudigs.
TS koopt een auto, die voldoet aan de eisen en geen mankementen vertoont.
Hij komt een prijs overeen .
Zolang er geen garantie problemen zijn kan hij zich nergens op beroepen, de staat van onderhoudt had hij makkelijk voor de koop kunnen constateren.

Gesloten