LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] HN auto's Neede
HN auto's Neede
Vorige week een Opel Corsa uit 2009 gekocht bij autobedrijf HN in Neede. De eerste keer dat ik kwam kijken merkte ik dat de auto slecht startte. Ik heb toen aangedrongen op een nieuwe accu, aangezien de accu van 2009 toe was aan vervanging. Mij werd beloofd om de accu te controleren en de auto zou verder grondig nagekeken worden.
De tweede keer dat ik kwam kijken en een testronde wilde maken startte de auto helemaal niet. Middels startkabels werd de auto tot starten gebracht. Tevens heb ik gevraagd of de auto was nagekeken waarnaar de eigenaar instemmend knikte. Echter toen ik op locatie de olie controleerde, lag het oliepeil te laag. Ik confronteerde de eigenaar hiermee waarop hij nonchalant antwoordde: "dan doen we dr toch wat olie bij?".
Hij beloofde mij vervolgens de auto nogmaals te controleren en de accu te vervangen. Ik geloofde hem op zijn woord en heb de auto gekocht.
We zijn nu drie dagen verder en ik sta met een lege accu en een oprit vol met olie. De accu was wel degelijk goed en de auto was volledig nagekeken. Aldus de eigenaar. "Breng hem maar langs, dan kijken we er wel naar, maar deze week geen tijd".
Na een pittig telefoongesprek werd mij verteld dat ik mijn toon moest matigen of anders zouden ze me helemaal niet meer helpen. Ik heb zojuist zelf een nieuwe accu geplaatst en de auto rijdt als een zonnetje. De olie lekkage laat ik binnenkort bij een ander, meer capabel autobedrijf fixen.
Kortom, een zeer slechte ervaring met HN auto's in Neede.
De tweede keer dat ik kwam kijken en een testronde wilde maken startte de auto helemaal niet. Middels startkabels werd de auto tot starten gebracht. Tevens heb ik gevraagd of de auto was nagekeken waarnaar de eigenaar instemmend knikte. Echter toen ik op locatie de olie controleerde, lag het oliepeil te laag. Ik confronteerde de eigenaar hiermee waarop hij nonchalant antwoordde: "dan doen we dr toch wat olie bij?".
Hij beloofde mij vervolgens de auto nogmaals te controleren en de accu te vervangen. Ik geloofde hem op zijn woord en heb de auto gekocht.
We zijn nu drie dagen verder en ik sta met een lege accu en een oprit vol met olie. De accu was wel degelijk goed en de auto was volledig nagekeken. Aldus de eigenaar. "Breng hem maar langs, dan kijken we er wel naar, maar deze week geen tijd".
Na een pittig telefoongesprek werd mij verteld dat ik mijn toon moest matigen of anders zouden ze me helemaal niet meer helpen. Ik heb zojuist zelf een nieuwe accu geplaatst en de auto rijdt als een zonnetje. De olie lekkage laat ik binnenkort bij een ander, meer capabel autobedrijf fixen.
Kortom, een zeer slechte ervaring met HN auto's in Neede.
Re: HN auto's Neede
Prijs? Leeftijd? Km stand?
Aankoopkeuring gedaan? De verkoper weer geloofd op zijn blauwe ogen. Sluit u maar aan in de rij van velen op dit forum.
Aankoopkeuring gedaan? De verkoper weer geloofd op zijn blauwe ogen. Sluit u maar aan in de rij van velen op dit forum.
Raar altijd, achteraf kan men de goede bedrijven wel altijd vinden. Maar daar waren zeker de occasions te duur?ander, meer capabel autobedrijf fixen.
Het is altijd verstandig om zulke aankopen samen met iemand te doen die er verstand van heeft. Staan de beloftes van de desbetreffende meneer dat hij de acu en olie zou aanpassen op papier? En wat was de prijs van de auto?
Opde site gekeken, weer een bedrijf wat nergens bij aangesloten is. Kentekens niet zichtbaar. Of het zijn hele nieuwe kentekens bij oude auto's (import)
-
Een auto start slecht bij de eerste bezichtiging. Bij de tweede keer helemaal niet en ondanks vragen over een beurt blijkt het oliepijl toch te laag. Hoevaak wilt u eigenlijk nee horen voordat u zo'n auto niet koopt?
Als ik bij een verkoper kom en de auto heeft direct al problemen loop ik weg. Dan moet die goed kunnen praten of ik en tweede keer terug wil komen voor een proefrit, maar dan zal de auto perfect moeten zijn. Zat signalen om er niet te kopen dus.
Als ik bij een verkoper kom en de auto heeft direct al problemen loop ik weg. Dan moet die goed kunnen praten of ik en tweede keer terug wil komen voor een proefrit, maar dan zal de auto perfect moeten zijn. Zat signalen om er niet te kopen dus.
Mrx89 schreef:Ik geloofde hem op zijn woord en heb de auto gekocht.
werkelijk, nadat:
Mrx89 schreef:De eerste keer dat ik kwam kijken merkte ik dat de auto slecht startte. Ik heb toen aangedrongen op een nieuwe accu
Mrx89 schreef:De tweede keer dat ik kwam kijken en een testronde wilde maken startte de auto helemaal niet.
Mrx89 schreef:Tevens heb ik gevraagd of de auto was nagekeken waarnaar de eigenaar instemmend knikte. Echter toen ik op locatie de olie controleerde, lag het oliepeil te laag.
Olie is een gesloten systeem, als het oliepeil bij de eerste check nog binnen de perken was en bij de tweede check te laag en de auto heeft niet gereden, wat die schijnbaar niet kon, lekt er ergens olie weg waar dit niet zou moeten. En dat terwijl tot 2x toe beloofd was om de auto na te kijken. Beloftes omtrent de accu's die niet nagekeken worden, en dan nog de eigenaar gaan geloven? Dat is zeker niet handig.Mrx89 schreef:Hij beloofde mij vervolgens de auto nogmaals te controleren en de accu te vervangen.
Waarschuwen is natuurlijk goed, maar helaas worden die waarschuwingen vaak pas gelezen nadat het kwaad al geschied is.
Waarom heeft u de auto gekocht???
Als hij niet startte??
Nu dus extra kosten gemaakt voor niks
Als hij niet startte??
Nu dus extra kosten gemaakt voor niks
Mensen raken 'verliefd' op een auto (of ander product) en hebben de keuze onbewust al gemaakt. Eventuele zaken die niet kloppen worden met de mantel der liefde bedekt. Een goede verkoper voelt dat aan, denk ik.