LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gemengde gevoelens

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
mixed feelings

Gemengde gevoelens

Ongelezen bericht door mixed feelings »

Hallo allen,

Ik ben op zoek naar mensen die me hun mening, liefst beargumenteerd, kunnen geven over het volgende:

Een week of 7 geleden heb ik een 2e hands vw golf type 4 v5 aangeschaft met 2 ton op de teller. De auto was zonder garantie maar mocht er echt iets zijn dan zouden we daar in goed overleg uit komen. De garage in kwestie heeft een goede naam bij ons dus ben ik overgegaan tot de aankoop. Het is een auto die best wat gebreken kan vertonen hier en daar vanwege zijn leeftijd en gelopen kms. Echter deze auto heeft sindsdien nog geen 3 dagen bij mij goed gewerkt...

Het begon dat de versnellingsbak(automaat) niet schakelde... Dit is kosteloos verholpen door een sensor te vervangen die de toeren doorgaf. Vervolgens zou de ruitensproeier pomp vervangen worden( dit was afgesproken bij aanschaf, werkt nog niet goed). Een aantal dagen later een lekke band en een koplampje kapot. Deze heb ik zelf betaald want dat kan altijd gebeuren. Weer een aantal dagen later bleek de radiateur kapot te zijn. Wederom heb ik deze zelf betaald, met wat koelv\loeistof. Weer een aantal dagen later kwam er in een andere plaats rook onder de kap vandaan. Meteen auto aan de kant, anwb gebeld,en tevens de garage. Die zeiden zsm de auto daarheen. Aan het einde van die dag, maandags, heb ik de auto daarheen gekregen. Deze is daar nu al bijna 2,5 week. Naar nu blijkt bouwde hij druk op en bleek de koppakking lek. Deze is nu gemaakt, gevlakt, alles vervangen. Vanmorgen was hij klaar tot er een tstukje afbrak wat nu besteld is. Echter nu mijn probleem.... Toen we het kregen over de kosten kwamen zij met ja sorry geen garantie... 700€ kosten voor mij. En hier heb ik gemengde gevoelens over. Zij zijn er heel druk mee geweest dus arbeidsloon ligt al hoger, plus de onderdelen. Dus ze maken een gebaar. Maar aan de andere kant... Als ik een product koop wat nog niet een keer normaal gefunctioneerd heeft, moet ik dat dan betalen? Dus wat zijn mijn rechten en plichten... Lang verhaal maar misschien kunnen jullie mij helpen.

Barre Barry

Re: Gemengde gevoelens

Ongelezen bericht door Barre Barry »

Je koopt een gebruikte auto zonder garantie maar met de afspraak, we komen er samen wel uit. Kan jij uitleggen waarom dit dan zou moeten betekenen dat zij voor alle kosten opdraaien?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Volgens mij heb je, gezien de gemaakte afspraak en de manier waarop je nu tegemoet gekomen wordt, weinig reden tot klagen. Als je meer zekerheid wilt, moet je mét garantie kopen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Hmmm... leeftijd van de auto? Een Golf4 is niet de jongste meer.

Je geeft betreffende de kleine mankementen al aan dat dit kan gebeuren. Dus ik denk dat je realistisch genoeg bent om te begrijpen dat je geen nieuwe kar krijgt, en dat er altijd kosten aan een nieuwe tweedehands kunnen zitten.

Uit je verhaal maak ik op dat de reparatie van de kop normaal gesproken meer kost dan de 700 die je nu moet betalen? Dan kom je er inderdaad 'samen' uit. 'Samen' betekent immers niet dat het bedrijf eenzijdig alle onderhoud en reparaties kosteloos op zich gaat nemen. Je zult allebei moeten incasseren.

Kennelijk zat die reparatie er al aan te komen, en heeft de vorige eigenaar om die reden de auto van de hand gedaan. Dat is nu eenmaal het risico wat je loopt met gebruikte meuk.

Wat je rechten en plichten zijn? Geen garantie is geen garantie, als het bedrijf al een deel van de kosten op zich neemt mag je echt je handjes dicht knijpen, zo vaak gebeurt dat ook weer niet.

mixed feelings

Ik koop een auto om van a naar b te reizen op een normale manier. Als het dat nog niet 1x gedaan heeft dan vraag ik me af hoe dat dan zit. Ik zei ook bij de garage als ik nou een maand rij in die auto zonder problemen en dat het dan gebeurt ben ik veel sneller geneigd om te denken, ok dat weet je dat dat kan gebeuren. Maar nogmaals, ik zei ik heb gemengde gevoelens. Ik was benieuwd naar eventuele rechten en plichten.

mixed feelings

@allen, ik had gewoon de overtuiging nodig van anderen, jullie dus, dat ik blij mag zijn dat mijn garage dit voorstel doet. :) thx allen.

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Tja, deze auto.... Heb jij er nog vertrouwen in dat de vorige eigenaar een goede baas was? Kan je hem niet inruilen voor betere auto?

peteroo

Ongelezen bericht door peteroo »

Wat hebt u betaald voor de auto? Het gaat om een vrij zeldzame motorvariant. Was de auto volgens de garage in goede staat? Garantie op een oudere wagen is inderdaad niet erg gebruikelijk.

Ik heb mijn auto vijf jaar geleden gekocht bij een lokale garage en ook zonder garantie. Voor de zekerheid heb ik een grote beurt laten uitvoeren bij mijn vaste garage. Al snel bleek dat het kachelradiateurtje lekte, een typische VAG-kwaal. Reparatiekosten bedroegen bijna 500 euro. De garage waar deze auto was ingeruild had hier niks van gezegd, maar het kan ook pas zijn gebeurd toen ik 'm net had.

In elk geval zag ik het als noodzakelijke extra kosten bij een oudere auto. Je betaalt veel minder dan voor een jong gebruikte auto, maar de kans op extra kosten is groter. Het hoort er bij, hoe zuur ook.

Gesloten