LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Greenib/Auto Smolders Eindhoven Hyundai IX35
Greenib/Auto Smolders Eindhoven Hyundai IX35
sept 2010 hebben we een nieuwe IX35 van Hyundai gekocht, vanaf het eerste moment hoorde we een irritant knokkend geluid onder de auto. De dealer (Auto Smolders in Eindhoven) heeft hier diverse malen na gekeken en kwam er uiteindelijk niet meer uit en heeft de aut naar de importeur in Sassenheim (Greenib) gebracht. Deze zegt in een vergelijkbaar model gereden te hebben en geconstateerd te hebben dat die het ook deed, eindconclusie van Greenib (na een paar uurtjes onderzoek) dat het gezien moest worden als een produkteigenschap met toelaatbare geluidsnorm. het kwam door de door de fabriek gekozen voorpoten. Dit vond ik natuurlijk wel erg makkelijk en kort door de bocht. Na een langdradig en soms dom email verkeer werd mij gezegd dat ik er eigenlijk geen verstand van had omdat ieder mechanisch aangedreven apparaat een geluid maakt, ik heb hierop geantwoord dat dit klopt maar dat ik na een 11 tal nieuwe auto's wel denk te weten wat wel en niet goed is. De dealer lijkt het wel makkelijk te vinden en zegt wij mogen niets meer doen van Greenib en reageert verder niet meer. Als je op het nationaal autoforum kijkt zie je dat meer mensen er last van hebben en zelfs reacties dat het aan fout gekozen schokbrekers ligt en dat dit wel degelijk bekend is. Helaas staan wij nu met de rug tegen de muur en dat na (voor ons) een top aankoop. Voor geinteresseerde heb ik nog wat leuk/dom email verkeer en brieven (elektonische) die over en weer zijn gegaan.
Re: Greenib/Auto Smolders Eindhoven Hyundai IX35
Helaas we zullen het ermee moeten doen.
We hebben nog voor elkaar gekregen dat er nieuwe achter schokbrekers onder onze IX35 zijn gezet, echter was dit helaas niet de oplossing. Wel bleek de stofhoes van de linker voorpoten los te zijn (zoals aangegeven door een ander forumlid) deze hebben ze vast gekit. Vandaag met vestigingsmanager een discussie gehad dat er volgens hem niks gekit kan worden, staat echter letterlijk op de werknota. Nu ik hem van de zoveelste leugen heb beschuldigt stopt hij de discussie (lekker makkelijk als je in het nauw komt). Ik heb deze vestigingsmanager bv gevraagd of de broers Smolders wel af wisten van dit probleem, hij zei volmondig dat ze er van af wisten. Ook weer raar omdat ik een half uur nadien een mail van dhr Ben Smolders kreeg (nette correcte man overigens) waarin deze aangaf dit probleem de dag ervoor via wat google te weten is gekomen en dus nooit iets van betreffende vestigingsmanager van Auto Smolders Eindhoven heeft gehoord?!?
Auto Smolders weigert verder nog iets te proberen aan de voorzijde, volgens hun is dit allemaal al vervangen.
Dit klopt , een maand geleden zijn van een voorraad IX35 de voorpoten en schokbrekers overgezet op onze auto. Echter vinden wij dit niet afdoende daar zowel Greenib als de vestigingsmanager van Auto Smolders Eindhoven zich verschuilen achter het feit dat het volgens hun een product eigenschap is, dus als je een fout in een product van de ene wagen overzet op de andere los je zeker niks op. Wij hebben (gek als we zijn) onze goede wil getoond door aan te geven dat wij de nieuwe voorschokbrekers wel zelf willen betalen als zei de montage voor hun rekening nemen, hier ging men echter niet mee akkoord. Raar want dit zou ons +/- 150 euro (inkoop) kosten en hun ongeveer 30 euro.
Ze vinden dat we maar een onafhankelijke keuring moeten laten doen (en betalen natuurlijk).
We hebben nog voor elkaar gekregen dat er nieuwe achter schokbrekers onder onze IX35 zijn gezet, echter was dit helaas niet de oplossing. Wel bleek de stofhoes van de linker voorpoten los te zijn (zoals aangegeven door een ander forumlid) deze hebben ze vast gekit. Vandaag met vestigingsmanager een discussie gehad dat er volgens hem niks gekit kan worden, staat echter letterlijk op de werknota. Nu ik hem van de zoveelste leugen heb beschuldigt stopt hij de discussie (lekker makkelijk als je in het nauw komt). Ik heb deze vestigingsmanager bv gevraagd of de broers Smolders wel af wisten van dit probleem, hij zei volmondig dat ze er van af wisten. Ook weer raar omdat ik een half uur nadien een mail van dhr Ben Smolders kreeg (nette correcte man overigens) waarin deze aangaf dit probleem de dag ervoor via wat google te weten is gekomen en dus nooit iets van betreffende vestigingsmanager van Auto Smolders Eindhoven heeft gehoord?!?
