LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koop absoluut geen auto bij Jonker Automotive Amersfoort

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
send2meichie

Koop absoluut geen auto bij Jonker Automotive Amersfoort

Ongelezen bericht door send2meichie »

Ik heb afgelopen maand een Renault Twingo uit 2000 gekocht bij Jonker. Er werd mij keer op keer verzekerd dat ik een superautootje had gekocht waar ik nog jaren mee vooruit zou kunnen! APK en Rijklaarkosten moesten natuurlijk wel nog even afgerekend worden, maar dan was de auto het geld meer dan waard. Ik weet niet hoe het bij andere mensen is, maar voor mij is 3000 euro aan spaargeld erg veel geld en ik heb er bewust voor gekozen een wat duurdere Twingo te kopen zodat ik zeker zou weten dat het goed zou zijn! Nu een maand verder is mijn distributieriem geknapt en heb ik dus een groot probleem!!!!! En Jonker geeft niet thuis, dit is gewoon achterstallig onderhoud en ze hebben mij dus echt een ondeugdelijk product verkocht voor 3000, want er is met geen woord gerept over een versleten distributieriem, er had wel een ongeluk van kunnen komen! Ze zeggen het te willen oplossen tegen kostprijs, maar zijn nog altijd ruim duurder dan normale garages die mij prijsopgaves geven dus je kunt je wel voorstellen dat ze er weer aan verdienen. Ik voel me echt verschrikkelijk genaaid en raad niemand aan zaken te doen met deze super oplichters!! Wat een verschrikkelijk bedrijf, daar gaan mijn spaarcenten en ik ben echt ontzettend verdrietig.....

ciske

Re: Koop absoluut geen auto bij Jonker Automotive Amersfoort

Ongelezen bericht door ciske »

Had je niet iemand mee dan die verstand van auto's hebt? Ook zeker geen garantie, dat is balen inderdaad een boel geld als je gespaard hebt.

Informeer eens voor een beunhaas die doen dat soort dingen wel goedkoper.

send2meichie

Ja die had ik wel, maar een distributieriem kun je visueel niet zien, bij vraag ook niet verteld dat hij vervangen moest worden! Vind dit echt niet normaal! Als je een pak koopt van 3000 euro en volgende maand valt hij uit elkaar, ga je toch ook gewoon terug en word er adequaat op gereageerd. Vraag me nog af of het zin heeft om onze rechtsbijstand in te schakelen....

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

send2meichie schreef: Vraag me nog af of het zin heeft om onze rechtsbijstand in te schakelen....

ik vrees van niet .

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik vind €3000,- erg veel voor een 11 jaar oude en ook gezien de nieuwprijs....

Dan verwacht ik dat je beter bij een echte garage had kunnen kopen.
Maar als je niet weet hoe oud een nokkenas riem is altijd vervangen.
Deze schade is niet te verhalen, tenzij er een duidelijke datum en KM stand van vorige is gegeven.

tuinman

Ongelezen bericht door tuinman »

stofzuigertje schreef:
Dan verwacht ik dat je beter bij een echte garage had kunnen kopen.
Volgens mij is Jonker Automotive een behoorlijk groete garage met verschillende dealerschappen.

Bedrijf is onlangs ook langsgekomen bij autoweekforum, met soortgelijk verhaal.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Autootje kopen, niet laten keuren...
"ja maar, de verkoper had gezegd....."
Hij had ook van die mooie blauwe ogen....

Distributieriem kan altijd knappen, je hebt geen enkel recht op vergoeding.
Als je je auto had laten keuren had je nu een probleem minder!

flepp

Ongelezen bericht door flepp »

Beter eerst googlen voor de de aankoop geen garantie maar wel een indicatie.

DJM

Ongelezen bericht door DJM »

Je koopt een auto bij een vakgarage en moet rijklaarkosten betalen.
Dan zou je denken dat die garage alles gecontroleerd heeft en dus ook de termijn/aantal km's van de distributieriem.
Die moet bij een bepaalde termijn of bij een bepaalde kilometerstand vervangen worden en als dat niet is gedaan dan praat je volgens mij over een verborgen gebrek.
Ik denk dat je hiermee nog wel wat kan via rechtshulp.

Jonker-Automotive

Ongelezen bericht door Jonker-Automotive »

Geachte mevr L Postma,

Uw review, en bovenstaande reacties hierop, zijn ons niet ontgaan.
We vinden de ontstane situatie bijzonder vervelend en zouden u willen uitnodigen om het een en ander nog eens aan tafel te bespreken en samen met u een oplossing proberen te zoeken voor het probleem.

J. Jonker,
directeur Jonker Automotive Amersfoort.

send2meichie

OPGELOST! Jonker auto heeft contact met ons opgenomen en gemeld dat ze het zeer vervelend vonden voor ons en toch mee willen denken om tot een oplossing te komen. De verkoopleider R. Schuurman had tevens de onderhoud geschiedenis van de auto nagetrokken en hier uit bleek dat de distributieriem wel degelijk op tijd vervangen was. Dit was enkele jaren geleden gebeurd en de conclusie was eigenlijk dat wij nu de grootst mogelijke pech hebben gehad met het toch nog breken van de riem. Ik ben nu overtuigd dat we niet "genaaid" zijn en dat geeft een veel beter gevoel. Wat blijft staan zijn de hoge reparatiekosten die wij hebben moeten maken. Jonker heeft aangeboden hier een deel van te vergoeden om aan te geven dat zij het ook zeer vervelend vinden. Ik vind dit een nette oplossing en wat mij betreft is het hierbij opgelost. De kop van dit forum doet slecht vermoeden maar dit was een emotionele reactie na een slappe reactie van de Jonker verkoper Martijn. Toen de verkoopleider er lucht van kreeg en zich er mee ging bemoeien, hebben we snel deze oplossing gevonden. Jonker heeft uiteindelijk laten zien goed met een klacht om te kunnen gaan.

Gesloten