LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klant is de dupe van geschil tussen garages Twello - Vaassen

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Arie007

Klant is de dupe van geschil tussen garages Twello - Vaassen

Ongelezen bericht door Arie007 »

In Maart 2013 hebben we een auto gekocht bij Autototaal Twello. We zijn daar in eerste instantie zeer tevreden over zowel de service als klant vriendelijkheid. Er moesten nog enige kleine dingen hersteld / vervangen worden dit zou door een andere garage gedaan worden namelijk ProfiTuning in Vaassen.

Prima geregeld.

Echter toen wij in het donker met de auto reden bleek dat het instrumenten paneel niet verlicht werd, omdat het instrumenten paneel een onderdeel was dat nieuw is gemonteerd door Profi Tuning te Vaassen hebben we dit probleem aangekaart bij de garage in Twello. Deze heeft dit kortgesloten met Profi Tuning en we konden de auto brengen en e.e.a. zou hersteld worden. We hebben de auto, nadat we een afspraak hadden gemaakt, naar Vaassen gebracht ( wat niet naast de deur ligt) in de veronderstelling dat we er konden wachten, profi tuning kon op dat moment de reparatie niet uitvoeren , er was meer tijd voor nodig. Onverrichte zake keerden we terug naar huis.
Thuis contact opgenomen met Autototaal Twello en het relaas gedaan, zij zouden opnieuw contact opnemen met Profi Tuning Vaassen en nieuwe afspraak regelen en omdat Vaassen niet naast de deur ligt zou er ook vervangend geregeld worden. Profi Tuning heeft na enige weken tijd een afspraak ingepland en vervangend vervoer geregeld via VW dealer van Bennekom in Heerde.

De kosten van huur (leen) auto zouden gedragen worden door Profi-Tuning / Autototaal Twello.

Profi Tuning gaf aan dat de herstelwerkzaamheden 1 a 2 dagen zouden duren, hij zou bellen als de auto gereed was. Kosten zouden dan te overzien zijn voor alle partijen.

Hierover is steeds kontakt geweest tusssen de beide garage bedrijven.

Toen ik de leen auto ging halen bij van Bennekom te Heerde bleek dat ik zelf eerst de kosten moest betalen, ondanks het feit dat de factuur op naam van Profi Tuning stond. Daar sta je dan . Geen auto en 100 km van je eigen woonplaats. Veel keus had ik dus niet en na overleg , zowel door van Bennekom Heerde als ikzelf, met Autototaal Twello heb de rekening voorgeschoten met het bericht dat de rekening later wel vergoedt zou worden. Auto totaal Twello zou dat regelen met Profi Tuning Twello want de klant moest hier niet de dupe van worden.
De dagen erop heb ik steeds zelf gebeld met profi tuning om te vragen naar de status van de reparatie, kreeg als antwoord dat het nog niet klaar was en dat zij wel zouden bellen, mijn laatste telefoontje was op vrijdagmiddag.
De maandag erop werd ik om 9.00 uur door Profi Tuning gebeld dat de auto klaar was. Smiddags de leenauto ingeleverd bij van Bennekom te Heerde en bij Profi Tuning onze auto gehaald.
Inmiddels was ik in het bezit van een factuur van bijna € 300,-- aan huurkosten .

Deze heb ik bij Auto Totaal Twello neergelegd omdat die afspraak gemaakt was en dat hun dat zouden betalen en/of wel zouden regelen met Profi Tuning.

We zijn nu enkele maanden verder. Nog geen bedrag a € 300,-- terug gestort gezien op onze bank rekening.
Heb garage Auto Totaal Twello diverse malen schriftelijk (e mail / sms) en ook telefonisch om uitleg gevraagd en hun gevraagd zich te houden aan de gemaakte afspraak waar vooraf voldoende overleg is geweest en schriftelijk bevestigd.

Krijg nu allerlei vage kreten te horen waardoor het lijkt dat wij het zelf hebben gedaan.