Auto Smolders weigert verder nog iets te proberen aan de voorzijde, volgens hun is dit allemaal al vervangen.
Dit klopt , een maand geleden zijn van een voorraad IX35 de voorpoten en schokbrekers overgezet op onze auto. Echter vinden wij dit niet afdoende daar zowel Greenib als de vestigingsmanager van Auto Smolders Eindhoven zich verschuilen achter het feit dat het volgens hun een product eigenschap is, dus als je een fout in een product van de ene wagen overzet op de andere los je zeker niks op. Wij hebben (gek als we zijn) onze goede wil getoond door aan te geven dat wij de nieuwe voorschokbrekers wel zelf willen betalen als zei de montage voor hun rekening nemen, hier ging men echter niet mee akkoord. Raar want dit zou ons +/- 150 euro (inkoop) kosten en hun ongeveer 30 euro.
Ze vinden dat we maar een onafhankelijke keuring moeten laten doen (en betalen natuurlijk).
Re: Greenib/Auto Smolders Eindhoven Hyundai IX35
Zo, weer een tijdje verder en probleem nog steeds niet opgelost.
Dealer en Greenib willen niks meer doen en hebben gezegd dat ik Garantex van de ANWB maar moet inschakelen voor een second opinion.
Ben nog wel even bij vestigingsmanager van Auto Smolders Eindhoven persoonlijk langs geweest omdat hij de waarheid bleef ontduiken (hij vindt het niet leuk als ik hem leugenaar noem) over de reeds gemonteerde gemodificeerde beschermkokers. Na mijn totale dossier te voorschijn gehaald te hebben en hem constant vastgepraat te hebben gaf hij toch maar toe dat het er niet onder zat (sterker nu ontkent ie weer dat het bestaat , raar als je 2 maanden lang zegt dat het er al onder zit). Hiermee heeft hij helaas wel een welwillende dealer in de problemen gebracht. Dealer wilde hem voor mij maken maar denk dat Greenib hem terug gefloten heeft (dealer durft nu niet eens meer te mailen). Heb gezegd dat ik niet van plan ben om bovenop 26000 euro ook nog eens een keuring te betalen van 495 euro. Nu gaat Greenib dit betalen met als eis dat ik mijn mond verder houdt als de uitslag voor mij negatief is , heb hier wel moeite mee maar mijn vrouw wil er vanaf zijn (is er bijna overspannen van). Raar is wel dat Greenib mij zegt dat ze geen partij zijn in deze omdat wij een verkoopovereenkomst met Auto Smolders Eindhoven hebben , echter nu moeten we tot 29 juni wachten omdat de specialist van Greenib op vakantie is (Garantex had al binnen 2 weken tijd)en er nu opeens bij wil zijn (denk dat mijn uitgebreide dossier angst bij dealer teweeg heeft gebracht). IX35 rijders let op deze klacht , hij zit er echt en het is echt niet goed. Hyundai Belgie en vooral Duitsland geven het toe, ik heb zeer veel schrijven van dealers (meer dan 20 mails) uit deze landen die vertellen wat het probleem is en hoe het op te lossen is evt met een gemodificeerd onderdeel , ook schijnt er een lijst te zijn met chassisnummers van auto's die het probleem hebben. Greenib wil het niet toegeven , zijn denk ik bang dat er dadelijk ineens een duizend auto's komen voor dit probleem. Mocht ik iemand kunnen helpen door deze mails door te sturen dan ben ik na 29 juni graag hier toe bereid, hiervoor kan niet want ik heb gemerkt dat tegenpartijen deze sites ook lezen en ik wil deze mails graag als verrassing gebruiken.
Een knakkend geluid zoeken is niet makkelijk (denk dat Greenib hier op gokt) dus als de expert van Garantex niks aanwijsbaars kan vinden (zelfs met mijn mails uit Duitsland , Belgie en Nederland) stappen we denk ik over naar de Mitsubishi ASX. Jammer voor een merk dat toch claimed een topmerk te willen zijn , en jammer omdat we het nog steeds een hele mooie wagen vinden. wordt vervolgd want ik mag straks misschien niks meer zeggen (en ik ben wel een man van mijn woord) maar wel schrijven.
Dealer en Greenib willen niks meer doen en hebben gezegd dat ik Garantex van de ANWB maar moet inschakelen voor een second opinion.
