LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klachten over kwikfit
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 09 mar 2010 18:25
Klachten over kwikfit
Dinsdag 2 maart auto naar kwikfit Assen gehad voor grote beurt. Remslang linksvoor bleek te slijten door verkeerde montage. Aangezien de auto afgelopen jaar voor vervanging van remblokken en schijven naar kwikfit in groningen is geweest is deze toen niet goed vastgezet, en is de schade door toedoen van kwikfit ontstaan. Dit is ook bevestigd door kwikfit.
Nadat links vervangen was, hoorde ik vrijdag 5 maart een vreemd schurend/ krakend geluid bij het laten uitrollen van de auto. Verder hoorde ik een gierend geluid bij het remmen. Aangezien ik dit niet vertrouwde ben ik doorgereden naar de in de buurt liggende Ford Garage.
De monteur die met mij meegereden heeft om het geluid te kunnen waarnemen, gaf al snel aan dat hij dit wilde bekijken aangezien mijn gevoel klopte en er inderdaad iets niet goed was. De monteur kwam tot de conclusie dat de remslang rechtsvoor niet goed was gemonteerd waardoor deze tegen het rechter voorwiel aansleet en zoveel slijtage vertoonde dat het onveilig was om verder te mogen rijden.
Ik heb een klachten brief naar de klantenservice van Kwikfit gestuurd. Deze heeft dit doorgestuurd naar het betreffende filiaal in Assen.
Deze proberen er nu makkelijk vanaf te komen, ik had namelijk een schade vergoeding geëist voor het feit dat ze mij in gevaar hebben gebracht puur doordat er slecht werk geleverd is.
Kwikfit Assen verschuilt zich achter de algemene voorwaarden, waarin opgenomen zou zijn dat zij niet aan schadevergoedingen doen. En dat ik daarbij geen ongeluk heb gehad en dus ook niet van schade kan spreken. Dit is natuurlijk de grootste onzin. Als mijn remmen niet meer gewerkt hadden doordat die kabel doorgesleten was, dan had ik dit verhaal misschien niet eens meer kunnen vertellen. Maar daar wordt niks mee gedaan.
De gemaakte kosten worden nu door kwikfit vergoedt. De beide rekeningen voor het vervangen van de remslangen worden door kwikfit terug geboekt. Maar ik vind het schandalig dat er zo makkelijk wordt omgegaan met het maken van fouten. Er wordt gevaar gecreëerd maar niks aan gedaan want ach het is toch goed afgelopen!
Ik ben er dan ook voor mijn gevoel nog lang niet klaar mee.
Assen, 09-03-2010
Nadat links vervangen was, hoorde ik vrijdag 5 maart een vreemd schurend/ krakend geluid bij het laten uitrollen van de auto. Verder hoorde ik een gierend geluid bij het remmen. Aangezien ik dit niet vertrouwde ben ik doorgereden naar de in de buurt liggende Ford Garage.
De monteur die met mij meegereden heeft om het geluid te kunnen waarnemen, gaf al snel aan dat hij dit wilde bekijken aangezien mijn gevoel klopte en er inderdaad iets niet goed was. De monteur kwam tot de conclusie dat de remslang rechtsvoor niet goed was gemonteerd waardoor deze tegen het rechter voorwiel aansleet en zoveel slijtage vertoonde dat het onveilig was om verder te mogen rijden.
Ik heb een klachten brief naar de klantenservice van Kwikfit gestuurd. Deze heeft dit doorgestuurd naar het betreffende filiaal in Assen.
Deze proberen er nu makkelijk vanaf te komen, ik had namelijk een schade vergoeding geëist voor het feit dat ze mij in gevaar hebben gebracht puur doordat er slecht werk geleverd is.
Kwikfit Assen verschuilt zich achter de algemene voorwaarden, waarin opgenomen zou zijn dat zij niet aan schadevergoedingen doen. En dat ik daarbij geen ongeluk heb gehad en dus ook niet van schade kan spreken. Dit is natuurlijk de grootste onzin. Als mijn remmen niet meer gewerkt hadden doordat die kabel doorgesleten was, dan had ik dit verhaal misschien niet eens meer kunnen vertellen. Maar daar wordt niks mee gedaan.
