LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Horizon Cars Heerhugowaard is niet (meer) RDW-erkend

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
SalFonzo
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 nov 2006 12:26

Horizon Cars Heerhugowaard is niet (meer) RDW-erkend

Ongelezen bericht door SalFonzo »

Aangezien de RDW zelf geen actie onderneemt, dan maar via Radar;

Een aantal weken terug een auto weer ingeleverd omdat deze een schade auto bleek. Gelukkig mijn geld (minus transport) teruggekregen en een keurig officieel vrijwaringsbewijs...maar het verhaal kreeg vandaag een klein staartje;

Post ontvangen van de belastingdienst met een andere datum als "vrijwaring" dan op het vrijwaringsbewijs vermeld. 27/10 ipv 18/10! na mailen en bellen met de RDW het onderstaand bericht ontvangen;

Goedemiddag meneer,

U geeft aan dat u het voertuig op 18 oktober 2016 heeft verkocht aan Horizoncars.
Het bedrijf dat deze (oud model) vrijwaringsbewijs heeft uitgeschreven heeft sinds april 2015 geen geldige erkenning bij de RDW.
Dit vrijwaringsbewijs is daarom niet rechtsgeldig.
Het voertuig is op 27 oktober 2016 overgeschreven en staat vanaf die datum niet meer op uw naam.
De RDW kan geen datum in het verleden plaatsen.

Voor vragen over de teveel betaalde belastingen verwijs ik u door naar Horizoncars.

Hopend u voldoende te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Uitvoering (AH)


Unit Aansprakelijkheids- en Persoonsregistratie (APR)

Postbus 30.000
9640 RA Veendam
Laatst gewijzigd door Radar op 08 nov 2016 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast omwille van de duidelijkheid / leesbaarheid

16again
Berichten: 16427
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Horizon Cars Heerhugowaard is niet (meer) RDW-erkend

Ongelezen bericht door 16again »

RDW schreef:Dit vrijwaringsbewijs is daarom niet rechtsgeldig.
Is ergens op de RDW site te zien welke bedrijven erkend zijn? Anders maakt RDW zich er wel makkelijk vanaf.

SalFonzo
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 nov 2006 12:26

Re: Horizon Cars Heerhugowaard is niet (meer) RDW-erkend

Ongelezen bericht door SalFonzo »

Die is er niet... wel van demontagebedrijven. Volgens de RDW moet je dus letten op het 'RDW Erkend' bordje bij de ingang... tja... als die niet door de RDW wordt ingenomen heb je er niks aan!

Onderstaand mijn antwoord naar de RDW... ben benieuwd wanneer er antwoord komt;

Goedendag,

Dank voor uw bericht. Het lijkt mij echter niet meer dan logisch dat, indien de rijksdienst voor het wegverkeer (RDW) een bedrijf de bevoegheid ontzegd voor het opnemen van voertuigen in de bedrijfsvoorraad, zij de bij het bedrijf aanwezige blanco vrijwaringsbewijzen en het rdw logo van het bedrijf inclusief de bedrijfsvoorraadpas in beslag moeten nemen. Een consument gaat er van uit dat een bedrijf met een rdw schild en rdw vrijwaringsbewijzen een bonafide bedrijf is!
Het lijkt mij dan ook een taak van de RDW om consumenten in bescherming te nemen en actie te ondernemen tegen Horizoncars en soortgelijke bedrijven.

Graag uw reactie hierop!

witte angora
Berichten: 32134
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Horizon Cars Heerhugowaard is niet (meer) RDW-erkend

Ongelezen bericht door witte angora »

SalFonzo schreef: Dank voor uw bericht. Het lijkt mij echter niet meer dan logisch dat, indien de rijksdienst voor het wegverkeer (RDW) een bedrijf de bevoegheid ontzegd voor het opnemen van voertuigen in de bedrijfsvoorraad, zij de bij het bedrijf aanwezige blanco vrijwaringsbewijzen en het rdw logo van het bedrijf inclusief de bedrijfsvoorraadpas in beslag moeten nemen. Een consument gaat er van uit dat een bedrijf met een rdw schild en rdw vrijwaringsbewijzen een bonafide bedrijf is!
Het lijkt mij dan ook een taak van de RDW om consumenten in bescherming te nemen en actie te ondernemen tegen Horizoncars en soortgelijke bedrijven.
Eerlijk gezegd denk ik dat je een beetje hoog van de toren blaast. De RDW moet helemaal niks.

