LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Juurlink Emmen Opel Garage ervaring
Juurlink Emmen Opel Garage ervaring
Sinds 1994 rijd ik Opel; 2 maal een Vectra en sinds 2004 een Zafira (Bj.2000).
Ik had het vertrouwen in de vakkundigheid van de dealer heb volgde hun reparatieadviezen altijd blindelings op.
Tot 2 weken geleden!!! Juurlink contateerde dat de pomp van de stuurbekrachtiging defect was; geschatte reparatiekosten 2400 Euro. Behalve de hydraulische pomp zou ook het stuurhuis vervangen moeten worden; het stuurhuis was van de 1e generatie; de bijbehorende stuurpomp werd niet meer geleverd. Aangezien het stuurhuis vorig jaar vervangen is geloofde ik dit niet.
Opel Nederland bevestigde bij navraag dat de pomp niet meer leverbaar is .
Juurlink gaf aan dat zij geen gebruik maakte van gereviseerde onderdelen i.v.m. de kwaliteit (Op internet vond ik in 2 min. de pomp met garantie). In Emlicheim (Dld) kon de Opeldealer de pomp wel leveren; geraamde kosten 970 Euro. Kronemeijer constateerde echterdat de ophanging van de pomp kapot was; 4 nieuwe rubberophangingen. Reparatiekosten; 113,65 Euro!!! (i.p.v 2400).
Mijn ervaring;
- Juurlink heeft niet de juiste diagnose gesteld;
- Juurlinkdenkt niet mee om de kosten voor hun klant te drukken (revisieonderdelen).
- Opel Nederland ondersteunt hun dealers hierin ook niet; hun reclyclingstatement is slechts een holle phrase.
Voor beide partijen dus een dikke onvoldoende. Ik ben zeer teleurgesteld; de (jarenlange) vertrouwensband is weg.
Ik had het vertrouwen in de vakkundigheid van de dealer heb volgde hun reparatieadviezen altijd blindelings op.
Tot 2 weken geleden!!! Juurlink contateerde dat de pomp van de stuurbekrachtiging defect was; geschatte reparatiekosten 2400 Euro. Behalve de hydraulische pomp zou ook het stuurhuis vervangen moeten worden; het stuurhuis was van de 1e generatie; de bijbehorende stuurpomp werd niet meer geleverd. Aangezien het stuurhuis vorig jaar vervangen is geloofde ik dit niet.
Opel Nederland bevestigde bij navraag dat de pomp niet meer leverbaar is .
Juurlink gaf aan dat zij geen gebruik maakte van gereviseerde onderdelen i.v.m. de kwaliteit (Op internet vond ik in 2 min. de pomp met garantie). In Emlicheim (Dld) kon de Opeldealer de pomp wel leveren; geraamde kosten 970 Euro. Kronemeijer constateerde echterdat de ophanging van de pomp kapot was; 4 nieuwe rubberophangingen. Reparatiekosten; 113,65 Euro!!! (i.p.v 2400).
Mijn ervaring;
- Juurlink heeft niet de juiste diagnose gesteld;
- Juurlinkdenkt niet mee om de kosten voor hun klant te drukken (revisieonderdelen).
- Opel Nederland ondersteunt hun dealers hierin ook niet; hun reclyclingstatement is slechts een holle phrase.
Voor beide partijen dus een dikke onvoldoende. Ik ben zeer teleurgesteld; de (jarenlange) vertrouwensband is weg.
-
- Berichten: 254
- Lid geworden op: 09 jul 2004 12:47
Re: Juurlink Emmen Opel Garage ervaring
Daar gaan we weer:
O veral
P ech
E n
L eed
Dit is echt een waardeloos merk, nooit meer een (sl)Opel. Om te
O veral
P ech
E n
L eed
Dit is echt een waardeloos merk, nooit meer een (sl)Opel. Om te
-
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 29 nov 2005 10:19
Re: Juurlink Emmen Opel Garage ervaring
waarom denk je dat bij Kronemeijer veel nederlandse opels in onderhoud zijn?
Ik woon zeeer dicht bij Kronemeijer en rij ook Slopel, mijn Slopeltje krijgt jaarlijks een beurt, de afgelopen 3 jaar zo'n 160 euries per keer (afgezien van nieuwe bandjes).
In vergelijk, toen wij in NL woonden betaalde ik voor een beurt voor een Deawoo Matiz zo tussen de 300 en 400 euro!!!
Ik woon zeeer dicht bij Kronemeijer en rij ook Slopel, mijn Slopeltje krijgt jaarlijks een beurt, de afgelopen 3 jaar zo'n 160 euries per keer (afgezien van nieuwe bandjes).
In vergelijk, toen wij in NL woonden betaalde ik voor een beurt voor een Deawoo Matiz zo tussen de 300 en 400 euro!!!