Ben nog wel even bij vestigingsmanager van Auto Smolders Eindhoven persoonlijk langs geweest omdat hij de waarheid bleef ontduiken (hij vindt het niet leuk als ik hem leugenaar noem) over de reeds gemonteerde gemodificeerde beschermkokers. Na mijn totale dossier te voorschijn gehaald te hebben en hem constant vastgepraat te hebben gaf hij toch maar toe dat het er niet onder zat (sterker nu ontkent ie weer dat het bestaat , raar als je 2 maanden lang zegt dat het er al onder zit). Hiermee heeft hij helaas wel een welwillende dealer in de problemen gebracht. Dealer wilde hem voor mij maken maar denk dat Greenib hem terug gefloten heeft (dealer durft nu niet eens meer te mailen). Heb gezegd dat ik niet van plan ben om bovenop 26000 euro ook nog eens een keuring te betalen van 495 euro. Nu gaat Greenib dit betalen met als eis dat ik mijn mond verder houdt als de uitslag voor mij negatief is , heb hier wel moeite mee maar mijn vrouw wil er vanaf zijn (is er bijna overspannen van). Raar is wel dat Greenib mij zegt dat ze geen partij zijn in deze omdat wij een verkoopovereenkomst met Auto Smolders Eindhoven hebben , echter nu moeten we tot 29 juni wachten omdat de specialist van Greenib op vakantie is (Garantex had al binnen 2 weken tijd)en er nu opeens bij wil zijn (denk dat mijn uitgebreide dossier angst bij dealer teweeg heeft gebracht). IX35 rijders let op deze klacht , hij zit er echt en het is echt niet goed. Hyundai Belgie en vooral Duitsland geven het toe, ik heb zeer veel schrijven van dealers (meer dan 20 mails) uit deze landen die vertellen wat het probleem is en hoe het op te lossen is evt met een gemodificeerd onderdeel , ook schijnt er een lijst te zijn met chassisnummers van auto's die het probleem hebben. Greenib wil het niet toegeven , zijn denk ik bang dat er dadelijk ineens een duizend auto's komen voor dit probleem. Mocht ik iemand kunnen helpen door deze mails door te sturen dan ben ik na 29 juni graag hier toe bereid, hiervoor kan niet want ik heb gemerkt dat tegenpartijen deze sites ook lezen en ik wil deze mails graag als verrassing gebruiken.
Een knakkend geluid zoeken is niet makkelijk (denk dat Greenib hier op gokt) dus als de expert van Garantex niks aanwijsbaars kan vinden (zelfs met mijn mails uit Duitsland , Belgie en Nederland) stappen we denk ik over naar de Mitsubishi ASX. Jammer voor een merk dat toch claimed een topmerk te willen zijn , en jammer omdat we het nog steeds een hele mooie wagen vinden. wordt vervolgd want ik mag straks misschien niks meer zeggen (en ik ben wel een man van mijn woord) maar wel schrijven.
Re: Greenib/Auto Smolders Eindhoven Hyundai IX35
"Nog niet opgelost"
Bekend verhaal wanneer er een echt probleem is met een nieuwe auto. Wij hebben dit met een C5 van Citroen gehad. Het beste wat je kunt doen ga niet mee in het voorstel van de dealer of importeur. Er is een z.g.n. technische man van de importeur gekomen om met mijn man te rijden. De chef monteur van de dealer ging achterin zitten. Wel je kunt het al raden, ze hoorden niets en voelden niets van het euvel. Mijn man werd zelfs aangezet om in de stad harder te gaan rijden dan de toegestane 50km en eigenlijk de gek aangestoken door de twee "heren" . Hij heeft dat geweigerd en gezegd dat op de autoweg er genoeg gelegenheid was geweest om bij hoge snelheid naar het euvel te luisteren en het enorme trillen te voelen.
We hebben hierna de rechtbijstand ingeschakeld. Wij hebben de auto laten testen door "Extenso" en eerst zelf betaald. Het gebrek werd vastgesteld. We kregen van onze rechtbijstand te horen dat we dat terug kregen indien we de zaak wonnen. Maar de tegenpartij bleef de zaak echter maar rekken en wilde de auto niet terugnemen.Wij hebben toen door de ANWB een second opinion laten doen en ook daarbij werd het euvel tijdens het rijden geconstateerd. Hieruit blijkt dat wij door zowel de dealer als importeur zouden zijn afgescheept
als wij zelf niet de rechtsbijstand en de testen door extenso (met rapportage) en de ANWB hadden laten doen. Inmiddels reden wij door het steeds maar rekken van de dealer en importeur al 2 jaar in de auto.
Omdat we doorkregen dat de rechtsbijstand ook niet bepaald zijn best deed in deze zaak heeft mijn man een second opinion van een andere advocaat aangevraagd bij de rechtsbijstand. Toen bleek waarom de rechtsbijstand er ook niet gelukkig met deze zaak was, de dealer was ook bij hun verzekerd.
Wij hebben met de twee rapporten over het euvel toch volgehouden en het is voor de rechter gekomen. De rechter maakte zich behoorlijk kwaad over het feit dat de dealer over bepaalde zaken niet eerlijk was geweest.
Er is toen een voor ons redelijke regeling uit gekomen, de auto terug naar de dealer, de raportages zijn aan ons terug betaald met een redelijk bedrag voor de auto. Zodat wij met bijbetaling een andere wagen konden kopen. Dat werd toen een Santa Fe van Hyundai omdat we ook al eens een Hyundai coupe hadden gehad.