De gemaakte kosten worden nu door kwikfit vergoedt. De beide rekeningen voor het vervangen van de remslangen worden door kwikfit terug geboekt. Maar ik vind het schandalig dat er zo makkelijk wordt omgegaan met het maken van fouten. Er wordt gevaar gecreëerd maar niks aan gedaan want ach het is toch goed afgelopen!
Ik ben er dan ook voor mijn gevoel nog lang niet klaar mee.
Assen, 09-03-2010
-
- Berichten: 741
- Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04
Re: Klachten over kwikfit
Ik ben met je eens dat er door KwikFit prutswerk is geleverd, maar schadevergoeding voor schade die je niet hebt geleden? Ehhh, dit is Nederland en niet de USA.
Volgende keer gewoon meteen naar een echte garage gaan.
v.d.Heyden
Volgende keer gewoon meteen naar een echte garage gaan.
v.d.Heyden
-
- Berichten: 2122
- Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40
Re: Klachten over kwikfit
Je kan geen schadevergoeding eisen voor schade die niet is ontstaan...ik had namelijk een schade vergoeding geëist voor het feit dat ze mij in gevaar hebben gebracht puur doordat er slecht werk geleverd is.
Feitelijk is alle schade door kwikfit vergoed en heeft U geluk gehad dat het daarbij is gebleven.
Re: Klachten over kwikfit
Mijn broer heeft gisteren de auto naar kwikfit gebracht voor de APK en wat bleek, een gesprongen remleiding , kosten 250 euro ex apk hij heeft hem weggehaald en naar de dealer gebracht. Een opgeschuurde remleiding die niet gespaard was. Kosten voor maken inc APK onder de 200 euro.
Nu heb ik vandaag mijn auto naar de kwikfit gebracht (ik was nog niet op de hoogte van het verhaal van mijn broer. Wat dacht je, een gesprongen remleiding tijdens de APK kosten 350 euro, inc apk kleine beurt en het vervangen van de gasslang. t, nu had ik toevallig mijn broer aan de lijn, dus bleek hetzelfde aan de hand. Rondgebeld voor offertes, dit kon minimaal 100 euro goedkoper Dit kwikfit voor de voeten gegooid. Men werd knap zenuwachtig Uiteindelijk kon het voor 100 euro minder, maar men had duurdere olie gebruikt dus werd het 270 euro. Het is dat hij vrijdagmiddag is en dat ik het hele weekend hem nodig heb maar ik ben flink kwaad. Het blijkt dat deze mensen op provisie basis werken, hoe meer reparaties hoe meer loon!!!. Als er meer klachten zijn dan hoor ik het graag, waar kunnen klachten ingediend worden?
Nu heb ik vandaag mijn auto naar de kwikfit gebracht (ik was nog niet op de hoogte van het verhaal van mijn broer. Wat dacht je, een gesprongen remleiding tijdens de APK kosten 350 euro, inc apk kleine beurt en het vervangen van de gasslang. t, nu had ik toevallig mijn broer aan de lijn, dus bleek hetzelfde aan de hand. Rondgebeld voor offertes, dit kon minimaal 100 euro goedkoper Dit kwikfit voor de voeten gegooid. Men werd knap zenuwachtig Uiteindelijk kon het voor 100 euro minder, maar men had duurdere olie gebruikt dus werd het 270 euro. Het is dat hij vrijdagmiddag is en dat ik het hele weekend hem nodig heb maar ik ben flink kwaad. Het blijkt dat deze mensen op provisie basis werken, hoe meer reparaties hoe meer loon!!!. Als er meer klachten zijn dan hoor ik het graag, waar kunnen klachten ingediend worden?
-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 17 jul 2008 10:59
Re: Klachten over kwikfit
Beste JDan,
Wij willen graag je vraag beantwoorden, zodat we in gesprek kunnen gaan over deze klacht.
Via onze webstie www.isallesnaarwensverlopen.nl kan je, je klacht indienen.
Via het knopje ''Reageren'' kom je in een scherm waar je de klacht kunt indienen.
Hier krijg je dan direct een dossiernummer.
We hopen snel wat van je te lezen.
Met vriendelijke groet,
Webcare Team
Wij willen graag je vraag beantwoorden, zodat we in gesprek kunnen gaan over deze klacht.
Via onze webstie www.isallesnaarwensverlopen.nl kan je, je klacht indienen.