Maar wat ik niet begrijp: uit je verhaal maak ik op dat je daar een auto gekocht hebt. Hoe heb je die dan op je naam gezet? Heeft het bedrijf dat gedaan (wat ze dus niet kunnen omdat het geen RDW bedrijf is) of moest je ervoor naar een postagentschap of iets dergelijks? In het laatste geval had je toch al kunnen weten dat dit bedrijf geen RDW bedrijf is?

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Horizon Cars Heerhugowaard is niet (meer) RDW-erkend

Ongelezen bericht door beusen »

witte angora schreef:
SalFonzo schreef: Dank voor uw bericht. Het lijkt mij echter niet meer dan logisch dat, indien de rijksdienst voor het wegverkeer (RDW) een bedrijf de bevoegheid ontzegd voor het opnemen van voertuigen in de bedrijfsvoorraad, zij de bij het bedrijf aanwezige blanco vrijwaringsbewijzen en het rdw logo van het bedrijf inclusief de bedrijfsvoorraadpas in beslag moeten nemen. Een consument gaat er van uit dat een bedrijf met een rdw schild en rdw vrijwaringsbewijzen een bonafide bedrijf is!
Het lijkt mij dan ook een taak van de RDW om consumenten in bescherming te nemen en actie te ondernemen tegen Horizoncars en soortgelijke bedrijven.
Eerlijk gezegd denk ik dat je een beetje hoog van de toren blaast. De RDW moet helemaal niks.

Maar wat ik niet begrijp: uit je verhaal maak ik op dat je daar een auto gekocht hebt. Hoe heb je die dan op je naam gezet? Heeft het bedrijf dat gedaan (wat ze dus niet kunnen omdat het geen RDW bedrijf is) of moest je ervoor naar een postagentschap of iets dergelijks? In het laatste geval had je toch al kunnen weten dat dit bedrijf geen RDW bedrijf is?

Ook is een bedrijf bij RDW aangesloten, en ze hebben geen legitimatie van de koper, moet deze alsnog zelf naar het postagentschap! :wink:

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Horizon Cars Heerhugowaard is niet (meer) RDW-erkend

Ongelezen bericht door berndv »

witte angora schreef:Maar wat ik niet begrijp: uit je verhaal maak ik op dat je daar een auto gekocht hebt. Hoe heb je die dan op je naam gezet? Heeft het bedrijf dat gedaan (wat ze dus niet kunnen omdat het geen RDW bedrijf is) of moest je ervoor naar een postagentschap of iets dergelijks? In het laatste geval had je toch al kunnen weten dat dit bedrijf geen RDW bedrijf is?
op zich is dat niet heel vreemd. Ik heb vaak auto's gekocht bij bedrijven die wel konden vrijwaren (opnemen in handelsvoorraad) maar niet de tenaamstelling konden regelen en hiervoor naar een postkantoor gereden moest worden. Dat deel is op zich geen direct alarmsignaal. (ja ik koop wel eens een auto bij een ietwat schimmige handelaar en nog nooit problemen gehad want ik weet waar ik op moet letten).

Op hun website geven ze nog wel aan te kunnen vrijwaren, dus dat is wel vreemd en zelfs misleidend. Helemaal omdat ze de vrijwaring dus wel uitgeven. Ik zie dus op zich opties voor misleiding en valsheid in geschrifte. Wat ik me wel afvraag is wat het bedrijf hierover verklaarde toen ts het bedrijf hiermee confronteerde.

SalFonzo
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 nov 2006 12:26

Re: Horizon Cars Heerhugowaard is niet (meer) RDW-erkend

Ongelezen bericht door SalFonzo »

Gelukkig blaas ik helemaal nergens vanaf...

Als de RDW aangeeft dat een consument moet letten op het 'RDW Erkend' bordje, moet dit bordje worden ingeleved als de erkenning wordt ingetrokken... lijkt me niet meer dan logisch!

De auto is gebracht met een brengservice en is inderdaad hier bij het postkantoor op naam gezet... achteraf gezien... ja, dan denk je aan alles... maar op dat moment dacht ik er niet aan...

Daar gaat deze discussie trouwens niet over; het gaat mij er om dat 'Horizan Cars' naar buiten komt als RDW erkend bedrijf en het niet is!

Vandaar dat ik anderen wil waarschuwen...