In februari hebben we echter een i35 besteld die maar steeds niet wordt afgeleverd. De belofte was mei /eerste week juni. Toen mijn man informeerde bij de dealer werd door hem gesuggereerd dat er wegens het ouder worden van onze auto / meer km daar maar een vergoeding van 200 euro tegenover moest staan aan hem de dealer. Mijn man is dat niet van plan. Wegens de vakantie en niet meer weg kunnen in jullie-aug-sept. is er contact met importeur Greenib opgenomen, die echter ook niet kon of wilde vertellen wanneer de auto kwam.
Raar maar waar; de importeur vertelde dat de dealer na 7 februari niet meer had mogen vertellen wanneer de auto geleverd zou worden. ( Wie weet misschien wel door die schokdemper/beschermkokers problemen). Wanneer ik nu dus bovenstaande problemen met de i35 lees wordt ik hier niet blij van. Want wij zitten niet opnieuw op een auto, dealer, importeur te wachten en problemen.
Echter mijn man kennende zal hij zeker dezelfde weg bewandelen als met de C5. Zelf onafhankelijke instanties rapportages laten opmaken, het beste 2 instanties, advocaat of rechtbijstand en eventueel naar de rechter.
Sterkte.
Bekend verhaal wanneer er een echt probleem is met een nieuwe auto. Wij hebben dit met een C5 van Citroen gehad. Het beste wat je kunt doen ga niet mee in het voorstel van de dealer of importeur. Er is een z.g.n. technische man van de importeur gekomen om met mijn man te rijden. De chef monteur van de dealer ging achterin zitten. Wel je kunt het al raden, ze hoorden niets en voelden niets van het euvel. Mijn man werd zelfs aangezet om in de stad harder te gaan rijden dan de toegestane 50km en eigenlijk de gek aangestoken door de twee "heren" . Hij heeft dat geweigerd en gezegd dat op de autoweg er genoeg gelegenheid was geweest om bij hoge snelheid naar het euvel te luisteren en het enorme trillen te voelen.
We hebben hierna de rechtbijstand ingeschakeld. Wij hebben de auto laten testen door "Extenso" en eerst zelf betaald. Het gebrek werd vastgesteld. We kregen van onze rechtbijstand te horen dat we dat terug kregen indien we de zaak wonnen. Maar de tegenpartij bleef de zaak echter maar rekken en wilde de auto niet terugnemen.Wij hebben toen door de ANWB een second opinion laten doen en ook daarbij werd het euvel tijdens het rijden geconstateerd. Hieruit blijkt dat wij door zowel de dealer als importeur zouden zijn afgescheept
als wij zelf niet de rechtsbijstand en de testen door extenso (met rapportage) en de ANWB hadden laten doen. Inmiddels reden wij door het steeds maar rekken van de dealer en importeur al 2 jaar in de auto.
Omdat we doorkregen dat de rechtsbijstand ook niet bepaald zijn best deed in deze zaak heeft mijn man een second opinion van een andere advocaat aangevraagd bij de rechtsbijstand. Toen bleek waarom de rechtsbijstand er ook niet gelukkig met deze zaak was, de dealer was ook bij hun verzekerd.
Wij hebben met de twee rapporten over het euvel toch volgehouden en het is voor de rechter gekomen. De rechter maakte zich behoorlijk kwaad over het feit dat de dealer over bepaalde zaken niet eerlijk was geweest.
Er is toen een voor ons redelijke regeling uit gekomen, de auto terug naar de dealer, de raportages zijn aan ons terug betaald met een redelijk bedrag voor de auto. Zodat wij met bijbetaling een andere wagen konden kopen. Dat werd toen een Santa Fe van Hyundai omdat we ook al eens een Hyundai coupe hadden gehad.
In februari hebben we echter een i35 besteld die maar steeds niet wordt afgeleverd. De belofte was mei /eerste week juni. Toen mijn man informeerde bij de dealer werd door hem gesuggereerd dat er wegens het ouder worden van onze auto / meer km daar maar een vergoeding van 200 euro tegenover moest staan aan hem de dealer. Mijn man is dat niet van plan. Wegens de vakantie en niet meer weg kunnen in jullie-aug-sept. is er contact met importeur Greenib opgenomen, die echter ook niet kon of wilde vertellen wanneer de auto kwam.
Raar maar waar; de importeur vertelde dat de dealer na 7 februari niet meer had mogen vertellen wanneer de auto geleverd zou worden. ( Wie weet misschien wel door die schokdemper/beschermkokers problemen). Wanneer ik nu dus bovenstaande problemen met de i35 lees wordt ik hier niet blij van. Want wij zitten niet opnieuw op een auto, dealer, importeur te wachten en problemen.
Echter mijn man kennende zal hij zeker dezelfde weg bewandelen als met de C5. Zelf onafhankelijke instanties rapportages laten opmaken, het beste 2 instanties, advocaat of rechtbijstand en eventueel naar de rechter.
