LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geschil met autodealer over garantiewerkzaamheden.

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Floris_X

Geschil met autodealer over garantiewerkzaamheden.

Ongelezen bericht door Floris_X »

Mijn nieuwe (halfjaar oude) Kia picanto heb ik bij de garage aangemeld voor een rammel in het dashboard. Ik heb een vervangende auto meegekregen. Na 2 dagen werd mij gemeld dat een nieuw onderdeel besteld moest worden en daarop het wachten was. Het zou nog 1 a 2 dagen duren. 4 dagen later heb ik zelf contact opgenomen over de status. Het vervangen onderdeel (het stuurhuis) bleek toch niet de oorzaak, terwijl met er heilig van overtuigd was dat dit de veroorzaker was. Afgesproken was dat ik de volgende dag rond 16:00 contact op zou nemen om te kijken hoe het er voor stond. De volgende dag werd er rond half 4 door de dealer zelf gebeld. Men had nogmaals een proefrit gemaakt met een andere monteur en deze trok de conclusie dat een rammelende ijskrabber in het linkervoorportiervak de boosdoender was. Omdat men vele vele uren in dit probleem gestoken had wilde men de arbeidskosten delen wat er op neer zou komen dat ik 190 euro zou moeten betalen. Ik heb echter voordat ik de auto aanmelde zelf gechecked op rammelende dingen en zodoende ook die ijskrabber uit de auto gehaald. De conclusie is dus onjuist. Daarnaast kan ik vele woorden bedenken om mijn verbazing uit te drukken over het verloop maar dat terzijde. Ik heb mijn auto meegekregen en er is afgesproken om komende week contact te hebben over het volgens hun uitstaande bedrag. Ik ben van mening dat ik niets verschuldigd ben, alle goede bedoelingen van de dealer ten spijt en beroep mij op garantie. Men houd vast aan de concludering van de ijskrabber. De rammel is er inderdaad uit maar ik denk dan dat er bij het in en uitmonteren van het dashboard toch iets ten goede veranderd is. De vraag is nu, hoe verder te handelen.

Stel dat het de ijskrabber geweest zou zijn, hoe zou je dan al kunnen verkopen aan de klant dat je daar bijna een week over gedaan hebt om dat te constateren, er zou een protocol moeten zijn om eerst losliggende dingen uit te schakelen en indien het geval dit aan de klant verhalen middels 1 uur werkplaatstarief. Het schaamrood zou sowieso op hun kaken moeten staan. Graag uw suggestie hoe hier verder in te handelen....?

dhc

Re: Geschil met autodealer over garantiewerkzaamheden.

Ongelezen bericht door dhc »

Leg de krabber terug en kijk of het geluid terugkeert. Ik denk zelf dat de garage geen moeite heeft om de zooi te belazeren.

prem

Ongelezen bericht door prem »

Ik vind dat u redelijk moet zijn net als de dealer en gewoon dokken, hier kom je toch niet uit en u hebt al die tijd nog een gratis auto gehad. Begrijp ook dat op dat soort super budget autootjes heel weinig wordt verdiend. Of wel weinig marge als vriend 00sten zou zeggen.

madfred

Ongelezen bericht door madfred »

dhc schreef:Leg de krabber terug en kijk of het geluid terugkeert. Ik denk zelf dat de garage geen moeite heeft om de zooi te belazeren.
Dit lijkt me een heel zinnig advies. Ik zou zelf in ieder geval niet betalen!

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat je hier inderdaad niet gaat uit komen. Kan me vinden in het advies van prem.

Garantie betreft dingen die werkelijk kapot zijn. De monteur aan het werk houden met rammelende ijskrabbers valt niet onder garantie. Het feit dat je begint over een 'protocol' om losliggende dingen uit te schakelen en dit te verhalen met 1 uur werkplaatstarief geeft mijns inziens aan dat je ondertussen heus wel weet waar het probleem lag.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik ben het met witte angora eens. Je bent er als autobezitter zelf verantwoordelijk voor om alle losse mogelijke veroorzakers van rammelen te onderzoeken en eventueel uit te auto te halen bij reparatie. Had ie er niet ingezeten dan hadden ze het nooit aan de ijskrabber kunnen toeschrijven, had je ook geen probleem gehad.

Gesloten