Via het knopje ''Reageren'' kom je in een scherm waar je de klacht kunt indienen.
Hier krijg je dan direct een dossiernummer.
We hopen snel wat van je te lezen.
Met vriendelijke groet,
Webcare Team
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 09 mar 2010 18:25
Re: Klachten over kwikfit
Ik kreeg nadat ik mn brief had verstuurd vrij snel telefoon van kwikfit dat ze een passende oplossing wilden bieden. In snel reageren bij een klacht zijn ze dan weer wel goed... in de hoop dat er een hoop ellende voor ze bespaard blijft.
Ben afgelopen maandag op het filiaal in gesprek geweest. Dit heeft helaas niets meer opgeleverd dan waar we telefonisch al over uit waren.
De remslangen worden vergoedt.
Zegt die man ook nog vrolijk nou misschien tot de volgende keer... Haha dacht het dus niet!
Mij zie je nooit!!! weer bij welke kwikfit dan ook. Prutsers!
Ben afgelopen maandag op het filiaal in gesprek geweest. Dit heeft helaas niets meer opgeleverd dan waar we telefonisch al over uit waren.
De remslangen worden vergoedt.
Zegt die man ook nog vrolijk nou misschien tot de volgende keer... Haha dacht het dus niet!
Mij zie je nooit!!! weer bij welke kwikfit dan ook. Prutsers!
Re: Klachten over kwikfit
Als ik hier mijn ei kwijt kan over Kwik Fit Assen dan bij deze:
Eergisteren mijn wielen uit laten lijnen in Assen bij de Kwik Fit aan de Zendmaststraat in Assen.
Hij trok al een weekje of wat ietjes naar rechts dus even uitlijnen leek me de juiste optie.
Nadat ik hem weer kon ophalen en terugreed naar mijn werk merkte ik dat hij BEHOORLIJK naar één kant trok. Maar nu niet naar rechts maar naar links.
Hij trok zo erg naar links dat ik bijkans op de andere weghelft terecht kwam op het eerste rechte stuk.
Gebeld met Kwik Fit, en langsgegaan.
Alle wielen zitten nu op een andere plek en hij trekt totaal niet meer naar geen kant! Hoe wonderlijk.................
De medewerker had het er druk mee om mij van het begin af aan toe te bewegen om te vragen wat hij nu steeds bedoelde met opmerkingen als: Hoelang heb je dit? Is het plotseling? De banden zijn nu waarschijnlijk al erg scheef gesleten en blijft de auto naar rechts trekken, Er zitten doppen op die erg slecht zijn, Je hebt vier verschillende banden onder je auto. (Was mij bekend, ook de reden waarom je dat niet zou moeten hebben overigens.)
Nee, zoals hij het allemaal zei wou hij me vast niets aansmeren, althans niet rechtstreeks. Maar wel via allerlei zijweggetjes en aan zijn gelaatsuitdrukkingen te zien had ik erg sterk het gevoel dat hij liever had dat ik een set nieuwe banden had gekocht. Adviezen zijn welkom, maar op deze manier jaagt hij mij in ieder geval wel in het harnas.
Mijn advies: Wees standvastig met wat je wil, maak het duidelijk en accepteer geen prutswerk!
Voor de Kwik-Fit Webcare medewerkers: Ik heb een negatieve reactie geplaatst op http://www.isallesnaarwensverlopen.nl/
Eergisteren mijn wielen uit laten lijnen in Assen bij de Kwik Fit aan de Zendmaststraat in Assen.
Hij trok al een weekje of wat ietjes naar rechts dus even uitlijnen leek me de juiste optie.
Nadat ik hem weer kon ophalen en terugreed naar mijn werk merkte ik dat hij BEHOORLIJK naar één kant trok. Maar nu niet naar rechts maar naar links.
Hij trok zo erg naar links dat ik bijkans op de andere weghelft terecht kwam op het eerste rechte stuk.
Gebeld met Kwik Fit, en langsgegaan.
Alle wielen zitten nu op een andere plek en hij trekt totaal niet meer naar geen kant! Hoe wonderlijk.................