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 05 dec 2011 22:34
Re: Juurlink Emmen Opel Garage ervaring
Hallo,
Een zeer nare ervaring heb ik vandaag gehad bij juurlink in emmen.
ik heb in maart 2011 een nieuwe opel corsa 1.3 eco diesel gekocht in duitsland, dit omdat wij daar toen woonden.
de oude auto heb ik toen ingeruild bij de duitse opel dealer. en daar een nieuwe opel corsa 1.3 cdi eco gekocht, de auto gelijk zonder kenteken uitgevoerd en in nederland aangemeld bij de rdw.
kenteken gekregen in april. de duitse dealer vertelde en heb een bewijs dat ik levenslange garantie op de auto heb tot max 160000 km. ook in nederland zou deze garantie van toepassing zijn.
al enige tijd vernam ik dat de cruise control plots uitviel of dat ik die niet kon inschakelen. tevens werkte de richtingaanwijzer niet goed.
ik ben vandaag daarvoor bij juurlink ( officiele opel dealer)in emmen geweest. om 10.15 had ik een afspraak, echter was ik pas om 10.50 aan de beurt.
nadat de reparatie was uitgevoerd kreeg ik bij de balie van het magazijn een rekening van 65 euro voor o.a onderzoekskosten. ik moest dat betalen contant of per pin. mijn auto sleutels lagen op dat moment op de balie.
toe ik zei dat de garantie heb voor geheel europa kreeg ik te horen dat de opel bij hun niet bekend was en zo konden zei ook geen garantie geven.
ik weigerde om te betalen, en plots werd mijn gehele sleutelbos van de balie gehaald en in beslag door hun genomen. commentaar: eerst betalen dan de sleutels. Ik ben toen de sleutels op gaan eisen met het dreigemend dat ik de politie erbij zou halen. heb toen de sleutels na veel bombarie terug gekregen.
onvoorstelbaar van juurlink: mijn auto zou geen garantie hebben omdat mijn auto uit duistland komt en zogenaamd bij hun niet in het systeem stond.
wat vinden jullie van dit verhaal? moet ik dit wel of niet betalen?
Een zeer nare ervaring heb ik vandaag gehad bij juurlink in emmen.
ik heb in maart 2011 een nieuwe opel corsa 1.3 eco diesel gekocht in duitsland, dit omdat wij daar toen woonden.
de oude auto heb ik toen ingeruild bij de duitse opel dealer. en daar een nieuwe opel corsa 1.3 cdi eco gekocht, de auto gelijk zonder kenteken uitgevoerd en in nederland aangemeld bij de rdw.
kenteken gekregen in april. de duitse dealer vertelde en heb een bewijs dat ik levenslange garantie op de auto heb tot max 160000 km. ook in nederland zou deze garantie van toepassing zijn.
al enige tijd vernam ik dat de cruise control plots uitviel of dat ik die niet kon inschakelen. tevens werkte de richtingaanwijzer niet goed.
ik ben vandaag daarvoor bij juurlink ( officiele opel dealer)in emmen geweest. om 10.15 had ik een afspraak, echter was ik pas om 10.50 aan de beurt.
nadat de reparatie was uitgevoerd kreeg ik bij de balie van het magazijn een rekening van 65 euro voor o.a onderzoekskosten. ik moest dat betalen contant of per pin. mijn auto sleutels lagen op dat moment op de balie.
toe ik zei dat de garantie heb voor geheel europa kreeg ik te horen dat de opel bij hun niet bekend was en zo konden zei ook geen garantie geven.
ik weigerde om te betalen, en plots werd mijn gehele sleutelbos van de balie gehaald en in beslag door hun genomen. commentaar: eerst betalen dan de sleutels. Ik ben toen de sleutels op gaan eisen met het dreigemend dat ik de politie erbij zou halen. heb toen de sleutels na veel bombarie terug gekregen.
onvoorstelbaar van juurlink: mijn auto zou geen garantie hebben omdat mijn auto uit duistland komt en zogenaamd bij hun niet in het systeem stond.
wat vinden jullie van dit verhaal? moet ik dit wel of niet betalen?
Re: Juurlink Emmen Opel Garage ervaring
Gewoon betalen, denk je echt dat die belofte van een DUITSE dealer hier geldt?
Heb je , misschien heeeel toevallig,al contact opgenomen met Opel Nederland?
Ik gok: Nee, want het is natuurlijk veel makkelijker om hier te roeptoeteren.
Heb je , misschien heeeel toevallig,al contact opgenomen met Opel Nederland?
Ik gok: Nee, want het is natuurlijk veel makkelijker om hier te roeptoeteren.
Re: Juurlink Emmen Opel Garage ervaring
Leuk om een nederlandse garage af te branden omdat een duitse garage u iets beloofd heeft. Ga lekker terug naar die duitse garage en spreek hun aan op hun beloftes. Of bel inderdaad Opel importeur of RDW of uw auto wel goed geregistreerd staat. En om direct maar even uit de droom te helpen: die levenslange garantie geldt niet in nederland hoor.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 05 dec 2011 22:34
Re: Juurlink Emmen Opel Garage ervaring
ik zie nu pas dat er reaktie's zijn geplaatst.....maar ik zal uiteindelijk vertellen hoe het is afgelopen.
Ik had uiteindelijk recht op de garantie....dit was geen belofte van de opel dealer in Dld....maar gewoon een regeling van Opel. Net als mercedes die ook kent voor geheel Europa.
Dus ik had alle recht om te klagen......
Ik had uiteindelijk recht op de garantie....dit was geen belofte van de opel dealer in Dld....maar gewoon een regeling van Opel. Net als mercedes die ook kent voor geheel Europa.
Dus ik had alle recht om te klagen......
Re: Juurlink Emmen Opel Garage ervaring
Dat failliet verklaart veel, denk ik. Maar valt de reparatie niet gewoon onder de garantie van Opel? Heeft u de Europa-dekking zwart op wit?