LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Honda dealer

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
ben119
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2011 20:42

Honda dealer

Ongelezen bericht door ben119 »

November 2008 heb ik bij Honda dealer Verhagen in Rotterdam een Honda Civic 1.4 sport van het bouwjaar 2006 gekocht km stand ongeveer 21000.

Al snel (december2008) hoorde ik rechtsvoor een rammelend en krakend geluid.
Ik ben hiermee teruggegaan naar de garage , nadat er een proefrit mee gemaakt was en een afspraak voor reparatie (februari 2009) dit viel binnen de garantietermijn van drie jaar, leek dit verholpen,volgens de garage was het een probleem met de schokbrekers maar al snel was hetzelfde geluid er weer.
Nadat ik telefonisch en via email diverse malen kontakt heb gehad over dit probleem(februari tot juni) werd mij verteld dat dit bij Honda bekend was en dat er op termijn een oplossing voor zou komen.
Inmiddels had ik achter ook een rammel geconstateerd,na diverse telefoontjes en een proefrit is dit verholpen, ook dit was een probleem met de schokbrekers,ik heb ook toen weer aangegeven dat er voor nog steeds een rammel was en dat die ook nog verholpen moest worden.
Ook toen(oktober2009) is de auto weer in de garage geweest om dit te verhelpen, maar kon er niets worden gevonden toen werd mij gezegd dat er een dossier werd aangelegd en dat ik er nog van zou horen.
Ik heb daarna nog enkele malen kontakt gehad over dit dossier maar hierover was nog niets bekend.
In september 2010 werd het geluid zo hard dat ik weer gebeld heb met Verhagen of er al iets bekend was over een oplossing voor dit geluid, de auto was inmiddels uit de garantie.
Ik heb toen in oktober weer een afspraak gemaakt voor reparatie wat volgens de meneer aan de balie na herhaaldelijk vragen van mijn kant garantie was vanwege de lage gereden kilometers.
Er zijn toen 2 stabiliesatorstangen met toebehoren vervangen, na 2 weken kreeg ik een telefoontje met de mededeling dat ik toch zelf voor de kosten moest opdraaien.
Deze rekening is na diverse telefoontjes en een gesprek met een meneer van de direktie wel verlaagd maar er bleef toch een aanzienlijk bedrag over.
Maar al snel bleek dat het geluid niet weg was,inmiddels was ik de auto zo zat dat ik deze wilde verkopen.
Ik heb eind december weer kontakt gehad met de garage,weer een afspraak gemaakt.
Ik ben 13 januari weer langs geweest en heb toen samen met een monteur in de auto gereden en ook de monteur hoorde het geluid waarna de monteur de auto op de brug heeft nagekeken.
Na 15 minuten vertelde de monteur dat hij niet kon zeggen wat het was, dat hij daar meer tijd voor nodig had en dat hij dat met mijn toestemming graag zou doen,terwijl het 2 maanden eerder nog de stabilisatorstangen waren die zijn dan ook aan beide kanten vervangen Ik zou dan wel een rekening krijgen omdat de garantie verlopen was .
Ik begin inmiddels wel mijn twijfels te krijgen over de kundigheid van de garage door dit gegis naar de oorzaak.Naar mijn mening zou ik toch ook garantie moeten hebben op een uitgevoerde reparatie want die is dan blijkbaar niet goed uitgevoerd of er is een verkeerde diagnose gesteld.
Naar mijn mening heeft de vorige reparatie dus geen nut gehad omdat het probleem er nog steeds is.
Ook toen ik aangaf dat ik hier al twee jaar mee bezig was om dit verholpen te krijgen kreeg ik te horen dat Honda Verhagen niets meer voor mij kon betekenen om dit onder garantie te repareren.

