Ik vraag me af hoe een occasion afgeleverd hoort te worden.
Wij hebben afgelopen vrijdag een occasion gekocht bij een bedrijf wat aangesloten is bij de BOVAG en NAP. Het weekend zijn we natuurlijk wezen rijden en langzamerhand kom je wat kleine gebreken tegen.
1 Speaker werkt niet. 1 Raam (electrisch) gaat wel naar beneden, maar niet meer omhoog. De automatische airco is niet uit te zetten. Een deurpaneel zit los. Een aanslagrubber in het kofferdeksel ontbreekt en er is sprake van roestvorming in het kofferdeksel.
Dit via de mail aan hem doorgegeven en krijg de volgende antwoorden:
Speakers vallen niet onder de garantie. Raam moet niet via de doordrukstand maar op de handmatige stand (lastig om te weten als je geen handleiding hebt). Airco is volgens hem wel uit te zetten, maar werkt dus niet. Deurpaneel is niet door hem opengemaakt, dus zal al los. Aanslagrubber is bij een bedrijf te bestellen en aan de roestvorming doen ze niets.
Is zo’n aflevering normaal?? Dat speakers niet onder de garantie vallen snap ik, maar deze horen toch gewoon werkend afgeleverd te worden? We kopen een auto met electrische raambediening. Eentje werkt niet en dan moeten we het dus handmatig doen. Hoort toch gewoon te werken? Ook de airo hoort gewoon uitgezet te worden lijkt mij. Net als dat een deurpaneel vast hoort te zitten en alle aanslagrubbers in het kofferdeksel er moeten zitten. En roestvorming doen ze niks aan? Is dat ook normaal??
Uiteraard gaan we er vanmiddag nog even naar toe, want ik ben met deze antwoord niet tevreden. Maar kan iemand mij misschien vertellen hoe een occasion afgeleverd dient te worden? En is het mogelijk de koop helemaal terug te draaien als de problemen niet opgelost worden?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoe een occasion afleveren?
Re: Hoe een occasion afleveren?
Hoe oud is de wagen?
Wanneer het een recente wagen betreft mag je er van uit gaan dat alles aan de wagen naar behoren functioneert, je betaalt er tenslotte genoeg voor!,
Terug naar de garage dus voor deze mankementen te repareren!,
Veel succes en vriendelijke groeten,
Ulbe.
Wanneer het een recente wagen betreft mag je er van uit gaan dat alles aan de wagen naar behoren functioneert, je betaalt er tenslotte genoeg voor!,
Terug naar de garage dus voor deze mankementen te repareren!,
Veel succes en vriendelijke groeten,
Ulbe.
De auto is uit 2000. Maar ik vind dat het niet uitmaakt hoe oud een auto is, hij hoort gewoon correct afgeleverd te worden. Tenminste in mijn ogen dan. En ja..repareren? Dat wil die man dus niet!
Mijn vriend is gisteren teruggegaan, maar toen was die man er niet. Hopelijk vanmiddag meer geluk.
Mijn vriend is gisteren teruggegaan, maar toen was die man er niet. Hopelijk vanmiddag meer geluk.
Zijn al die zaken niet opgevallen tijdens de proefrit? U heeft namelijk een onderzoeksplicht.
Naar mijn mening zijn dit geen abnormale gebreken voor een auto van 8 jaar oud. En ik kan me voorstellen dat de verkoper niet elk knopje gaat testen als hij een auto inkoopt.
Zie onderstaand pdf bestand voor informatie over hoe dit soort zaken aan te pakken. Vermijd een agressieve benadering, de verkoper zal dan zeker weigeren de problemen op te lossen.
http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/ki ... 053520.pdf
Naar mijn mening zijn dit geen abnormale gebreken voor een auto van 8 jaar oud. En ik kan me voorstellen dat de verkoper niet elk knopje gaat testen als hij een auto inkoopt.
Zie onderstaand pdf bestand voor informatie over hoe dit soort zaken aan te pakken. Vermijd een agressieve benadering, de verkoper zal dan zeker weigeren de problemen op te lossen.
http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/ki ... 053520.pdf
Nee, gek genoeg niet opgevallen. Radio niet aangezet en raampjes niet opengedaan. Deurpaneel zat absoluut niet los, anders had ik dat zeker gezien. Andere dingen zijn kleine dingetjes waar je pas bij het gebruik achter komt. Het zijn misschien geen abnormale gebreken, maar wel gebreken die niet horen bij het afleveren lijkt mij. Bij het inkopen gaat een verkoper misschien niet alles testen, bij de verkoop misschien ook niet. Maar ik vind persoonlijk dan wel dat als er iets is na de koop dat dat opgelost moet worden. Het is wat anders als iets gewoon werkt en na een paar dagen kapot gaat. Als het dan niet onder de garantie valt snap ik dat. Maar als je bepaalde gebreken direct merkt, dan horen die gewoon opgelost te worden.
Inmiddels is alles opgelost, deels door ons, deels door het bedrijf. Jammer dat er eerst via de mail zo’n raar antwoord komt en als je er dan later naar toe gaat wordt alles opgelost.
Inmiddels is alles opgelost, deels door ons, deels door het bedrijf. Jammer dat er eerst via de mail zo’n raar antwoord komt en als je er dan later naar toe gaat wordt alles opgelost.