LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht Euromaster Bandengarage

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
klachteuromaster

Klacht Euromaster Bandengarage

Ongelezen bericht door klachteuromaster »

Wees gewaarschuwd:

Euromaster banden en garagebedrijf beschadigen uw auto en wassen vervolgens hun handen in onschuld.

Klacht indienen had geen zin, men poogde mij af te schepen met opties die mij als gedupeerde klant meer geld zouden kosten en waarbij het nog maar afwachten zou zijn of Euromaster vervolgens wel behulpzaam zou willen zijn. Ik opteer bij deze voor het waarschuwen van uw allen.

Euromaster banden Breda heeft mijn BMW op 5 maart afgeleverd met een levensgevaarlijke schade die ik bij het wegrijden constateerde. Ik heb uiteraard direct rechtsomkeert gemaakt om aldaar een monteur op de hoogste te stellen van de schade. Schade die bij het afgeven van mijn auto aldaar nog niet aanwezig was.

Medewerkers aldaar waren behulpzaam genoeg om bijgevoegd schrijven mee te geven met de volgende tekst: "Breda 5-3-2015
Op 5-3-2014 hebben wij, Euromaster Breda, in opdracht van de heer *** , twee nieuwe banden gemonteerd en de auto met kenteken **-**-** uitgelijnd.
Nadat de heer *** is vertrokken hoorde deze een vreemd geluid aan de linker achterzijde van de auto, waarna wij hebben geconstateerd dat de draagarmlager uit de as is geschoten, waarschijnlijk tijdens het stellen van de achterwielen.
Onze uitleg in deze is dat wij van mening zijn dat de draagarmlager al grotendeels was doorgescheurd en nog minimaal heeft vastgezeten, en dat tijdens de uitlijning deze is losgeraakt.
De heer *** geeft terecht aan dat hij het betreurt dat hij een auto zonder dit mankement bij ons heeft afgeleverd en dat hij deze met mankement heeft terug ontvangen.
Wij zijn van mening dat het probleem echter niet door de door ons uitgevoerde werkzaamheden is ontstaan, maar door een reeds voordat de auto bij ons is gekomen versleten draagarmlager.

Bij deze verklaar ik bovenstaande volledig en naar waarheid te hebben genoteerd.

Service Center Manager
Euromaster Breda
Teteringsedijk 226
4817 ML Breda
tel: 076-5876950"

Hierin wordt toegegeven dat men de schade heeft veroorzaakt. Helaas is het blijkbaar vervolgens volgens Euromaster niet redelijk de ontstane schade te verhelpen.

Geachte heer ***,

Bedankt voor het sturen van uw klacht.
Natuurlijk betreuren wij het zeer dat de draagarmlager uit de as is geschoten.
Dit is echter niet te wijten aan onzorgvuldig uitlijnen maar aan een versleten draagarmlager.

Dit alles is door onze vestigingsmanager aan u uitgelegd.

Helaas kan ik in deze dan ook niets voor u betekenen.
Natuurlijk staat het u vrij om een onafhankelijk expert in te schakelen (bv. Dekra of Versnel) om een expertise uit te laten voeren.

Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd.

----

Met vriendelijke groet,

---naam verwijderd---
Euromaster klantenservice

Euromaster Nederland
Postbus 169 / Lübeckstraat 2

7400 AD / 7418 EC Deventer

Omdat er geen resolutie wordt voorgesteld door Euromaster banden is het voor mij logisch om uw allen te waarschuwen voor Euromaster bandenservice Nederland B.V. Temeer omdat de schade waarmee mijn wagen zonder opmerkingen over deze schade werd afgeleverd een in potentie levensgevaarlijke schade is.

Men zal zich tot vervelens toe willen beroepen op de gevorderde leeftijd van de wagen en het slijtageargument. Beide zijn uitsluitend bedoelt om de verantwoordelijkheid af te schuiven.

Verder mag u bij zulks vanuit Euromaster banden verwachten dat men zal traineren en dwarsliggen in een zeer simpele kwestie van aansprakelijkheid.

Als er inderdaad sprake zou zijn geweest van slijtage en het geheel nog maar "minimaal heeft vastgezeten" dan had men moeten bellen met de mededeling dat men twijfelde aan de haalbaarheid van het uitlijnen en mij de keus moeten laten. Dat dit niet is gebeurt wijst op verregaande ondeskundigheid of desintresse van de betrokken monteurs. Een houding die wordt doorgezet op hun hoofdkantoor te Deventer.