Wat zijn de volgende stappen om ons gelijk te halen en het geld terug te ontvangen?

thecure

Re: Klant is de dupe van geschil tussen garages Twello - Vaassen

Ongelezen bericht door thecure »

Arie007 schreef:In Maart 2013 hebben we een auto gekocht bij Autototaal Twello. We zijn daar in eerste instantie zeer tevreden over zowel de service als klant vriendelijkheid. Er moesten nog enige kleine dingen hersteld / vervangen worden dit zou door een andere garage gedaan worden namelijk ProfiTuning in Vaassen.

Prima geregeld.

Echter toen wij in het donker met de auto reden bleek dat het instrumenten paneel niet verlicht werd, omdat het instrumenten paneel een onderdeel was dat nieuw is gemonteerd door Profi Tuning te Vaassen hebben we dit probleem aangekaart bij de garage in Twello. Deze heeft dit kortgesloten met Profi Tuning en we konden de auto brengen en e.e.a. zou hersteld worden. We hebben de auto, nadat we een afspraak hadden gemaakt, naar Vaassen gebracht ( wat niet naast de deur ligt) in de veronderstelling dat we er konden wachten, profi tuning kon op dat moment de reparatie niet uitvoeren , er was meer tijd voor nodig. Onverrichte zake keerden we terug naar huis.
Thuis contact opgenomen met Autototaal Twello en het relaas gedaan, zij zouden opnieuw contact opnemen met Profi Tuning Vaassen en nieuwe afspraak regelen en omdat Vaassen niet naast de deur ligt zou er ook vervangend geregeld worden. Profi Tuning heeft na enige weken tijd een afspraak ingepland en vervangend vervoer geregeld via VW dealer van Bennekom in Heerde.

De kosten van huur (leen) auto zouden gedragen worden door Profi-Tuning / Autototaal Twello.

Profi Tuning gaf aan dat de herstelwerkzaamheden 1 a 2 dagen zouden duren, hij zou bellen als de auto gereed was. Kosten zouden dan te overzien zijn voor alle partijen.

Hierover is steeds kontakt geweest tusssen de beide garage bedrijven.

Toen ik de leen auto ging halen bij van Bennekom te Heerde bleek dat ik zelf eerst de kosten moest betalen, ondanks het feit dat de factuur op naam van Profi Tuning stond. Daar sta je dan . Geen auto en 100 km van je eigen woonplaats. Veel keus had ik dus niet en na overleg , zowel door van Bennekom Heerde als ikzelf, met Autototaal Twello heb de rekening voorgeschoten met het bericht dat de rekening later wel vergoedt zou worden. Auto totaal Twello zou dat regelen met Profi Tuning Twello want de klant moest hier niet de dupe van worden.
De dagen erop heb ik steeds zelf gebeld met profi tuning om te vragen naar de status van de reparatie, kreeg als antwoord dat het nog niet klaar was en dat zij wel zouden bellen, mijn laatste telefoontje was op vrijdagmiddag.
De maandag erop werd ik om 9.00 uur door Profi Tuning gebeld dat de auto klaar was. Smiddags de leenauto ingeleverd bij van Bennekom te Heerde en bij Profi Tuning onze auto gehaald.
Inmiddels was ik in het bezit van een factuur van bijna € 300,-- aan huurkosten .

Deze heb ik bij Auto Totaal Twello neergelegd omdat die afspraak gemaakt was en dat hun dat zouden betalen en/of wel zouden regelen met Profi Tuning.

We zijn nu enkele maanden verder. Nog geen bedrag a € 300,-- terug gestort gezien op onze bank rekening.
Heb garage Auto Totaal Twello diverse malen schriftelijk (e mail / sms) en ook telefonisch om uitleg gevraagd en hun gevraagd zich te houden aan de gemaakte afspraak waar vooraf voldoende overleg is geweest en schriftelijk bevestigd.

Krijg nu allerlei vage kreten te horen waardoor het lijkt dat wij het zelf hebben gedaan.