SalFonzo
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 nov 2006 12:26

Re: Horizon Cars Heerhugowaard is niet (meer) RDW-erkend

Ongelezen bericht door SalFonzo »

@berndv: ik heb het bedrijf er niet mee geconfronteerd... ik heb eerst de belastingdienst gebeld omdat ik dacht dat ze een foutje hadden gemaakt... deze heeft me doorverwezen naar de RDW... en aangezien de RDW zelf geen actie onderneemt tegen Horizoncars, heb ik het hier op Radar gezet om mensen te waarschuwen...

Bij mij was het maar een week...Voor het zelfde geld blijft een auto een maand ONVERZEKERD! Op je naam staan en komt er een dikke boete op de mat te liggen!

Moneyman
Berichten: 31368
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Horizon Cars Heerhugowaard is niet (meer) RDW-erkend

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik snap niet dat de RDW zo lauwtjes reageert. Dit soort misstanden zouden ze met volle inzet moeten bestrijden!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Horizon Cars Heerhugowaard is niet (meer) RDW-erkend

Ongelezen bericht door berndv »

[Tekst verwijderd]

Een bedrijf als dit zou je niet voor moeten waarschuwen maar moeten aanpakken. Een gemiddelde consument koopt eerst en googlet bij problemen, dan is waarschuwen al te laat. Dit bedrijf kan met hun handelwijze consumenten flink in de problemen brengen. U geeft aan dat u een boete had kunnen krijgen omdat u uw verzekering al had opgezegd. Dat klopt, die boete had u kunnen krijgen. Ze hadden er ook op hoge snelheid mee langs een school kunnen rijden, een ramkraak kunnen plegen of een overval. En bij wie zouden ze de politie vervolgens terechtkomen? De eigenaar van de auto natuurlijk, en dat is dan de eigenaar van een onverzekerde auto die mag gaan uitleggen op het politiebureau hoe de vork daadwerkelijk in de steel zit.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 nov 2016 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Off topic

SalFonzo
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 nov 2006 12:26

Re: Horizon Cars Heerhugowaard is niet (meer) RDW-erkend

Ongelezen bericht door SalFonzo »

OT @berndV; dat is precies wat ik dus bedoel... het kan behoorlijke gevolgen hebben... en zoals de RDW mij ook heeft gemaild; het afgegeven vrijwaringsbewijs is niet rechtsgeldig... maar wel ooit door hun afgegeven, met een serienummer en nooit weer teruggevorderd bij het intrekken van het RDW-lidmaatschap... hoe meer ik er over nadenk, hoe zotter het voor woorden begint te worden...

witte angora
Berichten: 32134
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Horizon Cars Heerhugowaard is niet (meer) RDW-erkend

Ongelezen bericht door witte angora »

berndv schreef:Een gemiddelde consument koopt eerst en googlet bij problemen, dan is waarschuwen al te laat.
Dat is inderdaad het probleem. Leuk om te waarschuwen, maar als dit verhaal klopt, dan zal de handelaar hier op aan moeten worden gesproken. Ik weet alleen niet of de RDW daartoe machtsmiddelen heeft. Juist omdat ze dus zo lauw reageren.

witte angora
Berichten: 32134
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Horizon Cars Heerhugowaard is niet (meer) RDW-erkend

Ongelezen bericht door witte angora »

Even gekoekeld.

https://www.rdw.nl/Zakelijk/Paginas/Een ... digen.aspx

Wat volgens de topicstarter logisch lijkt, is ook logisch volgens dit document. Maar wat er gebeurt als een handelaar niet meewerkt is hier niet duidelijk.

SalFonzo
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 nov 2006 12:26

Re: Horizon Cars Heerhugowaard is niet (meer) RDW-erkend

Ongelezen bericht door SalFonzo »

[Tekst verwijderd]

Ot: ze waren aan de telefoon nog lauwer als in het mailbericht... ik moest het maar met de garage regelen om de teveel betaalde belasting terug te krijgen... niks over sancties of dat ze het gaan onderzoeken!! Het was mijn probleem, niet die van hun!

RDW erkend klinkt allemaal leuk, maar stelt dus geen ene ruk voor! Vandaar dat ik dus dit topic gestart ben... ;-)
Laatst gewijzigd door Radar op 08 nov 2016 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Off topic

witte angora
Berichten: 32134
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Horizon Cars Heerhugowaard is niet (meer) RDW-erkend

Ongelezen bericht door witte angora »

[Tekst verwijderd]

Feitelijk is het ook jouw probleem. De RDW heeft hier duidelijke regels over. De link heb ik je gegeven. Als een bedrijf zich hier niet aan houdt en een klant bedonderd, dan is dat inderdaad het probleem van die klant.