In plaats van te verzanden een eindeloze en vermoeiende strijd om mijn gelijk te halen zal ik volstaan met het waarschuwen van de consument.

F.van Holten

Re: Klacht Euromaster Bandengarage

Ongelezen bericht door F.van Holten »

En was de slijtage wel aanwezig ?

klachteuromaster

Geen idee. Euromaster legt die bewijslast bij de klant. Maar hoe dat te bewijzen is als iets eenmaal stuk is is mij een raadsel. Euromaster heeft ook geen bewijsstukken om slijtage aan te tonen. Dus hoe men daarbij komt?

Feit blijft dat een voorheen werkende auto nu niet meer te rijden is.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

De uitleg van Euromaster lijkt mij buitengewoon plausibel, u probeert het maar eens hier terwijl u (terecht) is aangeraden een "onafhankelijk expert in te schakelen (bv. Dekra of Versnel) om een expertise uit te laten voeren".

Ze geven toe dat het euvel tijdens het uitlijnen is gebeurd en dat ze het niet hebben gezien, maar ze geven ook aan dat die rammelkast van u dusdanig versleten is dat het u ook zomaar op de snelweg had kunnen gebeuren.

Het Tros radar forum gaat u hierbij niet helpen en iets zegt me hier dat u nooit die expertise zult laten doen omdat u wel weet wat de uitkomst zou zijn.

klachteuromaster

Leuk dat u ongezien een voertuig als rammelkast bestempeld.

Ik zou de expertise graag laten uitvoeren als ik de kosten niet zou hoeven "voorschieten" in de hoop dat men dit bedrag ooit nog aan mij terugstort. Op dit moment zit ik met € 350,58 aan afgerekende kosten voor een wagen die niet te rijden valt. Verdere vertraging in het rijdend krijgen van mij wagen, in afwachting van expertises en langgerekte frustererende communicatie zit ik niet op te wachten.

Een belanghebbende monteur die de boel sloopt en slijtage de schuld geeft, lekker makkelijk. Net als uw commentaar.

encore

Ongelezen bericht door encore »

klachteuromaster schreef:Leuk dat u ongezien een voertuig als rammelkast bestempeld.

Ik zou de expertise graag laten uitvoeren als ik de kosten niet zou hoeven "voorschieten" in de hoop dat men dit bedrag ooit nog aan mij terugstort. Op dit moment zit ik met € 350,58 aan afgerekende kosten voor een wagen die niet te rijden valt. Verdere vertraging in het rijdend krijgen van mij wagen, in afwachting van expertises en langgerekte frustererende communicatie zit ik niet op te wachten.

Een belanghebbende monteur die de boel sloopt en slijtage de schuld geeft, lekker makkelijk. Net als uw commentaar.
Nee, lekker makkelijk van u. Zo'n lager kan er niet vanzelf uit, ook niet na het stellen en uitlijnen. Kan alleen als er ernstige slijtage is opgetreden. En het is uw rammelkast èn u ziet natuurlijk een dure reparatie aankomen. En die probeert u met een flauw smoesje te verhalen op Euromaster. En zelfs als u uw gelijk zou kunnen halen door een expert in te schakelen, zelfs dan zijn de kosten u allemaal teveel en vindt u dat vooral iemand anders ervoor moet opdraaien. Afschuiven, heet dat. Neem uw verantwoordelijkheid.
Wellicht kunt u BMW ook aanklagen voor het leveren van een ondeugdelijk product. Ook wel "rammelkast" genoemd.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

klachteuromaster schreef:Geen idee. Euromaster legt die bewijslast bij de klant. Maar hoe dat te bewijzen is als iets eenmaal stuk is is mij een raadsel. Euromaster heeft ook geen bewijsstukken om slijtage aan te tonen. Dus hoe men daarbij komt?