Sterkte.
Re: Greenib/Auto Smolders Eindhoven Hyundai IX35
29 Juni een second opinion gehad van Garantex (ANWB) bij mijn garage (Auto Smolders Eindhoven), importeur Greenib was aanwezig met een vergelijkbaar model.
Conclusie was dat de man van Garantex het geluid waarnam bij onze auto en niet bij de vergelijkbare auto, vervolgens is de auto op de brug gegaan en vond de meneer van Garantex speling op de rechter aandrijf as (homokineet).
Deze rechter aandrijf as gaat nu as. 18 juli vervangen worden. Al met al wel fijn voor ons deze uitslag, niet alleen de auto is weer in reparatie maar ook de opmerking van de dealer dat het wel tussen onze oren zou zitten kunnen we aan de kant schuiven en ook de opmerking van Greenib dat het een produkt eigenschap zou zijn kan naar het rijk der fabelen. Hopenlijk is het de 18de opgelost.
Conclusie was dat de man van Garantex het geluid waarnam bij onze auto en niet bij de vergelijkbare auto, vervolgens is de auto op de brug gegaan en vond de meneer van Garantex speling op de rechter aandrijf as (homokineet).
Deze rechter aandrijf as gaat nu as. 18 juli vervangen worden. Al met al wel fijn voor ons deze uitslag, niet alleen de auto is weer in reparatie maar ook de opmerking van de dealer dat het wel tussen onze oren zou zitten kunnen we aan de kant schuiven en ook de opmerking van Greenib dat het een produkt eigenschap zou zijn kan naar het rijk der fabelen. Hopenlijk is het de 18de opgelost.
Re: Greenib/Auto Smolders Eindhoven Hyundai IX35
Joan 1 , wel dat hoop ik echt voor jullie , fijn dat het euvel in ieder geval is geconstateerd en wordt verholpen. Want de i35 is mooi om te zien maar het moet natuurlijk technisch wel in orde zijn. vr. groet. G.G.
Re: Greenib/Auto Smolders Eindhoven Hyundai IX35
Helaas, het probleem is niet opgelost met het aanbrengen van de nieuwe rechter aandrijfas (homokineet). Nog wel een probleem (voor de dealer) gehad, wielmoer brak af tijdens montage. Resultaat auto een dag langer kwijt en veel extra kosten en werk voor de dealer.
Weet nu ff niet meer wat we verder nog moeten/kunnen doen.
Weet nu ff niet meer wat we verder nog moeten/kunnen doen.
Re: Greenib/Auto Smolders Eindhoven Hyundai IX35
Nu jullie, de dealer, de importeur en ANWB samen wel het knokkend geluid horen, maar men kan het niet oplossen dan heb je m.i. de volgende keuzes;
* Accepteren dat sommige Hyundai's dat hebben, helaas die van jullie ook. Z9ou ik niet makkelijk doen)
* Hoog inzetten bij importeur en dealer om (met bv kleine bijbetaling) een nieuwe te laten leveren. Of 'n demo van 2010 zonder bijbetalen.
Alleen een andere auto is m.i. de oplossing! Je hebt simpelweg gewoon pech denk ik.
Succes!
* Accepteren dat sommige Hyundai's dat hebben, helaas die van jullie ook. Z9ou ik niet makkelijk doen)
* Hoog inzetten bij importeur en dealer om (met bv kleine bijbetaling) een nieuwe te laten leveren. Of 'n demo van 2010 zonder bijbetalen.
Alleen een andere auto is m.i. de oplossing! Je hebt simpelweg gewoon pech denk ik.
Succes!
Re: Greenib/Auto Smolders Eindhoven Hyundai IX35
Joan, wat een pech allemaal. Ik ben het met Frans eens, inruilen die auto bij de dealer/importeur. Wanneer je iets koopt heb je recht op levering van een goed product. Met onze C5 heeft men ook geprobeert het probleem op te lossen maar dat is ook niet gelukt, het euvel bleef. Ga hierover in gesprek met de dealer of eventueel de inporteur.
Wanneer er geen oplossing komt bij de dealer of inporteur heb je weinig keuze.
Dan is er maar 1 weg en dat is een rechtbijstand indien je die hebt of zelf een advocaat in de arm nemen. Mocht je geen rechtbijstand verzekering hebben of als een advocaat te duur is (en dat zijn ze) dan kun je advies inwinnen bij de Nat.Ombudsman. Wanneer je lid bent van de ANWB of Consumentenbond dan heb je recht op gratis telefonisch juridisch advies, of misschien kunnen zij bemiddelen. Verder zou je kunnen kijken voor tips, brieven bij Consuwijzer.