Wat zijn de volgende stappen om ons gelijk te halen en het geld terug te ontvangen?

misschien naar de bovag stappen?

paulolo

Ongelezen bericht door paulolo »

Mensen pas maar op voor deze garage

Autobedrijf Pameer Amsterdam
Chrysantenstraat 12
1031HT
Amsterdam

bovengenoemde garage werkt samen met zijn turkse onderdeel winkel. pas maar op als je met je met je auto naar dit garage gaat. terwijl je auto goed voor APK is hij zegt zomaar dit is stuk dat is stuk om onderdelen kopen van zijn turkse collega onderdeel winkel. deze garage bedrijf is niet eerlijk en fraudeert. hij keurt apk voor zijn vrienden en zijn familieleden als de auto slecht is keurt hij de auto gewoon 5 voor 17:00 uur.

weenink

Ongelezen bericht door weenink »

Ook ik heb helaas kennis mogen maken met de service van auto totaal Twello. Ik heb op 21-07-2014 een MB S 320 uit 1999 gekocht. De wagen koste mij 5000 euro in totaal. Ik wilde deze gaan gebruiken voor prive gebruik daar ik zakelijk een auto rijdt. Bij de aanschaf die overigens telefonisch heb gedaan heb ik meerdere keren gevraagd ofdat de auto in goede technische staat verkeerde. Ik zag helaas niet de mogelijkheid om een aankoopkeuring uit te laten voeren gezien ik het erg druk heb met mijn zaak. Met goed vertrouwen werd mij toegezegd dat de auto goed was maar wel een klein roestplekje kende. (begrijpelijk de auto was al 15 jaar oude). Bij aflevering vernam mijn vrouw al dat er iets mis was. De auto maakte een vreemd geluid. (wellicht de uitlaat). Zeggen en schrijven heb ik 2 maal plezier van de auto gehad toen bleek dat het airmatic systeem kapot bleek te zijn (kosten 1500 euro). Ik heb toen mijn beklag gedaan bij auto totaal Twello en zij gaven aan dat ik de auto maar even naar een garage moest brengen. Ik breng de auto weg met de vraag ofdat zij deze kunnen onderwerpen aan een technische controle. Hieruit kwam het volgende naar voren: diffientieel links achter kapot slechte remmen auto had 4 winterbanden, geen bodemplaat van de motor, lekt olie uit het motorblok en nog veel meer kleine dingen. Opnieuw zoek ik contact met auto totaal Twello en geef hen aan dat de totaal herstelkosten ruim op 3000 euro gaan komen. Via de mail gaf ik dit aan en voegde er tevens aan toe dat ik geen vertrouwen meer had in deze auto en de koop wilde ontbinden. Vanaf dat moment werdt het contact steeds moeilijker. Ik moest andere telefoonnummer gaan gebruiken om zo contact te krijgen en als dit dan lukte werden er toezeggingen gedaan die men niet na kwam. Pas toen ik ging dreigen met advocaten wilde ze de auto terugnemen maar tegen 15% kosten van het aanschafbedrag. Ik ging uiteindelijk akkoord. We zijn inmiddels 4 weken verder en de auto is nog steeds niet opgehaald. Geen reacties van auto totaal Twello. Het transport bedrijf welke zij blijkbaar hebben ingeschakeld belt mij dagelijks voor het ophalen van de auto maar men wilt het geld niet terugstorten zoals ik gevraagd had alvorens zij de wagen komen ophalen.

In het kort: blijf weg bij dit soort bedrijven. Zij geven de autobranche een slechte naam. Het zijn gangsters van de hoogte plank. Ik hoop dat men dit soort bedrijven snel uit de handel halen.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