Feit blijft dat een voorheen werkende auto nu niet meer te rijden is.
Het oude deel van de scheur zou vol met troep van het rijden moeten zitten, en eventueel al zijn gaan roesten/corroderen. Het laatste deel, ontstaan door de actie van Euromaster, zou er "verser" uit moeten zien, bij gebrek aan een betere term. Denk aan relatief schoon metaal, geen roestvorming etc. Een expert zou dat meteen waar moeten nemen.

klachteuromaster

encore schreef: Nee, lekker makkelijk van u. Zo'n lager kan er niet vanzelf uit, ook niet na het stellen en uitlijnen. Kan alleen als er ernstige slijtage is opgetreden. En het is uw rammelkast èn u ziet natuurlijk een dure reparatie aankomen. En die probeert u met een flauw smoesje te verhalen op Euromaster. En zelfs als u uw gelijk zou kunnen halen door een expert in te schakelen, zelfs dan zijn de kosten u allemaal teveel en vindt u dat vooral iemand anders ervoor moet opdraaien. Afschuiven, heet dat. Neem uw verantwoordelijkheid.
Wellicht kunt u BMW ook aanklagen voor het leveren van een ondeugdelijk product. Ook wel "rammelkast" genoemd.
U ziet eruit als een belanghebbende in deze. Twee keer gepost waarvan eentje deze.

Als ik schade maak bij klanten van me los ik dat altijd netjes op. Maar blijkbaar is het voor u logisch dat Euromaster een levensgevaarlijke auto aflevert met inderdaad een hele vreemde schade die in geen verhouding staat tot de afgesproken werkzaamheden (uitlijnen).
sjohie schreef:Het oude deel van de scheur zou vol met troep van het rijden moeten zitten, en eventueel al zijn gaan roesten/corroderen. Het laatste deel, ontstaan door de actie van Euromaster, zou er "verser" uit moeten zien, bij gebrek aan een betere term. Denk aan relatief schoon metaal, geen roestvorming etc. Een expert zou dat meteen waar moeten nemen.
Mijn dank voor deze nuttige input. Ik zal erop letten als de wagen op de brug staat bij een garagist die ik vertrouwen kan.

Edit: spelling en reactie op post van Sjohie

E-J

Ongelezen bericht door E-J »

Zoals eerder aangegeven, dat lager knalt er echt niet uit van het uitlijnen, hier is dus al (verregaande) slijtage aanwezig geweest.

Hiernaast is de kans aanwezig dat men het bij euromaster niet eens gemerkt heeft, mss slordig, dat wel.

Vervolgens geeft euromaster idd toe dat zij de spreekwoordelijke druppel geweest zijn, maar dat zij bij een auto van deze leeftijd (conditie ken ik niet, dus laat ik me niet over uit :mrgreen: ) niet klaarstaan om de "schade" te vergoeden verbaasd me niets.

Oh ja, als ik een klant krijg met dit soort bijna-mankementen begin ik er al niet eens aan, ik zal het wel melden als ik erachter kom, maar ook ik zou echt niet gelijk klaarstaan om de hele zaak te gaan vergoeden.

klachteuromaster

E-J schreef:Zoals eerder aangegeven, dat lager knalt er echt niet uit van het uitlijnen, hier is dus al (verregaande) slijtage aanwezig geweest.

Hiernaast is de kans aanwezig dat men het bij euromaster niet eens gemerkt heeft, mss slordig, dat wel.

Vervolgens geeft euromaster idd toe dat zij de spreekwoordelijke druppel geweest zijn, maar dat zij bij een auto van deze leeftijd (conditie ken ik niet, dus laat ik me niet over uit :mrgreen: ) niet klaarstaan om de "schade" te vergoeden verbaasd me niets.

Oh ja, als ik een klant krijg met dit soort bijna-mankementen begin ik er al niet eens aan, ik zal het wel melden als ik erachter kom, maar ook ik zou echt niet gelijk klaarstaan om de hele zaak te gaan vergoeden.
Als er sprake was van verregaande slijtage, dan was dit toch te zien geweest voordat ze begonnen met uitlijnen? En, zoals u zelf zegt, dan hebben ze er toch niet aan te beginnen? Wat mij het meeste tegenstaat aan de houding van Euromaster is dat zij alles afschuiven op de klant, van geen enkele verantwoordelijkheid willen weten, zo lang mogelijk wachten met reageren en in het geheel niet de houding hebben die ik van een professionele partij verwacht.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

encore heeft zich geregistreerd op 16 maart om 10:23
heeft allen op dit topic gereageerd

klachteuromaster heeft zich geregistreerd op 16 maart 15:09
heeft alleen op dit topic gereageerd.

encore

Ongelezen bericht door encore »

ja en?

Je denkt dat ik de buurman ben van TS ofzo? En ik reageer op wel meer dan alleen dit .Heeft verder ook niet veel met het topic te maken...

Gesloten