Laat het vooral niet op de lange baan schuiven. Dat kost jouw alleen maar geld !(b.v. wanneer je moet bijbetalen op een nieuwe auto of indien je geld voor jou auto terug krijgt. De tijd dat je namelijk in deze auto rijd (ook al is het met gebreken) wordt meestal in rekening gebracht - als het genot hebben van-.
Wrang natuurlijk wanneer je het genot hebt van een wagen met mankementen en de stress hiervan erbij cadeau krijgt.
Ik hoop voor je dat de dealer en inporteur van Hyundai je tegemoet komen, tevreden klanten en rijders is ook in hun voordeel en de beste reclame voor een merk.
vr.groet, G.G.
Wanneer er geen oplossing komt bij de dealer of inporteur heb je weinig keuze.
Dan is er maar 1 weg en dat is een rechtbijstand indien je die hebt of zelf een advocaat in de arm nemen. Mocht je geen rechtbijstand verzekering hebben of als een advocaat te duur is (en dat zijn ze) dan kun je advies inwinnen bij de Nat.Ombudsman. Wanneer je lid bent van de ANWB of Consumentenbond dan heb je recht op gratis telefonisch juridisch advies, of misschien kunnen zij bemiddelen. Verder zou je kunnen kijken voor tips, brieven bij Consuwijzer.
Laat het vooral niet op de lange baan schuiven. Dat kost jouw alleen maar geld !(b.v. wanneer je moet bijbetalen op een nieuwe auto of indien je geld voor jou auto terug krijgt. De tijd dat je namelijk in deze auto rijd (ook al is het met gebreken) wordt meestal in rekening gebracht - als het genot hebben van-.
Wrang natuurlijk wanneer je het genot hebt van een wagen met mankementen en de stress hiervan erbij cadeau krijgt.
Ik hoop voor je dat de dealer en inporteur van Hyundai je tegemoet komen, tevreden klanten en rijders is ook in hun voordeel en de beste reclame voor een merk.
vr.groet, G.G.
Re: Greenib/Auto Smolders Eindhoven Hyundai IX35
Onze auto is voor een second opinion bekeken door Garantex, de man van Garantex hoorde het geluid in onze auto en niet in een vergelijkbaar model (zoals importeur beweerd). Na controle op de brug vond hij speling op de homokineet (deze is inmiddels vervangen maar helaas zonder resultaat). Hierop heb ik aangegeven dat na een onderzoek van 9 maanden het probleem wel niet meer gevonden zal worden en dat ze onze auto (tegen een geringe bijbetaling maar moesten vervangen). Antwoord van Greenib was dat dit geen nut had want een nieuwe zou ook wel weer ergens een geluidje maken. Men bood een bedrag om de impasse te doorbreken (zoals men zei) maar men gaf aan dat met dit bedrag rekening gehouden was met het feit dat de auto al 11 maanden oud was, ik heb dit geweigerd omdat ik er toch niks aan kan doen dat men mij 9 maanden aan het lijntje houdt.
WAT IS DIT EEN ARROGANTE ORGANISATIE!!!!
Dus het op tros Radar zetten zoals ecomotiv voorstelde zal ook geen nut hebben , ze hebben echt schijt aan de klant als het erop aankomt.
WAT IS DIT EEN ARROGANTE ORGANISATIE!!!!
Dus het op tros Radar zetten zoals ecomotiv voorstelde zal ook geen nut hebben , ze hebben echt schijt aan de klant als het erop aankomt.
Re: Greenib/Auto Smolders Eindhoven Hyundai IX35
@@@
Eigenlijk zou de konklusie moeten/kunnen zijn: koop geen Hyundai IX35!
Maxiem.
Eigenlijk zou de konklusie moeten/kunnen zijn: koop geen Hyundai IX35!
Maxiem.
Re: Greenib/Auto Smolders Eindhoven Hyundai IX35
Geen Hyundai bedoel je!!!
Re: Greenib/Auto Smolders Eindhoven Hyundai IX35
Vind ik beetje te kort door de bocht. Ik heb ~1 jaar Hyundai i10 gehad - prima wagen. Niet zeer goed, maar voor de geld - zeker goed.joan1 schreef:Geen Hyundai bedoel je!!!
Daarnaast, zelfs splinter nieuwe Mercedes kan ook kapot gaan. Het blijft materiaal welke gewoon 'kapot' kan gaan.
Re: Greenib/Auto Smolders Eindhoven Hyundai IX35
Pas als je een echt probleem hebt waarbij je zelfs de importeur nodig hebt ga je zo denken (denk ik). Als er geen probleem is is alles altijd goed, een goede service komt pas naar voren met een probleem. Geloof me, Greenib (importeur Hyundai) is een zeer arrogante organisatie (schijt aan de klant, alleen winst maken telt). Hoop dat Radar mijn probleem uitnodigd voor een uitzending (bv koude douche) dan kan je het zelf zien.