Ik heb vanaf november 2008 tot nu ongeveer 15000 km gereden,ik heb deze auto aangeschaft met een kilometer stand van ongeveer 21000 km en het idee dat ik dan voorlopig geen problemen zou hebben, maar helaas heb ik de laatste twee jaar de garage meer gezien dan de tien jaar voor ik deze auto had aangeschaft.
Ik voel mij behoorlijk aan het lijntje gehouden door Honda garage Verhagen,in de veronderstelling dat er een oplossing zou komen voor dit bij Honda bekende probleem heb ik in goed vertrouwen afgewacht wat het dossier uit zou wijzen.
Nu blijkt er geen dossier te zijn en draai ik zelf voor de kosten op voor een probleem wat er al was in de garantietermijn.
Ik heb inmiddels ook contact gehad met Honda Nederland,deze vertelde dat mocht daar aanleiding toe zijn er ook altijd een beroep gedaan kan worden door de garage op de technische dienst van Honda Nederland.
En naar mijn mening is die aanleiding er nu na twee jaar gissen wel.
Deze brief heb ik ook naar Verhagen gestuurd,tot nu toe heb ik nog niets van hen vernomen.

schoepioen
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 okt 2010 10:13

Re: Honda dealer

Ongelezen bericht door schoepioen »

Lijkt erop of de dealer je aan het lijntje heeft gehouden. Honda's staan als probleemloos bekend (daarom waarschijnlijk uw keuze ook) en als er iets is, wordt daar niet zo moeilijk over gedaan, zeker bij een goede dealer niet. Je kunt nog eens langs een andere dealer gaan met je verhaal. Wellicht dat het hen iets zegt en ze je ook nog eens verder kunnen en willen helpen. Verder ook even internet afstruinen of er v.w.b. jouw klachten meerdere Honda's zijn geweest met dezelfde klacht (en hoe daar mee omgegaan is/wordt).

Als deze zaken meer duidelijkheid geven, kun je misschien ook gerichter actie ondernemen tegen je dealer. Indien deze had moeten weten wat het probleem is, is ze in feite in gebreke geweest en heeft jou ten onrechte met kosten opgezadeld. Op dat moment zouo ik dan ook je rechtsbijstand inschakelen.

Succes.

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: Honda dealer

Ongelezen bericht door DJM »

citaat van Ben119:

Ik heb inmiddels ook contact gehad met Honda Nederland,deze vertelde dat mocht daar aanleiding toe zijn er ook altijd een beroep gedaan kan worden door de garage op de technische dienst van Honda Nederland.



Dat snap ik nou niet, het lijkt mij dat Honda Nederland toch wel genoeg aanleiding ziet om meteen alles op alles te zetten om de klant te helpen.
Kennelijk zijn dit soort praktijken heel normaal voor Honda en dat had ik van hen niet verwacht.

mike2011
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mar 2011 02:26

Re: Honda dealer

Ongelezen bericht door mike2011 »

Hey ben,

Heb zelf ook problemen met honda verhagen , mijn auto is bijgespoten en niet goed afgeplakt met als gevolg dat de hele auto onder de spuitstof zat.
Het is na een jaar ouwe ****** nog niet opgelost , parafaan met thinner verziekt en schuursponje 1 velg met krassen , krassen op zij ruit en achterruit plus lak schade van het met een mesje de spuitstof van de ruiten af halen.
Plus dat me achter bumper opnieuw is gespoten en niet de dezelde kleur heeft als de rest van me auto , antwoord van een monteur en spuiter die kleurt wel naar de kleur van de rest van de auto ,niet dus!!
Ze willen niks meer voor me doen om dit op te lossen ,ben met bovag bemiddeling bezig als dit niet werkt dan naar de rechter.
Het is gewoon schoftelijk hoe ze met klachten van klanten om gaan zo run je geen bedrijf!!

Haperen
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2011 14:53

Re: Honda dealer

Ongelezen bericht door Haperen »

Beste Mike2011,

Ik ben zelf werkzaam bij het bedrijf Honda Verhagen. Wij zijn al meer dan 50 jaar Bovag autobedrijf en hebben al meerdere prijzen gewonnen van beste werkplaats van Nederland. In 2008 behaalde voor de 2e keer de prijs : Best gepresteerd op afterseales-gebied. Service staat bij ons hoog in het vaandel en klanten gaan daarom voor alles.