De medewerker had het er druk mee om mij van het begin af aan toe te bewegen om te vragen wat hij nu steeds bedoelde met opmerkingen als: Hoelang heb je dit? Is het plotseling? De banden zijn nu waarschijnlijk al erg scheef gesleten en blijft de auto naar rechts trekken, Er zitten doppen op die erg slecht zijn, Je hebt vier verschillende banden onder je auto. (Was mij bekend, ook de reden waarom je dat niet zou moeten hebben overigens.)
Nee, zoals hij het allemaal zei wou hij me vast niets aansmeren, althans niet rechtstreeks. Maar wel via allerlei zijweggetjes en aan zijn gelaatsuitdrukkingen te zien had ik erg sterk het gevoel dat hij liever had dat ik een set nieuwe banden had gekocht. Adviezen zijn welkom, maar op deze manier jaagt hij mij in ieder geval wel in het harnas.
Mijn advies: Wees standvastig met wat je wil, maak het duidelijk en accepteer geen prutswerk!
Voor de Kwik-Fit Webcare medewerkers: Ik heb een negatieve reactie geplaatst op http://www.isallesnaarwensverlopen.nl/
Re: Klachten over kwikfit
In dit geval moet ik de medewerker van de Kwik fit het grootste gelijk van de wereld geven. Sterker nog als iemand met vier verschillende merken banden binnen zou rijden met de klacht dat de auto naar recht trekt zou ik hem de keuze geven om vier goede banden te laten monteren alvorens uit te lijnen of hem de deur te wijzen (en dat zou elke goede garage moeten doen).Nee, zoals hij het allemaal zei wou hij me vast niets aansmeren, althans niet rechtstreeks. Maar wel via allerlei zijweggetjes en aan zijn gelaatsuitdrukkingen te zien had ik erg sterk het gevoel dat hij liever had dat ik een set nieuwe banden had gekocht
Banden zijn zo'n beetje het belangrijkste onderdeel aan je auto en als je niet het geld uit wil trekken om te zorgen dat dat goed op orde is, en vier verschillende banden zijn zeker met het huidige weer onverantwoord (wettelijk toegestaan is iets anders als moreel verantwoord) kun je beter gaan fietsen.
En wat betreft remslangen. Ik kom regelmatig loshangende remslangen tegen (gemonteerd door gerennomeerde garages). Heeft maar weinig te maken met de kwikfit maar meer met haastwerk, niet nadenken en gebrek aan vakmanschap.
Re: Klachten over kwikfit
Zegt voldoende over wat ikzelf ervan vind lijkt me. De reden dat ik op dat moment met dergelijke banden reed doet niet ter zake. Dat ik alleen voor het uitlijnen kwam en alleen daarvoor zou mijns inziens voldoende moeten zijn. Adviezen zijn altijd welkom, maar doordrammen zoals ik het ervoer is iets anders. Ik twijfel overigens niet aan de deskundigheid van de medewerkers, wel hoever je moet gaan om extra diensten en producten te slijten.Je hebt vier verschillende banden onder je auto. (Was mij bekend, ook de reden waarom je dat niet zou moeten hebben overigens.)
Re: Klachten over kwikfit
Gaat in dit geval ook niet om het feit of er op vier verschillende banden gereden wordt.
Feit is dat een goed bedrijf niet eens hoort te beginnen aan zo'n klus. Keuze is dus vier goede banden kopen/meenemen en uitlijnen of elders je geluk uitproberen.
Kwik fit valt hier enkel te verwijten dat ze aan de klus begonnen zijn.....
Een auto laat je uitlijnen om er weer een poos veilig meer rond te kunnen rijden. Uilijnen kost geld dus dat doe je niet als je op korte termijn alsnog goede banden wilt kopen. Dat je jezelf tegen een boom parkeerd is je eigen keuze maar dat je anderen daarmee lastig valt is wel een probleem.
Feit is dat een goed bedrijf niet eens hoort te beginnen aan zo'n klus. Keuze is dus vier goede banden kopen/meenemen en uitlijnen of elders je geluk uitproberen.
Kwik fit valt hier enkel te verwijten dat ze aan de klus begonnen zijn.....
Een auto laat je uitlijnen om er weer een poos veilig meer rond te kunnen rijden. Uilijnen kost geld dus dat doe je niet als je op korte termijn alsnog goede banden wilt kopen. Dat je jezelf tegen een boom parkeerd is je eigen keuze maar dat je anderen daarmee lastig valt is wel een probleem.