Re: Greenib/Auto Smolders Eindhoven Hyundai IX35
Ik heb sinds feb2011 een IX35 en had ook het bonkende geluid op hobbelige wegen. Onderzoek van mijn Dealer (Fakkert uit Hoorn) bleek dat dit met de stabalisator stang te maken had. De rubbers zijn onder garantie vervangen en nu heb ik een heel plezierige auto zonder problemen.
Mogelijk is dit de oplossing.
Mogelijk is dit de oplossing.
Re: Greenib/Auto Smolders Eindhoven Hyundai IX35
""Onderzoek van mijn Dealer (Fakkert uit Hoorn) bleek dat dit met de stabalisator stang te maken had. De rubbers zijn onder garantie vervangen en nu heb ik een heel plezierige auto zonder problemen.""
Joan 1 Proberen!!! Wie weet kan het een oplossing bieden.
Al hoewel ik denk dat dit feit dan toch ook bij de dealer en importeur bekend moet zijn. De ervaring van arrogantie bij de Hyundai importeur was in vroegere tijden er beslist niet. Wij hadden een Coupe waar iets mee was en dat is in Den Haag bij een grote dealer van hen opgelost. Maar wij zullen er binnekort wel achter komen want wij wachten nog steeds op onze i35.
Wanneer daar datzelfde probleem mee is wat jij hebt dan gaat het niet goed omdat wij een caravan ermee moeten trekken.
Ik denk in dat geval dat wij met de fabriek in Korea kontakt gaan opnemen en daar ook een klacht gaan neerleggen met de mededeling dat er meerdere auto's zijn met hetzelfde euvel en een oplossing willen en dan zo snel mogelijk rechtsbijstand gaan nemen.
Joan 1 Proberen!!! Wie weet kan het een oplossing bieden.
Al hoewel ik denk dat dit feit dan toch ook bij de dealer en importeur bekend moet zijn. De ervaring van arrogantie bij de Hyundai importeur was in vroegere tijden er beslist niet. Wij hadden een Coupe waar iets mee was en dat is in Den Haag bij een grote dealer van hen opgelost. Maar wij zullen er binnekort wel achter komen want wij wachten nog steeds op onze i35.
Wanneer daar datzelfde probleem mee is wat jij hebt dan gaat het niet goed omdat wij een caravan ermee moeten trekken.
Ik denk in dat geval dat wij met de fabriek in Korea kontakt gaan opnemen en daar ook een klacht gaan neerleggen met de mededeling dat er meerdere auto's zijn met hetzelfde euvel en een oplossing willen en dan zo snel mogelijk rechtsbijstand gaan nemen.
Re: Greenib/Auto Smolders Eindhoven Hyundai IX35
Wij (vooral mijn vrouw) kunnen er niet meer tegen, wij zijn kansloos tegen deze bedrijven. Dagelijks gaat het thuis over onze IX35.
De dealer heeft ervoor gekozen om ons een bod te doen (zo gezegd om van ons af te zijn), aangezien we helemaal klaar zijn met Hyundai (vooral de importeur) hebben we eieren voor ons geld gekozen en het bod geaccepteerd . We hebben gisteren onze IX35 terug aan de dealer verkocht ,kost ons wel zo'n 4500 euro voor 10 maanden rijden maar dan kunnen we deze nachtmerrie afsluiten. Overigens was het bod lager omdat de auto al 10 maanden oud was zei men , fijn als je met smoezen 8 maanden aan het lijntje bent gehouden (dan wordt ie inderdaad ouder) door dealer maar vooral ook door de importeur (dat het smoezen waren bleek uit de second opinion van de ANWB). Een optie van ons om tegen een geringe betaling een andere Hyundai te leveren werd door importeur weggewuifd omdat we zoals zij zeiden daar ook wel een geluid zouden gaan horen (op zich wel jammer, de i40 was toch ook wel een nette auto geweest ).
De dealer heeft ervoor gekozen om ons een bod te doen (zo gezegd om van ons af te zijn), aangezien we helemaal klaar zijn met Hyundai (vooral de importeur) hebben we eieren voor ons geld gekozen en het bod geaccepteerd . We hebben gisteren onze IX35 terug aan de dealer verkocht ,kost ons wel zo'n 4500 euro voor 10 maanden rijden maar dan kunnen we deze nachtmerrie afsluiten. Overigens was het bod lager omdat de auto al 10 maanden oud was zei men , fijn als je met smoezen 8 maanden aan het lijntje bent gehouden (dan wordt ie inderdaad ouder) door dealer maar vooral ook door de importeur (dat het smoezen waren bleek uit de second opinion van de ANWB). Een optie van ons om tegen een geringe betaling een andere Hyundai te leveren werd door importeur weggewuifd omdat we zoals zij zeiden daar ook wel een geluid zouden gaan horen (op zich wel jammer, de i40 was toch ook wel een nette auto geweest ).
Re: Greenib/Auto Smolders Eindhoven Hyundai IX35
Ik kan me goed voorstellen dat je op een gegeven moment het boek wilt sluiten en zo'n (mager) voorstel accepteerd. Niet iedereen heeft er zin in om maanden zo niet jaren allerlei procedures te gaan doorlopen.