Dhr Mike2011 wat overgens niet op zijn echte naam lijkt, is bij ons geweest voor een achterbumper te laten spuiten. Wij hebben hem een zeer scherp voorstel gedaan omdat hij de auto bij ons heeft gekocht (bouwjaar 2000). Hij wil de auto helemaal nieuw maken omdat hij de auto wil presenteren op autoshows. Maar na het spuiten had hij een hele lijst wat er allemaal niet goed aan was. Wij hebben heel zijn auto gecleaned alle rubbers schoongemaakt en er was bijna niks meer te zien. Ook krasjes op zijn velg verwijderd. Hij ging ermee akkoord. Het duurde geen week of hij stond weer bij de balie en zei dat de paravaan ook onder spuitstof zat en het luchtfilterhuis. Wij de klant netjes weer een leenauto (gratis) meegegeven en de delen netjes gecleaned. Je moet een vergrootglas gebruiken om er nog spuitstof op te zien. Hij constateerde wat kleine krasjes op de Raamlijsten en deur strips.. Ook die delen hebben wij netjes gratis vervangen terwijl wij daar niks mee te maken hadden. Maar nog kon hij op de auto wat kleine stofdeeltjes vinden die met het blote oog niet te zien zijn. Wij hebben hem gevraagd om de auto bij een ander poets bedrijf te brengen en hun de rekening maar naar ons te laten sturen omdat wij er moe van werden. De rekening kregen we netjes a 200 ex BTW Maar nog was hij niet tervreden. Hij moest weer een nieuwe paravaan hebben.... Wij hebben gedaan wat we konden en zelfs nog onderhouds beurten met 15% tot 20% korting gegeven. De auto heeft ons meer dan € 1200,- aan delen en arbeids uren gekost, Terwijl je er niks van ziet.. Het houd ook bij ons een keer op.

MAXIEM

Re: Honda dealer

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Haperen

Jouw bericht klinkt alsof en niets aan de hand geweest is en dat de klant een heel lastige klant is. Dat wil er bij mij niet in. Mijn inschatting is, dat jullie slecht werk geleverd hebben en daarom met de zure pruimen zit. Dit draadje is dus slecht voor jullie image en voor de omzet en winst.


Maxiem.

riddert
Berichten: 2202
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Honda dealer

Ongelezen bericht door riddert »

@Haperen;

Waarom niet de moeite genomen om de achterbumper te demonteren en los van de auto te spuiten? Het demonteren van een bumper lijkt me minder werk dan het verrichten van de 'herstelwerkzaamheden'.

Met dit soort klanten weet je van te voren dat je gezeur krijgt. Deze mensen zijn zo gefocust op hun auto (klant gaat naar tuningshows) dat ze elk plekje op hun auto zien.

Al met al wel goed opgelost, maar was niet nodig geweest lijkt me.

Veldt01
Berichten: 1009
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Honda dealer

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Klopt dit soort klanten kun je beter niet als standaard behandelen en doorsturen naar gespecialiseerde bedrijven. In 99% van de gevallen is een bumper overspuiten van een 11 jaar oude auto gewoon de boel afplakken, repareren (indien noodzakelijk) en overspuiten (Demonteren wordt niet heel veel meer gedaan en indien dit wel gebeurd is het meestal om een nieuwe te plaatsten).
De bumper demonteren kost simpelweg teveel en het is altijd avonturen of de bumper er na spuiten en uitharden weer goed op komt.
Afgezien van het feit dat enkel een bumper spuiten bij zo'n oude auto nooit meer een show resultaat zal geven denk is dat het bedrijf wel zijn best heeft gedaan om e.e.a. op te lossen maar dat ze beter een ander schadebedrijf kunnen uitzoeken want zoveel spuitnevel is ook weer niet nodig....

mike2011
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mar 2011 02:26

Re: Honda dealer

Ongelezen bericht door mike2011 »

Haperen moet de boel niet zo roos kleurig voorstellen want er zijn veel mensen die niet meer met dit bedrijf te maken willen hebben omdat ze de boel bedonderen.
Als je een auto in mooie staat brengt evt met schade ga je er vanuit dat ie weer 100% terug komt en niet zoals ik hem terug kreeg , want als je er wat over zegt ben je een zeikerd !!!
Kan je een auto niet goed spuiten dan moet je er niet aan beginnen , wees eerlijk en neem verantwoording ze zijn er voor dit soort dingen verzekerd dus wat is het probleem dan ??
Maxiem heeft helemaal gelijk , als je geen vakwerk kan afleveren moet je er niet aan beginnen lijkt mij dus ook niet dealer en bovag waardig.
Pas geleden hebben ze weer iemand belazerd man is al jaren klant slopen ze remklauwen onder het mom van zijn kapot , waren ze helemaal niet plus nieuwe remleidingen allemaal niet nodig onzin reperatie.
Dat zo bedrijf mag bestaan is mij en raadsel !!!

Gesloten