weenink schreef:Ook ik heb helaas kennis mogen maken met de service van auto totaal Twello. Ik heb op 21-07-2014 een MB S 320 uit 1999 gekocht. De wagen koste mij 5000 euro in totaal. Ik wilde deze gaan gebruiken voor prive gebruik daar ik zakelijk een auto rijdt. Bij de aanschaf die overigens telefonisch heb gedaan heb ik meerdere keren gevraagd ofdat de auto in goede technische staat verkeerde. Ik zag helaas niet de mogelijkheid om een aankoopkeuring uit te laten voeren gezien ik het erg druk heb met mijn zaak. Met goed vertrouwen werd mij toegezegd dat de auto goed was maar wel een klein roestplekje kende. (begrijpelijk de auto was al 15 jaar oude). Bij aflevering vernam mijn vrouw al dat er iets mis was. De auto maakte een vreemd geluid. (wellicht de uitlaat). Zeggen en schrijven heb ik 2 maal plezier van de auto gehad toen bleek dat het airmatic systeem kapot bleek te zijn (kosten 1500 euro). Ik heb toen mijn beklag gedaan bij auto totaal Twello en zij gaven aan dat ik de auto maar even naar een garage moest brengen. Ik breng de auto weg met de vraag ofdat zij deze kunnen onderwerpen aan een technische controle. Hieruit kwam het volgende naar voren: diffientieel links achter kapot slechte remmen auto had 4 winterbanden, geen bodemplaat van de motor, lekt olie uit het motorblok en nog veel meer kleine dingen. Opnieuw zoek ik contact met auto totaal Twello en geef hen aan dat de totaal herstelkosten ruim op 3000 euro gaan komen. Via de mail gaf ik dit aan en voegde er tevens aan toe dat ik geen vertrouwen meer had in deze auto en de koop wilde ontbinden. Vanaf dat moment werdt het contact steeds moeilijker. Ik moest andere telefoonnummer gaan gebruiken om zo contact te krijgen en als dit dan lukte werden er toezeggingen gedaan die men niet na kwam. Pas toen ik ging dreigen met advocaten wilde ze de auto terugnemen maar tegen 15% kosten van het aanschafbedrag. Ik ging uiteindelijk akkoord. We zijn inmiddels 4 weken verder en de auto is nog steeds niet opgehaald. Geen reacties van auto totaal Twello. Het transport bedrijf welke zij blijkbaar hebben ingeschakeld belt mij dagelijks voor het ophalen van de auto maar men wilt het geld niet terugstorten zoals ik gevraagd had alvorens zij de wagen komen ophalen.

In het kort: blijf weg bij dit soort bedrijven. Zij geven de autobranche een slechte naam. Het zijn gangsters van de hoogte plank. Ik hoop dat men dit soort bedrijven snel uit de handel halen.
Afspraken zijn belangrijk, maar een 15 jaar oude auto kopen zonder proefrit, aankoopkeuring of überhaupt de auto bekijken en vertrouwen op een mail van een garage is niet een klein beetje naïef, maar is ongelooflijk dom.

Maar als u de afspraak is toegezegd dat ze de auto terugnemen minus die 15% moeten ze dit wel doen natuurlijk. Als u de afspraak op papier heeft kunt u natuurlijk de auto gewoon op laten halen, dat geld heeft u recht en kunt u eventueel via een incassoprocedure terug halen, of via de advocaten waar u al eerder mee heeft gedreigd. Nu betaalt u alleen maar onnodig wegenbelasting.

peteroo

Ongelezen bericht door peteroo »

Nog even dit. Je kunt tegenwoordig prima een auto kopen van 15 jaar oud, maar ik zou dan liever een eenvoudige uitvoering nemen. Juist die extra luxe en gecompliceerde elektronische toevoegingen gaan storingen vertonen en repareren wordt dan vaak kostbaar.

Gezien de waslijst aan mankementen vraag ik me af wat de kilometerstand van uw wagen is en mocht die laag zijn, klopt het dan wel? Heeft u een onderhoudsgeschiedenis meegekregen? Dat zou wel mogen bij zo'n stevige aanschafprijs.
Laatst gewijzigd door peteroo op 19 aug 2014 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.

peteroo

Ongelezen bericht door peteroo »

Kleine correctie: 5000 euro wordt vaker gevraagd voor zo'n MB S320 uit die periode. Het dubbele komt bij lage kilometerstanden ook voor.

Verder zie ik dat het bedrijf veel duurdere occasions verkoopt, maar vooral meeneemprijzen hanteert. Ik denk dat dat betekent dat ze de auto's in kopen, maar er niet echt naar kijken. Onderhoud en apk gebeuren wellicht ergens anders.

Vooral handelaren hanteren meeneemprijzen. Ik denk dat met name bedrijven die vermoeden dat er een en ander mis is met een auto meeneemprijzen hanteren. Anders bieden ze wel garantie aan.

Gesloten