De importeur en de dealer zouden zich moeten schamen voor deze belachelijke gang van zaken. Helaas bent u niet de enige die erg teleurgesteld is in de importeur van Hyundai. Ik heb meer soortgelijke verhalen gehoord uit mijn directe omgeving. Geen Hyundai kopen dus.
Ik hoop voor jullie dat jullie met de volgende auto meer geluk hebben!
De importeur en de dealer zouden zich moeten schamen voor deze belachelijke gang van zaken. Helaas bent u niet de enige die erg teleurgesteld is in de importeur van Hyundai. Ik heb meer soortgelijke verhalen gehoord uit mijn directe omgeving. Geen Hyundai kopen dus.
Ik hoop voor jullie dat jullie met de volgende auto meer geluk hebben!
Re: Greenib/Auto Smolders Eindhoven Hyundai IX35
Ik weet het helemaal, je wordt er doodziek van na zo'n tijd. Dat was met ons ook zo met die C5. Daarvan hebben wij een les geleerd, n.l. om de zaak zo gauw mogelijk te laten onderzoeken door 2 onafhankelijke experts ( 1 daarvan was bij ons ook de ANWB) .Daarna zo snel mogelijk naar de rechter indien hun conclusie gelijkluidend is, zoals ik al eerder heb geschreven.
Joan1, Wie weet koopt een volgende argelose onwetende klant deze auto . Wat voor type en dan bedoel ik benzine/ diesel/ kleur en naam model i35 hadden jullie? en b.v. met lang zonnedak/ kort of helemaal niet.
Er zijn verder van verscheidene merken prachtig gelijnde automodellen te koop voor de prijs van een i35. Tenslotte is Hyundai ook niet meer zo goedkoop als in het verleden, toen het merk de markt in Europa nog moest veroveren.
Wanneer je zo merk trouw bent en ze willen je geen andere i35 of i40 verkopen, haal hem dan uit Belgie of Duitsland. Wel wat papieren romslomp maar een stuk goedkoper en dus de extra tijd en papierwerk waard.
Ik heb goed naar de debatten in de tweede kamer geluisterd, ik denk dat de de inporteurs in Nederland ( juist ook wegens die extra belasting erop in Nederland) straks blij mogen zijn als ze veel auto's gaan verkopen. Mijn inziens gaat er door de mensen de komende jaren flink worden bezuinigd op grote uitgaven en daar vallen autos meestal ook onder.
Sterkte met het vinden van een nieuwe auto.
met vr.gr. G.G.
Joan1, Wie weet koopt een volgende argelose onwetende klant deze auto . Wat voor type en dan bedoel ik benzine/ diesel/ kleur en naam model i35 hadden jullie? en b.v. met lang zonnedak/ kort of helemaal niet.
Er zijn verder van verscheidene merken prachtig gelijnde automodellen te koop voor de prijs van een i35. Tenslotte is Hyundai ook niet meer zo goedkoop als in het verleden, toen het merk de markt in Europa nog moest veroveren.
Wanneer je zo merk trouw bent en ze willen je geen andere i35 of i40 verkopen, haal hem dan uit Belgie of Duitsland. Wel wat papieren romslomp maar een stuk goedkoper en dus de extra tijd en papierwerk waard.
Ik heb goed naar de debatten in de tweede kamer geluisterd, ik denk dat de de inporteurs in Nederland ( juist ook wegens die extra belasting erop in Nederland) straks blij mogen zijn als ze veel auto's gaan verkopen. Mijn inziens gaat er door de mensen de komende jaren flink worden bezuinigd op grote uitgaven en daar vallen autos meestal ook onder.
Sterkte met het vinden van een nieuwe auto.
met vr.gr. G.G.
Re: Greenib/Auto Smolders Eindhoven Hyundai IX35
Men heeft onze IX35 1.6GDI terug gekocht om zo gezegd de impasse te doorbreken. Dat dit niet zo is blijkt nu wel, men zet de auto (met gebrek) weer glashard te koop en wel voor zo'n 1500 euro meer als wat men ons betaald heeft (was dus toch alleen maar om winst te maken, hadden we wel verwacht). Wat ook mooi is is dat men de advertentie opleukt met accessoire die wij er na de aankoop opgezet hebben (had ik ze er toch maar afgehaald en dit niet als gentlemen proberen op te lossen ). Wij wilde hem zelf niet particulier verkopen omdat we een eventuele koper niet met een probleem op willen zadelen wat al een jaar loopt, wij kijken de mensen graag recht in hun gezicht aan!! Ik hoop dat een nieuwe koper zo verstandig is om de vorige eigenaar te bellen. KOOP NOOIT EEN AUTO BIJ AUTO SMOLDERS!!!!!!!!!
Laatst gewijzigd door joan1 op 27 sep 2011 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.