Het is hetzelfde als dat iemand zich bijvoorbeeld uitgeeft voor psychiater, maar niet in het BIG register staat ingeschreven omdat hij helemaal geen psychiater is. Dan ligt dat buiten de invloedssfeer van de controlerende instantie. Ook dan kan de aangerichte schade ongelooflijk groot zijn. En ook dan is de nep-psychiater het enige aanspreekpunt, en via strafrechtelijke weg kan hij ook aangepakt worden.

Dus ik verwacht inderdaad dat de RDW hier geen actie op gaat ondernemen omdat dit buiten hun invloedssfeer valt. Eerder denk ik dat dit een leuk item is voor een Radar-uitzending. Wat te doen als... en hoe zou de maatschappij dit op kunnen pakken.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 nov 2016 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Off topic

SalFonzo
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 nov 2006 12:26

Re: Horizon Cars Heerhugowaard is niet (meer) RDW-erkend

Ongelezen bericht door SalFonzo »

Met het verschil dat je bij een psychiater meteen een lijst kan raadplegen of diegene is ingeschreven... en dat is dus het verschil met de RDW; die vroegen als eerste of de garage een RDW bordje had... want dan was het dus wel een RDW garage... ze mochten dit dus om privacyredenen niet zomaar aan mij doorgeven (de vrouw aan de telefoon) pas bij het mailverkeer (waarbij het vrijwaringsbewijs gemaild is) kwamen ze er achter dat het helemaal geen RDW garage meer was...
Maar inderdaad een item voor op tv ;-)

witte angora
Berichten: 32134
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Horizon Cars Heerhugowaard is niet (meer) RDW-erkend

Ongelezen bericht door witte angora »

En daar zit dus ook zo'n clou: wie o wie gaat die lijst met BIG-genoteerde psychiaters ooit nakijken? Niemand. Net zoals slechts zeer weinigen op onderzoek uitgaan voordat ze een auto kopen bij Horizoncars, laat staan dat ze gaan informeren of dat RDW-bordje wel klopt.

16again
Berichten: 16427
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Horizon Cars Heerhugowaard is niet (meer) RDW-erkend

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:Net zoals slechts zeer weinigen op onderzoek uitgaan voordat ze een auto kopen bij Horizoncars, laat staan dat ze gaan informeren of dat RDW-bordje wel klopt.
Wat bij mij zwaar weegt is dat de RDW nalaat om een lijst met erkende bedrijven op haar site toegankelijk te maken. Als consument kun je dus niet eens vaststellen of het RDW erkend logo op de gevel echt is.
Als er bekeuringen/naheffingen of wat dan ook hierdoor zouden volgen, zou ik het laten voorkomen. Als je zelf ter goeder trouw gehandeld hebt, valt je niks te verwijten.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Horizon Cars Heerhugowaard is niet (meer) RDW-erkend

Ongelezen bericht door john18 »

Ik ben het met witte angora eens. RDW controleert dat niet. Is een taak van de POLITIE. Ts moet aangifte doen als hij er werk van wilt maken.
Het is niet aan de rdw om controle op valsheid in geschrifte te doen. Het is een strafbare feit. Ook is er een kern van waarheid in dat de rdw een lijst van de aangesloten bedrijven openbaar moet maken als dat nog niet is. Dat is iets wat de rdw kan doen. Maar de meeste consumenten kijken daar toch niet naar of pas nadat ze problemen hebben. Ik vind het +10 dat ts deze topic maakt om andere te waarschuwen!
Zelf kijk ik er niet naar want ik vindt het .....{piep} heel dat rdw aangesloten bedrijven onzin. Als ze zoiets doen moet er ook meer actie worden ondernomen vanuit de rdw, wat nu helaas niet is.
Het is een overheidsinstantie, wat verwacht je :shock:

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Horizon Cars Heerhugowaard is niet (meer) RDW-erkend

Ongelezen bericht door beusen »

RDW controleert dat niet. Is een taak van de POLITIE.
Hoe naïef ben je, om dit soort problemen bij de politie neer te leggen.

Ik denk dat deze andere prioriteiten heeft, om bedrijven met een RDW plaatje te controleren. :shock:

Gesloten